|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#17461) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17460)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Új méretarány van kialakulóban az evolúció nyomására! |
(#17462) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17461)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Csak az a baj, hogy ez visszafejlődés! |
(#17465) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Legújabb TT terv: |
|
(#17467) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Sziasztok!
Alakul a nagy mű,fogy az anyag:
Jó modellezést! |
|
(#17468) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17460)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Na, akkor holnap este matekozunk egy kicsit |
(#17470) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17467)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Van nehany eszrevetelem, este megirom! |
(#17474) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17467)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Pár javaslat:
1. Célszerű mindig rajz felett dolgozni, ráragasztod a talpfát, és ahhoz tudod igazítani az egészet.
2. A kitérő oldali tősínt a kikönnyítésnél egy minimális szögben meg kell hajlítani (mint a videóban), hogy a csúcssín szépen, hosszan fel tudjon feküdni, lévén ívben elég nehéz reszelni, ennyit csalni kell az üzembiztonság érdekében. A piros vonalak közötti rész tk. egyenes legyen.
3. Lehet, hogy csak a kép miatt, de túl nagynak látom a könyöksín-keresztezési csúcs távolságát. Ez H0 esetén 1,2mm legyen. |
|
(#17475) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17474)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Köszönöm az észrevételt,tanulságos volt!
A kereszt csúcs -könyöksín távolság még nincs beállítva, csak a kép miatt raktam sorba az elemeket,a távolságot 1,2-re beállítom.
A terelősínek távolságát is 1,2-re kell majd belőni?
|
|
(#17476) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17475)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Ott az a lényeg, hogy a könyöksín-vezetősín külső távolsága 14-14,2mm között legyen. De inkább 14mm.
Nagyon hasznos olvasmány a témához:
NEM 110 pdf.
Fontosabb szabványok:
NEM szabványok
Még valami. A szívdarab, amit csináltál, az szinte pontosan 13 fok. Ezt csak a Märklin használja a Z-s méretnél. Milyen kitérőt akarsz építeni? |
(#17477) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17476)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
12 fokosnak csináltam,de ez az első próbálkozás és így sikerült belőni a sablont(állítható szögmérőm nincs)!
A vezetősín távolságot könnyebb lenne a sín felől állítani!(mert akkor csak kihézagol nekinyom és már forraszt is!)
köszi az infókat! |
(#17478) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17477)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Vegyél egy műanyagot az ápiszban, rajzold meg egy lapon, tedd be a sablonodba, és az alapján pontosan be tudod állítani. |
(#17481) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Méltóságos pályaváltófőmérnök címzetes úrnak!
Bátorkodom zavarni az ügyben, hogy folyományozza felvilágosításom mérés tekintetében, hogy milyen hitelesített mérőberendezéssel lehet megmérni a könyöksín-vezetősín távolságot mivel a szerény hajlékomban fellelhető tolómérce nevű analóg eszköz mérő felülete nem elég kicsiny ahhoz, hogy a mérendő felülethez illesszem hiteles mérés céljából!
Tisztelettel én
|
(#17484) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17481)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Jelenleg úgy, hogy vásárolsz egy szerszámboltban egy 1,2mm vastag fúrószárat, és ha azt át tudod tolni, akkor jó. Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor veszel egy 1,4mm-es is, és ha az is átfér, akkor sok!
Később lesz etalon is.
UI: TT-nél kisebb a távolság, nézd meg a NEM 110-et lejjebb! |
(#17486) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17484)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
|
(#17488) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17477)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Itt van egy 12 fokos kitérő rajz: |
|
(#17489) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#17488)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Laci,
te ezekhez a váltókhoz miből-honnan veszed a mintákat?
Lemértél meglévőket, vagy egyszerűen ezeket saját alkotói szabadságodat kihasználva megtervezted?
|
(#17494) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17481)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Száz évvel ezelőtt egy ilyen folyamodvány a kukában kötött volna ki.
Főméltóságú Váltógyártó úrnak!
Bátorkodom zavarni azon ügyben, hogy folyamodványozza felvilágosításom azon mérés tekintetében, mely szerint milyen hitelesített mérőberendezéssel lehet megmérni a könyöksín-vezetősín távolságot .... |
(#17498) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#17489)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Van, amit én terveztem, pl. ez a legutóbbi, a hózentrógerek vagy a bázeli, van aminek a vágányzatát koppintottam, csak a valóságoshoz közelítö talpfát raktam alájuk, és van, amit méretarányosan lekicsinyítettem, pl. a XIII-as kitéröt. |
(#17499) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17494)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Még szerencse, hogy azok az idök elmúltak! |
(#17505) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17481)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Azt lefelejtettem, hogy a fúrós módszer csak akkor jó, ha a nyomtávot pontosan állítod be! |
(#17509) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17499)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Merem remélni, hogy a levelezőpartnered is érti a tréfát ... |
(#17512) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17509)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Szerintem érti! |
(#17513) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17512)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
|
(#17516) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17509)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
|
(#17518) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17513)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Sajnos egyik sem pontos annyira, hogy oda merjem adni másoknak, elég sokat kell bennük igazgatni a sínszálakat, hogy pontosak legyenek! Ez a lézervágós ötlet erre nem volt jó! |
(#17519) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17518)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Ha esetleg lenne egy tervrajz akkor meg tudnám kérdezni a CNC-s ismerőst, hogy tudna-e olyat csinálni mint ami a videón is van! ;) |
(#17520) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17518)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
|
(#17523) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17519)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Köszi, de már folyamatban van, csak most nincs időm foglalkozni vele! |
(#17524) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17520)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Bocs, én a váltósablonokra gondoltam! Azzal nincs semmi baj, bár még mindíg nem raktam össze! |
(#17545) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17478)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Szia!
Ezeket a sablonokat egy állítható szögmérővel csináltam!:
Kérdésem,hogy a csúcssínek- tősínek hézagját mennyi mm-re kell beállítani(a gyárinál 3mm-ert mértem)?
A 13 fokos kitérőmmel pedig szép lassan haladok (a következő remélhetőleg 12 fokosra sikerül majd), egyenlőre úgy néz ki,hogy megjárja,
kocsit tologatva nem tapasztaltam siklást sem!
Teszek fel majd képeket is róla,biztos lesz egy-két észrevételed.
üdv.:korongos |
|
(#17546) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17545)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
1,7 - 2mm maximum. Ha már csinálunk v.mit, akkor legyen szebb és jobb, mint a gyári! |
(#17563) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17545)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
No, még egy javaslat:
Ha van elég bakelit lemezed, vágj egy nagyobb lapot meg két kisebbet, tedd rá a nagyobb lap középre a háromszöget, és mellé igazítva ragaszd rá a két kisebbet. Utána ebbe az alapba tudod betenni a síneket, a sínek közé betolod a háromszöget, egy csavarral atombiztosan rögzíted, és iszonyú pontosra tudod forrasztani a szívdarabot.
A 22,5 fokos darabot nem igazán lehet használni, mert az ilyen nagy szögű kitérők átmenőkörívesek, a szívdarabnál pl. a BTTB ~17°-os. Az max. 0e bányavasútra jó! |
(#17579) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17563)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Jó ötlet volt amit javasoltál,de én ezeket a háromszögeket az állítható sablonomhoz csináltam ,hogy be tudjam állítani a fokot,arra is tudnék tenni egy csavarkötést hogy biztosan leszorítsam.
Amit javasoltál az is szuper,de nem állítható ,annyit kell csinálni belőle ahány szöget akarok használni.
Lehet,hogy csinálok majd,mert anyagom van hozzá és a fémmel ellentétben a bakelit nem vonja el a hőt a forrasztástól.
Egyébként az összeállító sablont tartom a
legfontosabbnak,mert ha az tuti akkor gyerekjáték egy egyszerű kitérő elkészítése,de ha nincs akkor elég nagy szívás tud lenni!
Mint ahogy én csináltam egy fa lapon apró szögekkel kitámasztva ,egy nagy görcsölés volt az egész, legközelebb már csinálok valami sablont hozzá,hogy tuti fasza legyen.
Ha FriTTz helyében lennék akkor már ugrasztanám is a CNC-s havert!
A szögeket ellenőrizted? hogy sikerültek?
Üdv.:korongos |
(#17580) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17579)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Elfelejtettem, hogy van állítható sablonod. A szöget nem tudom ellenőrizni, csak ha teljesen felülről van fényképezve! |
(#17581) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Találtam még egy okot, hogy miért jobb a bázeli a sima angolnál. Lehet ívesíteni! |
(#17582) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17579)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Én amúgy dolgozom az ügyön de nincs rajzom, amit leadhatnék!
Meg kell mindent terveznem, rajzolnom, konzultálni szakértőkkel, hogy mi mekkora legyen! |
(#17583) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17581)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Én most sikítottam! |
(#17584) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17580)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
A szöges dolog csak tréfa volt
A témáról még annyit,hogy a Degufit nevű folyasztószer amit használtam nem volt a legtutibb,forrasztáskor fröcskölt ,legközelebb kipróbálom etwg modellezőtársunk foszforsavas csodaszerét,kíváncsi vagyok rá. |
(#17585) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17581)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Ezt már kinéztem magamnak!
Ha egyszer eljutok az asztalkészítésig, tuti, hogy egy ilyen lesz rajta! |
(#17586) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17584)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Én nem tudom milyen az a folyasztószer, de amióta gyantát használok nekem semmi bajom a forrasztással.
|
(#17587) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#17581)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Épp ma nézegettem az egykori bttb angol váltót és rájöttem, hogy az is bázeli típusú volt. |
(#17588) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#17582)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
A nyomtáv adott!,a NEM 110-es szabvány is itt van feljebb,
kaptunk egy szép 12 fokos rajzot is, ebből már mindent ki lehet kalkulálni.
Kell egy kis ráhagyás és lerajzolni,inkább a gépmunka ami problémásabb, ismeretség nélkül még bazi drága is lehet. |
(#17590) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#17586)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Én pedig gyantás ónt használok!
Előfordul néha,hogy valamiért nem akar a helyérefutni ez a piszok ón, a folyasztószerrel pedig szépen ráfut ahova kell!
Van savas ón tekercsem is, ezt rozsdamentes anyag-rozsdamentes bowden összeforrasztásához használom,(gyantással ez nem megy)
sínhez még nem próbáltam,de most,hogy képbe került ki fogom próbálni.
Jó modellezést! |
(#17591) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#17587)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Akkora szöghöz nem is lehetne más! Már a 15° is határeset! |
(#17611) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Érdeklődnék,hogy a szigetelő vágásokra van-e valami szabály(keresztezési csúcson a hegyétől milyen távolságra,könyöksínen csúcshegytől milyen távolságra kell vágni)?
Jó váltógyártást!
üdv.:korongos |
(#17612) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17590)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Csak ne felejtsd el a kihűlés után a folyasztószer maradékot eltávolítani a felületről! Hosszútávon csúnya oxidációt tud csinálni. |
(#17613) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17611)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Én két szempontot szoktam figyelembe venni. Az egyik, hogy a szigetelt rész minél rövidebb legyen, a másik, hogy ne tudjanak a vonatok zárlatot okozni.
Az első ugye azért kell, hogy ha nem táplálod meg a szívdarabot, akkor minél kisebb távon legyen a mozdony áram nélkül, ergó ne okozzon gondot a szívdarabon való áthaladás. Ha meghajtod a szívdarabot, akkor tk. a hátsó vágásra nincs is szükség, elég a két belső sínvéget szigetelt papuccsal illeszteni. A hátsó vágást minél közelebb kell tenni a csúcshoz úgy, hogy ahol átvágod, ott a két síszál talpa már nem érhet össze. Ezt a távolságot le lehet rövidíteni, ha a szívnél a sínek talpainak belső felét lecsiszolod.
A másik a zárlat. Ez csak akkor keletkezhet, ha a két könyöksín hajlatánál, vagy ahhoz nagyon közel vágod át a síneket, és egy szabvány alatti kerék hozzáér az ellenkező oldali könyöksín csúcshoz. Vadiúj Roco járgánynál láttam 13,8-as kerékpárt, de ezt lejjebb/feljebb (kinek hogy ) már leírtam.
Ha megnézed a rajzot amit felraktam, ott látszik, hogy van két nyák a szív előtt, az első vágás ezek között van. A következő tk. összefogja az egész keresztezési részt, erre mindegyik síndarabot rá kell forrasztani. Utána jön az utolsó három. Ezek körül az első kettő között kell átvágni a síneket, a vágás után azért van kettő, hogy a belső síndarabok is kétpontos rögzítést kapjanak. A videóban a vágás után csak egy nyák van, és a belső sínek tartását tk. a ragasztásra bízza. Én jobban szeretem a tiszta fémes kapcsolatot!
|
(#17626) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17089)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
|
|
(#17648) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Tudom, hogy nem a legszebb, de legalább működik!
Köszönöm az 5letet! |
|
(#17649) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#17648)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Fesd le és akkor szinte nem is látszik |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 23:55:36 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|