Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       9/86    
(#17461) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17460) Válasz Máj 27, 2013
Új méretarány van kialakulóban az evolúció nyomására!
(#17462) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17461) Válasz Máj 27, 2013
Csak az a baj, hogy ez visszafejlődés!
(#17465) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 27, 2013
Legújabb TT terv:

EW2_máv_talp...jpg
 
(#17467) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Máj 28, 2013
Sziasztok!
Alakul a nagy mű,fogy az anyag:
Jó modellezést!

201305283842.jpg
 
(#17468) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17460) Válasz Máj 28, 2013
Na, akkor holnap este matekozunk egy kicsit
(#17470) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17467) Válasz Máj 28, 2013
Van nehany eszrevetelem, este megirom!
(#17474) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17467) Válasz Máj 28, 2013
Pár javaslat:
1. Célszerű mindig rajz felett dolgozni, ráragasztod a talpfát, és ahhoz tudod igazítani az egészet.
2. A kitérő oldali tősínt a kikönnyítésnél egy minimális szögben meg kell hajlítani (mint a videóban), hogy a csúcssín szépen, hosszan fel tudjon feküdni, lévén ívben elég nehéz reszelni, ennyit csalni kell az üzembiztonság érdekében. A piros vonalak közötti rész tk. egyenes legyen.
3. Lehet, hogy csak a kép miatt, de túl nagynak látom a könyöksín-keresztezési csúcs távolságát. Ez H0 esetén 1,2mm legyen.

korongos2.jpg
 
(#17475) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17474) Válasz Máj 28, 2013
Köszönöm az észrevételt,tanulságos volt!
A kereszt csúcs -könyöksín távolság még nincs beállítva, csak a kép miatt raktam sorba az elemeket,a távolságot 1,2-re beállítom.
A terelősínek távolságát is 1,2-re kell majd belőni?

201305283843.jpg
 
(#17476) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17475) Válasz Máj 28, 2013
Ott az a lényeg, hogy a könyöksín-vezetősín külső távolsága 14-14,2mm között legyen. De inkább 14mm.

Nagyon hasznos olvasmány a témához:
NEM 110 pdf.

Fontosabb szabványok:
NEM szabványok

Még valami. A szívdarab, amit csináltál, az szinte pontosan 13 fok. Ezt csak a Märklin használja a Z-s méretnél. Milyen kitérőt akarsz építeni?
(#17477) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17476) Válasz Máj 28, 2013
12 fokosnak csináltam,de ez az első próbálkozás és így sikerült belőni a sablont(állítható szögmérőm nincs)!
A vezetősín távolságot könnyebb lenne a sín felől állítani!(mert akkor csak kihézagol nekinyom és már forraszt is!)
köszi az infókat!
(#17478) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17477) Válasz Máj 28, 2013
Vegyél egy műanyagot az ápiszban, rajzold meg egy lapon, tedd be a sablonodba, és az alapján pontosan be tudod állítani.
(#17481) FriTTz hozzászólása Válasz Máj 28, 2013
Méltóságos pályaváltófőmérnök címzetes úrnak!
Bátorkodom zavarni az ügyben, hogy folyományozza felvilágosításom mérés tekintetében, hogy milyen hitelesített mérőberendezéssel lehet megmérni a könyöksín-vezetősín távolságot mivel a szerény hajlékomban fellelhető tolómérce nevű analóg eszköz mérő felülete nem elég kicsiny ahhoz, hogy a mérendő felülethez illesszem hiteles mérés céljából!
Tisztelettel én
(#17484) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17481) Válasz Máj 28, 2013
Jelenleg úgy, hogy vásárolsz egy szerszámboltban egy 1,2mm vastag fúrószárat, és ha azt át tudod tolni, akkor jó. Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor veszel egy 1,4mm-es is, és ha az is átfér, akkor sok!

Később lesz etalon is.

UI: TT-nél kisebb a távolság, nézd meg a NEM 110-et lejjebb!
(#17486) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17484) Válasz Máj 28, 2013
(#17488) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17477) Válasz Máj 28, 2013
Itt van egy 12 fokos kitérő rajz:

k 12 fok r65...pdf
 
(#17489) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#17488) Válasz Máj 29, 2013
Laci,

te ezekhez a váltókhoz miből-honnan veszed a mintákat?
Lemértél meglévőket, vagy egyszerűen ezeket saját alkotói szabadságodat kihasználva megtervezted?
(#17494) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17481) Válasz Máj 29, 2013
Száz évvel ezelőtt egy ilyen folyamodvány a kukában kötött volna ki.
Főméltóságú Váltógyártó úrnak!
Bátorkodom zavarni azon ügyben, hogy folyamodványozza felvilágosításom azon mérés tekintetében, mely szerint milyen hitelesített mérőberendezéssel lehet megmérni a könyöksín-vezetősín távolságot ....
(#17498) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#17489) Válasz Máj 29, 2013
Van, amit én terveztem, pl. ez a legutóbbi, a hózentrógerek vagy a bázeli, van aminek a vágányzatát koppintottam, csak a valóságoshoz közelítö talpfát raktam alájuk, és van, amit méretarányosan lekicsinyítettem, pl. a XIII-as kitéröt.
(#17499) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17494) Válasz Máj 29, 2013
Még szerencse, hogy azok az idök elmúltak!
(#17505) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17481) Válasz Máj 29, 2013
Azt lefelejtettem, hogy a fúrós módszer csak akkor jó, ha a nyomtávot pontosan állítod be!
(#17509) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17499) Válasz Máj 29, 2013
Merem remélni, hogy a levelezőpartnered is érti a tréfát ...
(#17512) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17509) Válasz Máj 29, 2013
Szerintem érti!
(#17513) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17512) Válasz Máj 29, 2013
Laci!! Hol vannak a sablonok.....amik már el lettek készítve....abban nincs H0-s,TT-s ami pont jók lennének???
(#17516) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17509) Válasz Máj 29, 2013
(#17518) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17513) Válasz Máj 29, 2013
Sajnos egyik sem pontos annyira, hogy oda merjem adni másoknak, elég sokat kell bennük igazgatni a sínszálakat, hogy pontosak legyenek! Ez a lézervágós ötlet erre nem volt jó!
(#17519) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17518) Válasz Máj 29, 2013
Ha esetleg lenne egy tervrajz akkor meg tudnám kérdezni a CNC-s ismerőst, hogy tudna-e olyat csinálni mint ami a videón is van! ;)
(#17520) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17518) Válasz Máj 29, 2013
Ezzel azt akarod mondani,hogy hiába lettek elkészítve???
Laci én a rozsdamentes sablonról beszélek!!
(#17523) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17519) Válasz Máj 29, 2013
Köszi, de már folyamatban van, csak most nincs időm foglalkozni vele!
(#17524) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17520) Válasz Máj 29, 2013
Bocs, én a váltósablonokra gondoltam! Azzal nincs semmi baj, bár még mindíg nem raktam össze!
(#17545) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17478) Válasz Máj 30, 2013
Szia!
Ezeket a sablonokat egy állítható szögmérővel csináltam!:
Kérdésem,hogy a csúcssínek- tősínek hézagját mennyi mm-re kell beállítani(a gyárinál 3mm-ert mértem)?
A 13 fokos kitérőmmel pedig szép lassan haladok (a következő remélhetőleg 12 fokosra sikerül majd), egyenlőre úgy néz ki,hogy megjárja,
kocsit tologatva nem tapasztaltam siklást sem!
Teszek fel majd képeket is róla,biztos lesz egy-két észrevételed.
üdv.:korongos

201305303845.jpg
 
(#17546) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17545) Válasz Máj 30, 2013
1,7 - 2mm maximum. Ha már csinálunk v.mit, akkor legyen szebb és jobb, mint a gyári!
(#17563) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17545) Válasz Máj 30, 2013
No, még egy javaslat:

Ha van elég bakelit lemezed, vágj egy nagyobb lapot meg két kisebbet, tedd rá a nagyobb lap középre a háromszöget, és mellé igazítva ragaszd rá a két kisebbet. Utána ebbe az alapba tudod betenni a síneket, a sínek közé betolod a háromszöget, egy csavarral atombiztosan rögzíted, és iszonyú pontosra tudod forrasztani a szívdarabot.

A 22,5 fokos darabot nem igazán lehet használni, mert az ilyen nagy szögű kitérők átmenőkörívesek, a szívdarabnál pl. a BTTB ~17°-os. Az max. 0e bányavasútra jó!
(#17579) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17563) Válasz Máj 30, 2013
Jó ötlet volt amit javasoltál,de én ezeket a háromszögeket az állítható sablonomhoz csináltam ,hogy be tudjam állítani a fokot,arra is tudnék tenni egy csavarkötést hogy biztosan leszorítsam.
Amit javasoltál az is szuper,de nem állítható ,annyit kell csinálni belőle ahány szöget akarok használni.
Lehet,hogy csinálok majd,mert anyagom van hozzá és a fémmel ellentétben a bakelit nem vonja el a hőt a forrasztástól.
Egyébként az összeállító sablont tartom a
legfontosabbnak,mert ha az tuti akkor gyerekjáték egy egyszerű kitérő elkészítése,de ha nincs akkor elég nagy szívás tud lenni!
Mint ahogy én csináltam egy fa lapon apró szögekkel kitámasztva ,egy nagy görcsölés volt az egész, legközelebb már csinálok valami sablont hozzá,hogy tuti fasza legyen.
Ha FriTTz helyében lennék akkor már ugrasztanám is a CNC-s havert!
A szögeket ellenőrizted? hogy sikerültek?
Üdv.:korongos
(#17580) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17579) Válasz Máj 30, 2013
Elfelejtettem, hogy van állítható sablonod. A szöget nem tudom ellenőrizni, csak ha teljesen felülről van fényképezve!
(#17581) sunocske hozzászólása Válasz Máj 30, 2013
Találtam még egy okot, hogy miért jobb a bázeli a sima angolnál. Lehet ívesíteni!
(#17582) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17579) Válasz Máj 30, 2013
Én amúgy dolgozom az ügyön de nincs rajzom, amit leadhatnék!
Meg kell mindent terveznem, rajzolnom, konzultálni szakértőkkel, hogy mi mekkora legyen!
(#17583) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17581) Válasz Máj 30, 2013
Én most sikítottam!
(#17584) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17580) Válasz Máj 30, 2013
A szöges dolog csak tréfa volt
A témáról még annyit,hogy a Degufit nevű folyasztószer amit használtam nem volt a legtutibb,forrasztáskor fröcskölt ,legközelebb kipróbálom etwg modellezőtársunk foszforsavas csodaszerét,kíváncsi vagyok rá.
(#17585) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17581) Válasz Máj 30, 2013
Ezt már kinéztem magamnak!

Ha egyszer eljutok az asztalkészítésig, tuti, hogy egy ilyen lesz rajta!
(#17586) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17584) Válasz Máj 30, 2013
Én nem tudom milyen az a folyasztószer, de amióta gyantát használok nekem semmi bajom a forrasztással.
(#17587) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#17581) Válasz Máj 30, 2013
Épp ma nézegettem az egykori bttb angol váltót és rájöttem, hogy az is bázeli típusú volt.
(#17588) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#17582) Válasz Máj 30, 2013
A nyomtáv adott!,a NEM 110-es szabvány is itt van feljebb,
kaptunk egy szép 12 fokos rajzot is, ebből már mindent ki lehet kalkulálni.
Kell egy kis ráhagyás és lerajzolni,inkább a gépmunka ami problémásabb, ismeretség nélkül még bazi drága is lehet.
(#17590) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#17586) Válasz Máj 30, 2013
Én pedig gyantás ónt használok!
Előfordul néha,hogy valamiért nem akar a helyérefutni ez a piszok ón, a folyasztószerrel pedig szépen ráfut ahova kell!
Van savas ón tekercsem is, ezt rozsdamentes anyag-rozsdamentes bowden összeforrasztásához használom,(gyantással ez nem megy)
sínhez még nem próbáltam,de most,hogy képbe került ki fogom próbálni.
Jó modellezést!
(#17591) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#17587) Válasz Máj 30, 2013
Akkora szöghöz nem is lehetne más! Már a 15° is határeset!
(#17611) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Jún 1, 2013
Szia Váltógyártó!
Érdeklődnék,hogy a szigetelő vágásokra van-e valami szabály(keresztezési csúcson a hegyétől milyen távolságra,könyöksínen csúcshegytől milyen távolságra kell vágni)?
Jó váltógyártást!
üdv.:korongos
(#17612) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17590) Válasz Jún 1, 2013
Csak ne felejtsd el a kihűlés után a folyasztószer maradékot eltávolítani a felületről! Hosszútávon csúnya oxidációt tud csinálni.
(#17613) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17611) Válasz Jún 1, 2013
Én két szempontot szoktam figyelembe venni. Az egyik, hogy a szigetelt rész minél rövidebb legyen, a másik, hogy ne tudjanak a vonatok zárlatot okozni.

Az első ugye azért kell, hogy ha nem táplálod meg a szívdarabot, akkor minél kisebb távon legyen a mozdony áram nélkül, ergó ne okozzon gondot a szívdarabon való áthaladás. Ha meghajtod a szívdarabot, akkor tk. a hátsó vágásra nincs is szükség, elég a két belső sínvéget szigetelt papuccsal illeszteni. A hátsó vágást minél közelebb kell tenni a csúcshoz úgy, hogy ahol átvágod, ott a két síszál talpa már nem érhet össze. Ezt a távolságot le lehet rövidíteni, ha a szívnél a sínek talpainak belső felét lecsiszolod.

A másik a zárlat. Ez csak akkor keletkezhet, ha a két könyöksín hajlatánál, vagy ahhoz nagyon közel vágod át a síneket, és egy szabvány alatti kerék hozzáér az ellenkező oldali könyöksín csúcshoz. Vadiúj Roco járgánynál láttam 13,8-as kerékpárt, de ezt lejjebb/feljebb (kinek hogy ) már leírtam.

Ha megnézed a rajzot amit felraktam, ott látszik, hogy van két nyák a szív előtt, az első vágás ezek között van. A következő tk. összefogja az egész keresztezési részt, erre mindegyik síndarabot rá kell forrasztani. Utána jön az utolsó három. Ezek körül az első kettő között kell átvágni a síneket, a vágás után azért van kettő, hogy a belső síndarabok is kétpontos rögzítést kapjanak. A videóban a vágás után csak egy nyák van, és a belső sínek tartását tk. a ragasztásra bízza. Én jobban szeretem a tiszta fémes kapcsolatot!

(#17626) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17089) Válasz Jún 1, 2013
Kis késéssel, de elkészültek a Zeuke-BTTB kitérők:

Több kép itt!

Zeuke_BTTB_0...jpg

Zeuke_BTTB_0...jpg

Zeuke_BTTB_1...jpg
 
(#17648) FriTTz hozzászólása Válasz Jún 2, 2013
Tudom, hogy nem a legszebb, de legalább működik!
Köszönöm az 5letet!

terelősín.JPG
 
(#17649) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#17648) Válasz Jún 2, 2013
Fesd le és akkor szinte nem is látszik
Lapozás       9/86    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
23:24:21
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés