|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#17904) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17901)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Ez nem is szimmetrikus... Illetve a kettő együtt az, de önmagukban...
|
(#17905) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17904)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Valóban, de építés szempontjából igen! |
(#17948) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Azon agyaltam, az "1-ről 3-ra a legrövidebb helyen" kérdés kapcsán, hogy 2db EW1-et összetenni elcsúsztatva, EW2 hosszban, de szerintem túl sűrűk lennének a sínek. Szerintetek? |
|
(#17950) FriTTz válasza DZolTTán hozzászólására (#17948)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Ugyan nem vagyok gazdag (sem suska sem idő szempontjából), de én inkább megvenném a boltit bár az elég ronda az igaz!
Meg nálam helyszűke nincs szerencsére, amúgy a valóságban hol van beépítve ilyen nálunk? |
(#17957) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17948)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
A gyári az konkrétan két EW1 eltolva, pont az, amit rajzoltál! |
(#17963) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17957)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Valóban!
Nem néztem meg a pontos leírást, csak a fotó alapján hosszabb darabnak tűnt. Szóval, ilyenre lennék vevő, ha vállalod
|
|
(#17971) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17963)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Minden további nélkül, ha jó az, amit a mailben írtam!
|
(#17998) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Sziasztok!
Elkészültem a második váltómmal !
Ez most egy 12 fokos balos és az előzőleg megbeszélt nyomtatott papíros technikával készült!
Azért most már egy két sablonom volt hozzá,ami kicsit megkönnyítette a dolgomat.
A keresztezési csúcs még mindig nehezen jön össze,de azért szerintem egy árnyalattal jobban sikerült mint az előző!
Nézzétek:
|
|
(#18003) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17998)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
|
(#18010) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17998)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Ez már döfi!
Szép az íve, a csúcssín is szépen illeszkedik, és én nem találom rossznak azt a keresztezési csúcsot!
Tán annyit jegyeznék meg, hogy próbálj meg egy kicsit kevesebb cint adagolni, hogy ne legyenek ilyen nagy göbök a sín talpánál, és a szigetelő vágásnak nem kell ilyen mélynek lenni. Elég épp csak a réz réteget átvágni.
A talpfákat milyen szélesre vágtad? Kicsit szélesnek tűnnek. 3-3,1mm lenne az ideális! |
|
(#18011) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17963)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Én is csináltam egy rajzot!
|
|
(#18016) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17998)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Bocs, azt elfelejtettem mondani, hogy a rajzon a talpfák szélesebbre vannak rajzolva, mint amilyenek a valóságban, mert rá van számolva a lézervágás ~0,2mm-es vesztesége is!
|
(#18020) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Na még egy rajz!
Természetesen a hármas előtt megrajzoltam az EW1-et is.
Viszont most vetten észre, hogy a hármasról lemaradtak a vezetősínek!
|
|
(#18021) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#18011)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Javított verzió! |
|
(#18022) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#18016)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Köszönöm az észrevételeket,legközelebb próbálom betartani őket!
A talpfákat lemezollóval vágom és vágáskor mindig elmozdul egy picit,nem szereti az olló a Nyákot!
Jó szemed van,mert a szélesebb darabok 3,5mm-esek is megvannak,átlagban pedig 3,2mm szélesek a talpfák!
A szigeteléseket reszelővel csinálom a talpnyákon,azért ilyenek,de legközelebb megpróbálom maratni,hátha jobb lesz.
Egyébként ezek kb.20-30 éves nyáklapok,még régről maradtak és szerintem ezeken bazi vastag a rézfólia!
A videódból kiindulva :azon egy reszelőtolás elég,nekem pedig rendesen meg kell reszelnem ,hogy meglegyen a szigetelésem!
A keresztezési csúcs szép lett a végére,de azt nem láttad a képeken,hogy kettőt el kellett dobjak,mert nem sikerültek!
Nekiláttam egy sablonnak is !
1,5-ös alulemezből lukasztottam ki a talpfák helyét !
Még a sínek helyezésére csinálnom kell valami sablont hozzá,de szerintem használható lehet,ilyen lett:
Jó modellezést!üdv.:korongos |
|
(#18027) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18022)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Hát igen, sok helyen külföldön nagyon vacak nyákokkal dolgoznak ( ilyen minöség Középeuropaban sok évtizedekig ismeretlen volt ). A hordozo, gyakran epoxival átitatott papir - néha meg 2 mm - nél is vékonyabb. A rézfolia is csak ritkán volt 35 u-s és nagyon rosszul ragadt a hordozora. Miután a hordozo sokkal puhább, mint a nálunk megszokott, a folia vastagsága vékonyabb - egy éles késsel is egy huzással el tudod vágni - még reszelö sem kell hozzá. Az egyetlen elönye az ilyen nyersanyagnak, hogy nagyon kiméli a szerszámokat, söt a kéket, ha még van, nagyon jo megmunkálni, marni, furni, vágni mert nincs benne semmi olyan anyag ami tul kemény lenne a szerszámok számára. Egy baja van, hogy alig birja a forrasztást. A folia gyakran magátol is leválik. ( igaz, hogy állitolag ürtechnikára fejlesztették, igy ott nem igen kell utolag hozzányulni).
Amugy az aluminium forma nagyon tetszik. |
(#18046) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#18027)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Szia!
A nyáklap amit használok , üvegszálas alapon van,ezért a szerszámok élét nem kíméli, a rézfóliát késsel lehúzni nem lehet,csak,ha jön egy réteg üvegszál is vele,
akárhányszor forrasztható,a fólia nem jön fel róla,tehát jó minőségű!
A rézfólia vastagságát nem tudom,de azt igen,hogy maratásnál kb.40-45 percig kell áztatni az új vas-klorid oldatban!
Csiszoló koronggal is pásztázni kell rajta egy kicsit,mert első érintésre nem veszi le róla a fóliát!
Az új nyáklapokat nem ismerem ,biztos könnyebb velük dolgozni,de azért lehet szívni is velük rendesen,ahogy írtad is.
Úgy hallottam,hogy manapság az áruk is csillagászati nem csak a fejlesztésük.
Üdv.:korongos
|
(#18049) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18022)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Nagyon profi lett! Mivel csináltad a lyukasztást? |
(#18050) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#18021)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Még mindig a régi programmal rajzolod a terveket? |
(#18051) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#18049)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Egy ősrégi kopott lyukasztószerszámmal.
Levettem a vezetőlapját és nyitott szerszámként használtam,hogy hozzáférhető legyen.
A bélyeg mérete 3.5 x 15mm-es volt, tehát a szélesebb részeken csak 3 lépésből lehetett lyukasztani egy talpfát!
Brutális sorját hagyott és meg is tekerte a közöket mivel túl közel estek egymáshoz!
Elég sokat kellett sorjázni ,egyengetni és még excenteres csiszolóval is megdolgoztam,hogy viszonylag szép legyen.
Úgy készült,hogy a rajzot ráragasztottam a lemezre és azon keresztül szemre lyukasztottam, semmiféle vezetőt nem használtam hozzá. |
(#18052) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18051)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Én azon agyaltam, hogy a legvastagabb 200g-os papírra kinyomtatom, és sniccerrel kivágom. Esetelg két ilyen lapot összeragasztok, és úgy vágom. Annak már szerintem van annyi tartása, hogy a NYÁK csíkokat helyben tartsa. |
(#18055) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18051)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Nagyon ügyes sablon! Azt meg talán mondanom se kell, hogy pont a talpfás vágány és kitérő az, ahol nem feltétlenül szükséges a századmilliméteres pontosság, mivel az igazi szerkezet sem követeli ezt meg (a talpfán ugye bárhova lehet lyukat fúrni).
A betonaljas kitérőnél már más a helyzet, mert előre bebetonozott műanyag betétek vannak, ott már 1:1-ben is milliméteres precizitás kell. Ezt pedig összeszereléskor úgy oldjuk meg, hogy a kitérőgyárból érkező, "lapraszerelt" vasanyagokról nem szedjük le az alátétlemezeket, mert azok adják meg, hova kell esnie a betonaljak furatainak (ezt a kitérőgyárban az ellenőrző próbaszerelés során állítják be: ott fix "aljak" vannak erre kötik rá a vasanyagot, majd a lemezek helyét feljelölik az alkatrészen arra az esetre, ha mégis le kéne szerelni). Szóval először lefektetjük a betonaljakat, majd szabvány által meghatározott sorrendben egyesével feltesszük rá a vasakat, közben pajszerral rendezgetjük az aljakat.
A legújabb és legprecízebb megoldás, hogy a gyárból előre, kvázi laboratóriumi körülmények között összeszerelve érkezik a kitérő WTW kocsikon, és nekünl csak be kell daruznunk.
Lőjetek le, reggelig tudnék beszélni a szakmámról... |
(#18057) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#18055)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Ezen ne múljék: |
(#18058) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Hát nem tudom, megéri e ennyit dolgozni, nekem a nyomtatott lapra technokollal leragasztott nyákcsík tökéletesen műxik! Én is használtam lézervágott és rajzolt kartont, de nem vált be igazán |
(#18073) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#18058)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Még nem tudom,hogy beválik-e vagy sem!
De az biztos,hogy gyorsít rajta egy kicsit és ragasztani sem kell,csak belepotyogtatjuk a talpfákat és már lehet is forrasztani !
Egyenlőre ebben a formában használhatatlan,mert a sínek pozicionálása nincs megoldva!
Valamilyen szétszerelhetős sablonon gondolkodom,amivel tudom illeszteni a két oldalsó sínt,a keresztcsúcsot és a csúcssíneket is,de még dolgozom rajta.
sunocske-nek köszönjük a szakmai leírást! |
(#18075) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#18058)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Mi volt a baj vele? Elvileg talpfát is helyén tartja, és a sín rajz is ott van, ráadásul megfelelő magasságban... |
(#18076) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#18075)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Sajnos az a lézer, amivel csináltam, nem elég pontos. 400mm-en ~1mm-t csalt, és nagyon elnyalta a vonalakat. A magasság tényleg jó volt. |
(#18077) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#18076)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
És a csalás ismeretében nem lehetne átskálázni nyomtatás előtt a rajzott, hogy utána a csalással együtt legyen pontos?
|
(#18078) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#18077)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Pontosan be kéne mérni, de most nincs rá időm. Majd vizsga után! De a cucc kalibrálása lesz a legjobb megoldás. |
(#18079) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18073)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Egy pártized milliméteres, síntalpszélességű bemarás a felületén nem segítene? Persze akkor ennyivel vastagabb sablon is kellene... |
(#18085) etwg válasza sunocske hozzászólására (#18079)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Csavarral is felfoghat néhány vezetö ütközöt, akár még állithatoan is, ami helyben tartja a sineket. |
(#18086) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18073)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Vágj 3mm-es csíkokat az alulemezből, tedd be a kész váltódat a sablonba, és valami jobbféle pillanatragasztóval minden második közbe ragassz egy kis lemezdarabot, amit nekitolsz a sín talpának kívülről vagy belülről, ahogy elfér. Hagyj egy minimális játékot, és van egy tökéletes sablonod. Hátrány, hogy külön kell jobbos és balos, de úgy láttam, a talpakat már megcsináltad! |
(#18099) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#18086)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Nem rossz ötlet!
De én nem pont erre gondoltam!
Én egy szétszerelhető változaton gondolkoztam, aminél van egy helyezőlemez alul egy felül,egy a kereszt csúcsnál és egy a csúcssíneknél amikkel tudom pontosan helyezni a síneket,és csavarokkal vannak rögzítve a talpfasablonon.
Szerintem etwg modellezőtársunk is valami hasonlóra gondolhatott.
A közökre rögzített helyező pöttyökkel a te gondolatod a legütősebb,mert nem kell szerelgetni sem,kivehető a sablonból!
Most egy kicsit elbizonytalanítottál.
Én valami ilyesmire gondoltam: |
|
(#18100) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18099)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Értem én, hogy hogy gondoltad, de ezzel a megoldással a csúcssíneket, vezetősíneket ugyanúgy helyezgetned kell, ha viszont néhány referenciapontot meghatározol, akkor csak mellé kell rakni a sínt, és forrasztani... |
(#18101) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#18100)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
Azokra is lenne egy-egy sablon,csak még nincs a képen, még nem léteznek,de lehet,hogy már nem is fognak,mert amit javasoltál az sokkal egyszerűbb és nagyszerűbb!
Nem hiába vagy te a váltógyártó ! |
(#18102) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18101)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2013 |
|
A modellező népet szolgálom! |
(#18331) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
Sziasztok!
Készülget a váltósablonom!
Elsőre a talpfaközökre próbáltam lemezdarabokat ragasztani,amiről beszéltünk,de nem volt meggyőző!
Beragadt a sín és a ragasztás is elvált itt-ott,pedig 0,1mm-es hézagokat is hagytam a lemezkék és a sín között!
Ha csak a sín egyik oldalára teszek,akkor biztos nem tudott volna beragadni,de ,hogy tuti legyen rá kellett volna szegecselnem a lemezkéket a közökre,inkább hagytam a fenébe az egészet!
Maradt az első ötlet : helyezőlemezeket rakok a talpfasablonra alulra,felülre,és a keresztcsúcshoz.
A vezetősínekhez ütközőt és hézagoló lemezeket fogok használni,a keresztezési csúcs sablonban készül ahogy eddig.
A csúcssínekhez lehetne egy közbenső darabot tenni,ami helyzetben tartja,
a könyöksíneknél is hézagoló lemezeket szoktam használni.
Várom az észrevételeket!
Jó modellezést!korongos
Ilyen lett: |
|
(#18343) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18331)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
A vasúti aljakat a két szélső helyező (vezető) lemez előtt kell behelyezni a sablonba gondolom.
Legalább nem mozdulnak el.
A helyező lemezek széle egyenes vagy esetleg az alja meg van munkálva a síntalp részére? |
(#18344) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#18343)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
Elsőre a talpfákat kell betenni a helyükre és csak utána lehet a helyezősablonokat felcsavarozni,amit alatta látsz az a kinyomtatott sablonrajz!
A helyező lemezek széle egyenes,mert annak támaszkodik a sín talpa,lehetett volna egy kicsit kimunkálni,hogy a gerincet fogja,ne a talpat,de ez így is jó,nem csúszik be alá a síntalp! |
(#18345) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18344)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
Értem, azt láttam, hogy alatta a rajz!
Közben most arra gondoltam, hogy forrasztod a sínt hiszen csak az egyik oldalához lehet hozzáférni?
A vezetősínnél meg pláne körülményes. |
(#18350) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#18345)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
Nagyrészt én is csak egyik oldalán forrasztom a sínt, ezért kell folyasztószert használni. Ha felmelegedett a forraszanyag, szépen befolyik a sín alá. Ha meg nagyon akarod mindkét oldalát forrasztani, akkor megteheted, miután kivetted a sablonból, akkor már nem fog elmozdulni, ha egy egy pont fel is enged. Főleg, ha minden talpfa nyáklemez. |
(#18351) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18331)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
Sajnálom, hogy nem jött össze, én egy oldalas rögzítést gondoltam, mindkét oldalon már macerás, úgy, ahogy írtad. Viszont nagyon jó a sablonod, és ha a tősíneket, és a belső síneket pontosan felrakod, akkor már van mihez viszonyítani, és a kis távtartóiddal könnyen ki tudod alakítani a belső vágányzatod. Az jó, hogy a sín talpát szorítod a sablon széléhez, fölösleges csiszolgatni a sablont. |
(#18352) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#18345)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
Hát,csak egy oldalról lehet forrasztani amíg a sablonban van,de ha megfogattam akkor le lehet venni ,és a másik oldalról is meg kell forrasztani.(Ha néhány ponton meg van fogatva akkor már nem mozdul el!)
A vezetősínt meg olyan közel kell leforrasztani,hogy így is úgy is csak egy oldalról lehet,sőt még a talpából is le kell venni egy keveset,hogy tudjam tartani a megfelelő távolságot!
Egyébként nem egy nagy szám a vezetősíneket megfelelő helyre forrasztani!
A keresztezési csúcsot szépre és pontosra megcsinálni,
na az a szívós rész!(nekem) |
(#18354) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#18351)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2013 |
|
Az volt a legnagyobb hiba,hogy a Loctite gyors ragasztó nem akarta megfogni rendesen,a szegecselés biztos tovább tartott volna,és még igazítani is kellett volna a közöket!
Így jobbnak gondoltam!
Jó váltógyártást! |
(#18370) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18354)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2013 |
|
Fémre is jó volt az a ragasztó? Mert abból is sokféle van. Egy fémhez is jó pillanatragasztó zsírtalanított felülethez úgy hozzáköt, hogy csavarhúzóval sem lehet lepattintani. |
(#18374) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#18370)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2013 |
|
Lehet,hogy nem!
Egy fajta volt, azt kipróbáltam,elsőre jónak is tűnt,de próba közben már nem!
A kis kockákat egy szikével simán le lehetett pattogtatni a felületről.
Biztos lehetett volna kapni jó ragasztót hozzá,de nem akartam utánajárni,majd talán legközelebb.
|
(#18376) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18374)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2013 |
|
Tk. ha már így megcsináltad azt a sablont, akkor fölösleges a másik fajta, mert a meglévővel tutira jól meg tudod csinálni a váltókat! |
(#18377) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18374)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2013 |
|
Amúgy haladtam a sablonnal is egy kicsit!
Tettem ütközőlemezeket a vezetősíneknek és a könyöksíneknek.
A séma az,hogy nekitolom a vezetősínt az ütközőnek (előtte hátulról már kihézagoltam) és forraszthatom is,
egyszerű és egyáltalán nem körülményes!
A csúcssínekhez is csináltam egy állító,ellenőrző sablont,
ebben nem vagyok biztos,hogy használni is fogom, de majd
próba közben meglátom.
Az viszont biztos,hogy a sablonrajzot már nem fogom látni a talpfáktól!
Már csak egy gyártásának kéne nekiállni,hogy működik-e!
Nézzétek: |
|
(#18378) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#18377)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2013 |
|
A szerkezet összeforrasztásához elég csak a szerkezetileg fontos talpfákat belerakni a sablonba (a sötétebb szürkék), és amikor összeállt a szerkezet, a többi talpfát ráérsz ráforrasztgatni utána. Ahhoz már csak a sablon talpfás része kell. |
(#18379) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#18378)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2013 |
|
Ebben igazad van!
Gondoltam,hogy nem véletlen a kiemelés a rajzodon,csak nem tudtam,hogy miért.
Legközelebb valami sín befogó szerszámot kellene csinálni, amivel tudom tartani a 6 fokot a keresztezési csúcshoz.
Ha nem túl nagy kérés tehetnél fel képeket a sín befogó sablonodról,esetleg szétszedve is,hogy rendesen lássuk,mert kíváncsi vagyok rá.
Jó váltógyártást! |
|
|
2024. Nov, 01. Pé 15:16:20 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|