|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#18208) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#18205)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
Jóvanna!
Beragadt a capslock
(Jogos amúgy ) |
(#18209) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#18207)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
|
(#18210) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
|
(#18211) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#18210)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
Na igen! Tudtommal a Katyusáról beszélsz.
Van is itthon egy összerakatlan 1:35-ös makett. |
(#18212) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#18210)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
Azt hittem annak Katyusa a neve!
Én viszont dolgoztam Sztálin szívével! (vagy kezével)
|
(#18213) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18211)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
Hozzak bele rakétát? |
(#18214) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#18212)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
Úgy van, ez volt a Vörös Hadsereg által használt BM–8, a BM–13 és a BM–31 típusú rakéta-sorozatvetők orosz beceneve. Német becenevét vettük át mi magyarok, a Sztálin-orgonáét. |
(#18215) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2013 |
|
Találtam még egyet:- Az eredetileg bunkerek lerombolására szánt szovjet KV-2 nehéz tank, a harckocsi a mérete és páncélvédettsége miatt a kezelőktől a "Rettenthetetlen" becenevet kapta. |
(#18216) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
|
(#18217) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#18216)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
És a repülőket! De kizárólag 1:120 méretarányban! |
(#18218) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#18217)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Jajaja! Az is kiváló rakomány! Egy Junkers leszerelt szárnyakkal, valami oldalfal nélküli kocsin. Vagy lezuhant/földbefúródott Spitfire, vagy Mustang, kiégett B25-ös... Remek diorámák lennének... |
(#18219) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#18218)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
|
(#18221) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#18219)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Ep. I.-nek jó lesz ez a Junkers. |
(#18222) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#18220)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Kikötő legyen benne mert van 1:125-ös U-Boot a Kék Kobrában! |
(#18223) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18221)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
|
(#18224) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18221)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Ahogy meggugliztam, éppen csak Ep.I, 1919-ben állították forgalomba ezt a típust. |
(#18225) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#18224)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
|
(#18226) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#18225)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Mind a kettő szép múzeumi darab lenne! |
(#18227) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#18219)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Petőfi Csarnokban van egy ugyanilyen gép, IV. Károly utazott vele. |
(#18229) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#18226)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Holnap megpróbálok faragni egyet ha már szabin vagyok! |
(#18230) BR95 válasza UWH hozzászólására (#18228)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Szép! Viszont a vagon mintha nem DRG lenne inkább Länderbahn korszak. Ha tévedek, javítsatok ki! |
(#18231) bcs szgab hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Emberek, ha képet tesztek fel nem tudnátok átnevezni valami rövid névre? Az ilyen hosszú kép-nevek annyira széttolják az oldalt, hogy az oldal 2/3-a látszik csak, és pl. a "válasz" -gomb már nem is látszik. Ez csak nálam van így állandóan? |
(#18232) bcs szgab hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Kisebbik gond hogy a "válasz" - gomb nem látszik, de a szövegek 1/3-a sem látszik... |
(#18233) FriTTz válasza bcs szgab hozzászólására (#18231)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Nem. |
(#18236) Váltógyártó válasza bcs szgab hozzászólására (#18231)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Sajna ez most még a széles felbontást is széttolja, nem hogy a te 1024x768-odat. Igaz, nekem csak a jobb linksor nem látszik rendesen... |
(#18237) UWH válasza BR95 hozzászólására (#18230)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Igaz, ezt a képet kb 2 éve mentettem le, a régi topic fórum HO-ás részlegéből. Akkor, ott 3 napig tárgyalták, hogy ilyen vagon vihetett-e ilyen festésű 109-est. Bővebben Csíkos mester tudna ehhez hozzá szólni, mert akkor is Ő tette helyükre a dolgokat. |
(#18238) masTTertape válasza Váltógyártó hozzászólására (#18236)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Nekem 1920x1080-on van a monitor és hiába a két oldali focipálya méretű szürkeség, mégis levágja a jobb oldali linksort. Igaz, ott semmi izgalmas nincs, de mégis.
Tehát javaslat, ha már ennyire unortodox lett a csapat , hogy az innen-onnan berakott képeket nevezzétek át.
Szintén: |
(#18240) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18238)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Én nem igazán vagyok vallásos.
Milyen az az unortodox?
(na most lejöttem a tetőtérből valamiért mert modellezek fent és csak kíváncsiságból bekukkantottam ide és már el is felejtettem, hogy miért jöttem le ) |
(#18241) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#18238)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Az az érdekes, hogy a mobilomon nem jelentkezik ez a probléma. |
(#18242) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18240)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Pontosabban unorthodox, ha hűek akarunk maradni a vallási töltethez. De nem annak szántam. Amennyiben a gúgli a jóbarátod, akkor hamar rálelsz a magyarázatra: unorthodox jelentése, a megszokottól eltérő, újító, nem a hagyományos utat választó, stb. Ha hallgatsz híreket, akkor az elmúlt évben sokszor, sok helyütt rásütötték a magyar politikára, hogy unorthodox. Ebbe most ne menjünk bele, de ha látod az analógiát, akkor a homokodra csapsz. |
(#18243) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#18242)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Az oldal kódolása. A fejlesztő annak idején nem gondolt arra, hogy egykor lesz pár elvetemült TT-s, akik spanyol neveket adnak a fotóiknak.
A mobil böngésző meg átsiklik ezen a problémán.
Csak jelzem, hogy az én windows phone telefonomon pl. nem tudok válasz ablakot megnyitni, mert lefagy tőle a böngésző... |
(#18244) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#18243)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Sőt, ha van kötőjel a fájlnévben, betördeli több sorba |
(#18245) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18242)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Rá csaptam a kölkök homokjára mert nekem nincs!
Értem!
(jelenleg a hozzászólások számának a gyarapítása segít, hogy lepörögjön erről az oldalról a "spanyol" fájlnév ) |
(#18246) Váltógyártó válasza masTTertape hozzászólására (#18243)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Ezért kell androidos telefont venni! Nekem tökéletesen műxik, most is arról írok, és az oldalt is tökéletesen megjeleníti!
Ami a fájlnevet illeti, elég lenne a kép alá annyit írni, hogy fájl letöltése, és a linket csak a tag-be beleírni, oszt akkor lehetnének spanyol fájlnevek, senkit nem zavarna! |
(#18248) masTTertape válasza Váltógyártó hozzászólására (#18246)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Ingyé' adta a T, nem válogathattam. |
(#18249) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18245)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
|
(#18250) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#18249)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2013 |
|
Csak hogy tényleg pörögjön le a spanyolneves fotó, csak megemlítem, hogy ha valakit érdekel alacsony oldalfalú, Regs, Rgs Tillig kocsi DB, DR színekben, sóderes, fa- és csőrakománnyal, akkor keressen bátran, mert most van jóárasítva.
Ha lesz róla képem, meg pontos leírás, akkor felkerül az apróba is. |
(#18251) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#18250)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Nekem mint vasúton kívülinek (közútinak) fogalmam sincs a vagon típusát jelölő betűkombinációkról!
Regs, Rgs,stb.
Erről esetleg van valahol valami fényképpel illusztrált leírás? |
(#18252) UWH válasza bcs szgab hozzászólására (#18231)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Bocs, hogy gondot okoztam. Anno rákattintottam a másolásra, most meg a beillesztésre, de semmit nem neveztem el. Nem lehet egyszerűen törölni a bejegyzést? |
(#18253) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#18243)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
elvetemült HO-ás volt, de inkább csak HO-ás |
(#18254) FriTTz válasza UWH hozzászólására (#18253)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Igen, csak erre tudok gondolni én is!
Azt hiszem ma már nem dolgozom többet.
|
(#18255) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#18251)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Az Regs kocsiról nem tudok nyilatkozni, mert nem ismerem. Az Rgs egy jó hosszú, négytengelyes, oldalfal nélküli pőrekocsi rakoncákkal és a két végén lehajtható (ez a funkció nincs modellezve) kb. 30 cm-es homlokfallal. Ilyen kocsik futnak (Rs és Res sorozatú társaikkal) az Eperjeske - Dunaújváros bugavonatban.
Ha már szóba került, az Rs kocsi oldalán vannak kis felhajtható, kb. 10 cm magas "oldalfalak", míg a Res kocsi oldalfala ugyanakkora, mint a homlokfal. Ha addig meg nem előznek, teszek fel róla képet |
(#18256) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#18255)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Tehát pőre kocsi rakoncával.
Tengelyszámra utal valami?
Melyik Ep-től van a 4 tengelyes és meddig volt a rövid 2 tengelyes? |
(#18258) bcs szgab hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
"(#18252) UWH" hozzászólására (mivel nem tudok válasz-gombra kattintani) :
Valahol a hozzászólásod jobb felső sarkában kell lenni egy "moderációt kérek"- gombnak, arra kéne rákattintani aztán majd Frankye-ék vagy törlik vagy átnevezik a képet. |
(#18259) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#18256)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Maga az R utal rá.
A 68-as járműalbum elejében lévő tájékoztató alapján az R sorozat:
"forgóvázas, normál építésű, 18 méternél hosszabb, lecsapható homlokfallal és rakoncákkal, 40 tonna vagy nehezebb raksúllyal"
|
(#18261) UWH válasza bcs szgab hozzászólására (#18258)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
megtörtént |
(#18262) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#18256)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Itt a lap alja felé van egy táblázat, abban benne vannak a népszerűbb kocsitípusok.
Hogy mióta van négytengelyes pőrekocsi? Talán a III-IV. korszaktól kezdődően (bár akkoriban még lehet, hogy nem Rs/Res/Rgs volt a sorozatjelük, az csak az UIC bevezetése óta van). A kéttengelyes kocsik (Ks/Lgs sorozat, igazából nincs közöttük különbség) a mai napig forgalomban vannak. Ezen felül voltak a részben Ks kocsikból átalakított, részben új építésű Lgss kocsik, amiket kizárólag konténerszállításra használtak. Szajolban van belőlük vagy negyven darab tárolva, na őket már tényleg nem használják. |
(#18263) BR95 válasza sunocske hozzászólására (#18262)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
1911-ben már némethonban voltak négytengelyes pőrekocsik rakoncákkal (Schienenwagen SS vagy SSn (Köln)) |
(#18264) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#18251)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2013 |
|
Ha bármelyik, mondjuk 2006 utáni Tillig katalógust felütöd (vagy a rumián megkeresed), akkor bőséggel találsz ilyen, 4 tg-es, alacsony oldalfalú, vagy simán pőre kocsikat, melyeket már a Bttb is gyártott, mondjuk a 3 db. 20-as konténer szállítására. Azok még kuppelkasten-es, tehát a forgóvázzal, kis dobozkában elforduló kapcsolóval lettek szerelve, de a Tillig újabb modelljei mind rövidkapcsolós kinematikásak. Ezek a kocsik tehát hosszú, négytengelyes járművek, összesen 60 láb rakfelülettel. A pőrékre a konténereken kívül rakható csőszállítmány, kábeldob, vagy netán acéltekercs (csak a forgóvázak fölé), szintúgy az alacsonyfalú is megrakható fűrészáruval, hengerelt acéláruval, stb. És mondjuk könnyebb harcászati járművekkel is, mint pl. GAZ terepjárók, vagy csapatkocsik.
De civil járműszállításra is tökéletes.
Épp az eluralkodott militarista modellezéshez kapcsoltam, mert viszonylag jó ár-modellcentiméter arányú kocsikról van szó.
A sóderrakományos változatok pedig minden szituációban használhatók.
A kocsik magyarítása is könnyű, hiszen a lengyel modellekből kiindulva, egy aprócska sztirol, karton, vagy rézlapra fel lehet nyomtatni a hazai feliratokat és ráragasztani a német szövegre. |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 11:46:14 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|