Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Mit láttam ma!
Mit láttam ma!
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:

Lapozás       10/21    
(#22264) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22260) Válasz Szept 7, 2013
Ja, ez egy Kocúr, alias 740/742-es sorozat. Nem tudtam, hogy még ez is ott van (csak 2-3 éves képeket láttam róla). Youtube-on keress róla videókat, brutál hangja van!
(#22266) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22264) Válasz Szept 7, 2013

Most csak lépésben haladt és halkan mintha ott sem lenne!
Volt egy Bobo is , ide szokott bejárni még egy Mertrans-os dízel is olyan konténeres vagonokkal amiket most rakott össze masterTTape!
(#22392) FriTTz hozzászólása Válasz Szept 9, 2013
Ugyan nem ma volt, de láttam!
Ti tudjátok-e mi ez és hol?
Még a papírkép hőskorából!

Dízel.JPG

villany.JPG
 
(#22393) FriTTz hozzászólása Válasz Szept 9, 2013
Aki ezt kitalálja az kap egy csomó sörös dobozt!

F.JPG

F2.JPG

F3.JPG
 
(#22395) FriTTz hozzászólása Válasz Szept 9, 2013
És egy kis kisvasúti feladvány is!

T.JPG

T2.JPG
 
(#22512) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 10, 2013
Nem szép, de Skoda...

Skoda.jpg
 
(#22516) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22392) Válasz Szept 10, 2013
A komlói bányavasút. A dízelmozdony egy román LDM-45, a villanyt nem ismerem. A dízelekre a külszínen volt szükség, nem volt mindenhol felsővezeték.
(#22518) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22393) Válasz Szept 10, 2013
Fiume. Az első kép alapján csak gyanús volt, a második nem segített, a harmadikon az autókereskedés székhelyét nem takartad ki
(#22519) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22395) Válasz Szept 10, 2013
Ótátrafüred
(#22520) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22395) Válasz Szept 10, 2013
Elektricska*, csak a Stadler motorvonatok itt még tán tervben sem voltak.

A sörösdobozokat csak akkor kérem, ha van bennük sör!

*Tatranská Elektrická Železnica (TEŽ)
(#22612) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22516) Válasz Szept 12, 2013
Komló stimmel, de a dízelek a föld alatt jártak pont a felsővezeték hiánya miatt!
Ugyanis a robbanásveszély miatt (sújtólég) nem mehetett "szikrázó" jármű a föld alá!
(#22613) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22518) Válasz Szept 12, 2013
T Columbo!
A Fiumei állomásra meglehetősen kacifántosan érkezik a vasút (a régi, de állítólag van egy új is) a városon keresztül!
Az a gőzmozdony magyar gyártmányú a képen és az állomás előtt van kiállítva!
(#22614) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22519) Válasz Szept 12, 2013
Ez is talált, egész hosszú ez a villamos vonal amely egy részén még fogaskerekű is olyan nagy a pálya emelkedése, a kilátás sem utolsó!
(#22654) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#22614) Válasz Szept 12, 2013
Apró helyesbités. A tátrai villamos végén van egy fogaskerekü, de az nem a része, és a vilamos végállomásáról ( Csorba-tó) lefelé megy.
Csak manapság közös az állomás. ( eredetileg az sem volt az).
(#22656) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#22654) Válasz Szept 12, 2013
20 éve jártam arra, megkoptak az emlékek!
(#22840) sunocske hozzászólása Válasz Szept 16, 2013
Ugyan ez nem ma volt, hanem tegnapelőtt, de egy félmondatot talán megér a téma.

Asszonypajtival a hétvégén Prágában jártunk, és hogy be legyen fogva a szám, szervezhettem egy kis kiruccanást a Prága melletti Vrané nad Vltavouba. Ez egyfelől azért érdekes, mert a Moldva völgye itt eléggé össeszűkül, majdhogynem kanyont vágva a fennsíkba. Az állomástól 3/4 órás sétával elérhető 329 m magas (az állomás 219 méteren van) Zvolská homole azaz Zvole-i dombocska remek kilátóhely a mini-Dunakanyarra emlékeztető völgyben.

A másik érdekesség, hogy Csehországban talán már csak ezen a vonalon (S8 Praha hl.n. - Vrané n/Vlt - Čerčany) közlekednek a közkedvelt Bardotkák (749 sor.) menetrend szerinti személyvonatokkal, akkor is csak hétvégente (hétköznap a Bz motorkocsik csehországi testvéreiből átalakított "RegioNova" szerelvények járnak) néhány vonatpár erejéig. Így tehát kipipálhattunk (volna) egy régi nagy álmomat, hogy élőben halgassam egy Bardotka pöfögését, egy olyan vonat élén, amin rajta ülök.

Hát nem jött be. Az általam kinézett Os 9057 sz. vonattal terveztünk utazni, azonban a prágai főpályaudvarra kiérve kicsit csalódottan tapasztaltuk, hogy egy Búvár (754) áll a négy darab négytengyelyes, Görlitzben gyártott emeletes kocsi élén. Azért ha már ott voltunk, csak fölszálltunk a vonatra, hiszen az időjárás kirándulásra inkább tökéletes, mint megfelelő volt.

Az emeleten foglaltunk helyet, ugyanis itt az ablakok guillotine-szerűen, kb. 10 cm-re felhúzhatók, éppen annyira, hogy az ember a kezét 1 db fényképezőgéppel kidughassa rajta. Ja, meg a korom is akadálytalanul áramolhatott befelé, ezt sajnos túl későn vettük észre és a ruhánkon viselhettük tovább az amúgy kellemes út emlékét. A Zvolská homole-n időzve egyszer csak vonatfüttyöt hallottunk - hohó, ez gőzmozdony lesz! Az út fölfelé háromnegyed órát tartott, visszaútban "csak" 25 percet, pedig helyenként a csúszós-harmatos fű, valamint két kidőlt fa is nehezítette a fel- és lejutást. Szerencsémre a vonat még benn állt az állomáson, amikor odaértünk, de az utolsó 15 métert futva kellett megtennem, hogy elkészülhessen ez a videó:

434 2186 indul Dobříšba

A gőzös indulása után még volt kb. egy óránk a Čerčanyból érkező vonatig, ezt jobbára az árnyékban hűsöléssel (25 fok volt, verőfényes napsütéssel!), kávézással és az állomási menetrend böngészésével töltöttük, ebből kiderült, hogy rendszeresek errefelé az ilyen gőzvontatású vagy dízel nosztalgia (motor)vonatok (tehát vissza kell még egyszer jönnöm ide), bár a Bardotkákat illetően a jövő állítólag nem ennyire bíztató.

És akkor bemondták, hogy 15 percet késik a vonat. Na, szép. Én meg már mindent körbefotóztam, ráadásul a múlt éjszakát végig egy olyan ülőkocsiban töltöttük Budapesttől Děčínig, amiben folyamatosan ment a légkondi, és csak úgy fújta az arcunkba a hideg levegőt (kikapcsolni persze nem lehetett, a szabályozó termosztát, amivel meleget lehetett volna csinálni nem működött). Aztán végre-valahára felharsant az állomástól nem messze a jellegzetes csehszlovák kürt. Elkezdtünk drukkolni, hogy Bardotka jöjjön. Ám ami az állomás végén az ívben megjelent, hát arra végképp nem számítottunk: egy Kocúr a vonatom élén! Na, egyből elfelejtettem az elmúlt 16 óra nehézségeit, a kezdeti csalódottságomat, amit a remek kilátás és a gőzös azért némileg már enyhített. Gyorsan föl az emeletre, szerencsénkre az első box éppen szabad volt. A kocsiban kifejezetten meleg volt a levegő, így senkit nem zavart, hogy szinte azonnal fölrántottam az ablakot és dugtam ki a fotómasinát, hogy elkészítsem az alábbi videót:

http://www.youtube.com/watch?v=ZXu277mZU6Y

A mozdonyt egy fiatal, 25 év körüli srác vezette, nem kis örömömre néha elég keményen odatette neki, csak úgy füstölt a kis öreg:

http://www.youtube.com/watch?v=kWtcHLiQmL4

Utóbbi videó egyébként egy felhagyott teherpályaudvar mellett készült (Trnkov, Zahradní Město és Strašnice városrészek határán), megállás után egy villany tolatómozdony akadt ránk és húzott be Vršovicén át a főpályaudvarra, ahol közel fél óra késéssel álltunk meg, de az elmaradhatatlan fényképezkedés azért megvolt

DSCF0910.jpg

DSCF0944.jpg

DSCF0963.jpg
 
(#22845) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#22840) Válasz Szept 16, 2013
Szia!
Nagyon jó volt az élménybeszámolód!
A beszámolódat olvasva és a videókat nézve úgy érezhettük,hogy mi is ott vagyunk egy kicsikét.
A Bardotkára én is kíváncsi lettem volna.
Köszönjük az útleírást!
(#22855) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22845) Válasz Szept 17, 2013
Örülök, hogy tetszett! Igazából csak néhány sort akartam írni a képek mellé, de elragadott a hév
(#22863) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22855) Válasz Szept 17, 2013
Helyesen HÉV!
(#22880) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22863) Válasz Szept 18, 2013
Ha az engem elragad, az már régen rossz!
(#22989) ZaGyu hozzászólása Válasz Szept 21, 2013
Vajon merre láttam ma futópróbán a 411-est és a 424-est?
Néhány képet feltettem még a fotótárba is (Gőzmozdony Grand Prix)

PICT 023.JPG

PICT 140.JPG
 
(#23045) Fordítókorongos válasza ZaGyu hozzászólására (#22989) Válasz Szept 22, 2013
Sziasztok!
Megnéztem a gőzösöket én is!
Egy kis videó azoknak, akik még nem látták őket a Vasúttörténetiben:Gőzmozdony Grand Prix

201309212080.jpg

201309214883.jpg

201309214901.jpg
 
(#23100) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 23, 2013
Ugyan nem ma láttam, de remélem nem baj, hogy lefotóztam ezt a gépet, "nyugdíjas" szerepben.

M61_kökin.jpg
 
(#23448) ZaGyu hozzászólása Válasz Szept 29, 2013
Békéscsabán jártam,
Sok szép mozdonyt láttam.
Ha nem akar indulni,
Szabad e betolni?

PICT 015.JPG

PICT 033.JPG

PICT 084.JPG
 
(#23974) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Okt 7, 2013
Sziasztok!
Tegnapi felvétel egy fénysorompóról!
A villogtató elektronika helyes ütemének beállításához készült!
Hatásfokozónak még egy BDVmot is elsuhant:
BDVmot a fénysorompónál!
Jó modellezést!
(#23977) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#23974) Válasz Okt 7, 2013
Izgalmas egy rövidfilm volt a végén egy váratlan fordulattal!
(#24012) ZaGyu hozzászólása Válasz Okt 8, 2013
Szombaton TTe/TTm méretnagyság 1:1 verziójával ismerkedtem...

KisirtásiCsú...jpg

Márianosztra.JPG

Nagyirtás.JPG
 
(#24196) hzs922 hozzászólása Válasz Okt 13, 2013
Igaz nem ma(2012.11.30)
Találós kérdés hol voltam és mit látunk:

2012-10-28 1...jpg
 
(#24693) FriTTz hozzászólása Válasz Okt 24, 2013
Na mi ez és hol készült?

Román mozdon...jpg
 
(#24695) Csukló hozzászólása Válasz Okt 24, 2013
Ősz Bécsben:

P1600085.jpg

P1600116.jpg

P1600186.jpg
 
(#24696) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#24695) Válasz Okt 24, 2013
Meddig tartott míg ki villamosoztál Bécsig..... Ő velük voltál kint???

315b4d094e89...jpg
 
(#24699) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#24696) Válasz Okt 24, 2013
3 óra alatt kint voltam igaz RJ vel szoktam oda menni!
(#24707) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#24693) Válasz Okt 25, 2013
Fény- és félsorompó az Üllői út végén?
(#24709) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#24699) Válasz Okt 25, 2013
Milyen volt a kiállítás?
(#24710) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#24707) Válasz Okt 25, 2013

És púpos oldalú konténereket húzott!
Az oldalukon nem volt ajtó sem!
(#24711) Csukló válasza zsolesz74 hozzászólására (#24709) Válasz Okt 25, 2013
2-2,5 óra alatt kétszer végig sétáltam, vettem pár apróságot, konstatáltam a tényt, hogy az évek óta tapasztalható színvonal esés idén is folytatódott. De azt kell, hogy mondjam azért jövőre is ki kell menni mert valamit csak itt lehet beszerezni...

Mire rá szántam, hogy jó akkor végig fotózom akkora volt a tömeg, hogy le tettem a dologról, így egyetlen fotó, sincs a tegnapról.
(#24712) Csukló hozzászólása Válasz Okt 25, 2013
Pár kép Szerdáról: Bővebben: Link
(#25219) reszelozsir hozzászólása Válasz Nov 6, 2013
Tegnap megint volt egy kis csörgés Veresen

DSCF1606.JPG
 
(#25327) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 9, 2013
Mai szolnoki vendég:

ex_V90.jpg
 
(#25329) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25327) Válasz Nov 9, 2013
Eltévedt?
Na és ki tudja ezek hol épülnek?

acélhíd.jpg

aluljáró.jpg
 
(#25350) ZaGyu hozzászólása Válasz Nov 9, 2013
Vajon merre jártam ma?

PICT 533.JPG

PICT 534.JPG
 
(#25364) M298 válasza FriTTz hozzászólására (#25329) Válasz Nov 10, 2013
A 2-es vonalon az Északi összekötő és a Szentendrei úti leendő felüljáró között. Ezek után lesz a kitérő a kétvágányú pályához. Az Aquincum-i megálló is jól halad, de már az út túl oldalán lesz, közelebb a HÉV-hez.
(#25366) FriTTz válasza M298 hozzászólására (#25364) Válasz Nov 10, 2013

Az északi összekötőt nem bővítik ki 2 vágányosra?
A mai mozdonytűzről van valakinek képe?
(#25368) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#25366) Válasz Nov 10, 2013
Nem bírnák a pillérek, új hidat meg nem akarnak csinálni, tekintve, hogy nemrég cserélték a teljes hídszerkezetet. Hacsak Matuska Frittz fel nem robbantja...
(#25372) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#25368) Válasz Nov 10, 2013
Hát raknak mellé még pillért!
A lágymányosi bővíthető mert széles a pillér!
Azt a hidat megkímélem mert néha átmegyek rajta amikor nincs ott a rend őre!
(#25390) csíkosháTTú válasza ZaGyu hozzászólására (#25350) Válasz Nov 11, 2013
A második kép alapján Keszthelyen, de lehet, hogy tévedek.
(#25401) ZaGyu válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25390) Válasz Nov 11, 2013


Helyes a válasz.
Ha hazaértem, teszek még fel képeket a fotótárba.
Gyönyörű és részletesen kidolgozott "asztal", kiváncsi leszek, hogy milyenre sikeredik a középső "főpályaudvari" része.
(#25408) sunocske válasza BR95 hozzászólására (#25368) Válasz Nov 11, 2013
Az, hogy a komplett felszerkezetet kicserélték, a kétvágányúsítás szempontjából nem releváns. A MÁV ún. Hídszabályzata ugyanis nem engedi meg a kétvágányú acél felszerkezetet. Ha jobban megnézitek, az összes acélhidunk, ami kétvágányú pályában fekszik, valójában 2 db egyvágányú felszerkezet közös alépítményen (hídfők és pillérek). Ahhoz, hogy az Északi összekötő vasúti híd is kvázi kétvágányú legyen, szükséges a pillérek kibővítése, vagy teljesen újak építése a meglévőtől valamivel távolabb (ld. szolnoki Tisza- és Zagyva-hidak).
(#25420) ZaGyu hozzászólása Válasz Nov 11, 2013
Felkerült néhány ellesett keszthelyi pillanatképet a fényképalbumba...

PICT 460.JPG

PICT 465.JPG

PICT 481.JPG
 
(#25504) csTT hozzászólása Válasz Nov 14, 2013
Még nyárról, egy kis jóidő...

20130924_141...jpg

20130924_141...jpg

20130924_141...jpg
 
Lapozás       10/21    
Frissek
  2024. Dec, 30. Hé
20:37:55
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés