|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#22264) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22260)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2013 |
|
Ja, ez egy Kocúr, alias 740/742-es sorozat. Nem tudtam, hogy még ez is ott van (csak 2-3 éves képeket láttam róla). Youtube-on keress róla videókat, brutál hangja van! |
(#22266) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22264)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2013 |
|
Most csak lépésben haladt és halkan mintha ott sem lenne!
Volt egy Bobo is , ide szokott bejárni még egy Mertrans-os dízel is olyan konténeres vagonokkal amiket most rakott össze masterTTape! |
(#22392) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Ugyan nem ma volt, de láttam!
Ti tudjátok-e mi ez és hol?
Még a papírkép hőskorából! |
|
(#22393) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Aki ezt kitalálja az kap egy csomó sörös dobozt! |
|
(#22395) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
És egy kis kisvasúti feladvány is! |
|
(#22512) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Nem szép, de Skoda... |
|
(#22516) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22392)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
A komlói bányavasút. A dízelmozdony egy román LDM-45, a villanyt nem ismerem. A dízelekre a külszínen volt szükség, nem volt mindenhol felsővezeték. |
(#22518) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22393)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Fiume. Az első kép alapján csak gyanús volt, a második nem segített, a harmadikon az autókereskedés székhelyét nem takartad ki |
(#22519) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22395)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Ótátrafüred |
(#22520) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22395)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2013 |
|
Elektricska*, csak a Stadler motorvonatok itt még tán tervben sem voltak.
A sörösdobozokat csak akkor kérem, ha van bennük sör!
*Tatranská Elektrická Železnica (TEŽ) |
(#22612) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22516)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Komló stimmel, de a dízelek a föld alatt jártak pont a felsővezeték hiánya miatt!
Ugyanis a robbanásveszély miatt (sújtólég) nem mehetett "szikrázó" jármű a föld alá! |
(#22613) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22518)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
T Columbo!
A Fiumei állomásra meglehetősen kacifántosan érkezik a vasút (a régi, de állítólag van egy új is) a városon keresztül!
Az a gőzmozdony magyar gyártmányú a képen és az állomás előtt van kiállítva! |
(#22614) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22519)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Ez is talált, egész hosszú ez a villamos vonal amely egy részén még fogaskerekű is olyan nagy a pálya emelkedése, a kilátás sem utolsó! |
(#22654) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#22614)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Apró helyesbités. A tátrai villamos végén van egy fogaskerekü, de az nem a része, és a vilamos végállomásáról ( Csorba-tó) lefelé megy.
Csak manapság közös az állomás. ( eredetileg az sem volt az). |
(#22656) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#22654)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
20 éve jártam arra, megkoptak az emlékek! |
(#22840) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Ugyan ez nem ma volt, hanem tegnapelőtt, de egy félmondatot talán megér a téma.
Asszonypajtival a hétvégén Prágában jártunk, és hogy be legyen fogva a szám, szervezhettem egy kis kiruccanást a Prága melletti Vrané nad Vltavouba. Ez egyfelől azért érdekes, mert a Moldva völgye itt eléggé össeszűkül, majdhogynem kanyont vágva a fennsíkba. Az állomástól 3/4 órás sétával elérhető 329 m magas (az állomás 219 méteren van) Zvolská homole azaz Zvole-i dombocska remek kilátóhely a mini-Dunakanyarra emlékeztető völgyben.
A másik érdekesség, hogy Csehországban talán már csak ezen a vonalon (S8 Praha hl.n. - Vrané n/Vlt - Čerčany) közlekednek a közkedvelt Bardotkák (749 sor.) menetrend szerinti személyvonatokkal, akkor is csak hétvégente (hétköznap a Bz motorkocsik csehországi testvéreiből átalakított "RegioNova" szerelvények járnak) néhány vonatpár erejéig. Így tehát kipipálhattunk (volna) egy régi nagy álmomat, hogy élőben halgassam egy Bardotka pöfögését, egy olyan vonat élén, amin rajta ülök.
Hát nem jött be. Az általam kinézett Os 9057 sz. vonattal terveztünk utazni, azonban a prágai főpályaudvarra kiérve kicsit csalódottan tapasztaltuk, hogy egy Búvár (754) áll a négy darab négytengyelyes, Görlitzben gyártott emeletes kocsi élén. Azért ha már ott voltunk, csak fölszálltunk a vonatra, hiszen az időjárás kirándulásra inkább tökéletes, mint megfelelő volt.
Az emeleten foglaltunk helyet, ugyanis itt az ablakok guillotine-szerűen, kb. 10 cm-re felhúzhatók, éppen annyira, hogy az ember a kezét 1 db fényképezőgéppel kidughassa rajta. Ja, meg a korom is akadálytalanul áramolhatott befelé, ezt sajnos túl későn vettük észre és a ruhánkon viselhettük tovább az amúgy kellemes út emlékét. A Zvolská homole-n időzve egyszer csak vonatfüttyöt hallottunk - hohó, ez gőzmozdony lesz! Az út fölfelé háromnegyed órát tartott, visszaútban "csak" 25 percet, pedig helyenként a csúszós-harmatos fű, valamint két kidőlt fa is nehezítette a fel- és lejutást. Szerencsémre a vonat még benn állt az állomáson, amikor odaértünk, de az utolsó 15 métert futva kellett megtennem, hogy elkészülhessen ez a videó:
434 2186 indul Dobříšba
A gőzös indulása után még volt kb. egy óránk a Čerčanyból érkező vonatig, ezt jobbára az árnyékban hűsöléssel (25 fok volt, verőfényes napsütéssel!), kávézással és az állomási menetrend böngészésével töltöttük, ebből kiderült, hogy rendszeresek errefelé az ilyen gőzvontatású vagy dízel nosztalgia (motor)vonatok (tehát vissza kell még egyszer jönnöm ide), bár a Bardotkákat illetően a jövő állítólag nem ennyire bíztató.
És akkor bemondták, hogy 15 percet késik a vonat. Na, szép. Én meg már mindent körbefotóztam, ráadásul a múlt éjszakát végig egy olyan ülőkocsiban töltöttük Budapesttől Děčínig, amiben folyamatosan ment a légkondi, és csak úgy fújta az arcunkba a hideg levegőt (kikapcsolni persze nem lehetett, a szabályozó termosztát, amivel meleget lehetett volna csinálni nem működött). Aztán végre-valahára felharsant az állomástól nem messze a jellegzetes csehszlovák kürt. Elkezdtünk drukkolni, hogy Bardotka jöjjön. Ám ami az állomás végén az ívben megjelent, hát arra végképp nem számítottunk: egy Kocúr a vonatom élén! Na, egyből elfelejtettem az elmúlt 16 óra nehézségeit, a kezdeti csalódottságomat, amit a remek kilátás és a gőzös azért némileg már enyhített. Gyorsan föl az emeletre, szerencsénkre az első box éppen szabad volt. A kocsiban kifejezetten meleg volt a levegő, így senkit nem zavart, hogy szinte azonnal fölrántottam az ablakot és dugtam ki a fotómasinát, hogy elkészítsem az alábbi videót:
http://www.youtube.com/watch?v=ZXu277mZU6Y
A mozdonyt egy fiatal, 25 év körüli srác vezette, nem kis örömömre néha elég keményen odatette neki, csak úgy füstölt a kis öreg:
http://www.youtube.com/watch?v=kWtcHLiQmL4
Utóbbi videó egyébként egy felhagyott teherpályaudvar mellett készült (Trnkov, Zahradní Město és Strašnice városrészek határán), megállás után egy villany tolatómozdony akadt ránk és húzott be Vršovicén át a főpályaudvarra, ahol közel fél óra késéssel álltunk meg, de az elmaradhatatlan fényképezkedés azért megvolt |
|
(#22845) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#22840)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Szia!
Nagyon jó volt az élménybeszámolód!
A beszámolódat olvasva és a videókat nézve úgy érezhettük,hogy mi is ott vagyunk egy kicsikét.
A Bardotkára én is kíváncsi lettem volna.
Köszönjük az útleírást! |
(#22855) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#22845)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2013 |
|
Örülök, hogy tetszett! Igazából csak néhány sort akartam írni a képek mellé, de elragadott a hév |
(#22863) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#22855)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2013 |
|
Helyesen HÉV! |
(#22880) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22863)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2013 |
|
Ha az engem elragad, az már régen rossz! |
(#22989) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Vajon merre láttam ma futópróbán a 411-est és a 424-est?
Néhány képet feltettem még a fotótárba is (Gőzmozdony Grand Prix) |
|
(#23045) Fordítókorongos válasza ZaGyu hozzászólására (#22989)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2013 |
|
Sziasztok!
Megnéztem a gőzösöket én is!
Egy kis videó azoknak, akik még nem látták őket a Vasúttörténetiben: Gőzmozdony Grand Prix
|
|
(#23100) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2013 |
|
Ugyan nem ma láttam, de remélem nem baj, hogy lefotóztam ezt a gépet, "nyugdíjas" szerepben.
|
|
(#23448) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2013 |
|
Békéscsabán jártam,
Sok szép mozdonyt láttam.
Ha nem akar indulni,
Szabad e betolni?
|
|
(#23974) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Sziasztok!
Tegnapi felvétel egy fénysorompóról!
A villogtató elektronika helyes ütemének beállításához készült!
Hatásfokozónak még egy BDVmot is elsuhant:
BDVmot a fénysorompónál!
Jó modellezést! |
(#23977) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#23974)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Izgalmas egy rövidfilm volt a végén egy váratlan fordulattal! |
(#24012) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Szombaton TTe/TTm méretnagyság 1:1 verziójával ismerkedtem...
|
|
(#24196) hzs922 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2013 |
|
Igaz nem ma(2012.11.30)
Találós kérdés hol voltam és mit látunk: |
|
(#24693) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Na mi ez és hol készült? |
|
(#24695) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Ősz Bécsben: |
|
(#24696) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#24695)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Meddig tartott míg ki villamosoztál Bécsig..... Ő velük voltál kint??? |
|
(#24699) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#24696)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
3 óra alatt kint voltam igaz RJ vel szoktam oda menni! |
(#24707) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#24693)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Fény- és félsorompó az Üllői út végén? |
(#24709) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#24699)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Milyen volt a kiállítás? |
(#24710) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#24707)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
És púpos oldalú konténereket húzott!
Az oldalukon nem volt ajtó sem! |
(#24711) Csukló válasza zsolesz74 hozzászólására (#24709)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
2-2,5 óra alatt kétszer végig sétáltam, vettem pár apróságot, konstatáltam a tényt, hogy az évek óta tapasztalható színvonal esés idén is folytatódott. De azt kell, hogy mondjam azért jövőre is ki kell menni mert valamit csak itt lehet beszerezni...
Mire rá szántam, hogy jó akkor végig fotózom akkora volt a tömeg, hogy le tettem a dologról, így egyetlen fotó, sincs a tegnapról. |
(#24712) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
|
(#25219) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Tegnap megint volt egy kis csörgés Veresen |
|
(#25327) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Mai szolnoki vendég: |
|
(#25329) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25327)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Eltévedt?
Na és ki tudja ezek hol épülnek? |
|
(#25350) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Vajon merre jártam ma?
|
|
(#25364) M298 válasza FriTTz hozzászólására (#25329)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
A 2-es vonalon az Északi összekötő és a Szentendrei úti leendő felüljáró között. Ezek után lesz a kitérő a kétvágányú pályához. Az Aquincum-i megálló is jól halad, de már az út túl oldalán lesz, közelebb a HÉV-hez. |
(#25366) FriTTz válasza M298 hozzászólására (#25364)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
Az északi összekötőt nem bővítik ki 2 vágányosra?
A mai mozdonytűzről van valakinek képe? |
(#25368) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#25366)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
Nem bírnák a pillérek, új hidat meg nem akarnak csinálni, tekintve, hogy nemrég cserélték a teljes hídszerkezetet. Hacsak Matuska Frittz fel nem robbantja... |
(#25372) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#25368)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
Hát raknak mellé még pillért!
A lágymányosi bővíthető mert széles a pillér!
Azt a hidat megkímélem mert néha átmegyek rajta amikor nincs ott a rend őre! |
(#25390) csíkosháTTú válasza ZaGyu hozzászólására (#25350)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
A második kép alapján Keszthelyen, de lehet, hogy tévedek. |
(#25401) ZaGyu válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25390)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Helyes a válasz.
Ha hazaértem, teszek még fel képeket a fotótárba.
Gyönyörű és részletesen kidolgozott "asztal", kiváncsi leszek, hogy milyenre sikeredik a középső "főpályaudvari" része. |
(#25408) sunocske válasza BR95 hozzászólására (#25368)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Az, hogy a komplett felszerkezetet kicserélték, a kétvágányúsítás szempontjából nem releváns. A MÁV ún. Hídszabályzata ugyanis nem engedi meg a kétvágányú acél felszerkezetet. Ha jobban megnézitek, az összes acélhidunk, ami kétvágányú pályában fekszik, valójában 2 db egyvágányú felszerkezet közös alépítményen (hídfők és pillérek). Ahhoz, hogy az Északi összekötő vasúti híd is kvázi kétvágányú legyen, szükséges a pillérek kibővítése, vagy teljesen újak építése a meglévőtől valamivel távolabb (ld. szolnoki Tisza- és Zagyva-hidak). |
(#25420) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Felkerült néhány ellesett keszthelyi pillanatképet a fényképalbumba...
|
|
(#25504) csTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2013 |
|
Még nyárról, egy kis jóidő...
|
|
|
|
2024. Dec, 30. Hé 20:37:55 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|