|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#23941) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#23940)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Idézet: „...KITT formában lesz kapható...”
Michael Knight belép egy szállodába.
- Jó napot! Kit keres? - szól a recepciós.
Mire Michael beleszól a karórájába:
- Hallo! KITT?
Eezer bocsánat! |
(#23943) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#23942)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Neeem, nem marni, mÉrni!
A Bühler motor méretét! |
(#23944) kaTTonai válasza hamel hozzászólására (#23927)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Már 45-ször végignéztem!!!
Nagyon köszönöm!!!!!!!
Keresem az állam.... |
(#23945) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Valaki homályosítson fel,mégis mivel üzemeltetik ezeket a harcjárműveket a derék hadfiak????
|
(#23946) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#23945)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Nagyon ugy néz ki, hogy a Faller Car System van bennük. |
(#23947) kaTTonai válasza kaTTonai hozzászólására (#23944)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Hogyan tudnám ezt a filmet tartósan elmenteni magamnak?
Ebben jártas tanult ápolttársak segíTTségét kérném!!!
Közben megnéztem még 1x-er!!! |
(#23951) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23943)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Bocsiiiiiiiiiiiiii küldöm |
|
(#23952) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#23947)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Üdv!
Létezik egy youtube-downloader nevű program, ha azt letöltöd akkor azzal le tudod szedni a gépedre az ilyen filmeket |
(#23954) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#23946)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
S. Vettel irígyelné a tempót, az fix! |
(#23961) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
kicike haladás a Temofeszt irányába. |
|
(#23962) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Ez a katonai téma nem az én világom (elég volt a két év) de el kell ismernem, hogy a modellező kitett magáért!
Pár éve Bécsben, a szokásos októberi kiállításon, a Faller kiállított egy, mondjuk így, demó asztalt. Tökéletesen kidolgozott tereppel, működő vasútüzemmel. Ezen az asztalon minden mozgott, ami a valóságban is mozogni képes.
No itt láttam elóször, igaz polgári járművekkel, azt a be- és kivagonírozást, amit a katonai támájú asztalon is megépítettek.
A bécsi kiállítási asztal a Faller Carsystem tudásának bemutatása volt. A vonatforgalom éppen csak egy kör és a szerelvény körüljárása és homlokrakodóra tolatása volt. Viszont amitől az egész nagyon érdekes volt, hogy minden automatikusan, emberi irányítás nélkül működött. |
(#23963) DinoTT válasza terkoz hozzászólására (#23962)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Nagyon szép lett/lesz.
Az enyémeken végig megy a vonat és van némi terep. Remélem az ágyazat szórással is elkészülök |
(#23964) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23951)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
|
(#23965) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
@Wolfchild
András, ment egy mail a fűtőházba, megsasolnád? |
(#23966) Mk48 2024 válasza terkoz hozzászólására (#23961)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Az állam után még mindíg kutatok a padlón!
A vadkempingezőket nem abba a túloldali setét erdőbe szándékoztad bekergetni? |
(#23967) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23964)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Nem,de létezett a kis és nagy motor.... |
(#23968) wolfchild válasza BR95 hozzászólására (#23965)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Roger that |
(#23975) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Az oldalrámpás rakodás sokkal békésebb, kulturáltabb formája az Euro Tunnel Train-en. A video autóbuszok rakodását mutatja, de ugyan így történik a 25-30 tonnás kamionok berakodása is. Én többször utaztam oda-vissza személykocsival, ott még ráadásul két szintre is rakodnak. A teljes szerelvény ki-berakodása 25-30 perc.
Bővebben: Link |
(#23976) FriTTz válasza lakasi hozzászólására (#23975)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Kamion esetében legyen inkább 15-40 tonna (15 üresen 40 megrakva) , nekem volt szerencsém többször bevagonírozni kamionnal!
Sőt még behajózni is! |
(#23978) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#23963)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Holnap munka után tudok segíteni. Mondj egy címet, és úgy 16-17 óra fele ott vagyok. |
(#23979) PéTTer válasza etwg hozzászólására (#23946)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2013 |
|
Tavasszal Sebnitz-ben volt szerencsém tátani előtte a szám. Pc vezérli a járművek mozgását is. Lenyűgöző látvány volt, plusz némi hang effekt az árkokból. |
(#23982) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#23978)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Emailben ment a cím.
|
(#23983) HarciSün válasza terkoz hozzászólására (#23962)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
OFF:
Idézet: „Ez a katonai téma nem az én világom (elég volt a két év) de el kell ismernem, hogy a modellező kitett magáért!”
Pedig katonai témában is lehet modellezni méghozzá 1:1 méretarányban: AK és RPK kép
(Az RPK könnyűgéppuska teljesen saját készítés, majd egy évembe telt)
OFF vége... |
(#23986) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23935)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Idézet: „A gömbölyűt viszik,
a szögleteset gurítják...”
De csak addig gurítják a szögletest, amíg a sarkai le nem kopnak, és gömbölyű nem lesz, mert akkor már lehet cipelni!
(A "seregben" otthon éreztem magam, tisztára olyan volt, mint a vasút...) |
(#23987) Frankye válasza terkoz hozzászólására (#23961)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Muszáj lesz megkeresnem az asztalod! |
(#23989) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#23986)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
OFF
Másfél évet egy laza helyen, Kecskeméten töltöttem, MIG-ek javítgatásával. Hátttööö... Szóval láttam sok érdekeset is.
Mai eszemmel már persze bánom, hogy nem maradtam ott hivatásosnak. Ma békésen élvezhetném a nyugdíjamat. |
(#23991) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23989)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Ezek szerint azért kellett leselejtezni,mert Te szervizelted....vagy épp fordítva..... |
(#23992) gumidani válasza wolfchild hozzászólására (#23587)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Számomra pedig a német tűnik emberi nyelvnek Bár sajnos nem beszélem.
Hajdanában, amikor még iskolába jártam, egyszer bejött helyettesíteni orosz órára egy számunkra addig ismeretlen tanárnő. Valami módon szóba került az orosz nyelv szépségének foka. A tanárnő egyszerű szavakkal oroszul elmondta nekünk, hogy nincsennek szép, meg csúnya nyelvek. Minden nyelv szép, ha szépen beszélik. Az orosz is lehet olyan szép, mint az olasz, ha úgy beszélik. Megdöbbentett minket egyrész az, hogy megértettük az orosz szövegét, másrészt az, hogy az ő szájából tényleg szépnek tűnt a ruszki is.
|
(#23993) gumidani válasza kombi hozzászólására (#23925)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Azt sejtettem a film láttán, hogy mindegyik ócskavas ugyanarról a kocsiról lépett le. Így kicsit tovább tart, de csak egy kocsit tesznek tönkre. |
(#23994) gumidani válasza wolfchild hozzászólására (#23866)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Szerintem nem kell szerénykedned.
|
|
(#23996) etwg válasza PéTTer hozzászólására (#23979)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Az emebri fantáziának nincsenek határai......Hamburgaiak egyes miniautokat rádion vezérlik (az persze egy PC igazgatja). |
(#23998) wolfchild válasza gumidani hozzászólására (#23994)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Ezt nem egészen tudom most értelmezni, kifejtenéd?! |
(#23999) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!
Urak, szépen haladok az új oldallal, ha valaki szeretné bármelyik írását (nyilván témába vágót) az oldalon viszontlátni, kérem juttassa el nekem emailben.
Legyen szó bármiről, bemutató, beszámoló, szakmai cikk, stb. tehát bármi ami közös tudásbázist gyarapíthatja.
Ne felejtsetek el mellé minél jobb minőségű képeket küldeni.
Köszönöm. |
(#24008) TTomi válasza hamel hozzászólására (#23927)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2013 |
|
Azta, 5:45-nél van egy kellemes meglepetés számomra. Másfél évig ilyen lokátoron (dzsigit) szolgáltam anno! |
(#24016) terkoz válasza HarciSün hozzászólására (#23983)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Az a fatusás nagyon ismerős! Ha jól tévedek ilyen húzta a vállam a határőrségnél. Fantasztikus, hogy mit kibírt melletteünk. A legfinomabb az volt, hogy az őrbódé deszkáján keresztbe fektettük és ráültünk. Utána avval a fegyverrel kellett a lőgyakorlaton szerepelni és jól működött. Gépészként pedig a szerkezet egyszerűségére csodálkoztam rá. Ha megráztam úgy lötyögött minden darabja mint egy csörgő. Szokták emlegetni, hogy az oroszok azért győztek a II. vh-ban, mert a németek precíz fegyverei befagytak. Nem tudom igaz-e, de az orosz fegyver mindent kibír.
A Soproni lőtéren egymás mellett lőtünk az orosz kiskatonákkal. nekünk kiszámoltak 13 db lőszert. ez volt a lőgyakorlat! Az orosz kiskatonát s.gbe rúgta a tisztes, az orraesett, leb..sztak mellé egy láda lőszert és nem kelhetett fel a hóból amíg a ládában volt töltény. Meggypiros volt a cső, de csak tólták a skulót. Na Ők megtanultak lőni!
Más: Semmikép se szeretném értékelni a katonai létet. Főleg nem rosszalóan beszélni róla. Az egy más fajta életforma, amihez hozzátartozik egy csomó, a civil társadalomtól nagyon különböző, szakmai momentum.
Az, hogy engem nem érintett meg, nem a szervezet hibája, bennem van egy ellenérzés a vak fegyelem iránt. Ne feledjük, hogy én a szocializmus vastagjában voltam katona. Éppen, hogy elkerültem a cseh bevonulásunkat, amit nagyon nem tartok szerencsés akciónak és ezt akkor nem volt ildomos hangoztatni.
Azért lőni szerettem, sőt jó eredményeket értem el. Leszerelés után még jártam néha lőtérre, igaz csak céllapra lőtem mindig. Az élőlényre való lövés távol áll tőlem. Persze lehet itt hivatkozni a különböző élethelyzetekre, hogy akkor mi lenne, de szerencsére nem történik velem egyenlőre semmi baj.
Hála, béke van és vonatozgathatok a garázsban.
üdvgyuri |
(#24017) terkoz válasza Frankye hozzászólására (#23987)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Várlak szívesen! Valahol ott leszek a közelben.
Azért nézd meg a többi asztalt is. Biztos vagyok benne találsz olyat, ami mellett eltörpül az enyém. Rögtön itt az összeállításban keresd Zoli kanyar elemét. Kicsi terület, de annál látványosabb a kidolgozása.
Erről jut eszembe: disznóság, hogy nem tesznek fel képeket a játszótársak. Olyan jó lenne nézegetni a szép tereprészleteket és ellesni egy két ötletet.
üdvgyuri |
(#24018) terkoz válasza terkoz hozzászólására (#24016)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Rosszul látok
A fatusás nem az ami nekem is volt. Ami nekünk volt az ívtáras volt fa tusával. Szerencsére a golyószórót és a géppuskát csak ritkán akasztották ránk.
Képzelhetitek, hogy csörömpöltünk, amikor a városban lévő laktanyából kivonult a század a soproni lótérre, gyalog keresztül a városon. Ma már nem nagyon tudom a teljes menetfelszerelést elmondani, de volt benne hátizsák, pokróc, szimatszatyor, kulacs, tölténytáska, géppisztoly, nekem mivel nagy marha létemre, a raj legmagasabb embere voltam, kijutott a golyoszóró, vagy ha vittük a géppuskát is akkor az. Az Adiligetről vonult, úgymond "pesti század" voltunk. Kaptunk is hideget meleget. Olykor futva kellett megtenni a lőtérre vonulást, mert csintalankodtunk egy kicsit. Szóval miért is szeressem a katonásdit? Ha a mai fiataloknak azt a kiképzést végig kéne csinálni nem biztos, hogy túlélnék.
Persze mint minden rosszban ebben is volt jó. Barátságok szövödtek, voltak megindítoan emberi gesztusok, rengeteg ökörködés már a kiképzés utáni időben.
Na befejezem.
üdvgyuri |
(#24019) Gashpy válasza terkoz hozzászólására (#24017)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Reggel teszek fel 1-2 kedvcsinálót a galériámba
Most hagytam abba... holnap még a rókámat kell vörösre festeni, ill. néhány dolgot véglegesre rögzíteni. No meg letakarítani...
|
(#24020) FriTTz válasza terkoz hozzászólására (#24018)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Szia
Szerintem kis százalék élné túl már az alapkiképzést is és őket is kivennék később a szüleik az "iskolából" és átíratnák máshová mert sérül a gyerek lelki világa!
A tehetősebbek meg vinnének orvosi papírt, hogy a gyerek ALKALMATLAN!
Nekem volt szerencsém vagonra állni Tapolcán, de nem lánctalpassal hanem egy Csepellel!
Egész jó napi elfoglaltság volt! |
(#24022) Frankye válasza terkoz hozzászólására (#24017)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Köszönöm. Mindenképpen meg fogom nézni a többi asztalt is, mindig elgyönyörködöm egy-egy megoldáson, apró részletek kidolgozásán. (Minthogy nekem - sajnos - nincs asztalom, és belátható emberi időszakban nem is lesz, így marad a gyönyörködés, esetleg a kollégáknak való segítség, mint pl. ennek a járműnek az elektronikai része...) |
(#24025) HarciSün válasza terkoz hozzászólására (#24018)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Nálam a fegyverek szeretete és a katonaság ugyan úgy elkülönül mint a modellvasút és a nagyvasút (azzal utazás).
Én évtizedekig voltam kénytelen vonattal utazni és eléggé elegem is lett belőle, azóta csak nagyon ritkán megyek vonattal és akkor sem feltétlenül esik jól.
A lövészet és a fegyverek sem feltétlenül hozza magával a katonai vasfegyelmet és "parancs értettem" rendszert. Műszakilag nagyon érdekes, egyedi gépek, csodálatra méltó a funkcionális egyszerűségük és a tervezési elvek amik alapján megalkották őket - kb úgy mint a vasúti szerelvényeknek.
Gyerek korom óta nagyon tetszenek a dízel mozdonyok. Vácon mindig elcsodáltam a Veresegyház felé menő dízeleket - főleg amikor indították őket, pedig sok környezetvédő a kardjába dőlne ha látná amint a Szergejjel indítóznak |
(#24026) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#24019)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Idézet: „holnap még a rókámat kell vörösre festeni”
Hat üveg barna sör + mindegyik mellé egy feles unicum, nekem bevált!
... hogy ezért én mit fogok kapni! |
(#24028) csabeszq hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Sziasztok,
A back emf-es sebességmérésről analóg modellvasúton szeretnék kérdezni.
Ha a sín áramát / feszültségét mérni tudom (MCU), PWM-mel szabályozni, ezzel mérhető-e a vonat sebessége, vagy ezt a mozdonyba szokták szerelni a motor mellé?
A probléma, hogy nincs oszcilloszkópom és ezért elképzelésem se, hogy mit csinál a mozdony, amikor a PWM-et lekapcsolom és ebből hogyan állítható elő sebességmérő. Az sem tiszta, hogy fix áramot mérjek-e, vagy az áram pulzálni kezd a mozgás függvényében.
Köszi |
(#24030) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#24028)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Ezt most nem nagyon értem.
Elvileg van összefüggés a motor fordulatszáma (vagyis a PWM jel kitöltési tényezője) meg a modell sebessége között, de pl. ugyanaz a Bühler motor azonos feszültség esetében más-más modellsebességeket produkál egy OFF Heljan M61, Fuggerth M41 vagy Gützold M62 esetében.
De egy sima, mezei BTTB körmotor is tök más sebességgel hajt más-más mozdonyokat.
Ergo: egy olyan matematikai összefüggést kell találni az adott modell és a motor feszültsége/terhelése között, ami arra az egy modellre jellemző. |
(#24031) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#24022)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
OFF
Basszuskulcs!
Most nézem, hogy lehet terhelni ezt a felületet is videókkal... |
(#24032) gumidani válasza wolfchild hozzászólására (#23998)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Jelezted, hogy a fénykép elkészítésére szerény technikai lehetőség volt. Úgy gondolom, hogy az általam megismételt kép, így kicsit megviágosítva, nagyon szép. |
(#24033) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Villámkérdés, megerősítésképpen:
A Tillig Modellgleis síneket valóban elég méterenként ellátni betáppal?
Pl ha egy összesen 180 fokos ív 6db 83109-es darabból áll és ezek mind egy szakaszt képeznek (analóg üzem) akkor elég ennek az elejét és végét betápolni?
(anno a BTTB sínek minden egyes alsó szárnyán áthurkoltam a vezetéket ami végigment a sínek alatt, hogy biztos legyen az áramellátás, különben már 30-40 cm után is érzékelhető volt a sebességcsökkenés) |
(#24035) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#24033)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Ha jó szorosak a papucsok, akkor bőven. Ha már megnyúltak a sok szét- és összerakáskor, akkor nem biztos. |
(#24036) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24035)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2013 |
|
Multiméterrel ki lehet mutatni ha esik a feszültség vagy ez inkább csak terhelés alatt jelentkezik? (arra gondolok, hogy ellenállásként viselkedne a lazább kapcsolat amitől a feszültség még konstans lenne) |
|
|
2024. Nov, 30. Szo 5:09:22 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|