|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#24642) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24641)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Sokkal fontosabb a könnyü forgásnál a kotyogás mentesség, ha már ilyen csavaros tengelyek lettek, akkor jobb ha a plexibel megfelelö menetet vágsz, vagy egy anyát préselsz bele. Ez sokáig kopogásmentes és megbizhato mechanizmust alkot az elfordulás miatti vertikális mozgás elhanyagolhato. |
(#24645) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24640)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Kolléga, észrevettem egy elég súlyos hibát a keresztezésnél! A szív külső, és a szívhez érkező sín belső oldalának (a könyöksín-belső sín találkozásánál) egy vonalban kell lennie. Nálad a sín sokkal kijjebb van, mint ahol lennie kéne, így a kerék nem tud szépen átgördülni a belső sínről a szívdarabra, és nagy döccenés, rosszabb esetben siklás lehet belőle. Csináltam egy képet, hogy mire is gondolok pontosan! |
|
(#24655) Gonda László válasza Frankye hozzászólására (#24611)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Lékó tanár úrra hivatkoznék én is. De nekünk úgy tanította, hogy nem a "későbbi" találkozás miatt van, hanem a szándékosság kiküszöbölése miatt. Mert ha nem kényszerítjük ki, hogy a nem érintett váltók ne lehessenek egyenes állásban, akkor a beállított menetnek kezelnek jelzőt a hózentrógeren keresztbe, s ha messze van, a másik irányból a beállított irányba keresztben tolathatnak. Így ha kényszerítjük, hogy a nem érintett váltók egyenesben maradjanak, nem csábítjuk ilyen hibára az embereket. Nekünk így tanította. Tettem fel egy rajzot is, hátha érthetőbb... |
|
(#24657) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24645)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Látom mire gondolsz, tényleg eltoltam bár a próbáknál nem volt semmi probléma. Ha nagyon gáz lesz, akkor átépítem, köszi. |
(#24663) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24657)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Esetünkben elég nagy a tűrés, ha a vezetősín rendesen megvezeti a vonatot, de nem az igazi. |
(#24697) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Kedves Váltógyártó!
Tegnap Bécsben réd gondoltam és ha ugyan távolról is de fotóztam neked mozgó szívvel elázott váltót.
Érdekes, hogy ilyen váltót csak 200km/H felett kötelező de itt csak Vmax 80km/h-s járművek mennek.
Ilyet H0 ban is lehet alkotni?
|
|
(#24698) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#24697)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Még 3 kép: |
|
(#24704) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Hogy ment a bemutató a kiállításon?
Sikerült összehozni mindent,amit elterveztél,volt érdeklődés?
5 lépéses bemutató váltógyártásról?,beépítés?,Battka?
Képeket kérünk,ha van!
Sok sikert és érdeklődőt a kiállításhoz!
|
(#24713) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#24697)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Meg lehet próbálni, de nem a ti villamos geometriátokkal, mert ezt muszáj lenne folyamatos sínesre csinálni. |
(#24714) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24704)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Tegnap nem fotóztam, de majd készítek pár képet. |
(#24715) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#24713)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Amúgy is egy futó gondolat volt..... |
(#24721) etwg válasza Csukló hozzászólására (#24697)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Itt van egy vagy 30 éves gyártásu váltó képe. (már üzemen kivül, mert azért közben szebb sinek is lettek). |
|
(#24733) Csukló válasza etwg hozzászólására (#24721)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Nem is gondoltam volna!
|
(#24745) Gonda László válasza Váltógyártó hozzászólására (#24714)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Holnap felvértezve megyek, videóra, fotókra kihegyezve.
Remélem sok érdekes kép lesz, megosztom őket vasárnapra virradóra
Remélem a kiállítók is segédkeznek pár jó kép erejéig, amit a szakmai titkok még engednek majd |
(#24754) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Sziasztok!
Meglátogattam a Gödöllői kiállításon Váltógyártó mestert!
Váltógyártás 5 lépésben(ahogy én gondolom):
1.Hozzávaló alkatrészek összeállítása: sínek,vezetősínek szabása,nyáktalpfák,lézertalpfák előkészítése.
2.Külső sínek (tősínek kialakítása)elkészítése,leforrasztása,
keresztezési csúcs összeállítása,beállítása és leforrasztása.
3.Csúcssínek,könyöksínek elkészítése,beállítása és leforrasztása.
4.Vezetősínek hajlítása,beállítása,majd leforrasztása.
5.Készre szerelés:lézer vágott talpfák felragasztása,
kész váltó ellenőrzése.
Szerintem a 6. lépés a festés előkészítése,festés,majd a sínkorona tisztítása lehetne!
Végül a beépítés,de az már nem Váltógyártás,hanem inkább terepépítés.
Néhány kép azoknak, akik nem tudnak kijutni a kiállításra,de a téma kedvelői :
|
|
(#24755) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24754)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Még néhány kép!
Apróságok,kartonsablon,és a kiállításra felállított műhely a Váltógyártás szerszámaival!
Ezenkívül volt még:angol,hármas,készülőben lévő íveshármas,kombinált hozentróger,de ezeket már ismeritek.
Gratula a mesternek és jó Váltógyártást! |
|
(#24854) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Sziasztok!
Megküzdöttem a hózentróger állítóművel!
Csak a 2 szervós változatot sikerült összehozni!
Ezt etwg modellezőtársunk ötlete alapján:vagy mind kitérőben,vagy mind egyenesben lehet állítani!
Nézzétek: Hózentróger állítómű
Az egy szervós megoldást nem sikerült megépíteni!
Már azt hittem sikerült, meg is csináltam,és a próbán derült ki,hogy nem jól működött!
Valahogy egész végig nem jöttem rá!
A szívás az volt,hogy nem volt rajta egyenes áthaladás!
Az egyik egyenesben a vele szembeni kitérésben állt!
Jó mi?
Na mindegy,nem volt elég fantáziám és megcsináltam két karos, két szervósra,úgy már sikerült!
Azért nem vagyok elégedett,kicsit bosszant a dolog,mert
többen is mondtátok,hogy egy szervósra is meg lehet csinálni!
Képet vagy rajzot senki sem közölt az egy szervós megoldásról!
Itt a két szervós:
Jó váltógyártást! |
|
(#24858) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24854)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Pedig aránylag egyszerü a mechanizmus. A sinek hossztengelyével párhuzamosan kell egy rudat mozgatni ( optimális esetben alu a két vágány tengelyében. Ez a rud a két-két válto alatt L alaku idomokat mozgat ami a hosszirányu mozgást elforditha 90 fokkal és a két-két L ( összesen 4) idom egymással szembe huzza a váltokat.
A szervonak csak a rudat kell mozgatnia hosszirányban. Az egyik állasban valamennyi válto egyenesben lesz - másikban meg ivben. |
(#24859) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24854)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Fogj egy drótot, fúrj a másik karba is egy lyukat, a drót egyik végét rakd a lyukba, a másikat meg a szervó tányérjába 180 fokkal elfordítva az első dróthoz képest. |
(#24867) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24859)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Köszönöm!
Akkor az egyik drótot húzza,a másikat meg tolja!
Erre nem gondoltam,pedig nem valami bonyolult!
A szervó is simán elbír vele!
Most már ezt is tudom!
etwg megoldása is biztos jó,de jóval többet kéne foglalkozni vele.
Jó Váltógyártást! |
(#24868) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24867)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Több megoldás us van. Eredetileg azt hittem pl. Ezt épited.
A hozentroger közepén kialakitasz egy függöleges tengelyr. Erre ráhuzol 2 hosszu plexilapot ( váltotol váltoig) a végeikbe egy egy rugos huzalt ami már a nyelveket mozgatja. Azaz alul kapsz egy nagy X alakot. Ha ezeket a karokat szétnyomod akkor minden válto ivben lesz, ha összehuzod akkor egyenesben. Igy a szervonak csak az X lábait kell terpesztenie vagy összehuznia.
|
(#24869) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24867)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Aha! |
|
(#24870) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24869)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Köszönöm a rajzot!
(Már elsőre is érthetően fogalmaztál) |
(#24873) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24870)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Akkor lássuk hamarosan! |
(#24874) TTomi válasza Váltógyártó hozzászólására (#24492)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Tisztelt Uram!
Ma a kezembe is foghattam, megtapogathattam az ön remekműveit! A képeken is gyönyörűek, de a valóságban, hát......
Minden elismerésem! |
(#24876) Váltógyártó válasza TTomi hozzászólására (#24874)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Köszönöm szépen! |
(#24913) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24869)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Sziasztok!
A Mester Hózentróger állítási megoldását betartva már egy darab szervóval is tökéletesen működik a dolog!
Nem volt nagy szám átalakítani a 2 szervós megoldásból!
Videó a működésről (elsőre 2 szervós,utána 1 szervós megoldás!) : Hózentróger állítómű
Jó Váltógyártást! |
|
(#24924) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24913)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Na csak sikerült a végén...!! Gratula most már van egy szépen működő hózentrógered!!! |
(#24925) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24913)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
|
(#24926) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24913)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Ezután már nem is maradt kihívás?! Gratula! |
(#24927) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#24926)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Dehogynem, most kell beleszőni egy-két angolváltót! |
(#24928) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Sziasztok!
Köszönöm a gratulációt,és a segítséget is!
Azért még maradt bőven kihívás, és nemcsak Váltógyártásból!
Félbehagyott,elkezdett dolgaim is vannak bőven!
A lemaradást,soha nem lehet majd behozni,mert ha egyvalamit befejezek, akár két-három másik dolog is léphet a helyébe!
Biztos lesznek olyan dolgok is,amit már elkezdtem,de soha nem fogok befejezni!
Ez hobbink hátránya,viszont ettől még érdekesebb,
nehezebb ráunni és csak egyre mélyebbre ássuk magunkat a modellezés világába!
Van olyan modellezőtársunk is,aki 50 éve nem tudott ráunni erre a hobbira!
Jó modellezést nektek! |
(#24929) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24927)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2013 |
|
Hát igen!
Egy angolt komoly kihívásnak érzek!
Arra még rápihenek egy keveset.
A csuklópontos csúcssíneket még be kell gyakoroljam előtte. |
(#24977) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24543)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Elkészültem a ROCO 10 fokos geometriába illeszthető hármas kitérővel és a két angolváltós hózentrógerrel. Sajnos a bázeli egyenlőre még várat magára:
10 fokos kitérők albuma
Valamint egy kis ismertető a gödöllői kiállításra, és a kiállításon készült kitérőkről:
Gödöllői kiállítás
|
|
(#24978) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24977)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Szépek lettek a 10 fokos munkáid!
Az íveshármast sikerült befejezned végül?
A sziklás hegyoldalba fektetett váltód képét én is feltettem!
Érdekes,hogy senki sem szólt hozzá,pedig gyönyörűen lett környezetbe illesztve,nem sokan tudnak ilyet,nagyon szép lett!És a fotó nem adja vissza olyan jól a szépségét,mint amilyen élőben volt!
Jó váltógyártást! |
(#24979) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24978)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Csakugyan szép és igényes kidolgozás!
Kisfa menedzsment? Nekem úgy tűnik. |
(#24981) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#24980)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Nem hozzám nem szólt senki, hanem a diorámához!
Velem elég sokan beszélgettek, legnagyobb örömömre! |
(#24982) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#24979)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Az bizony! |
(#24989) Fordítókorongos válasza róbertke hozzászólására (#24980)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Szia Róbertke!
Ahogy Váltógyártó is mondta a diorámába illesztett váltó képére gondoltam,amit még múlt hét Pénteken tettem fel!
Aki személyesen személyesen is látta,az már nem csodálkozik rá,hogy milyen szépre sikerült!
Viszont köszönöm,hogy foglalkoztál a Ludmilla világítás témával.
Üdv:korongos |
(#25043) Kisfa válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24978)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Egy tereprészletnél sok múlik a megvilágításon is, hogy elöjöjjenek a valódi szinek.
Ezek enyhén hátulról, felülről megvilágított fotók.
|
|
(#25047) Csukló válasza Kisfa hozzászólására (#25043)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Tetszik a dioráma!
Te csináltad? |
(#25048) Kisfa válasza Csukló hozzászólására (#25047)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
A talp(fa)alávalót én, a váltót természetesen a Mester. |
(#25058) Frankye válasza Kisfa hozzászólására (#25048)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Valóban szép munka, elismerésem. |
(#25064) Kisfa válasza Frankye hozzászólására (#25058)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Köszi. Jó volt az alapanyag. |
(#25122) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Üdv Mindenki!
Ha a Wintrack-ban (8) létrehozok egy új vágányszimbólumot és nem találom jónak, hogyan/hol lehet törölni? Illetve a létrehozott szimbólumot hogyan lehet átnevezni (most csak turnout-ként szerepel, szeretném tisztességes nevén /83230/ látni)?
Józsi |
(#25130) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#25122)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Sikerült, megoldottam! Megtaláltam a mentési útvonalat és a saját vágányok leírását tartalmazó fájlt, azt törölve célhoz értem... |
(#25188) Frankye moderátori
válasza DZolTTán hozzászólására (#25141)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
A sín tisztítással kapcsolatos beszélgetést áthelyeztem ebbe a témába (kérésre), mert inkább oda való, mint ide. |
(#25276) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Kész lettél az íveshármasoddal,amit még a kiállításon kezdtél el?
Egy-két jó képet szívesen megnéznék róla,és örülnék egy rajznak is!
Sajnos mostanában kicsit leálltam a váltós témával,de mindent egyszerre nem lehet.
Üdv.:korongos |
(#25277) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25276)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Sajnos a kiállítás óta nem fogtam még szerszámot a kezembe, mert egy csomó egyéb informatikai nyűg szakadt a nyakamba, azok alól próbálok kimászni, most is épp vírust írtok és nem otthon!
A hármast még le kell festeni, a jelenlegi állapotot a facebookon meg tudod nézni. A rajzot majd elküldöm. |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 1:11:29 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|