|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#24964) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24959)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
A vonatos képernyö altatohoz van több 100 vasuti jármü azok nem jok?
Ha jol tudom, még mindig szabadon letölthetök. |
(#24965) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#24963)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
No de a könnyű rotort ellensúlyozhatjuk a lendkerékkel! És akkor a járása is kiegyenlíthető. Nemde? |
(#24966) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#24965)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Azt igen, de abba a hibbant motorba még lendkereket sem tudsz épiteni mert nincs hova ( a tengelycsonk talán 4 mm és még a kuplungot is oda kell valhogyan kapcsolni).
Még mindig nem világos azonban mire kell az erösebb motor? |
(#24967) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#24959)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Sajnos én sem találtam ilyesmit, amit keresel. Inkább nyomtatott formában érhető el az ún. Zugbildung, ami megfelel a vonatösszeállításnak. De sajnos az is off méretű modellekből építkezik.
A legautentikusabb vonatképek a régi Zeuke, Bttb, illetve szinte az összes Tillig katalógusban megnézhető. Annál is inkább, mert ezekben legalább az általuk gyártott modellek képei, vagy rajzai láthatók. |
(#24968) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#24964)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia!
Nem tudom, hogy mire gondolsz, de ha dobsz egy linket akkor azt megköszönöm, és meg is lesem.
Igazából arra kellene, hogy a terepasztal vezérlő szoftverbe ne kelljen egyesével lefényképezni a mozdonyokat és kocsikat, hanem egy egységes szép képet mutasson.
Előre is köszi. |
(#24969) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Egy kis gőzös történelem. York-ban (Nagy-Britannia) most ünneplik a gőzmozdonyok sebességi világcsúcsának 75. évfordulóját. 1933. július 3-n a Mallard A4 osztályú brit gőzös 202,6 km/óra sebességet ért el, gőzössel azóta sem tudták megdönteni. A típusból összesen 35 darabot építettek, hat ma is megvan és az évfordulóra mindegyiket a York-i National Railway Museum-ban állították ki. A múzeum egyébként lenyűgöző, aki arra jár, ne hagyja ki!
A nagy konkurencia a német DRG 05 osztályú gőzmozdony volt, a 002 pályaszámú gép nem sokkal a brit világcsúcs előtt 200, 4 km/óra sebességet ért el. A brit eredményt azonban nem tudták túlszárnyalni.
A fotó a Mallard-ot, a video a DRG mozdony modell változatát mutatja.
Bővebben: Link |
|
(#24970) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24968)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Keress rá train screensaver, azt hiszem az eredeti valamilyen MM nevü srác munkája volt, de késöbb szinte minden országban alakultak csoportok, akik a hazai jármüparkot is megrajzolták. Nem hiszem, hogy valami hiányozna.
Közben eszembe jutott:
MM screensaver |
(#24971) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#24964)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Köszönöm, megvan. Épp analizálom. |
(#24972) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#24931)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szerintem nem kell túlbonyolítani. "Rollbock-kal továbbítható". Szerintem. |
(#24973) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24971)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Csak MM 2100 jármünél tart, és van egy csomo link is. Nekem valahol a magyar jármüvek is megvannak.
|
(#24974) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#24954)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Ha jól értesültem, lassan hozzám is begördül egy...
Gábor!....
|
(#24984) kombi válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#24956)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Ha esetleg maradna a szatyor alján 4-5 darab nekem is, azt nagyon megköszönném |
(#24986) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Hello
TT méretben hol lehet venni led fény és karos sorompót?
Nem kell egyben lehet külön külön is, mert eddig csak H0 méretet találtam itthon.
Köszi |
(#24993) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#24986)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Az Attila úti boltban láttam ha jól emlékszem, de a múltkoriban valaki berakott valami manufaktúra linket ahol még jelzők is voltak! |
(#24998) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#24974)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Bár még az értesülés hozzám még nem ért el, lehet, hogy lassanként hozzám is gördül egy? Időben szóljatok, hogy mindent elő tudjak készíteni... |
(#24999) rákaTTantunk válasza etwg hozzászólására (#24970)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Én a "traffic screensavert" használom, az se roszz, sok vonat, kevés villamos és busz. |
(#25004) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Rövid időn belül ismét rendelés megy a digitalzentrale.de felé.
Aki szeretne csatlakozni, az emilben jelezze nekem a cikkszámokat és a darabszámot!
Gashpy |
(#25008) derekk hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Kéttengelyes cement szállító vagon variációk. |
|
(#25011) hoTTo válasza derekk hozzászólására (#25008)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
|
(#25012) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#24993)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Az melyik bolt is névre?
Köszi |
(#25013) rwirtz válasza STTaradder hozzászólására (#25012)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
vasutmodell pont kom, alias Mediker |
(#25014) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Sziasztok, tettem fel apróba eladó Nohabokat. |
(#25025) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Sziasztok!
Ha még valaki lemaradt volna Gödöllőről, mos "hiánypótlásként" megtekinthet tőlem néhány képet.
(Bénázás miatt sajna betelt a havi feltöltési keret, így maradnak "új" képek decemberre is. Ez vonatkozik a novemberi tervezett tali képeire is. )
Klatty! |
(#25042) Frankye moderátori
válasza blackfalcon hozzászólására (#25032)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Ez csak az Apróhirdetési rovatban helyezhető el, a fórumban nem. Kérlek, ott tedd fel!
Köszönöm. |
(#25067) Danyek hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Üdvözlök mindenkit!
Röviden magamról: Index fórumon DGábor89 néven vagyok regisztrálva, régebben töltöttem fel néhány képet a Békéscsaba Kandó Kálmán Vasútmodellező klub asztaláról, onnan lehetek ismerős néhányotoknak.
Néhány modellező kolléga ajánlotta hogy ezen a fórumon kérjek segítséget modellépítéssel kapcsolatban.
A kérdésem pedig a következő: Off méretű, "H0m"-es mozdony szeretnék építeni/építtetni, találtam is megfelelő méretű kereket, viszont ezek küllős kivitelű gőzmozdony kerekek, nekem viszont "teli" változatra lenne szükségem. Megoldható-e hogy vékonyan, valamilyen tömítőanyaggal betömöm a küllők közét? Attól tartok hogy ezzel felborulhat a kerék egyensúlya. Próbálkozott valaki már ilyesmivel? Esetleg egyéb javaslat, ötlet? |
(#25071) etwg válasza Danyek hozzászólására (#25067)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Szia, légy üdvözölve köztünk.
Nem tudom mennyi kerék kell, de szerintem teli kerekeket aránylag könnyü szerezni, venni vagy esztergáltatni ( vagonkerekek ). A küllös kereket nem érdemes igy tönkre tenni.
|
(#25072) wolfchild válasza Danyek hozzászólására (#25067)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Szia!
Üdvözlet...
Egy kis kerék kínálat pl., bővebben: Link
Hátha van amelyik tetszik.
(Gábor a jutalékot majd légy oly kedves )
|
(#25073) Danyek válasza bcs szgab hozzászólására (#25070)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Viszont! De én akarok a jobb oldali sörözős alak lenni |
(#25074) Danyek válasza etwg hozzászólására (#25071)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Köszönöm!
Összesen 6db ebből 4 darab hajtott. A probléma az hogy nekem 14mm-es átmérőjűre lenne szükségem. Ekkora átmérővel meg csak küllős típust találni TT-ben. Próbáltam a Bemo-nál rákeresni de nem sok sikerrel. Amit én alternatívaként látok az a megfelelő méretű H0-ás tengely beszerzése, és arról le kell szedni a kerekeket, de nem tudom hogy ez mennyire járható út. |
(#25075) Danyek válasza wolfchild hozzászólására (#25072)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Neked is!
Köszönöm a linket, de már jártam itt, és bár méretre jó (14mm-es külös) kerekek vannak, én jobban ragaszkodok az újabb Tillig verzióhoz (jobb ötvözet) de lehet hogy csak a hajtott tengelyeknél. |
(#25079) róbertke válasza Danyek hozzászólására (#25074)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
A teli kereket roncsolás nélkül leszeded, de a küllős kereket már nem biztos. Láttam erre egy alternatívát is: - A küllős kereket öntapadós fóliával leragasztották, szépen snitzerrel körbevágták, az összes kereket lemaszkolták és egyazon színűre egyszerre lefújták. |
(#25085) Mk48 2024 válasza Danyek hozzászólására (#25074)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Szia!
Idézet: „ Amit én alternatívaként látok az a megfelelő méretű H0-ás tengely beszerzése, és arról le kell szedni a kerekeket, de nem tudom hogy ez mennyire járható út.”
Én így készítettem TT-s, hajtoTT kerékpárból H0e méretűt.
A TT-s tengelyről lehúztam a kerekeket, meg a réz fogaskereket és egy másik (nekem hosszabb tengely kellett bele) tengelyre rásajtoltam.
Szerintem H0-ás tengely esetében is alkalmazható a történet, de ki kell próbálni. |
(#25089) etwg válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25085)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
TT kerékböl H0-ást, H0e/m-st lehet csinálni, de H0-ból TT-t már kevésbé mert nagyon vastag lesz. Sajnos |
(#25090) Mk48 2024 válasza etwg hozzászólására (#25089)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Köszönöm a pontosítást.
Egy szikra H0ás járművem nincsen már, úgyhogy nem is gondoltam rá, hogy túl vastag lehet.
Esetleg ha lecsiszol a kerék vatagságából, az járható út?
Már korábban én is gondolkodtam a témán, csak még nem jutottam el az elmélet teszteléséig.
|
(#25091) etwg válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25090)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Hát nem tudom, a hátuljábol aligha lehet, mert akkor lecsiszolod a nyomkarimát. A külsö oldalábol meg nem igen ajánlatos mert elveszti szép kinézetét, néha a kerékagy is kiáll vagy 0,5 mm-t a csiszolás ezt is levinné. Szoval nem hiszem, hogy ez járható út. Még esztergapadon lehetne valamit kisérletezni, de ha ilyennel rendelkezel, akkor mérethelyes kereket is lehet gyártani. |
(#25102) Danyek válasza róbertke hozzászólására (#25079)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Pont hogy teli kerekeken gondolkodtam amit egy TT-s tengelyre lett volna húzva, de lejeb már történt egy eszmefuttatás arról hogy a H0-ás kerék futófelülete (meg úgy az egész kerék is) túl széles lenne. |
(#25103) Danyek válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25085)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Láttam a készülő gőzöst az indexes fórumon, ötletes megoldás.
Amúgy én kerestelek meg a hajtásépítés ügyében. |
(#25104) Danyek válasza etwg hozzászólására (#25091)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Ez a kerékszélesség kérdés most szöget ütött a fejembe a tehervagonok kapcsán. Gyors összehasonlítottam egy TT-es és egy H0-ás kereket, nekem úgy tűnik hogy olyan fél mm-es eltérés van szélességben. Tehervagon kerekeknél talán jobban járható út a leesztergálás, a minimális "részletek" miatt (modern teli kerékről lenne szó).
A karima szélessége mekkora befolyásoló tényező ilyenkor? |
(#25105) etwg válasza Danyek hozzászólására (#25104)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Müködési szempontból nem annyira veszélyes a dolog, csak a mozdonyon az extra szélesség tud kinos lenni - nem mindig fér el.
A H0-s kocsik kereke joval finomabb ( ma már) mint a mozdonyoké, igy a H0-s vagonkerék valoban csak 0,5 mm szélesebb, mint a TT-s mozdonykerék ( ami szintén szélesebb, mint kellene -vesd össze egy TT-s vagonkerékkel). Amugy a kerék lehetne keskenyebb is, ha modellsinek tisztességesebb toleranciával készülnének.
Ha jo sineid vannak - szivdarabok a váltókon - akkor akár 2 mm-s futofelület is jo lenne ( ugy TT-ben, mint H0-ban), ennek ellenére nem ritkaság a >3 mm-s futofelület sem. ( gyári modellek) |
(#25106) Mk48 2024 válasza Danyek hozzászólására (#25103)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Hüh!
Akkor az sem mostanság lehetett.
Nem emlékeztem rá. Sorry. |
(#25113) Danyek válasza etwg hozzászólására (#25105)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Régi BTTB és Piko vagonkerekeket (mindkettő fém futófelülettel) hasonlítottam össze.
Mivel nincs új gyártású TT-s modellem ezért legközelebb a klubba menet tudok majd új összehasonlítást végezni.
Terepasztal nem lesz, csak egy kisebb összerakható próbapálya Bemo H0m vagy a Tillig ágyazatos sínjéből |
(#25114) Danyek válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25106)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Vagy én keverlek valakivel.
De ha nem akkor sincs belőle probléma. |
(#25117) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
2013.11.14-én - a hónap második csütörtökén - 16.30-tól nyitom az oktatótermet a havi találkozóra, Bp. Keleti Személykocsiműhely Verseny utca 1. |
(#25121) FriTTz válasza Danyek hozzászólására (#25113)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Ha rám hallgatsz nem kísérletezel hanem veszel új fém vagonkerekeket Ottóéktól pl! |
(#25126) Danyek hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Ezt a kört már lefutottam, de 10,5mm átmérőjű kerék kerék vagonokhoz nincsen. |
(#25134) masTTertape válasza Danyek hozzászólására (#25126)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Elvileg van erre megoldás, csak kicsit hosszadalmas és költségesebb.
Rézmaratás, fémöntés és esztergálás. Ez a sorrend.
Általában a szokásostól eltérő, küllős kerekeknél alkalmazzák, de szerintem jelen esetben is járható lenne.
Meg kellene rajzolni a kerék rétegeit az alkalmazott (maratásra szánt) rézlemez ismeretében, kezdve a nyomkarimától egészen a tányér külső részéig. Szerintem négy rétegből lemaratható. Ezután, ha elkészült, pontosan össze kell őket ragasztani, majd le kell öntetni egy fémöntő műhelyben. Ezt a német modellépítők általában a crottendorfi manufaktúránál csináltatják. Ha kész az öntet, akkor gyönyörűen le lehet esztergálni a kívánt profilra.
Szerintem a maratásra Jakó Attilát érdemes megkérni, a leöntésre lehetne találni egy ügyeskezű ékszerészt, az esztergálás gyerekjáték. |
(#25135) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Sziasztok!
Feltettem ide egy hirdetést (műfa terepasztalhoz), bővebben: Link
Ha valaki jön a klubtalálkozóra, akkor oda el tudom vinni, így a postaköltség, és a kibaktatás is megspórolható.
Köszönöm, és üdv. |
(#25139) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#25135)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Tegnap még néztem, hogy milyen gyorsan elment az indexen. Ezek szerint mégsem? |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 23:35:51 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|