Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       156/436    
(#24964) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24959) Válasz Okt 29, 2013
A vonatos képernyö altatohoz van több 100 vasuti jármü azok nem jok?
Ha jol tudom, még mindig szabadon letölthetök.
(#24965) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#24963) Válasz Okt 29, 2013
No de a könnyű rotort ellensúlyozhatjuk a lendkerékkel! És akkor a járása is kiegyenlíthető. Nemde?
(#24966) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#24965) Válasz Okt 29, 2013
Azt igen, de abba a hibbant motorba még lendkereket sem tudsz épiteni mert nincs hova ( a tengelycsonk talán 4 mm és még a kuplungot is oda kell valhogyan kapcsolni).
Még mindig nem világos azonban mire kell az erösebb motor?
(#24967) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#24959) Válasz Okt 29, 2013
Sajnos én sem találtam ilyesmit, amit keresel. Inkább nyomtatott formában érhető el az ún. Zugbildung, ami megfelel a vonatösszeállításnak. De sajnos az is off méretű modellekből építkezik.
A legautentikusabb vonatképek a régi Zeuke, Bttb, illetve szinte az összes Tillig katalógusban megnézhető. Annál is inkább, mert ezekben legalább az általuk gyártott modellek képei, vagy rajzai láthatók.
(#24968) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#24964) Válasz Okt 29, 2013
Szia!

Nem tudom, hogy mire gondolsz, de ha dobsz egy linket akkor azt megköszönöm, és meg is lesem.

Igazából arra kellene, hogy a terepasztal vezérlő szoftverbe ne kelljen egyesével lefényképezni a mozdonyokat és kocsikat, hanem egy egységes szép képet mutasson.

Előre is köszi.
(#24969) lakasi hozzászólása Válasz Okt 29, 2013
Egy kis gőzös történelem. York-ban (Nagy-Britannia) most ünneplik a gőzmozdonyok sebességi világcsúcsának 75. évfordulóját. 1933. július 3-n a Mallard A4 osztályú brit gőzös 202,6 km/óra sebességet ért el, gőzössel azóta sem tudták megdönteni. A típusból összesen 35 darabot építettek, hat ma is megvan és az évfordulóra mindegyiket a York-i National Railway Museum-ban állították ki. A múzeum egyébként lenyűgöző, aki arra jár, ne hagyja ki!
A nagy konkurencia a német DRG 05 osztályú gőzmozdony volt, a 002 pályaszámú gép nem sokkal a brit világcsúcs előtt 200, 4 km/óra sebességet ért el. A brit eredményt azonban nem tudták túlszárnyalni.
A fotó a Mallard-ot, a video a DRG mozdony modell változatát mutatja.
Bővebben: Link

800px-The_LN...jpg
 
(#24970) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24968) Válasz Okt 29, 2013
Keress rá train screensaver, azt hiszem az eredeti valamilyen MM nevü srác munkája volt, de késöbb szinte minden országban alakultak csoportok, akik a hazai jármüparkot is megrajzolták. Nem hiszem, hogy valami hiányozna.

Közben eszembe jutott:

MM screensaver
(#24971) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#24964) Válasz Okt 29, 2013
Köszönöm, megvan. Épp analizálom.
(#24972) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#24931) Válasz Okt 29, 2013
Szerintem nem kell túlbonyolítani. "Rollbock-kal továbbítható". Szerintem.
(#24973) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#24971) Válasz Okt 29, 2013
Csak MM 2100 jármünél tart, és van egy csomo link is. Nekem valahol a magyar jármüvek is megvannak.
(#24974) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#24954) Válasz Okt 29, 2013
Ha jól értesültem, lassan hozzám is begördül egy...
Gábor!....
(#24984) kombi válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#24956) Válasz Okt 30, 2013
Ha esetleg maradna a szatyor alján 4-5 darab nekem is, azt nagyon megköszönném
(#24986) STTaradder hozzászólása Válasz Okt 30, 2013
Hello

TT méretben hol lehet venni led fény és karos sorompót?

Nem kell egyben lehet külön külön is, mert eddig csak H0 méretet találtam itthon.
Köszi
(#24993) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#24986) Válasz Okt 30, 2013
Az Attila úti boltban láttam ha jól emlékszem, de a múltkoriban valaki berakott valami manufaktúra linket ahol még jelzők is voltak!
(#24998) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#24974) Válasz Okt 30, 2013
Bár még az értesülés hozzám még nem ért el, lehet, hogy lassanként hozzám is gördül egy? Időben szóljatok, hogy mindent elő tudjak készíteni...
(#24999) rákaTTantunk válasza etwg hozzászólására (#24970) Válasz Okt 30, 2013
Én a "traffic screensavert" használom, az se roszz, sok vonat, kevés villamos és busz.
(#25004) Gashpy hozzászólása Válasz Okt 31, 2013
Rövid időn belül ismét rendelés megy a digitalzentrale.de felé.
Aki szeretne csatlakozni, az emilben jelezze nekem a cikkszámokat és a darabszámot!

Gashpy
(#25008) derekk hozzászólása Válasz Okt 31, 2013
Kéttengelyes cement szállító vagon variációk.

Cementes 002.jpg

Cementes 003.jpg

Cementes 005.jpg
 
(#25011) hoTTo válasza derekk hozzászólására (#25008) Válasz Okt 31, 2013
Jól néznek ki!

És szép virágok vannak a réten
(#25012) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#24993) Válasz Okt 31, 2013
Az melyik bolt is névre?

Köszi
(#25013) rwirtz válasza STTaradder hozzászólására (#25012) Válasz Okt 31, 2013
vasutmodell pont kom, alias Mediker
(#25014) rwirtz hozzászólása Válasz Okt 31, 2013
Sziasztok, tettem fel apróba eladó Nohabokat.
(#25025) maTTato hozzászólása Válasz Nov 1, 2013
Sziasztok!

Ha még valaki lemaradt volna Gödöllőről, mos "hiánypótlásként" megtekinthet tőlem néhány képet.
(Bénázás miatt sajna betelt a havi feltöltési keret, így maradnak "új" képek decemberre is. Ez vonatkozik a novemberi tervezett tali képeire is. )
Klatty!
(#25042) Frankye moderátori válasza blackfalcon hozzászólására (#25032) Válasz Nov 1, 2013
Ez csak az Apróhirdetési rovatban helyezhető el, a fórumban nem. Kérlek, ott tedd fel!
Köszönöm.
(#25067) Danyek hozzászólása Válasz Nov 2, 2013
Üdvözlök mindenkit!

Röviden magamról: Index fórumon DGábor89 néven vagyok regisztrálva, régebben töltöttem fel néhány képet a Békéscsaba Kandó Kálmán Vasútmodellező klub asztaláról, onnan lehetek ismerős néhányotoknak.
Néhány modellező kolléga ajánlotta hogy ezen a fórumon kérjek segítséget modellépítéssel kapcsolatban.

A kérdésem pedig a következő: Off méretű, "H0m"-es mozdony szeretnék építeni/építtetni, találtam is megfelelő méretű kereket, viszont ezek küllős kivitelű gőzmozdony kerekek, nekem viszont "teli" változatra lenne szükségem. Megoldható-e hogy vékonyan, valamilyen tömítőanyaggal betömöm a küllők közét? Attól tartok hogy ezzel felborulhat a kerék egyensúlya. Próbálkozott valaki már ilyesmivel? Esetleg egyéb javaslat, ötlet?
(#25070) bcs szgab válasza Danyek hozzászólására (#25067) Válasz Nov 2, 2013
Üdv köztünk kolléga úr
(#25071) etwg válasza Danyek hozzászólására (#25067) Válasz Nov 2, 2013
Szia, légy üdvözölve köztünk.

Nem tudom mennyi kerék kell, de szerintem teli kerekeket aránylag könnyü szerezni, venni vagy esztergáltatni ( vagonkerekek ). A küllös kereket nem érdemes igy tönkre tenni.
(#25072) wolfchild válasza Danyek hozzászólására (#25067) Válasz Nov 2, 2013
Szia!

Üdvözlet...

Egy kis kerék kínálat pl., bővebben: Link

Hátha van amelyik tetszik.
(Gábor a jutalékot majd légy oly kedves )
(#25073) Danyek válasza bcs szgab hozzászólására (#25070) Válasz Nov 2, 2013
Viszont! De én akarok a jobb oldali sörözős alak lenni
(#25074) Danyek válasza etwg hozzászólására (#25071) Válasz Nov 2, 2013
Köszönöm!

Összesen 6db ebből 4 darab hajtott. A probléma az hogy nekem 14mm-es átmérőjűre lenne szükségem. Ekkora átmérővel meg csak küllős típust találni TT-ben. Próbáltam a Bemo-nál rákeresni de nem sok sikerrel. Amit én alternatívaként látok az a megfelelő méretű H0-ás tengely beszerzése, és arról le kell szedni a kerekeket, de nem tudom hogy ez mennyire járható út.
(#25075) Danyek válasza wolfchild hozzászólására (#25072) Válasz Nov 2, 2013
Neked is!

Köszönöm a linket, de már jártam itt, és bár méretre jó (14mm-es külös) kerekek vannak, én jobban ragaszkodok az újabb Tillig verzióhoz (jobb ötvözet) de lehet hogy csak a hajtott tengelyeknél.
(#25079) róbertke válasza Danyek hozzászólására (#25074) Válasz Nov 3, 2013
A teli kereket roncsolás nélkül leszeded, de a küllős kereket már nem biztos. Láttam erre egy alternatívát is: - A küllős kereket öntapadós fóliával leragasztották, szépen snitzerrel körbevágták, az összes kereket lemaszkolták és egyazon színűre egyszerre lefújták.
(#25085) Mk48 2024 válasza Danyek hozzászólására (#25074) Válasz Nov 3, 2013
Szia!

Idézet:
„ Amit én alternatívaként látok az a megfelelő méretű H0-ás tengely beszerzése, és arról le kell szedni a kerekeket, de nem tudom hogy ez mennyire járható út.”

Én így készítettem TT-s, hajtoTT kerékpárból H0e méretűt.
A TT-s tengelyről lehúztam a kerekeket, meg a réz fogaskereket és egy másik (nekem hosszabb tengely kellett bele) tengelyre rásajtoltam.
Szerintem H0-ás tengely esetében is alkalmazható a történet, de ki kell próbálni.
(#25089) etwg válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25085) Válasz Nov 3, 2013
TT kerékböl H0-ást, H0e/m-st lehet csinálni, de H0-ból TT-t már kevésbé mert nagyon vastag lesz. Sajnos
(#25090) Mk48 2024 válasza etwg hozzászólására (#25089) Válasz Nov 3, 2013
Köszönöm a pontosítást.
Egy szikra H0ás járművem nincsen már, úgyhogy nem is gondoltam rá, hogy túl vastag lehet.
Esetleg ha lecsiszol a kerék vatagságából, az járható út?
Már korábban én is gondolkodtam a témán, csak még nem jutottam el az elmélet teszteléséig.
(#25091) etwg válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25090) Válasz Nov 3, 2013
Hát nem tudom, a hátuljábol aligha lehet, mert akkor lecsiszolod a nyomkarimát. A külsö oldalábol meg nem igen ajánlatos mert elveszti szép kinézetét, néha a kerékagy is kiáll vagy 0,5 mm-t a csiszolás ezt is levinné. Szoval nem hiszem, hogy ez járható út. Még esztergapadon lehetne valamit kisérletezni, de ha ilyennel rendelkezel, akkor mérethelyes kereket is lehet gyártani.
(#25102) Danyek válasza róbertke hozzászólására (#25079) Válasz Nov 3, 2013
Pont hogy teli kerekeken gondolkodtam amit egy TT-s tengelyre lett volna húzva, de lejeb már történt egy eszmefuttatás arról hogy a H0-ás kerék futófelülete (meg úgy az egész kerék is) túl széles lenne.
(#25103) Danyek válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25085) Válasz Nov 3, 2013
Láttam a készülő gőzöst az indexes fórumon, ötletes megoldás.

Amúgy én kerestelek meg a hajtásépítés ügyében.
(#25104) Danyek válasza etwg hozzászólására (#25091) Válasz Nov 3, 2013
Ez a kerékszélesség kérdés most szöget ütött a fejembe a tehervagonok kapcsán. Gyors összehasonlítottam egy TT-es és egy H0-ás kereket, nekem úgy tűnik hogy olyan fél mm-es eltérés van szélességben. Tehervagon kerekeknél talán jobban járható út a leesztergálás, a minimális "részletek" miatt (modern teli kerékről lenne szó).
A karima szélessége mekkora befolyásoló tényező ilyenkor?
(#25105) etwg válasza Danyek hozzászólására (#25104) Válasz Nov 3, 2013
Müködési szempontból nem annyira veszélyes a dolog, csak a mozdonyon az extra szélesség tud kinos lenni - nem mindig fér el.
A H0-s kocsik kereke joval finomabb ( ma már) mint a mozdonyoké, igy a H0-s vagonkerék valoban csak 0,5 mm szélesebb, mint a TT-s mozdonykerék ( ami szintén szélesebb, mint kellene -vesd össze egy TT-s vagonkerékkel). Amugy a kerék lehetne keskenyebb is, ha modellsinek tisztességesebb toleranciával készülnének.
Ha jo sineid vannak - szivdarabok a váltókon - akkor akár 2 mm-s futofelület is jo lenne ( ugy TT-ben, mint H0-ban), ennek ellenére nem ritkaság a >3 mm-s futofelület sem. ( gyári modellek)
(#25106) Mk48 2024 válasza Danyek hozzászólására (#25103) Válasz Nov 3, 2013
Hüh!
Akkor az sem mostanság lehetett.
Nem emlékeztem rá. Sorry.
(#25113) Danyek válasza etwg hozzászólására (#25105) Válasz Nov 3, 2013
Régi BTTB és Piko vagonkerekeket (mindkettő fém futófelülettel) hasonlítottam össze.
Mivel nincs új gyártású TT-s modellem ezért legközelebb a klubba menet tudok majd új összehasonlítást végezni.
Terepasztal nem lesz, csak egy kisebb összerakható próbapálya Bemo H0m vagy a Tillig ágyazatos sínjéből
(#25114) Danyek válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25106) Válasz Nov 3, 2013
Vagy én keverlek valakivel.
De ha nem akkor sincs belőle probléma.
(#25117) M298 hozzászólása Válasz Nov 3, 2013
2013.11.14-én - a hónap második csütörtökén - 16.30-tól nyitom az oktatótermet a havi találkozóra, Bp. Keleti Személykocsiműhely Verseny utca 1.
(#25118) FriTTz válasza M298 hozzászólására (#25117) Válasz Nov 3, 2013

Ezt az infót vártam már nagyon!
(#25121) FriTTz válasza Danyek hozzászólására (#25113) Válasz Nov 3, 2013
Ha rám hallgatsz nem kísérletezel hanem veszel új fém vagonkerekeket Ottóéktól pl!
(#25126) Danyek hozzászólása Válasz Nov 3, 2013
Ezt a kört már lefutottam, de 10,5mm átmérőjű kerék kerék vagonokhoz nincsen.
(#25134) masTTertape válasza Danyek hozzászólására (#25126) Válasz Nov 4, 2013
Elvileg van erre megoldás, csak kicsit hosszadalmas és költségesebb.
Rézmaratás, fémöntés és esztergálás. Ez a sorrend.
Általában a szokásostól eltérő, küllős kerekeknél alkalmazzák, de szerintem jelen esetben is járható lenne.
Meg kellene rajzolni a kerék rétegeit az alkalmazott (maratásra szánt) rézlemez ismeretében, kezdve a nyomkarimától egészen a tányér külső részéig. Szerintem négy rétegből lemaratható. Ezután, ha elkészült, pontosan össze kell őket ragasztani, majd le kell öntetni egy fémöntő műhelyben. Ezt a német modellépítők általában a crottendorfi manufaktúránál csináltatják. Ha kész az öntet, akkor gyönyörűen le lehet esztergálni a kívánt profilra.
Szerintem a maratásra Jakó Attilát érdemes megkérni, a leöntésre lehetne találni egy ügyeskezű ékszerészt, az esztergálás gyerekjáték.
(#25135) wolfchild hozzászólása Válasz Nov 4, 2013
Sziasztok!

Feltettem ide egy hirdetést (műfa terepasztalhoz), bővebben: Link

Ha valaki jön a klubtalálkozóra, akkor oda el tudom vinni, így a postaköltség, és a kibaktatás is megspórolható.

Köszönöm, és üdv.
(#25139) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#25135) Válasz Nov 4, 2013
Tegnap még néztem, hogy milyen gyorsan elment az indexen. Ezek szerint mégsem?
Lapozás       156/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
23:39:18
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés