|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#25086) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25081)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Azért azt ne felejtsük el amit mindig hangoztatok,hogy nem mindenkinek adatik meg a lehetősége a marásra,fúrásra vagy épp CNC-hez (főleg nem egy panel lakásban)! Nekem van szinte mindenféle gép és sok egyéb.... Így valóban könnyebb megoldani az átalakításokat! Viszont akinek nincs ilyen lehetősége az az adott körülményekhez képest modellezzen! Ezzel nincs baj addig amíg szépen elkészített a modell és nem egy pillanat ragasztóval összetákolt trutyit készít és akarja eladni nem kevés pénzért úgy,hogy azt elfelejti megemlíteni a vevőnek! Ami 5-6 órás "játék" után már szét is esik! Sajnos pont ez történt a napokban.........80ezer forintos modellben a motor egy nagy rakás szemét volt!!! Ment 6 órát és utána.....a kukába landolt!
Ja és a kérdésedre a válasz!! Igen egy darabból van ki marva! 8x20mm-s félkemény rézből van kifaragva... Előtte a furatoknak készítettem egy sablont plexiből! A csatló rúd meg zsolesz74 rajzolta meg "G" kódban(hogy Ő se legyen kihagyva) |
(#25094) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25087)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Neked már igen..... a 12-s is sok néha.... |
(#25096) nohab 74 válasza SzerNoh hozzászólására (#25082)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Nincs mit .A jó vasútmodellező ott segít ahol tud |
(#25097) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#25086)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Ez egy kihagyhatatlan ajánlat! |
(#25115) Antal Miklós válasza crista.neuralis hozzászólására (#24988)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Szia, ez tényleg nem mai darab. Szerintem 81 elötti kiadás. Tesztelted a motorját? A motor adja a kerregő hangot, vagy a "kihajtás"? Tehát a csigakerekek és a kerékhajtás? Óvatosan emeld ki a motorját és keresd meg a kerregő hang forrását. Szerintem a motor lesz a hiba forrása. A forgóvázak elfordulását is ellenőrizd, mert azért ugorhat ki. De én még a nyomtávot is elleőrizném! Meg van benne mind a két súly? Nehezék?
Ha nem jutsz vele dűlőre szívesen generálozom. Írj privátba. |
(#25286) hapci59 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Üdv mindenkinek!
Kapcsolási rajzot keresek fényhíd építéséhez, makett rendőrautóhoz és mentőhöz!
Ha valaki tud segíteni, e-mail-cimem: ****
E-mail címet nyilvánosan soha ne írj ki, mert a spammer-botok épp ezekre vadásznak! (Hacsak nem vagy mazochista, és nem élvezed, hogy a postafiókod elárasztja a spam...) Az adatlapodon ott van, akinek kell, megtalálja.
Frankye |
(#25472) Hyperati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 13, 2013 |
|
Sziasztok, lenne egy kérdésem nem tudjátok honnan tudnék szerezni Piko H0 BR118-hoz kereket? |
(#25474) zsolesz74 válasza Hyperati hozzászólására (#25472)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2013 |
|
Szia, kérdezd meg H0Totyát vagy Csíkost! |
(#25523) hetn hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
Félve bár de megkérdezem:
N méretű BR56 (Fleischmann) gőzmozdonyom szerkocsijába keresek ütközőt. Hol érdemes érdeklődnöm? |
(#25525) csíkosháTTú válasza hetn hozzászólására (#25523)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
A Fleischmann-nál...
Jövő héten indul egy megújított rendelésem, keress meg, tudok hozni tőlük. |
(#25700) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
|
(#25713) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#25700)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Mekkora ötlet! |
(#25716) masTTertape válasza Hyperati hozzászólására (#25472)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Régi Piko-hoz vagy Csikós Pista bácsi a börzén, vagy Földes Jani a Játékudvarban. Ez utóbbi helyen rogyásig van H0 alkatrész. |
(#25717) róbertke válasza Hyperati hozzászólására (#25472)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Az a Piko maradjon csak Gützold, és "csíkosháTTú" Mesternél érdeklődj bátran! |
(#25720) Hyperati válasza masTTertape hozzászólására (#25716)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2013 |
|
A játékudvarban voltam,de sajnos nem találtam hozzá valót |
(#25721) Hyperati válasza róbertke hozzászólására (#25717)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2013 |
|
Neki írtam azt mondta hogy lesz majd. Addig is várok türelemmel. |
(#25722) róbertke válasza Hyperati hozzászólására (#25721)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2013 |
|
A többi Gützold/Piko mozdonyodnak rendben a kereke? DR BR 110 és 120 (Szergej)? |
(#25732) Hyperati válasza róbertke hozzászólására (#25722)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2013 |
|
Szergejem sajnos nincs |
(#25891) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2013 |
|
Sziasztok!
Sűrgős segítséget szeretnék kérni!
Van egy Liliput gőzösöm, aminek sajnos eltört a képen látható alkatrésze!
A pirossal bekeretezett, az alvázhoz való takaró lemezről tört le két kis fülecske, melyeknek a helyét zöldel kereteztem be!
Ez a lemezke tartja a helyén a hajtott kerekeket és a futó kerékpárt is.
Ha esetleg van valakinek, vagy tud cikkszámot és hogy honnan lehet rendelni hozzá azért nagyon hálás lennék!
Egy robbantott ábrát is szívesen elfogadok.
Köszönöm előe is!
Adrián
|
|
(#25919) HOTotya válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25891)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2013 |
|
Nem tudod megfúrni és egy kis csapot beragasztani????? Lehet,hogy nehéz lesz alkatrészt beszerezni hozzá!!?? |
(#25921) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#25919)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2013 |
|
Egy másik fórumon tőled függetlenül is ezt tanácsolták neki, ott még képpel is illusztrálták. Bővebben: Link |
(#26146) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
Hellosztok
Van egy Roco Tlg 232 Ludmillám (36213), ezen azt vettem észre hogy ugyan arra a Volt fesz.-re lassabb menetsebességet produkál mint bármelyik másik mozdonyom.
Nagyobb fesz-re is indul el, de semmi egyéb hibát nem tapasztaltam. Se lassú se gyors menetben, és a szokásos kis szagon kívül nem érzek problémát a belsejéből sem.
Ez gyárilag ilyen, vagy lehet vele valami kezdődő gond?
köszi |
(#26226) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#26146)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Elképzelhető, hogy más fogaskerék-osztással készülnek, és ezért indul nagyobb feszkón. Vagy a motorod kezd behalni, vagy koszos, és olyan helyen, ahol a motor forgását befolyásolja, esetleg az áramszedő beszorult... sok-sok dolog lehet. Szedd szét, és nézd meg! |
(#26230) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#26146)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Nem kizárt, hogy jobb benne az áttétel, ami inkább erény mint gond.
|
(#26231) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#26146)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Jó lenne tudni két dolgot:
1: Mihez képest lassabb? Ha egy Tillig V100-hoz vagy V80-hoz képest, akkor baj van, mert ezek a Tillig gépek árnyalatokkal, de lassabbak, mint a modellhű 100km/h sebesség lenne, 12V-on. Namost a ROCO Ludmillái valamivel gyorsabbak, mint a modellhű 140km/h lenne, így ebben az esetben a szokásos ROCO baj van, vagyis teletömték gyárilag zsírral a modellt, és jutott belőle a motorba is. (Használhatnának teflon kést is, azzal zsír nélkül is lehet kenni még kenyeret is!)
2: Mivel a ROCO Ludmilla nem túl sokkal gyorsabb 12V-on, mint az élethű 140km/h modellsebesség, ha egy BTTB "rakétához" viszonyítjuk, akkor bizony látványosan lassabb. Ez meg üzemszerű.
Gyanúra ad okot, hogy magasabb feszre indul meg, mint a többi. A világítása is később kell életre? (Habár ez izzós, így nem sokat mond.) Meg kéne mérni az áramfelvételét. Ez a másik paraméter, ha több, mint 300mA, akkor megint baj van. |
(#26282) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Egy Piko Taurus egy Br 285 egy régi (Nohab)Ludmilla és egy régi Br 107-es volt a versenytárs. Mindet alulmúlta, de a látványos különbség hogy mindhez képest nagyobb kezdő feszültség kellett az induláshoz.
Igen izzós de az is akkor kezd világitani mikor elindul.
Sajna ilyen kis motoroknál még nem tudom hogyan tudok áramfelvételt nézni, nagyobbakhoz vagyok szokva.
Hogyan tudhatom meg a "túltömés" problémát?
Köszi |
(#26284) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#26282)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Áramot itt is ugyanugy kell mérni mint a nagyobb motornál, csak olcsobb müszerrel... |
(#26364) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#26284)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Na megvolt ez is.
Stabil 11.5 v-on
130-140 mA vett fel terheletlenül, a max 170 mA volt.
Két műszerrel is rámértem az egyik 10 A-os méréstartományban a másik 300 mA-os méréstartományban. |
(#26367) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#26364)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Ezek az értékek elég jol néznek ki. |
(#26383) Mk48 2024 válasza HOTotya hozzászólására (#25919)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Szia!
Köszönöm a tanácsot, de inkább a cserealkatrész beszerzését preferálnám. |
(#26391) sunocske válasza Mk48 2024 hozzászólására (#26383)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Ne válogass, inkább készülj a tanfolyásra! |
(#26392) maTTato válasza STTaradder hozzászólására (#26364)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Munkámból kifolyólag sokszor találkoztam hasonló problémával. Kapcsoló készülékek villamos érintkezői nem adtak át DC 5-10V feszültséget és néhány tíz, vagy néhány száz milliampert. Ugyanakkor AC 24V és az feletti feszültség és áram minden gond nélkül kapcsolható volt. A készülékek sok esetben doboz újak voltak. Nos az érintkezők felületén (itt általában ipari ezüst) néhány mikronnyi oxidréteg keletkezik, amit magasabb feszültség és áram gond nélkül "átszúr", míg a DDC 5-10V pár milliamperének már komoly ellenállás. Finoman akár egy papírlappal történő polírozás után a hiba meg is szüntethető.
Nem kizárt, hogy a modellednél is hasonló lehet a gond. Mivel nekem nincs asztalom, a felhalmozott modellek életüket vitrinben töltik. Időnként megjáratom őket, nehogy "beálljanak". Ekkor szokott nálam is előjönni ugyanez a hiba. Amíg a járatás hatására el nem tűnik az oxidréteg, a modell ugyan úgy viselkedik. Lehet az is, hogy olaj esetleg zsír finom filmrétege okozza a problémát. Érdemes lenne a modell tisztítása után a sínt is áttörölni. Ha van rajta szennyeződés, azt a mozdony újra ne szedje össze. Ha mechanikusan és motorikusan minden rendben, érdemes ezt is megvizsgálni. |
(#26448) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
Köszi a hozzászolásokat.
Most jó pár járatott kör után kisebb V-ál is reagál.
A végsebessége még mindig a leglassúbb, de egyáltalán nem vészes, A Br285 csak több kör után éri utol.
Bár ennek a Roco motornak van a legmagasabb hangja, szép magas fordulaton pörög a többihez képes. |
(#26498) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Érdekelne még, hogy a mozdonyokban a vezetékeknek mekkora az átmérője általában?
Köszi |
(#26500) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#26498)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Általában 0,5 mm az átmérö, de gyakran használnak bronz lemezeket, DCC-ben meg nagyon vékony 0,14mm2-es kábeleket (vastagabb nem fér a kis csatlakozokba). |
(#26831) eagbus hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 21, 2013 |
|
Kedves Fórumozók!
H0 Roco taurus hajtását szétszedtem, kitisztítottam, és bekentem a mozgó alkatrészeket zsírral (MOL Liton LT2 EP+műszerolaj 1:1 arányú keveréket használtam) A mozdony összerakás után nagyon szépen fut, viszont kanyarokban nyikorog, van ötlete valakinek mi lehet a baj? |
(#26834) csíkosháTTú válasza eagbus hozzászólására (#26831)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2013 |
|
- Áramszedő lamellák a helyükön vannak? Nem szorult be valamelyik a forgóvázbetét, és a kerék közé?
- Összerakás után nem lett túl szoros valamelyik kardánfészek? Mert, ha igen, akkor ívben annyira befeszül a motor és a hajtócsiga között, hogy leáll, vagy zajosodik a hajtás.
|
(#26838) eagbus válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26834)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2013 |
|
Köszönöm a választ!
Áramszedők rendben, forgóvázak szabadon mozognak, kardán se feszül (van egy kis játéka) Szétszedtem, a kerekeket újra mostam alkohollal, és nagyon kevés kenést kaptak csak a tengelyek, a belső fogaskerekekre kentem még zsírt, így se tocsog, de már ellepi a fogakat, összeraktam, sokkal jobb lett, de egyik irányba kanyarban még mindig egy picit csikorog-nyikorog, bár tény, hogy sokkal szebb hangja van. Kentem a forgóváz forgópontját is.
A hangot leszámítva nagyon szépen fut, lassúmenetben is.
|
(#26843) Mk48 2024 válasza sunocske hozzászólására (#26391)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2013 |
|
Csak semmi pánik!
Tanfolyok én rendesen!
Nem semmi a tempó! |
(#26870) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2013 |
|
Keresek egy darab önürítős vagy tartály vagy egyéb kocsi végére való lépcsős korlátot féktekerővel és egy darab tartályvagonvéget!
Nem sürgős csak minél előbb annál jobb! |
(#26959) JZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Van egy H0 BR 55-ös gőzösöm. Sajnos hiányos. A csatlórudak nagy része hiányzik róla. Jó lenne pótolni őket. Egyébként megy rendesen a mozdony. Nem mondom, hogy nagy szám, de nekem teszik ez a kis gép. Ha valaki tud valamilyen ötletet adni a beszerzésükre, vagy valamilyen ötlete lenne azt megköszönném! Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok minden fórumozónak!
|
(#26974) zsolesz74 válasza JZoli hozzászólására (#26959)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Keresd meg HOTotya-t, ő a megoldás! |
(#26975) nohab 74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Jó estét! Először is Kellemes ünnepeket és méret aránytól független vasútmodellben gazdag boldog új évet kívánok mindenkinek . Most ejtsünk szót a problémámról ,van egy Fuggerth V-43-som ami mai nap egy olyan problémát hozót a sínről nem veszi az áramot .A motorra közvetlen rákötve meggy . .Igaz egy kis sárga réz lemezke ki eset ami egy pantográf szimbólum van. Még jó ,hogy a segély gépet a Jézuska hozta .Ha nem segít a távsegítség akkor majd a csíkos műhely meg oldja |
|
(#27040) csíkosháTTú válasza nohab 74 hozzászólására (#26975)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Zöld vastag csíkkal bejelöltem, melyik két pontot zárd rövidre. Az, ami onnan eredetileg hiányzik, az a sín/felsővezeték átkapcsoló. |
|
(#27062) nohab 74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27040)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2013 |
|
Köszönöm mester a segítséget a gép újra fut. De közben generáltam egy újabb problémát semelyik irányban nincs menet fény .Ezt mi okozhatja ?. |
(#27143) eagbus hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Ellenőrizd a világítás vezetékeit, nem engedett-e el valahol a forrasztás, illetve a dekóder kábelei közül szintén mindegyik ép-e ilyen szempontból.
Illetve jól van-e a dekóder betéve, ha jól emlékszem az is okozhat világítási problémát, ha fordítva teszed be.
Nagyon körültekintően vizsgáld át az összes áramkört, nálam is ez volt, egy M41-essel, véletlenül megszakítottam a vezetéket alig észrevehető.
|
(#27146) nohab 74 válasza eagbus hozzászólására (#27144)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Szia! Köszönőm a segítséget. De valami más lehet a probléma ,igaz volt egy vezeték ami sérült volt.A nagy tesztelgetés közben biztos valamelyik ellenállást (diódát) ki ütöttem.Ilyen amikor a suszter nem marad a kaptafánál .Kicsit anyagilag helyre jövök ,a csíkos műhelyben valamilyen ledes fényt bele akarok tetetni. |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 8:07:49 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|