|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#27796) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#27794)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Az egyiken. |
(#27797) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#27794)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
|
(#27798) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#27792)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Egy régebbi verzioját használtam, de kidobtam. Akkoriban tele volt mindenféle buggal ( ami a legzavarobb volt, hogy valamikor valamiért nem kötötte össze rendesen a pályát és ha beállt ez az állapot nem lehetett vele semmit kezdeni csak az egészet ujra épiteni).
Miután német eredeti, nem hiszem, hogy át lehet kapcsolni angolra. |
(#27799) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Egy újabb "sosem volt vonat" a Tilligtől. |
|
(#27800) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27799)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Szép, nekem kimondottan tetszik a szinterve. ( jobb mint sok nagyvasuté ) |
(#27801) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#27785)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Nna? |
|
(#27802) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27800)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Hát a mai közlekedési vörös vasútjuk borzasztó unalmas. A 4. korszak viszont rendkívül színes és sokarcú volt náluk és ami szerencse, hogy a mi méretünkben is egyre több lehetőség mutatkozik e téren. |
(#27803) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#27785)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Na? |
|
(#27804) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Itt raktam még néhány kihúzó/tároló vágányt a megfelelő helyre hátha tele lesz a csarnok! |
|
(#27805) ZaGyu válasza masTTertape hozzászólására (#27744)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Persze, előtte szóljak, hogy hova dobom
Még jó, hogy a polcok kb 13 centi szélesek és kb 12 centire vannak egymástól. Így egy 3 és egy 6 centi magas 4 centis szivaccsal majd három szerelvény is kerülhet egy polcra, ráadásul jobban is láthatóak lesznek. Majd egyszer.
|
(#27806) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#27804)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
A modul logisztikai partnere a Waberer's. |
(#27807) masTTertape válasza ZaGyu hozzászólására (#27805)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Még jó hogy...
Egyébként én is vitrinépítés előtt állok és gyűjtöm a tapasztalatokat.
Mindenesetre mostanában sok vitrinavató bulit lehetne tartani. |
(#27809) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#27806)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
|
(#27810) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#27809)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Mire megépítené, úgyis kilép onnan.
|
(#27811) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Már nem vagyok ott!
Különben is nálam simán elférne a lakásban! |
(#27812) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#27811)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
|
(#27813) V43-1182 válasza Gashpy hozzászólására (#27776)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Na egy nyolc vágányos állomáson nem akarok feltétlenül réz csavarokkal pozicionálni, inkább megveszem ezt.
A H0e méretű Art.Nr.: 309003 amit használtok? |
(#27814) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
DB S-Bahn |
|
(#27816) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#27814)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Igen köszönöm, időközben kiokosodtam a mindent tudó fb társadalom segítségével.
Tedd be oda is ezt a képet, hasznos!
Köszi.
|
(#27817) BR95 válasza V43-1182 hozzászólására (#27813)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
319000 TT |
(#27818) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#27804)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Ez már tetszik, műszakilag is jobban kezelhető, mert a váltókörzetet nagyjából egy helyre lehet tenni.
Mellékelnéd a forrásfájlt.
Köszönöm. |
(#27819) DZolTTán válasza FriTTz hozzászólására (#27804)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Bocsánat, hogy bele okoskodok outsiderként, csak puszta kíváncsiságból kérdezem:
Mivel a modulokon elég nagy szerelvények közlekednek, amit nehéz a mozdonynak felhúzni egy emelkedőn, ezért célszerű a szintkülönbséget minél kisebbre venni. Ennek meghatározásakor modulos szemmel hogy számoltok, el kell férnie egy felnyitott áramszedőnek, vagy az eleve nem használatos dolog modulon? |
(#27820) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#27819)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
A villamosított modul jelenleg nem tartozik bele a kitűzött célokba, de természetesen mindenki a saját elképzelése szerint épít pályarészt. Azaz nem szabad kizárni a felsővezeték lehetőségét sem.
A Temofeszten kényszerűségből volt egy kb. 4 cm-es emelkedő, ami 4-5 m-en oszlott el. Nagyjából 10 ezrelékes. Ezen gond nélkül közlekedtek a vonatok. Ezt érdemes figyelembe venni. |
(#27821) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#27820)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Illetve azt is, hogy a modulozás alapelve, hogy a nagyvasutat minél hűebben adja vissza.
Léteznek már felsővezetékes modulok, a H0-ások is most próbálgatják itthon, de nem egyszerűsíti a helyzetet.
Természetesen nem kizárt, hogy villanygép vezeték nélküli pályán közlekedjen. Van, amikor a képzeletünket hívjuk segítségül...
Mint mindenre, erre is érvényes, hogy meg kell találni az arany középutat... |
(#27822) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Tisztelt Modul után érdeklődő kollegák!
Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy 2 nap múlva lezárjuk a fábruár 9-(10)-i modultalálkozóra való jelentkezést.
Ezért kérem, hogy aki tervezi, hogy modulját elhozza (nem feltétel a teljes kidolgozottság, csak az üzembiztonság és hogy a szerelvény ne tudjon leesni róla...), az jelezze számomra itt, vagy emilben!
Természetesen aki ezt már megtette, annak köszönjük!
Emlékeztetőként:
A találkozó helyszíne:
Baár-Madas Református Gimnázium
1022 Budapest, Lorántffy Zsuzsanna u. 3. (Körszálló mögött)
A "D2", 198 m2.es tornaterem rendelkezésünkre áll
2014. február 9. vasárnap reggel 7:00 órától február 10. hétfő este 22:00 óráig.
A vasútbarát vendégek látogatását vasárnap várjuk. Ez a nap a beüzemelés és a mi játékunk-tanulásunk napja. A terem korlátozott kapacitása miatt a látogatókat is kérjük, hogy regisztrálják magukat.
Hétfőn de. csak a bemutatásban részt vevő vasútmodellezőknek van lehetőség belépésére., 8:00-tól 13:00-ig rendelkezésre kell álljunk a gyerekeknek és az iskola dolgozóinak.
A TT modellezők jelentkezése modulméretekkel, járművekkel, technikával Bejczi Gábornál (Gashpy), január 10-ig.
Digitális rendszerben, lehetőség szerint menetrend alapú üzem és ÁFU.
A szerelési magasság 1 méter. |
(#27823) DZolTTán válasza Gashpy hozzászólására (#27821)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
A felsővezeték csatlakozása a modulvégeknél hogy működik? |
(#27826) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#27823)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Én úgy oldanám meg, hogy a csatlakozó modulok utolsó oszlopai egy átkötő menetvezetékkel lenne összekötve. Ami természetesen építés és bontás során le lenne szedve.
Hasonlóképpen, mint az íves átmeneteknél, ahol bármennyire is ügyeskedik az ember, az ívbe hajlított flexi sín mindig kirúgná magát, így a modulátmeneteken szögbe áll a két sínszál, ezért ott egy 10-15 cm-es darabot külön fűznek be, hogy folyamatos legyen az ív.
Tehát így működne a felsővezeték is.
|
(#27827) FriTTz válasza DZolTTán hozzászólására (#27819)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
A felvetés jogos!
Nem kaptam meg paramétert illetve követelményt, hogy milyen előírásoknak kell megfelelnie az állomásnak!
Kérem a megbízót, hogy ezeket a hiányosságokat pótolja! |
(#27828) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#27816)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Ez lemaradt: DB 141 248-5 "Karlsruher Zug" Essen-West 1979.08. -hó |
(#27829) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#27816)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
DB E41 383 "S-Bahn" 1966 körül Essen-Waldthausen/Germany |
|
(#27830) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#27826)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Megnyugtatlak, más is így csinálja... |
(#27843) stillll válasza Gashpy hozzászólására (#27822)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Hol lehet regisztrálni, mint látogató? |
(#27844) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#27818)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Forrás file Kölyökfarkasnak! |
|
(#27845) Gashpy válasza stillll hozzászólására (#27843)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Vagy Térköz kollégánál , vagy nálam |
(#27847) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#27845)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Én jelentkezem látni! |
(#27849) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#27847)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Én meg látlak jelentkezni. |
(#27850) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#27844)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Köszöntem... |
(#27851) wolfchild válasza Gashpy hozzászólására (#27845)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Jelentkeztem |
(#27853) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#27847)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Én meg jelentem, hogy láttam és jegyeztem a látni jelentkezésed
(A fórum rendje és átláthatósága végett kérem, hogy a jelentkezéseket Emilnek mondjátok, majd ő eljön személyesen és átadja... |
(#27854) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#27853)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
És még valami a látogatók regisztrációjához:
("...A vendégeknek előzetes regisztráció szükséges, 2014. február 4. 24h-ig, a terkoz4 k-u-k-a-c freemail p-o-n-t-y hu címre küldött jelentkezéssel. A jelentkezés tartalmazza a nevet, telefonszámot, e-mailt. A korlátozott férőhely miatt nem tudunk udvari parkolást biztosítani....")
Köszönjük... |
(#27855) TT Putz válasza Gashpy hozzászólására (#27822)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2014 |
|
Jelentkezem.
Üdvözlettel:
TT Putz |
(#27860) etwg válasza sunocske hozzászólására (#27859)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
|
(#27862) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Valamelyik nap teljesen véletlenül a kezembe akadt egy BTTB 2 tengelyes konténerszállító kocsi. Észre vettem rajta valamit, ami azóta sem hagyott nyugodni, így elkezdtem fényképeket nézegetni. És azt találtam, hogy a MÁV-nál futó Ks, Lgs kocsik alváza szinte egy-az-egyben megegyezik a BTTB kocsiéval, viszont a Tillig által most futó típusé nem (jó, ezt eddig is tudtam ). Vagy esetleg lehetett kétféle alvázzal a MÁV-nál? Esetleg más országokban is léteztek-e ezzel a másikfajta (BTTB) alvázzal?
BTTB kocsi
MÁV Ks
Tillig Ks |
(#27863) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Ugyan a szabvány nem engedi meg PLUX12 esetén a hangos dekódert, de! TekinteTTel a Vasút&Modell aktuális számában található Tillig TRAXX cikkre, meg arra, hogy az SL76D hangdekóder elfér egy Tillig mozdonyban, így lett némi eredménye a tegnapi gyárlátogatásomnak. Lesz SL76-P12 hangdekóder a CT-Elektronik-nál! A Traxx hang első verziója meghallgatható itt a videók között, a V&M cikkben meg látható, hogyan kell beszerelni a sima drótos SL76D-t a PLUX12-es modellbe. Nos, ettől a közeli jövőben megszabadulunk, mert lesz direkt csatlakozós SL76-P12, így csak a hangszórót kell majd eldugni, az újságban leírt szereléssel nem kell bajlódni. Ellentétben a Tillig hang készletével (pl. a BR189-hez), ezek a dekóderek teljes értékű hangdekóderek.
Elég jól indul a 2014, nem? |
(#27864) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Sziasztok!
Közzétettem némi modulos, FREMOs információs anyagot a modul szakosztály forumán. Kérek minden modulozót, modulozni vágyót, hogy azt a fórumot is nézegesse (lehet témakövetést is kérni így nem kell mindig nézegetni)
BTTB Modul szakosztály
|
(#27865) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#27859)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Gonosz...
2 kávé után esett le...
De ő Emo, akire gondolsz, Emil meg a póóstás |
(#27867) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Sziasztok, beköszönök itt (is) vagyok. |
(#27868) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#27865)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
Ezúton tolmácsold bocsánatkérésemet neki is! |
(#27870) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2014 |
|
|
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 3:42:38 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|