|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#29618) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#29608)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Ez az "MM-3" ez mi ez? |
(#29631) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29618)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
A Multi Maus-nak a beceneve! |
(#29633) vanhensing válasza etwg hozzászólására (#29632)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
A dekóder egy digitrax SDN 144Ps A feltöltött hang halk!!
(Erősebb a szerelvény alapzaja menet közben) A kérdés
Tud segíteni valaki hangot tölteni erre a dekóderre!?
Zimo hangszóróval se mondanám hogy érezhető a hangerő
növekedés! Multi Maus kevés az íráshoz!(Mivel csak ez van)
Így már érthetőbb! |
(#29634) etwg válasza vanhensing hozzászólására (#29633)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Negyedszerre sikerült elmondani a problémát.
Ha a hang gyenge arrol a Multimaus nem tehet.
Privátban már megirtam mit tehetsz.
Nem tudjuk ki milyen hangot töltött a dekodérba azt kellene elöbb eldönteni, és ahhoz raktam be itt a linket. A digitrax oldalon van egy sereg hang, azok biztosan jok. Egyet be kellene töltened és kideriteni, hogy az jobban szol-e mint a jelenlegi. Ezzel kell kezdeni, s nem a multimaussal.
Ha az a hang jobb, akkor a te hang fájlod rossz, azt is leirtam, hogy mit lehet vele kezdeni. |
(#29636) vanhensing válasza etwg hozzászólására (#29634)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Mint írtam Zimo hangszóróval se számot tevő a hangerő!
A Multi Maus-al NEM tudom megváltoztatni (Újra írni a hangot!) Egy T679 hang van rajta! Hátha van valakinek
interface -e digitrax hoz. |
(#29639) etwg válasza vanhensing hozzászólására (#29636)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Azt tudod, hogy milyen impedanciára van beállitva a dekoder ( 8 vagy 32). Ha ez nem stimmel akkor szintén rossz lesz a hangerö. |
(#29640) etwg válasza vanhensing hozzászólására (#29636)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2014 |
|
Az szintén nyilvánvalo, hogy a multimaussal nem lehet a hangot megvaltoztatni, mett ahhoz a PR3 hanprogramozo kell meg a SoundLoader. |
(#29648) vanhensing válasza etwg hozzászólására (#29639)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
8 Ohm |
(#29651) róbertke válasza vanhensing hozzászólására (#29648)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Van itt egy fórumoldal ahová hasonló kérdéseidet nyugodtan felteheted: DCC profiktól (nem csak) profiknak |
(#29652) etwg válasza róbertke hozzászólására (#29651)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Meg van hangdekoderes topik is, csak valoszinü, hogy nem sok PR3 van az országban. Igy lehet, hogy a rossz hangot is valaki csak ugy bekokányolta, azért nem szol. |
(#29666) róbertke válasza etwg hozzászólására (#29652)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Főmühelybe kell küldeni ..... majd hamarosan jelentkezik úgy is a "művezető" .... |
(#29672) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#29666)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2014 |
|
Nem jelentkezik... Most állítottam be egy rendes hangdekódert, hogy az F3 gombot lenyomva a modell magától "megnyomja" hátra a szerelvényt, majd bekapcsolja a digi kupplungot (Krois MK2), előre megy pár centit, így leakad a szerelvényről, és lekapcsolja a digi kupplungot. Mindezt anélkül, hogy a menetszabályzót tekergeni kellene, és menetirányt váltani. Na speciel ezt a DigiTrax nem tudja (meg sok minden mást sem, sajnos). Nem tudok segíteni ebben a kérdésben. |
(#29848) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Nem láttam még ilyen fotót, ahol a mozdonyok közé tartálykocsit soroztak be. |
(#29850) etwg válasza róbertke hozzászólására (#29848)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Valoszinü, hogy hosszabb utra mentek. Anno Argentinaban mi 4 tartálykocsit huztunk 2 gözmozdonyhoz, 3-ban viz volt a negyedikben meg pakura.....
|
(#29854) róbertke válasza etwg hozzászólására (#29850)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Köszönöm, mert a hozzászólásaikból amit kivettem inkább az első BN mozdony csíkozása lenne a téma ... |
(#29857) etwg válasza róbertke hozzászólására (#29854)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Nem tudom, nem igen követem a dieselek szinezését, mert az innen és számomra követhetettlen ( abban sem vagyok biztos, hogy az ottani hardcore-sok erre valoban képesek). Manapság megint a nagy változások korát érjük, és szinte negyedévente születnek vagy uj szünnek meg vasuti társaságok, és még a nagyok sem tudják sokszor eldönteni milyen szinterv legyen az optimális a jármüveik számára. |
(#30364) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2014 |
|
Amerika mindig más.
Itt egy filmecske a BigBoy elviteléröl Pomonából. A mozdonyt sok éves állás után több mint 1000 km-re fogják cipelni (Cheyennebe) igy. Nincs kikötve és hidegen. Hogy mi marad a dugattyukból azt nem fogjuk megtudni....
BigBoy 4014 |
(#30366) TTomi válasza etwg hozzászólására (#30364)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Azok a piros csövek, nem lehet hogy olajozzák a dugattyúkat? |
(#30367) etwg válasza TTomi hozzászólására (#30366)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Valoszinü, sok mindent kell olajozni a hideg mozdonyon, a célállomás nem az utcasarkon van.... |
(#30368) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30364)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Az összes védőkocsit/fékezőkocsit az út végén vihették kerékesztergára, mert annyira megcsúsztatták őket útközben ..... |
(#30384) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
Az USA legujabb gözöse. Csak 10 évig dolgozott rajta Kloke ur és csapata. A jövö évben egy különleges alkalomra készülnek.
Leviathian 63
Link javítva. Frankye |
(#30391) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30384)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Végignéztem jó pár dátumot, de nem ugrik be semmi ami 2015 alapján majd aktuális lenne ....a Polgárháború lezárásának 150. évfordulóját kivéve ... |
(#30392) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30391)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Na mi lehet ez?
|
|
(#30393) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30392)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Közben mint látod nekem is beugrott, s amíg módosítottam, te megadtad a jó választ ... |
(#30394) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30392)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
|
(#30409) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
1:160-ban "usázók" figyelmébe ajánlanék egy apró hírdetést:
ezt itt. |
(#30414) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30409)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Hamarosan megveheted a "Z" testvérét ..... |
(#30524) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 2, 2014 |
|
|
(#30529) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#30524)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2014 |
|
BakkeR, nem gyengén idegesítő az a kolompolás!
Viszont a sorompók elég hatékonyan működnek, nem úgy, mint mondjuk a gödöllői HÉV vonalán! |
(#30532) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30529)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2014 |
|
És az éjjel nappal, ha peched van és egy város valamennyi utcáját keresztezik, akkor ott gyakorlatilag folyton kolompolnak.
|
(#30585) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30532)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Nemrég néztem egy japán videót, Osaka egyik elővárosában az ötvágányú pályán 20-25 percen keresztül folyamatosan ment a kolompolás, mert mindig jött valahonnan egy vonat .... |
(#30590) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30585)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Más ház, más szokás!
Pesten a rendör-, tüzoltoauto vagy mentö még a garázsban is szirénázik, Ausztriában meg majdnem tilos. ( a szabály szerint csak vészhelyzetbeb használhato a vészhelyzet fennálltáig).
Amerikában meg Ázsia egyes részein a városi pályákon ill. olyan helyen ahol megközelithetö gyalog is a pálya minden vonat harangozik meg kolompol, vagy sipol/dudál ha nincs rajta harang.
A sorompok is mifelénk harangoznak, kürtölnek, Németországban decentül dudolnak. Az ÖBB-nél az ujak meg teljesen hangtalanok, csak a régi mechanikus sorompok kolompolnak a leengedés elött. |
(#30591) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30585)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Emlékszem még hajdanán a kereszturi sorompora, azon ott logott a tábla, hogy 30 percen tul is zárva tarthato ( biztos ilyenkor ment a bakter sörre ) |
(#30596) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#30529)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Mi van, mi van, mi van? |
(#30619) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
|
(#30632) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30619)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Tornádot modellben még nem, elég jo, még a házak is kibirták ( a valoságban ritkán).
A NASCAR-t már valahol láttam modellben is, talán valamivel gyorsabban mentek.... |
(#30688) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
|
(#30689) sunocske válasza etwg hozzászólására (#30688)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Nagyon jó! |
(#30690) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#30689)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Én is ezt mondtam. |
(#31049) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30688)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2014 |
|
Na én ilyent sem láttam még .... |
(#31050) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31049)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2014 |
|
Ettöl voltak vadabb dolgok is ( amire már kevesen emlékszünk). Mifelénk is a fagyis a hentes, stb télen jeget rakatott a szénával kitömött verembe, hogy nyáron hideg legyen a fagyigépben meg a hütöben.
Chicagoban még meg van (1984) a jegelö. Ez 2 magas platform ( peron?) volt a teher pu. egy részén -ami nem más mint egy hid a teherkocsik tetejének a magasságában mindkét oldalon, ahonnan az autoval odavitt jégtéglákat rakták a hütökocsikba.
Az amcsik sokkal több jeget használnak, mint mifelénk szokás ( pl. bajban vagy ha hütetlen üditöt vagy sört szeretnél inni), a személykocsik is gyakran tulhütve vannak ( nekünk gyakran nagyon kényelmetlen - nyáron kint +30-35 fokban a kocsikban stabil 18 fok szokott lenni, amiben megfagysz!). A klima hiányában valamennyi ablak minden kocsin nyitva van ( amit csak esö esetén engednek becsukni - már nem egyszer jöttem valamilyen nyavajával haza egy egy ilyen utrol - megtetözve egy 12-13 orás repülöuttal, amit állva voltam kénytelen megtenni, mert ott sem tudtak/akartak 19 foknál melegebbet csinálni). Azota kerülöm az amerikai társaságokat a transzkontinentális utakra. |
(#31051) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#31050)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2014 |
|
Szerintem a hibernálást gyakorolják! |
(#31054) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#31051)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2014 |
|
Én is ezt mondtam nekik, amire vérig sértödtek.
Jo a személyzet a repülön julius végén is pufajkával volt ellátva, nem ugy mint a szerencsétlen utas, aki még fizet is az élvezetekért, neki csak egy büdös pléd jutott (az sem mindenkinek) |
(#31091) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
Olvasom az SP 9010-s sztoriját. ( Aki nem tudja az SP 9010 C ´ C ´ tengelyelerendezésü dieselhidraulikus Krauss mozdony 1961-64-böl).
A mozdonytipus egy nagy bukás volt, aminek az egyik jelentös tényezöje a hamis propaganda volt. A mozdonyokat 1969-ben selejtezték , egyik másikból "kamera mozdonyt" csináltak - azaz kiépitették a motort, söt az alvázakat is, és mint vezérlökocsit használták, majd innen is a roncstelepre kerültek. Az alvázakat - 10 darabot - a Plasser & Theuerernek adták el, akik sinverögépbe épitették be, amiböl 1 Franciaországba került, ahol 2012-ben selejtezték.
Nemrégen önkéntesek nekifogtak az SP 9010-s felujitásának.
Mit ad Isten, sikerült megszerezni az eredeti alvázakat, amik hosszu huzavona után Anglián keresztül az alvázak megérkeztek Oaklandba.( Még a kaliforniai agrár felügyelet is fontosnak érezte megvizsgálni a visszahozott alvázak moha plantázsait - mert hát az is rakodott rá az évek során - hogy nem egy, az USA-ra veszélyes moháról van szo).
Azaz 46 év után a német technika ujra amerikai sineken van van. Az SP 9010-s megmentöinek most már csak egy Maybach-MD 870-s diesel motort kell szerezniük. |
(#31108) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
|
(#31110) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#31108)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
eistand!!!!!!!!!!! |
(#31114) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#31110)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
Ez alá tényleg csak Váltógyártó váltója jó ..... |
(#31116) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31108)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
Jo nagy.
|
(#31128) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#31108)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
Gyönyörű! Így sárgulok az irigységtől: |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 19:49:33 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|