Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       200/436    
(#29716) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#29714) Válasz Feb 13, 2014
Csak a teljes lakásom 27 négyzetméteres, amiből a szobám 15 négyzetméter - kisebb mint a te játszószobád ....
(#29720) ponTT hozzászólása Válasz Feb 14, 2014
Sziasztok!
Hálókocsit keresek, hirdetést tettem az "apró"-ba.
(#29723) FriTTz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29712) Válasz Feb 14, 2014
Én mint motoros ezt úgy szoktam megfogalmazni, hogy vannak a motorosok és vannak a motortulajdonosok!
Ennek a vasútmodellezésre átalakított leírása jelenleg szerkesztés alatt van.
(#29727) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#29723) Válasz Feb 14, 2014
"Lepsénynél még megvót..."
(#29730) terkoz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29727) Válasz Feb 14, 2014
"...kérem, én rréégi motoros vagyok...."
(#29733) zsolesz74 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29712) Válasz Feb 14, 2014
Idézet:
„a 65 kilójával elég nehéz megtartani egy 270 kilogrammos motort”

Semmivel sem nehezebb, mint egy 50kg-ost!

Amíg függőlegesen áll a két kerekén!
(#29734) benYo91 hozzászólása Válasz Feb 14, 2014
Hát igazán köszönöm a kritikákat, jókat, rosszakat, mindent.

Azt hiszem, elnézéseteket kell kérnem, mivel nem dolgozom sem a MÁV-nál, sem más vasúttársaságnál, nincsenek vasutas ismerőseim, családtagjaim. Sajnos nincs 20 éves tapasztalatom sem 50, a nagyvasút, vagy a modellvasutak terén. Lelkes amatőrként próbáltam hozzáállni a dolgokhoz, a lehető legtöbb infót begyűjteni, amit valljuk be elég nehéz. A fórumra rátalálva megörültem, látva, hogy sokan töltik fel ötletüket, és sokan segítenek is átalakítani, valódibbá tenni az asztalukat. Mindezekben bízva töltöttem fel én is az ötleteimet, de a kezdeti tanácsok után nem sok jót kaptam. etwg mestertől itt kérnék elnézést, hogy a segítő szándékú kommentjét nem sikerült 100%-ban megértenem, értelmeznem, így nem lett kijavítva minden hiba.

Köszönöm a motoros hasonlatot is, bár kicsit rosszul esett... Nem tartom korrekt dolognak az ilyesféle beskatulyázást, főleg, hogy alaptalan. Nem raboltam se bankot, és nincsenek gazdag felmenőim. Egyszerűen csak szüleim válása óta próbálom lekötni magam valamivel, azontúl, hogy jóapám rámhagyott hiteltartozását fizetem. Úgy gondoltam, hogy tudok annyit túlórázni, és egyéb más pénzforrást találni, hogy szépen-lassan, darabról-darabra vegyek síneket, és ebből egy asztalt építsek. Nagyon nagy kedvvel és lelkesedéssel kezdtem bele az egészbe. Viszont az ilyen motoros, és egyéb lealacsonyító kommentek után ez a lelkesedés kezd alábbhagyni.

Értem én persze, hogy lehetne ezt is máshogy, de éppen azt a segítséget nem kaptam meg, amit sokan mások... akár egy paint-el berajzolt váltót a tervembe, hogy "Ezt így csináld...", mert "Így realisztikusabb".

Mindent egybevetve értem én, hogy egy 23 éves tudatlan hülyegyereknek lettem bélyegezve, ettől függetlenül azért én próbálkozok tovább, mert habár a lelkesedésem alább hagyott, még így is maradt annyi, hogy ha a fene fenét eszik is, de összehozok egy asztalt. Lehet, hogy ilyen formán nem elégíti ki sokatok tetszését, de én örömmel fogok odaállni mellé munka után, hogy csavargassam a potikat. Természetesen, akinek nem inge kérem, ne vegye magára.

Mindazonáltal ha annyi hasznom származott ebből az egészből, hogy gazdagabb lettem egy telefonszámmal, és egy segítővel, JZoli személyében, már megérte!
Köszönöm!
(#29735) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#29734) Válasz Feb 14, 2014
Hali!
Szerintem keveseknek van iTT ideje arra, hogy egy ekkora tervet átrajzoljanak...

ETTől függetlenül: én a helyedben nem egy ekkora berendezéssel kezdenék neki a dolognak!
Első lépésnek el kéne olvasni ezt itt ni!

Második lépésként meg el kellene kezdeni vadászni a következő könyvre az antikváriumokban:
Gerhard Trost: Vasútmodellezés, Műszaki Könyvkiadó 1975. Ha sikerült lőni egy példányt, akkor meg az első betűtől kezdve az utolsóig elolvasni.
Sok pénzt spórolhatsz meg, hidd el!

Ez első baj, hogy az ívsugarak kicsik! Tessék elolvasni a Tillig katalógust, az R267mm-es íveket csak iparvágányokhoz ajánlják, ide is csak rövid, kéttengelyes kocsikhoz! A legkisebb használható ív 310mm-es sugarú. Ha ekkora asztal a távalti cél, akkor meg legjobb, ha még ennél is sokkal nagyobbakkal dolgozol, pláne a látható helyeken. (Alagútban kanyaroghat az ICE 310mm-en is, úgy se' látszik.)

Minden kezdet nehéz, az Általad megálmodoTT grandiózus tervek kivitelezése meg a nevezett két szakirodalom elolvasásával kezdődik, meg egy start szettel, vagy kisebb asztal összerakásával elsőre. Azon lehet tanulni.
(#29737) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29734) Válasz Feb 14, 2014
Kedves kolléga,

Nehogy elveszd a kedved a kapott kritikáktol, amikor én kezdtem még ennek a segitségnek az 1/1000-t sem kaptuk/kaptam, mert nem voltak hasonlo lehetöségek, forumok ( internet, grafikus programok stb.) . Ha valamit tanulni akartam nagy nehezen be kellett szerezni ( külföldi forrásokbol) az irodalmat, vagy el kellett messzire utazni, megnézni, hogy hogyan csinálják mások. ( mind sok pénzbe is került)
Manapság minden lehetöség megvan, és láthattad, vannak segitökész emberek, akik adott esetben kritikusak is. Ezzel mindenkinek számolnia kell, ha nyilvánosan segitséget keres. Ha valamit az ember nem ért, viszont jobb ha rákérdez, mert ha nem vagy rosszul reagál a tanácsokra, akkor az sértö lehet a segitök számára.
Azt sem kellene azonnal mellözni, ha mások nem is éppen a te kérdésedre reagálnak, hanem egy másik témára, de ez neked is segithet, pl. a kolléga berakta a linket a magyar állomások tervrajzaival. Nincs attol egyszerübb, mint rakattintani ama linkre, kikeresni egy hasonlo állomásrajzot és átültetni a modellbe. Persze ilyenkor nem nagyvárosok állomásait kell nézni, hanem valamilyen kisebb faluét stb. Az ilyesmit a topikok nyilvánossága viszont elvár, hogy az esetleges kritika után a célzott fél veszi a fáradtságot és utánnanéz a dolgoknak. Ehhez nem kell sem vasutasnak, sem tul tapasztaltnak lenni, elég odafigyelni az irásokra.
Elnézésed kérem, hogy grafikusan nem tudtam segiteni, részben korházban voltam, részben uton, és csak egy fejlettségben visszamaradt legujabb táblagépröl irtam, irom a mondokámat, amiben csak egy nagyon vacak grafikus program van ( azt hiszem láthattad is egyik probálkozásom). Holnaptol már lesz PC-m is, igy már fogok tudni rajzolni is.
Pl. Igy kellene ama középsö állomás tárolo vágányait becsatlakoztatni:

Ezentul is várjuk kérdéseidet, és kiváncsian fogjuk figyelni mire jutsz a terveddel. Egyet azonban fogadj meg, ne kezdjél azonnal egy megaprojektbe, amibe könnyen beletörhet a bicskád. Kezdj inkább egy kisebb részt, ami lehet a majdani projekt része is, de azon probáld ki a technikákat, a saját lehetöségeidet, kézügyességed. Igy sokkal biztosabban célba jutsz, mint egy elfuserált megaprojekttel.
Sok sikert!

image.jpg
 
(#29740) Váltógyártó válasza benYo91 hozzászólására (#29734) Válasz Feb 14, 2014
Ne szívd mellre!

A jelenlévő szakemberek gyakran elfelejtik, hogy ők is voltak ugyanolyan 23 éves "hülyegyerekek", mint te, és ugyanúgy nem szívesen tértek el egy-egy nékik tetsző motívumtól, mint te!

Ami a deszkát illeti, nekem tetszik az, hogy egy kis mellékvonal a fő motívum, és a nagy gépek a "háttérben" róják a köröket. Én is ezt tervezem, csak OFF topic H0-H0e verzióban!

Ha van ekkora helyed, tényleg próbáld mellőzni a kis íveket. Még a mellékvonalon nem akkora gáz, de a kétvágányos fővonalon igen. Látom, hogy igyekeztél elrejteni a nagy részét, de azért még maradt elöl rendesen. Nem szép, de ezt már többen elmondták.

Ami a fejpályaudvarokat illeti, abban is igazat kell adnom etwg-nek. Egy ilyen asztalon nem igazán van helye és értelme még látható helyen sem, nem hogy rejtve, ha csak nem egy olyan brutál PC vezérelt állomást csinálsz, mint Martisz Gabi. Ha rejtett tárolót akarsz, az mindenképp átjárható kell, hogy legyen.

Még egy javaslat. Elsőre ne egy ekkora cuccnak ugorj neki. Építs egy kisebbet gyakorlásnak, amiben akár megteremtheted a lehetőséget a több irányú bővítéshez is. Ha meg nem tetszik, nem fáj a szíved felszedni az egészet. Van ismerősöm, aki már többször szétszedte a bazi nagy asztalát, mert mindig kitalált valami újat. Ezért jó, ha még a nagy is inkább több kisebb modulból áll.

Szóval fel a fejjel!

Visszatérve a motoros hasonlatra, motorozni megtanulni 125cm2-es géppel kell, és ha már jól megy, akkor kell megvenni a nagy gépet, és csatlakozni a bandához. Ha egyből nagy gépet veszel, és állandóan pofára esel vele , akkor senki nem fog komolyan venni a bandában!

BakkeR, jó lassan írtam meg ezt a hsz.-t, hogy másik két szép hosszúis született ez alatt az idő alatt!
(#29741) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29734) Válasz Feb 14, 2014
Szép estét Bence!

Nem skatulyáztalak be sehova, a hasonlatot általánosságban értettem. Csak hogy el is hidd ezt : nem is olyan rég ezen a topimon feldobtam én is a labdát, hogy legyenek kedvesek segíteni nekem egy frappáns vonalvezetést kitalálni az asztal újonnan épülő feléhez. Olyan bődülestes baromságok születtek, hogy csak néztem. Segítő szándék volt mögötte - amit most is köszönök - csak ezen emberkék azt sem nézték meg hozzászólásaik elküldése előtt, hogy most hol tartok a témában.
Nem írtam olyat sem, hogy hülyegyerek vagy. Az sem baj, hogy nem a vasúton dolgozol, a modellezők többsége nem vasutas.
Nagy vonalakban leírtam a tanácsaimat segítő szándékkal. Lehet, hogy csak én vettem le így, de mintha nem sok mindent fogadtál volna meg ezekből.
Van olyan topiktársunk itt, akivel sok-sok órát beszéltem telefonon, e-mailben és webkamerán keresztül, mert kíváncsi volt a vasúti biztber minden titkára, hogy ha épít majd, az olyan legyen. Előled sem titkolom el az e-mail címemet.
Szereztél egy telefonszámot. Nem ismerem a tulajdonosát, nemi s alkotok róla véleményt. Szintén csak általánosságban mondom a tapasztalatomat: nem az a barátod, aki mindíg a Te véleményeden van, és bólogat, mint a műanyagkutya a műszerfalon, hanem az, aki tükröt állít eléd, és el is mondja neked, amit lát.
Én tudom értékelni az ilyen embereket, mert - ha már itt tartunk - 28 évesen távozott mellőlem az az ember, aki erre képes volt.
Ezért kérlek, hogy 23 éves fejjel ne ereszd el ezt a megsértődöm-hisztit, mert ezeken már túl vagyok, nem jön be. Ha segítséget szeretnél, itt megkapod. Viszont akkor illik kérdezni. Sokat. És néhány tanácsot megfogadni. Nem csak tőlem. E-mail címem publikus.

Szép estét Neked és mindenkinek!
(#29743) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#29740) Válasz Feb 14, 2014
Idézet:
„Ha egyből nagy gépet veszel, és állandóan pofára esel vele , akkor senki nem fog komolyan venni a bandában!”

És a bőr is hiányozni fog a képéről!
(#29744) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#29743) Válasz Feb 14, 2014
Idézet:
„És a bőr is hiányozni fog a képéről!”

Ami ugye a hasonlatból átültetve a vasútmodellezésbe, elvesztegetett súlyos forintokat (dollár, euro, stb...) jelent!
(#29745) zsolesz74 válasza benYo91 hozzászólására (#29734) Válasz Feb 14, 2014
Idézet:
„Köszönöm a motoros hasonlatot is, bár kicsit rosszul esett...”


LEGYÉL TE A BAKTER, az ilyen gólyáknál! Vannak még, mind nem repült el feletted!
(#29746) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#29744) Válasz Feb 14, 2014
És közös barátunkról ne is beszéljünk, aki csak azért lecseréli, mert csak!
(#29747) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#29746) Válasz Feb 14, 2014
Idézet:
„Van ismerősöm, aki már többször szétszedte a bazi nagy asztalát, mert mindig kitalált valami újat.”

Sz.ted kire gondoltam?
(#29748) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#29747) Válasz Feb 14, 2014
Csendet a két rebellis!!! Még mérni sem tudnak......
(#29749) benYo91 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29741) Válasz Feb 14, 2014
Itt nincs is szó megsértődésről, egyszerűen csak szarul esik, ha ilyen nyíltan lealacsonyítassz, csak mert tudásbeli előnyöd van. Mindenkitől tudtam valamit tanulni, sőt, azt a linket is megnéztem, amit Te írtál, érdekes módon, tetszett. a kulissza ötletét is onnan vettem, csak átdolgoztam rejtett "fejállomássá", ami nem fejállomás, hanem egy sima tárólóvágány, ahová a személykocsik le tudnak állni, elkerülve a porosodást, stb. Ha pedig használni akarok valamit, bemegyek az asztal mögé, ahonnan rálátok a rejtett sínekre is, és rátolatok egy mozdonnyal, majd kihúzom őket. Így mondjuk a porosodás is el lenne kerülve. Tudjátok, próbálok ötletelni... Az említett két írást megvettem, ez volt az első, azaz a második, a meglévő terepasztalom felbontása után.

És ahogyan már sokszor leírtam (csak talán elkerülte a figyelmet) nem akarok egyből mindent megépíteni. Elkezdeném mondjuk a baloldali állomással bíbelődni, próbálkoznék, és amikor már minden legalább 80%-ban megy legalább, akkor folytatnám. Viszont, mivel hely van, jó lenne megálmodnom előre, hogy milyen irályban tudok terjeszkedni az asztallal, és hova mit tudok lerakni.

Sajnos minden előzetes ismeret nélkül a terepépítés volt az első, amiben elkezdtem kiokosítani magam, és amivel el tudtam kezdeni próbálkozni. A régi BTTB-sínkészletemet már nagyrészt eladtam-megfogadva a tanáéácsotokat-, mert megértettem, hogy nem lesz jó. Nem tartom magam hülye embernek, ha valamire nálamnál tapasztaltabbak azt mondják, hogy nem jó, azt elhiszem. Viszont ha mindenre csak azt hallom, hogy nem jó, nem jó, szar, kritikán aluli, elfogadhatatlan, stb. de azt nem, hogy hogyan kellene csinálni, akkor elég nehéz kimászni a gödörből.
(#29751) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#29748) Válasz Feb 14, 2014
De tudnak, nagyon is pontosan! Ezért is volt passzentos!
(#29752) Váltógyártó válasza benYo91 hozzászólására (#29749) Válasz Feb 14, 2014
No, akkor most több létrát is betoltunk a gödörbe, tessék kimászni, és hajrá!
(#29753) BR95 válasza benYo91 hozzászólására (#29688) Válasz Feb 14, 2014
Szervusz!

Mond csak, ez az alap mennyire van kőbe vésve? Mekkora a terület amit beépíthetsz? Miért oda kerültek az alap határai ahová rajzoltad? Az 540x430 szabadon beépíthető?
Megpróbáltam átrajzolni nagyobb ívekre, meg kiváltani a rejtett csonkákat, de ezek az állomásméretek (kicsit javított vágánykapcsolatokkal) nem férnek el...

Józsi
(#29754) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29749) Válasz Feb 14, 2014
Bence

A rejtett állomásoknak ilyen schéma szerint kell készülniük:

A rejtett állomásba ugyanis be is kell menni, ilyenkor a mozdony elöl van, meg ki is kell jönni, ami a te esetedben tolatást jelent, azaz a mozdony a vonat végén van.
Ha a rajz szerint csinálod akkor megfordul az egész vonat ( nem muszáj pontosan igy, a kimenetetet valahol máshol is visszavezetheted a pályára). A lényeg az, hogy a vonatod folytathassa az utját mozdonnyal elöl.
A te elképzelésed szerint oda kellene küldeni a föld alá egy másik mozdonyt, ami ráakadna az ott állo szerelvény végére, és azt kihuzná a másik mozdonnyal együtt, ami nem kis kihivás, ha meg a másik mozdonyt le akarnád akasztani, akkor az extra feladat messze töled és ráadásul egy preciz mozdonyirányutást igényel ( gyakran mm pontosságut).

image.jpg
 
(#29755) benYo91 válasza BR95 hozzászólására (#29753) Válasz Feb 14, 2014
A wintrackban lévő méretek kötöttek, a szélesség 540 maximum, a magasság az egyik oldalon 428, a másikon pedig 383. Annyiban van minden kőbe vésve, hogy néhány centivel odébb fal/gázkazán/fűtéscső/kémény van... Csak semmi extra...
(#29756) BR95 válasza benYo91 hozzászólására (#29755) Válasz Feb 14, 2014
No... Kicsit átrajzoltam. Megszüntettem a bal oldali állomás fedett tárolóit, átalakítottam a ki és bejáratot. Ahol lehet kivettem minden kis ívet a pályából, figyelj rá hogy lehetőleg 310-nél nagyobb íveket rakj te is a pályába! Átalakítottam csöppet a jobb oldali állomást is, rajzoltam hozzá egy hurkot is, ez még bővíthető, egészen fentre a kis megálló alá el lehetne a fordulót vinni és akkor megfelelő számú átjárható tárolóvágányod lenne. Az alsó megálló csonkái is átrendezésre kerültek.
Amint látod a nagyobb ívek és az új állomási vágánykapcsolatok miatt néhol kicsúsztam a megadott határokból befele irányban. Ezeknek, sőt, az egésznek a finomítása rád vár! Ha ICE szerelvényeket, vagy korszerű expresszvonatokat futtatsz a fővonalon, igyekezz párhuzamos (koncentrikus) vágányokat alkalmazni, hogy hasonlítson az igazira. A mellékvonal lehet bőven kanyargós, csak akkor ott ne a BlueTiger teljesítsen szolgálatot...

Józsi

U.i.: Nem állítottam a magasságokat, tehát a 3D furcsa lesz!

Tillig aszta...tra
 
(#29757) benYo91 válasza BR95 hozzászólására (#29756) Válasz Feb 14, 2014
Tetszik, köszönöm!
Adtál pár jó ötletet a váltókapcsolatokra...
Azokat a nem is tudom, minek nevezzem...
angolváltós hózentrógereket pedig gondolom egyedileg kellene legyártani..?!
(#29758) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#29756) Válasz Feb 14, 2014
Fordulj Váltógyártóhoz bizalommal!
Nekem így kezdődött volna a grandiózus tervem első szegmense:

Big502a_2mod...jpg
 
(#29759) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29749) Válasz Feb 14, 2014
Bence!

Most sem rágtad magad át igazán a mondandómon.
Ha úgy gondolod, hogy egy tapló vagyok, legyen így. Amit viszont a legutóbbi hozzászólásomban leírtam, úgy is gondolom.
Amúgy az asztallapok már a helyükön is vannak?
(#29760) zsolesz74 válasza benYo91 hozzászólására (#29757) Válasz Feb 14, 2014
Idézet:
„angolváltós hózentrógereket pedig gondolom egyedileg kellene legyártani..”

Igen, viszont Laci(Váltógyártó) csinált már ilyeneket és nem is rosszul!
(#29761) benYo91 válasza BR95 hozzászólására (#29758) Válasz Feb 14, 2014
És miért a "volna"?
(#29762) benYo91 válasza zsolesz74 hozzászólására (#29760) Válasz Feb 14, 2014
Igen, láttam már a képei között, azért mertem feltenni a kérdést... hátha lecsapja labdát... sok problémát megoldana, és lerövidítené az állomás "használhatatlan" részét...
(#29764) zsolesz74 válasza benYo91 hozzászólására (#29762) Válasz Feb 14, 2014
Az a baj, hogy most nem igen fog csapkodni, mert úgy el van úszva mint a farönk a Dunán!
(#29765) benYo91 válasza zsolesz74 hozzászólására (#29764) Válasz Feb 14, 2014
Ezért kellene mielőbb egy késznek mondható terv a nagyállomásomra, hogy feliratkozzak a "farönkúsztató" listára...
(#29766) BR95 válasza benYo91 hozzászólására (#29761) Válasz Feb 14, 2014
Helyhiány... Megváltoztak az elképzelések, meg a lakás elrendezése is. Úgy gondolom, hogy kis helyen is lehet élvezeteset alkotni. Nézd meg Lezli asztalát, vagy Kisfáét! Nem 20nm-es asztalok, de mindenképp etalonnak számítanak nálam. És akkor még Bencs Zoli fűtőházát nem is említettem!

701.jpg
 
(#29767) baker6600 válasza BR95 hozzászólására (#29756) Válasz Feb 14, 2014
Hali!
Nincs véletlenül screenshot a tervről? Megnézném én is ha lehet
(#29768) BR95 válasza baker6600 hozzászólására (#29767) Válasz Feb 14, 2014
Az első szegmens:
(#29769) benYo91 válasza BR95 hozzászólására (#29766) Válasz Feb 14, 2014
Akkor annyit árulj még el, hogy ezt az utat hogyan rajzoltad? Csak mert sehogy sem akar összejönni... Ahogy az sem, hogy befejezzek egy peront csúcsban.
(#29770) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#29768) Válasz Feb 14, 2014
Az elsőt valamiért nincs kedve feltenni...
Az elkészült(nem) készült első fázis:

Big502a_2mod...jpg
 
(#29771) BR95 válasza benYo91 hozzászólására (#29769) Válasz Feb 14, 2014
Nyitsz egy új lapot, a legördülőben modell track helyett a lanes opciót választod, leraksz egy elemet. Ezt az elemet kiválasztod, CTRL C, lap bezár, céllapon beillesztés. Ha ez megvan, már folytathatod a lanes készletből, mintha csak síneket raknál. Most nézem, hogy a le nem zárt sínhez gond nélkül hozzáköti az útpályát, tehát nem kell a copy-paste.
Peront meg rajzolni lehet a freehand line opcióval bal szélen. Húzod a vágány mellé a folyamatos vonalat, mikor körbe érsz beállítod a 3D fülön a magasságát a kiemelésnek, meg ha akarod színezed. Az amorf formákat a 3D nem bírja, ráfolyik a peron a vágányokra...
(#29773) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#29769) Válasz Feb 14, 2014
Szia!

Gondoltam segítő szándékkal én is beszállok a projektedbe! Lezli Laci éppen velem diskurált, telefonált és kamerázott órákon át, mikor a biztber alkalmazhatóságát igyekeztem a terepasztal tervemre ráhúzni. (Na ez az asztal biztosan nem épül meg soha.)
Az alábbi képen láthatod, hogy a WitTrackban hol találod az utat. A felső körben választod ki magát az utat, majd az alsó ablakból ki tudod jelölni, melyik út kell. (Alsó kör.) Van benne úttest, járda és folyó víz is. Valamint találsz útkereszteződést is. Ha kacskaringós utat akarsz, a flexisínre kell klikkeklni. Ha viszont szélesebb út kell, egymás mellé kell tenni az utakat. 3D-ben szép-és látványos eredményt kapsz.
A tudásért köszönet Tomasz barátunknak!!


000.jpg
 
(#29777) benYo91 válasza BR95 hozzászólására (#29771) Válasz Feb 14, 2014
Igen, pont emiatt a "ráfolyás" miatt kérdeztem a hogyant.
Megpróbálom majd, ahogy írtad, köszi!
(#29779) maTTato hozzászólása Válasz Feb 14, 2014
Kedves Modulosok!

Az alábbi képeken láthatjátok az elképzelésemet, amivel szeretnék mihamarabb csatlakozni a többi modulhoz. A terv erősen hajaz Alsóörs állomásra. Viszont semmiképpen nem szeretném sem azt, sem más létező állomást megépíteni. A terv még finomításokat igényel, pl. hová kerüljön még vízdaru, hová és milyen egyéb épületek kellenek még stb. Lámpakamrás WC az tuti lesz, akárcsak külső fa váró.


terv.jpg

terv2.jpg
 
(#29786) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#29779) Válasz Feb 15, 2014
Tetszetős, bár ilyen kis állomáson nem vagyok benne biztos, hogy létjogosultsága lenne egy fordítókorongnak. Mondjuk nyilván volt ilyen is, csak annyira régen meg még én nem éltem
(#29787) etwg válasza sunocske hozzászólására (#29786) Válasz Feb 15, 2014
Nálunk ritkaság volt, hijján a hegyi vonalaknak. Az ilyen vonalak igénylik, hogy a gözmozdony föleg orral elöre menjen a hegynek ( hogy füstszekrény mindig viz alatt legyen). Olyan esetekben is lényeges, amikor föleg szerkocsis mozdonyok álltak a rendelkezésre, amivel nem igen szerettek tolatva kimenni a nyilt pályára. Ilyen esetekben az állomáson csakis a mozdonyfordito volt, de nem mozdonytelep, vagy fütöház ( legfeljebb 1 állásu, ha az állomáson éjjelezett 1 mozdony).
Remek példa erre a csehországi Marianske Lazne-Karlovy Vary ( Karlsbad) vonal. Egy gyönyörü hegyivasut valamennyi közbülsö nagyobb állomáson még ma is megvan a mozdonyfordito.
De ugyanez érvényes a bulgáriai Rhodopen vasutra is.
(#29788) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#29779) Válasz Feb 15, 2014
Kíváncsi lennék arra, hogy aranyos kis hazánkban lenne e olyan "vasúTTudor" , aki ha meglátja a modulodat rögtön rávágná: - Ez az állomás Alsóörs!! A vízdaruk és salakoló aknák (3-3db) elhelyezését az állomás eredeti helyszínrajza szerint építsd meg, mert úgy "életszagú".
További jó építést kívánok!
(#29789) Lezlinilzen válasza sunocske hozzászólására (#29786) Válasz Feb 15, 2014
Bizony Alsóörs is ilyen, ma is megvan még a fordítókorong aknája. Úgy tudom, Alsóörs egykor elágazóállomás volt, ezért kellett a fordító.
Alsóörs
(#29790) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#29786) Válasz Feb 15, 2014
Ezek kis átmérőjű fordítókorongok, amin egy szertartályos mozdonyt meg tudsz fordítani. Pécsi születésű vagyok, ott egy nagy fordító van, viszont a Mecsek túloldalán találkoztam először ilyen kicsivel Komlón. Aztán ahogy elkezdtem járni az országot, egyre több állomáson láttam ilyen kisméretűt (pld.: Dorog) , de például Angyalföldön és Ferencvárosban (Hazai Fésüs-Fonó; Vegytek) találtam akkorát is, amin csak rövid kéttengelyes kocsikat lehet megfordítani.
(#29792) gHostmaTT hozzászólása Válasz Feb 15, 2014
SziaszTTok!

Segítségeteket szeretném kérni egy régi BR118-as szerelésével kapcsolatban. Sikerült szert tennem egy szép állapotban lévő mozdonyra, mely a leírás alapján "lassú menetben akadozik".
Ez így is volt, nekiálltam kijavítani a hibát. Motorcsere-új szénkefék-áramszedő tisztítás-keréktisztítás-forrasztások ellenőrzése-lehajtás kenése,cseréje-hajtott kerekek tisztítása stb. Minden nagyon jól haladt amíg el nem értem a régi fém kardántengelyekig. Ezeket kiszedtem és a -szerintem- jó formára fogóval picit beállítottam. Na ezt a lépést nem kellett volna
Azóta már nagy feszültségen is akad, sőt el sem indul.
Van e valakinek képe esetleg az alsó hajtásról, vagy egy 'eredeti minta' erről a fém kardántengelyről ami alapján vissza tudnám állítani az eredeti állapotot. Többször szétszedtem /8-10x/ és ugyanúgy nem megy... Előre is köszönöm
(#29793) etwg válasza gHostmaTT hozzászólására (#29792) Válasz Feb 15, 2014
Step by step mondaná az angol.

Kardánok nélkül forog a motor meg a mechanizmus ( elötét tengely a mozdony alján?
Ha igen, akkor kézzel ( kis csavarhuzoval) forgasd meg mindkét alváz csigatengelyét ( ahova majd a kardán megy).
Ha forog, akkor rakj be 1 kardánt. Annak olyan hosszunak kell lennie, hogy az alváz még egyenes állásban se nyomja a kardánt az elötét tengelyhelyhez. Kb 0,5 mm játék. Ha igy forog, akkor ugyanigy ragd be és allitsd be a másikat is.

A kardán vége egy kicsit bonyolult, nem tudni mit "egyengettél" ki a fogoval.
Eredetileg kb igy néz ki lemezböl hajtogatva.

image.jpg
 
(#29794) etwg válasza etwg hozzászólására (#29787) Válasz Feb 15, 2014
Marhaságot irtam bocs, nem a füstszekrény hanem az állokazán kell, hogy mindig viz alatt legyen.

(#29795) gHostmaTT válasza etwg hozzászólására (#29793) Válasz Feb 15, 2014
Köszönöm a gyors választ! Kardán nélkül minden forog szépen, ez a bajom, amint beteszem a két fémet akad meg a rendszer.

Azt a részét amit rajzoltál nem hajlítottam szét, max a két szélét nyomtam összébb, hogy ne forduljon ki az alváz illetve a csigás hajtott tengely vájataiból.
Lapozás       200/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
22:27:43
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés