Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       202/436    
(#29971) benYo91 válasza maTTato hozzászólására (#29969) Válasz Feb 17, 2014
Az a két 10x10-es gázcső és fűtéscső...
A 10x10-ben már nagyon biztonságosan benne van minden
(#29973) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29971) Válasz Feb 18, 2014
Igy már egészen jo. Két apro megjegyzés:
1.
A baloldali állomás felsö kijáratát talán még lehetne javitani - felfele egy kicsit meghuzni, hogy a mellékvonal nagyobb ivvel kanyarodjon.
2.
A jobboldali alulrol 2. állomás jobboldali kijárata korábban egy kicsit jobb volt ( 3 kimenö vágány)


Amint látni ( nem látom a magasságokat) a baloldali nagy állomás alatt rengeteg hely van igy ide a áll. épület alatt elhalado vágányból ki lehet ágaztatni egy nagy fedett tároló állomás.
(#29976) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#29970) Válasz Feb 18, 2014
Ajánlom figyelmedbe Martisz Gábor asztalát. Az építés fázisait rengeteg fényképpel és magyarázattal dokumentálta. Ő is épített meredek hegyoldalt és mesterien kivitelezte. (Építés 5. szakasz)
Nézegesd végig az egészet, sok ötletet meríthetsz belőle.
Építés fázisai
(#29977) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#29970) Válasz Feb 18, 2014
A Wintrack program hibája, hogy TT méretben a 3D rajzolásnál rosszul veszi fel az alagútkapuk méreteit, magasabbak, mint kellene.
(#29979) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#29970) Válasz Feb 18, 2014
A folyosót a legpraktikusabban úgy tudnád kibővíteni, hogy elhagynád középről azt a kitüremkedést.
(#29981) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#29979) Válasz Feb 18, 2014
Például ez is lehet megoldás...
Az alsó tároló leghosszabb vágányára gond nélkül befér egy BR01+7 Halbi kocsi. A legrövidebb vágányra ugyanez, de 4 Halbi kocsival. Természetesen finomítás ráfér, hisz csak kapkodva készítettem.
A vonal igaz megrövidült, cserébe viszont nyertél nem kevés mozgásteret.

Terv.jpg
 
(#29982) benYo91 válasza maTTato hozzászólására (#29981) Válasz Feb 18, 2014
Az a baj csupán, hogy ennyi helyem nincs. tehát az asztal alja baloldalon ott van, hova berajzoltam, mert utána jön egy gázkazán...

ötletelek még kicsit, mert így tényleg sokkal nagyobb a mozgástér.. egyedül azt a gyártelepet sajnálom, amit oda terveztem...
(#29983) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#29982) Válasz Feb 18, 2014
És így...?

Terv.pdf
 
(#29984) benYo91 válasza maTTato hozzászólására (#29983) Válasz Feb 18, 2014
Így sem
(#29985) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#29984) Válasz Feb 18, 2014
Spirált kicsit jobbra vinnéd, a bal oldali állomást enyhén elforgatnád?

Terv.jpg
 
(#29986) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#29985) Válasz Feb 18, 2014
Azért nem lesz jó ez sem, mert a bal oldalon alul nincs szabad helye, mert a helységben ott a gázkazán. Tehát csak onnan indulhat az asztal (bal oldalon alul), ahol a korábbi rajzokban elkezdte a rajzolást...
(#29987) benYo91 válasza Gashpy hozzászólására (#29986) Válasz Feb 18, 2014
Már nagyjából megvan az elképzelés, hogy hogyan oldanám meg, hogy a káposzta is jól lakjon, és a kecske is megmaradjon. Vagy fordítva

Szerintem kiütök a helyéről egy falat... vagy csak lyukat ütök rá, és alagút

Amint vége a munkának, már megyek is méricskélni
(#29988) maTTato válasza Gashpy hozzászólására (#29986) Válasz Feb 18, 2014
Azért toltam el a spirált és fordítottam el az állomást. Így hosszában lehetne rövidíteni. Na persze ez némi sínáldozattal jár.
(#29989) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#29987) Válasz Feb 18, 2014
Jézusom! Miben laksz! Csak nem loft lakásban??
(#29990) benYo91 válasza maTTato hozzászólására (#29989) Válasz Feb 18, 2014
nem.
Családi házba, kihasználatlan pincével.

És majd most én kihasználom
Hosszútávú tervem ugyan, de az egész pincét be akarom építeni a mélyhűtő kivételével
(#29991) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#29955) Válasz Feb 18, 2014
Nos, akkor egy kis javaslat tőlem.

A bal felső sarokban az emelőspirál kijáratát jobbfelé módosítanám! Ugyanis most (ha úgy nézzük, hogy a vonat a spirálból halad ki jobbra a hosszú hídak felé a kétvágányú pályán), akkor bal ívből egyből egy jobb ellenívbe megy be. Majd sünöcske jön és megerősít, vagy cáfol, de így egy ellenkező ívvel kvázi "kirántod a sínt" a vonat alól, akármilyen nagy is az ívsugár. Igyekezni kell, legalább egy kis egyenes részt beiktatni a két ív közé (G1, 166mm), hogy az ívből kihaladva a kerekek az egyenesben kicsit "összeszedjék" magukat, és megnyugodva fussanak be az ellenkező ívbe. Szebb is lesz az így kígyózó vonat látványa, meg egészségesebb is.
(#29992) benYo91 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29991) Válasz Feb 18, 2014
Köszönöm a tanácsot, az új méretek ismeretével, már eszerint fogom újrarajzolni a nyomvonalat
(#29993) Lezlinilzen válasza benYo91 hozzászólására (#29992) Válasz Feb 18, 2014
Isten bizony beállítok hozzád egy tonna rétegelt lemezzel meg egy dekopírfűrésszel!
(#29994) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29991) Válasz Feb 18, 2014
Igen, az inflexiós ív az az álmoskönyv szerint sem túl jó megoldás. Mondjuk 166 mm nem kell, de legalább egy G2 (esetleg G3) sokat javít a helyzeten. Ez mondjuk a többi inflexiós ívre is igaz.

A másik, hogy a pálya tele van ún. kosárívekkel (eltérő sugarú, de azonos irányú ívek egymásnak csatlakoztatva), főleg a flexi szakaszokon. Vért fogsz izzadni, ha ezt így szeretnéd megépíteni. Meg nem is szép.
(#29995) benYo91 válasza sunocske hozzászólására (#29994) Válasz Feb 18, 2014
Az íveken még igazítok, folyamatosan, szerintem most, ha megvan a hely, akkor akkor áttervezem a dolgokat.

A rétegelt lemez a dekopírfűrésszel jöhet, a segítség is, és az ötletek.

Helyem van/lesz, és a költségvetést is úgy terveztem, hogy haladhasson a dolog.
Egyébként a rétegelt lemezt lézerrel akarom vágatni, hogy minden stimmeljen, és ne szakítsa be a fűrész.
A kész tervet pedig kinyomtatom, és az alapján készülne a pálya. (Sajnos munkahelyi ártalom a 160centi széles nyomtató... )

Ha elfogyna a helyem, akkor a kert végében van egy 30nm-es épület, amit 1 éve szigeteltünk a kollégával valami alagútféleségbe elviszem hátra a szerelvényeket
(#29996) sunocske válasza benYo91 hozzászólására (#29995) Válasz Feb 18, 2014
Azt az utolsó mondatodat remélem viccnek szántad!
(#29997) BaTTka válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29993) Válasz Feb 18, 2014
Gyere inkább hozzám Dekopírfűrész, körfűrész, gérvágó van, Egy akksis csavarbehajtót hozhatnál, mert az enyémben gyenge az akku. Mikor jössz? Addigra szerzek segítséget a lemezek lepakolásához
(#29998) zsolesz74 válasza benYo91 hozzászólására (#29995) Válasz Feb 18, 2014
Idézet:
„Egyébként a rétegelt lemezt lézerrel akarom vágatni, hogy minden stimmeljen, és ne szakítsa be a fűrész.”

Ahha, meg amikor meglátod az ajánlatot, akkor fogsz majd hátast dobni és veszel egy jó dekopírfűrészt!

Egyébként, ha rám is hallgatsz, vegyél olyan fűrészlapot, ami nem húzásra, hanem tolásra vág. Én ezzel csináltam és látható felületen hibátlan volt, alul meg ki a fenét érdekel, szálkátlanítani úgyis kell egy kicsit.


(#29999) Lezlinilzen válasza BaTTka hozzászólására (#29997) Válasz Feb 18, 2014
Rétegelt lemezből akarsz fát készíteni? Nem kell kicsit sokat faragni hozzá?
(#30000) maTTato válasza zsolesz74 hozzászólására (#29998) Válasz Feb 18, 2014
Dekopírba fordított fogazással...
Egy néhai szomszédom is készíttetett ilyen lapot. Az hagyján, hogy szerte szét rázta de folyton kiugrált. A végén kis híján orrba vágta magát és a lapot is eltörte. Pedig figyelmeztetve lett, annak idején a süket német nem véletlenül fogazta be úgy, hogy húzáskor harapjon.
Ha pedig nem akarod, hogy a látható fele szálkásodjon, hát vágd a hátuljáról.
benYo91!
A lézert felejtsd el. Nem tudom találnál az országban olyan vállalkozást, ami ilyen vastag rétegelt lemezt elvágna. Ha akadna ilyen kíváncsi lennék az árajánlatra. Inkább valami bútorasztalos céggel próbálkozz, nekik profi kőrfűrészeik vannak vídia késsel. Nos ezek tuti nem szakítanak sem elöl, sem hátul. Ha kell tizedes pontossággal vágnak.
(#30001) Váltógyártó válasza maTTato hozzászólására (#30000) Válasz Feb 18, 2014
10-12mm-ig simán vágnak rétegelt lemezt lézerrel. Nem olcsó, az tuti, viszont akármilyen amorf formát is ki tudnak vágni.
(#30002) maTTato válasza Váltógyártó hozzászólására (#30001) Válasz Feb 18, 2014
Azt hiszem, ma megint újat hallottam.
Jut eszembe, hogy az ITT
található cég 3-6 mm nyír rétegelt lemezt gond nélkül vág.
(#30003) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#29998) Válasz Feb 18, 2014
Sokkal szebb és biztonságosabb vágást kapsz, ha a dekopirfürész talpára odacsavorozol egy 5-6 mm vastag 6x6 cm-s rétegelt lemezt, vagy ha nagyon látni akarsz, akkor ugyanilyen vastag plexilapot amibe elöször a fürésszel hátulrol bevágtál egy sliccet. Igy a fürész mellett közvetlenül a plexilappal megtámasztod az anyagot és az nem szakadhat ki.
Természetesen a szép munkához finom fogazatu fürész kell és nem szabad bekapcsolni a lap billegését. ( a jobb fürészeken van ilyen funkcio). Ilyen fürésszel még a furnirozott butorlapbol is szakadásmentes lyukat lehet vágni.
(#30004) enamessias hozzászólása Válasz Feb 18, 2014
Kapni kimondottan rétegelt lemezhez való dekopír vágólapot! A képen látható kissé fekete lap egy hagyományos, mellete a pici a szóban forgó darab használtan. Azért vékony, mert így egészen kis íveket is lehet vele vágni gond nélkül.
Második képen látható, hogy nulla betörés vagy szálka sincs egy 10mm vastag, nagyon puha anyagban se.
Ha kis szögben egy hegyes darabot kell vágni, az se gond, 1mm anyagvastagságig sem törik le a vége, annyira kíméletes.
Nem emlékszem az árára, de akkor ezekszerint nem volt kiemelkedően drága se.

1.jpg

3.jpg

4.jpg
 
(#30005) Váltógyártó válasza maTTato hozzászólására (#30002) Válasz Feb 18, 2014
Vágja az a 10-et is!
(#30006) Sandrusz hozzászólása Válasz Feb 18, 2014
Sziasztok!
Én is bátorkodom feltenni a tervemet - persze az előzőekhez viszonyítva egyszerű mint a faék, De a rendelkezésre álló hely nem túl nagy és ez az első asztalom. Azt is hozzá tenném hogy nem vagyok igazi "vasút mániás", így szabad területet is hagyok bőven, hogy tudjak építkezni. Nem akarom tele zsúfolni vágányzattal.
Azt hiszem Ti az ehhez hasonló pályákat nevezitek "dilikőrnek", de nekem tetszik
Lenne konkrét kérdésem is: nem ismerem a vasút forgalmi szabályokat. Nagyon megköszönném, ha valaki leírná, hová milyen jelzőket, jelzéseket kellene elhelyezni ezen a pályán. Esetleg erre vonatkozó szakirodalom is jól jönne, bár nem biztos hogy érteném...
Köszönöm!


pálya.jpg

snapshot.jpg

untitled9.scarm
 
(#30007) maTTato válasza Sandrusz hozzászólására (#30006) Válasz Feb 18, 2014
Valami nem OK! Még letölteni se tudom!
(#30008) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#30007) Válasz Feb 18, 2014
He-he megjavult!!
(#30009) Sandrusz válasza maTTato hozzászólására (#30007) Válasz Feb 18, 2014
Én most próbáltam. Nekem lejött.
(#30010) Sandrusz hozzászólása Válasz Feb 18, 2014
Még valami: ez csak elvi rajz. A valóságban igazi "retró" asztal lesz: régi "U" profilos vágányokkal. A földön már össze lett építve és működött, bár az emelkedők kissé kemények, de ekkora távon nem tudtam másképp megoldani.
(#30011) FriTTz válasza Sandrusz hozzászólására (#30006) Válasz Feb 18, 2014
Ez minden dilikörök diliköre!
Mindjárt variálok rajta egy kicsit!
Ennél egyszerűbbet nem szabad azaz tilos építeni még játék célra sem!
U profilból ez szinte ingyen van.
üdv FriTTz

dilikör 2D.jpg

dilikör 3D.jpg
 
(#30012) Sandrusz válasza FriTTz hozzászólására (#30011) Válasz Feb 18, 2014

Ajjajjjj!
Annyira?
(#30013) Sandrusz válasza FriTTz hozzászólására (#30011) Válasz Feb 18, 2014
Kérlek, vedd figyelembe hogy a rendelkezésre álló hely 900x1700mm és a legmagasabb tereptárgy 150mm!
(#30014) maTTato válasza Sandrusz hozzászólására (#30006) Válasz Feb 18, 2014
Az emelkedőt meredeknek találom! Hány %? Valami más állomás koncepciód lenne esetleg? A vágányokat miért így raktad?
(#30015) Sandrusz válasza maTTato hozzászólására (#30014) Válasz Feb 18, 2014
Azt hiszem 3,6% a legmeredekebb.
Hogy érted hogy miért így raktam?
Volt néhány elképzelésem: legyen egy híd ahol alul is, felül is vasút van és a pálya működjön egy hosszabb kőrként és két egymástól független rövid kőrként is. Aztán sorompó, ami autómatikusan csukódik és nyílik és egy átszelés ahol a hamarabb érkező szerelvény blokkolja a másikat bizonyos szakaszon belül.
(#30016) Gashpy válasza Sandrusz hozzászólására (#30015) Válasz Feb 18, 2014
Pont a függetlenséget blokkolja az a fránya keresztezés. Inkább a befordítás helyett vidd ki a szélén egy alagútba és valahol a híd mögött csatlakoztasd vissza. Ha az alapkör szintjét magasabbra veszed, akkor ezt a szélső ágat lejtésbe küldve, a hídra menőt meg emelkedtetve talán kellemes lejtviszonyokkal elérhető a megfelelő magasság.

A bal oldalon meg beraknék még 2 váltót és akkor létrejönne egy kis állomás is, ami sokat segítene a játszhatóságon. Ekkora helyen már igen sok minden kihozható...
(#30017) Sandrusz válasza Gashpy hozzászólására (#30016) Válasz Feb 18, 2014
Alul a három egyenes szakasz 25mm magasan van, a híd alatt le megy nullára, a hídon 49mm-re. Az alagút nagyon elgondolkodtató, bár én érdekesnek látom azt is, ha a később érkező szerelvény automatikusan átengedi a másikat.
(#30018) FriTTz válasza Sandrusz hozzászólására (#30017) Válasz Feb 18, 2014
Na megrajzoltam neked és még nem is ittam!
Sajnos józanul ennyire futotta!
Lásd a korábbi kommentáromat!
Na meg is látszik a munkámon a sör hiánya, rossz 3D-s képet dobtam be!

dilikör 3D 1...jpg
 
(#30019) GABA TT válasza benYo91 hozzászólására (#29954) Válasz Feb 18, 2014
Szia !
A tér közepét üresem hagynám . 350mm asztalok közötti távolság szerintem kicsi ameddig az ember 50 kiló és nincs gond a derékkal addig renben van ez így . De utána kész rémálom , ha valami javítani kell , már pedig fog kelleni. Gondolom másoknak is meg akarod majd mutatni mit alkottál, sok vendéget nem kell hívni.
Az asztal terve nekem tetszik, de a tér zsúfolt!

MaTTató 29981 hozzászólásában készített tervet alakítanám még tovább, hogy a kazán is el férjen, a tér közepe üres maradhasson.

Bocsi a szösszenetér!
(#30021) FriTTz válasza enamessias hozzászólására (#30004) Válasz Feb 18, 2014
Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a széles lap egyenes vágáshoz van a keskenyebb pedig íves vágáshoz van.
Széles lapból is van sűrű fogazatú, igazából elég sok fajta fogszámú fűrész lap van, minőségben is nagy a szórás.
(#30022) maTTato válasza Sandrusz hozzászólására (#30015) Válasz Feb 18, 2014
Gashpy jól rátapintott arra, ami engem is zavart.
(#30025) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#30022) Válasz Feb 18, 2014
További megjegyzés, hogy az 5 mm-es, D jelű sínszakasz alkalmazását kerülni kell. Igazából csak az íves váltókhoz adták, de ahhoz is csak ritkán kell...
(#30026) Sandrusz válasza FriTTz hozzászólására (#30011) Válasz Feb 18, 2014
Alagút ügyben lehet hogy meggyőztetek, de max 2db. Viszont a Te változatodban is elvész a két független kőr. Vagy állandóan váltogatni kell, vagy automatizálni a két jobb oldali váltót.
(#30027) Sandrusz válasza Gashpy hozzászólására (#30025) Válasz Feb 18, 2014
5mm-es sínem nincs is, de a szoftverben valahogy így sikerült.
(#30029) FriTTz válasza Sandrusz hozzászólására (#30026) Válasz Feb 18, 2014
Hát ööö ...
Meg kell kérdeznem, hogy mit is szeretnél valójában?
Ha lehet nagyon pontosan írd le!
Lapozás       202/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
23:25:28
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés