Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT pálya az ágy alatt
TT pálya az ágy alatt
Témaindító: HarciSün, idő: Dec 16, 2012
Témakörök:

Lapozás       7/20    
(#30579) HarciSün hozzászólása Válasz Márc 4, 2014
Újraéleszteném a topic-ot.

Az elmúlt hónapok hoztak jót és rosszat is.
Ami jó, hogy az ágy, ami alá a vasút fog kerülni bekerült a végleges helyére. Ami rossz, hogy egyáltalán nem oda került ahova eredetileg terveztem így a modellvilág is megfordult...

Megvan a berácsozott, lefestett összecsapolt atomstabil alaplemez. Kész a tó, és a vágányzat egy rövid szakasza (ami felbontható), de az eredeti terv immáron semmit sem ér, mert szó szerint 180 fokos fordulatot vett az "asztal" helyzete. Az "asztalhoz" a bal alsó sarok irányából, vagy a bal oldalról lehet hozzáférni, így minél több dolgot oda kell orientálni.

A csatolt képen látszik a jelenlegi elkészült állapot. A tó és a narancssárga részek nem mozdíthatók (azok teherviselő részek) a középső szürke kis mértekben mozoghat ugyan balra de sok értelme nincs - viszont átfúrható bárhol, hogy a vonat át tudjon menni rajta.

Tehát ez adott, de szükségem lenne egy új tervre. Akinek ideje és kedve van ötletelni azt szívesen látom. Mivel teljesen az elejétől kell kezdeni a tervezést minden ötletre vevő vagyok.

alap.JPG

Alap.tra
 
(#30583) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#30579) Válasz Márc 4, 2014
Követem a koncepciódat, csak én H0-ban utazom, és az egész ágyamat kell megemelnem 10-15 cm magassággal
(#30589) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#30583) Válasz Márc 4, 2014
Legalább kényelmesebben tudsz rá leülni, vagy reggel felkelni róla

A koncepció ott borult meg, hogy a felújítás után derült ki, hogy ahova szántuk volna az ágyat ott nem jó és így elfordult 90 fokkal - a hozzáférési lehetőség meg 180 fokkal...
Nagyon örülök, hogy megvan a tó és maga az egész asztalszerkezet - most jönne az érdemi rész...
(#30595) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30579) Válasz Márc 4, 2014
Üdv!

Tehát a bal oldalon, kvázi függőlegesen kellene az állomásnak lennie?
Lehet, hogy fel kell szedned a lerakott vágányokat, hogy szép vonalvezetés jöjjön létre...
Mi változott a koncepcióból? Mekkora állomás, egy vagy kétvágányú vonal, alagút, hurok, keresztezés?

Józsi
(#30601) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30595) Válasz Márc 4, 2014
Akkor ez így nem jó, ugye?

Alap_1.jpg
 
(#30608) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30601) Válasz Márc 5, 2014
Az állomásnak vagy a baloldalra vagy a bal alsó sarok felé kellene állnia.

Alapból egyvágányú dízel üzem lenne a koncepció, ahol lehet tolatásokat végezni, van pár tároló vágány a kocsiknak és a mozdonyoknak - és persze minél hosszabb hasznos vágány...

A terveden a bal felső sarok felé "néz" az állomás (onnan lehetne irányítani) na ez fordult meg a bal alsó sarok felé - de úgy, hogy a tó az fixen ott van már. Egyébként mindent tökéletesen beleterveztél amire gondoltam!

A meglévőt fel lehet szedni, az nem olyan sok még.
(#30609) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30608) Válasz Márc 5, 2014
Aha. 148 centire merevítőbordával és tóval nehezítve nem egyszerű állomást rajzolni. Legalábbis egyenest. Mondjuk egy ívesített állomás talán megoldható...
(#30610) Csupaszem60 válasza HarciSün hozzászólására (#30608) Válasz Márc 5, 2014
Szia!
Áldozd fel a tavat, fedd le. Az eredeti terv szerint építsd meg. Ez nagyon eretnek gondolat?
TTibi
(#30612) HarciSün válasza Csupaszem60 hozzászólására (#30610) Válasz Márc 5, 2014
Csak a tóval kb 2 hónapig szenvedtem, végre kész - az tuti marad

Viszont egy baromi fura tervet alkottam:

alap-2.JPG

alap-2.tra

alap2-látván...jpg
 
(#30615) HarciSün hozzászólása Válasz Márc 5, 2014
"berendeztem" kicsit, hogy kb mire gondolok.
Lehet véleményezni, vagy építő ötletekkel ellátni.

alap3-látván...jpg
 
(#30621) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30615) Válasz Márc 5, 2014

Alap-2_1.jpg
 
(#30622) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30621) Válasz Márc 5, 2014
Ötletes a kis állomás csak kár, hogy végállomás.

De örülök, hogy ötletelsz Te is! Csak kisül belőle valami jó
(#30625) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30622) Válasz Márc 5, 2014
Szerintem az épp elég egy LVT-nek, azért lett csak ilyen egyszerű... Nehéz a szűkre szabott hely miatt rajzolgatni. A legkisebb ív is 32 centit foglal el (90°), hát még ha visszafordul 180°-ban...
(#30628) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30622) Válasz Márc 5, 2014
Így esetleg?

Alap-2_2.jpg

alap-2_2.tra
 
(#30629) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30625) Válasz Márc 5, 2014
Tudom, hogy szűkös... Főleg így, hogy benne van a merevítő de 90 fokban elfordult az egész - pont a keskeny oldalt kell használni állomásra nem a hosszabbikat.

Játék szempontjából fontosnak tartom, hogy valahol az állomáson kívül is meg tudják egymást kerülni a szerelvények.

A saját tervemnél az a gond, hogy a mozdonytárolós felső rész nem az állomás átmenő vágányaihoz kapcsolódik, hanem a kerülőhöz - így a gépeknek mindig egy kört kellene tenni...

Az utolsó terved sokkal jobban tetszik! Jó az irány!
(#30631) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30629) Válasz Márc 5, 2014
Nekem itt egyelőre elfogyott a kreativitásom. Ha valami eszembe jut azt természetesen eléd tárom.
(#30633) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30631) Válasz Márc 5, 2014
Köszi előre is!
(#30634) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30633) Válasz Márc 5, 2014
Még ez kijött...

Alap-2_4.jpg
 
(#30636) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30634) Válasz Márc 5, 2014
Egyre jobb!
Annyi, hogy a mozdonyszínt inkább az állomás fölé tenném, mert azoknak nem kell "kézközelben" lenniük (nincs fel és lekapcsolás) viszont a bal alsó sarok ha felszabadulna akkor oda lehetne tenni a pultot.
(a kész váznál is át vannak a vezetékeknek fúrva a kereszttartók és oda vannak "orientálva" a lyukak)

A másik amin a tervedet nézve filózom az egy hurok. A kis állomás vágánya visszatérhetne saját magába. Analógban ugyan nincs elektronika ami a polaritást fordítaná de a teljes hurok lehetne egy mindkét sínt szigetelt szakasz amin egy váltókapcsolóval lehetne a polaritást fordítani. A kis állomáson ha megáll a vonat, akkor az egész hurok polaritása megfordulna, ezután a "menetirányváltással" már visszatérhetne a nagy állomásra a szerelvény...
(#30637) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#30636) Válasz Márc 6, 2014
Dehogy nincs analogba hurok elektronika, söt, még magad is csinálhatsz annyira egyszerü.
Söt ha az állomáson egy dupla szigeteléssel elválasztod a mellekvonalat a többitöl, akkor azt teljesen automatizálhatod ( egyetlen hurok elektronikával meg egy idözitövel.
A vonat elindul a nagyállomásról a másikra, ott megáll majd elindul a hurok váltoját és a közös sin polaritását átkapcsova visszamegy a nagyállomásra. Ott megáll várakozik majd polaritást és váltot vált elindul vissza.
Nagyon egyszerüen megoldhato.
(#30638) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30636) Válasz Márc 6, 2014
Ebben az esetben nem vagyok híve a huroknak. Ide egy ingajárat motorkocsival, vagy egy kis dízel, vezérlőkocsival inkább illik. Ha behurkolod, akkor a menetidő is rövidül, hisz nem ugyan azt az utat járja be a szerelvény. Az automatizálást támogatom, etwg ötlete nagyon jó! mindig van mozgás, még ha tolatgatsz is...
(#30639) etwg válasza BR95 hozzászólására (#30638) Válasz Márc 6, 2014
Gyakorlatilag ugyanaz az elektronika tudja müködtetni mind a két változatot ( inga vagy hurok), söt egy kapcsoloval elvben kapcsolni is tudsz a kettö között, igy pl. egy Bzmot ingázhat egy teher meg hurokban jöhet vissza ( nem néz ki tul jol, ha a teher tolatva jön vissza).
(#30640) BR95 válasza etwg hozzászólására (#30639) Válasz Márc 6, 2014
Az a mellékvonal csak a "fürdősvonatot" fogadja. Teherforgalom már nincs, a kerülővágányokat felszedték. Sajnos a közúti fuvarozás megöli a vasutat...
(#30641) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#30638) Válasz Márc 6, 2014
Van egy még jobb ötletem /nálam H0 -ban már van ilyen/ : DB III. korszak : V200 + Silberling 2.o.+ Silberling vezérlő + V100 + Sirberling vezérlő; Fővonalon együtt mennek, majd az állomáson ketté válik a vonat, V100 megy egy oda-vissza utat a melléken, majd újból összeáll a két vonatrész és mennek tovább. Valóságban is volt ilyen vonat, sőt a svédeknél ezt a mai napig úgy használják, hogy villany motorvonat + dízel motorvonat párosban.
(#30646) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#30641) Válasz Márc 6, 2014
Nem rossz! Mondjuk én Ep. II. gőzben utazom, HarciSün pályája meg per pillanat nem engedi ezt az összeállítást, de az ötlet jó, tetszik!
(#30647) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#30646) Válasz Márc 6, 2014
Egy Ep. II. pályán a sok gőzös közöTT üde színfolt lehet ilyen forgalomra a VT135 motorkocsi. Vagy, ha ragaszkodunk a széntüzeléshez, akkor a Kittel damftriebwagen.
(#30648) HarciSün hozzászólása Válasz Márc 6, 2014
Na, akkor itt egy terv ahol megvan a fürdővonatoknak való csonka kis állomás, jó nagy utat kell megtennie a vonatnak de meg is tudják kerülni egymást az állomáson kívül is.

Az állomás feletti mozdonyszínnel van csak gond: attól ugyanis nem tudják az utasok megközelíteni az állomásépületet.

Ahhoz, hogy a vonat ne csak egy fél kört menjen kell bele valami "kunkor", csak az a kérdés, hogy az állomást érintve, annak részeként legyen ez vagy kívülről kerülje meg...

alap4-látván...jpg

alap4.JPG
 
(#30649) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30648) Válasz Márc 6, 2014
Jó. De akkor a csonkát inkább cseréld le egy kerülővágányra a tó mellett (a csonka helyén). Az a rövid csonka (védőváltó nélkül pláne) kicsit furán néz ki...
(#30650) HarciSün hozzászólása Válasz Márc 6, 2014
A fenti egy kis módosításával pedig az I. vágányt lehetne hurokká alakítani komplett szerelvények megfordítására.

alap-hurok.JPG
 
(#30651) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#30650) Válasz Márc 6, 2014
A tó bal felső sarkánál az új hurokvágány, és az eredti túl közel van egy ívben. Az úgy nem jó.
(#30654) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30650) Válasz Márc 6, 2014
Oké, hurok. De akkor inkább a tó jobb felső részénél kösd össze az ívet...
Ha hazaérek megrajzolom.
(#30661) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#30646) Válasz Márc 6, 2014
II. korszak TT -ben milyen vonóparkod van? Nem látok nagy választékot, hacsak magadnak nem csinálsz.
(#30663) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#30661) Válasz Márc 6, 2014
BR23, BR86, BR50, BR80, BR84. És ha rászánom magam a BR95.66 átalakítására, akkor az is korszakba illik majd, HBE színekben.
(#30664) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30650) Válasz Márc 6, 2014
Dobd fel légy szíves az új .tra fájlt is!
Köszönöm!
(#30666) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30664) Válasz Márc 6, 2014
Közben rajzoltam:

Alap-2_5.jpg
 
(#30667) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30666) Válasz Márc 6, 2014
Ez meg a ráadás:

Alap-2_51.jpg
 
(#30669) enamessias válasza BR95 hozzászólására (#30667) Válasz Márc 6, 2014
2 delta, 2 hurok
(#30677) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30667) Válasz Márc 7, 2014
Ez igen! Jól megtekerted! Innen aztán tényleg mindenhonnan-mindenhova! A fájlt csatold légyszi.

Én is rajzolgattam, de ennyire nem sikerült bonyolultat alkotnom
Ezek mind ugyan abból indulnak ki: az 1. sima a 2. benne van a hátsó kerülő a 3. pedig hurok...

1.JPG

2.JPG

3.JPG
 
(#30679) FriTTz válasza HarciSün hozzászólására (#30650) Válasz Márc 7, 2014
Egy váltót be kéne tenni a belső vágányhoz alulra a tó sarkához az élethűség kedvéért, hogy ne legyen már dilikőr filingje, ha már ilyen jó lett!
(#30680) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#30667) Válasz Márc 7, 2014
Vagy legyen ez mert ez még jobb!
(#30685) HarciSün hozzászólása Válasz Márc 7, 2014
Nu! Megpróbáltam összelopni az összes ötletet

alap-8-hurok.tra

látkép.JPG

terv.JPG
 
(#30703) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30685) Válasz Márc 7, 2014
Figyelj a vágánytengely távolságokra!

alap-8_1.tra

Alap_8_1.jpg
 
(#30714) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30703) Válasz Márc 7, 2014
Végigkövettem a pályát, ez a kapcsolat még hiányzott belőle

alap-8_2.tra

Alap_8_2.jpg
 
(#30716) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#30714) Válasz Márc 7, 2014

Az a dupla igen jó lett!
Bakter legyen a talpán aki a jó irányba elküld egy vonatot!
(#30717) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#30716) Válasz Márc 7, 2014
Majd jön András és eligazítja a baktert meg a masinisztát...
(#30720) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30714) Válasz Márc 7, 2014
Na ez már tényleg durva Egy kissé már kezd túlbonyolított lenni

Egyébként biztos vagyok benne, hogy kb ez a maximum amit ekkora helyen ki lehet hozni! Az első tervekhez képest igazán impozáns pálya lett.

Már "csak" meg kéne venni ennyi plusz váltót és vágányanyagot... Azért ez már pénzben sem kevés.

A megépítésről nem is beszélve.
(#30721) HarciSün hozzászólása Válasz Márc 7, 2014
Ugyan az kicsit költséghatékonyabban (kevesebb váltóval)

A mozdonyszínbe vezető Z alakot egy korábbi tervedből kölcsönöztem...

alap-9.tra

alap9.JPG
 
(#30726) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30721) Válasz Márc 8, 2014
Úgy látszik nekem különös perverzióm, hogy szeretem a rajzaidat átrajzolni. De kérlek ezt azért ne tekintsd kötekedésnek, ez pusztán jó szándékú ötletelés!

Józsi

alap-9_1.tra

Alap_9_1.jpg
 
(#30729) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30726) Válasz Márc 8, 2014
Dehogy tekintem kötekedésnek, sőt! Nagyon örülök, hogy segítesz, mint látod egyre inkább kezd letisztulni, hogy mi a fontos és hogyan lenne jó.
Végre kezd megérteni valaki, hogy mit szeretnék

Az állomás 4. vágánya, ami a hurok része lehet így felesleges, egyszerűbb lenne az alsó hurkot is visszakanyarítani az állomás előttre.

A másik a teljes jobb oldal a hurkokkal, hogy azt minél kevesebb flexi ívvel meg lehessen oldani. (szóval mindent kicsit "normalizálni")
(#30815) HarciSün hozzászólása Válasz Márc 10, 2014
Na azt hiszem sikerült végre valami használhatót összehozni...

Van egy hurok fordításhoz, egy kihúzóvágány az állomásról a tolatásokhoz, 3 tároló csonka, mozdonyszín, 3 átmenő állomási vágány.
Mindez 15db váltó, egy kereszteződés és persze sok vágányanyag.

Lehet véleményezni!

10-látkép.JPG

10-terv.JPG

alap-10.tra
 
Lapozás       7/20    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
13:09:28
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés