|
TT pálya az ágy alatt
|
Témaindító: HarciSün, idő: Dec 16, 2012
Témakörök:
|
|
(#30579) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Újraéleszteném a topic-ot.
Az elmúlt hónapok hoztak jót és rosszat is.
Ami jó, hogy az ágy, ami alá a vasút fog kerülni bekerült a végleges helyére. Ami rossz, hogy egyáltalán nem oda került ahova eredetileg terveztem így a modellvilág is megfordult...
Megvan a berácsozott, lefestett összecsapolt atomstabil alaplemez. Kész a tó, és a vágányzat egy rövid szakasza (ami felbontható), de az eredeti terv immáron semmit sem ér, mert szó szerint 180 fokos fordulatot vett az "asztal" helyzete. Az "asztalhoz" a bal alsó sarok irányából, vagy a bal oldalról lehet hozzáférni, így minél több dolgot oda kell orientálni.
A csatolt képen látszik a jelenlegi elkészült állapot. A tó és a narancssárga részek nem mozdíthatók (azok teherviselő részek) a középső szürke kis mértekben mozoghat ugyan balra de sok értelme nincs - viszont átfúrható bárhol, hogy a vonat át tudjon menni rajta.
Tehát ez adott, de szükségem lenne egy új tervre. Akinek ideje és kedve van ötletelni azt szívesen látom. Mivel teljesen az elejétől kell kezdeni a tervezést minden ötletre vevő vagyok. |
|
(#30583) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#30579)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Követem a koncepciódat, csak én H0-ban utazom, és az egész ágyamat kell megemelnem 10-15 cm magassággal |
(#30589) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#30583)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Legalább kényelmesebben tudsz rá leülni, vagy reggel felkelni róla
A koncepció ott borult meg, hogy a felújítás után derült ki, hogy ahova szántuk volna az ágyat ott nem jó és így elfordult 90 fokkal - a hozzáférési lehetőség meg 180 fokkal...
Nagyon örülök, hogy megvan a tó és maga az egész asztalszerkezet - most jönne az érdemi rész... |
(#30595) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30579)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Üdv!
Tehát a bal oldalon, kvázi függőlegesen kellene az állomásnak lennie?
Lehet, hogy fel kell szedned a lerakott vágányokat, hogy szép vonalvezetés jöjjön létre...
Mi változott a koncepcióból? Mekkora állomás, egy vagy kétvágányú vonal, alagút, hurok, keresztezés?
Józsi |
(#30601) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30595)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Akkor ez így nem jó, ugye?
|
|
(#30608) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30601)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Az állomásnak vagy a baloldalra vagy a bal alsó sarok felé kellene állnia.
Alapból egyvágányú dízel üzem lenne a koncepció, ahol lehet tolatásokat végezni, van pár tároló vágány a kocsiknak és a mozdonyoknak - és persze minél hosszabb hasznos vágány...
A terveden a bal felső sarok felé "néz" az állomás (onnan lehetne irányítani) na ez fordult meg a bal alsó sarok felé - de úgy, hogy a tó az fixen ott van már. Egyébként mindent tökéletesen beleterveztél amire gondoltam!
A meglévőt fel lehet szedni, az nem olyan sok még. |
(#30609) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30608)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Aha. 148 centire merevítőbordával és tóval nehezítve nem egyszerű állomást rajzolni. Legalábbis egyenest. Mondjuk egy ívesített állomás talán megoldható... |
(#30610) Csupaszem60 válasza HarciSün hozzászólására (#30608)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Szia!
Áldozd fel a tavat, fedd le. Az eredeti terv szerint építsd meg. Ez nagyon eretnek gondolat?
TTibi |
(#30612) HarciSün válasza Csupaszem60 hozzászólására (#30610)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Csak a tóval kb 2 hónapig szenvedtem, végre kész - az tuti marad
Viszont egy baromi fura tervet alkottam: |
|
(#30615) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
"berendeztem" kicsit, hogy kb mire gondolok.
Lehet véleményezni, vagy építő ötletekkel ellátni.
|
|
(#30621) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30615)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
|
|
(#30622) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30621)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Ötletes a kis állomás csak kár, hogy végállomás.
De örülök, hogy ötletelsz Te is! Csak kisül belőle valami jó |
(#30625) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30622)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Szerintem az épp elég egy LVT-nek, azért lett csak ilyen egyszerű... Nehéz a szűkre szabott hely miatt rajzolgatni. A legkisebb ív is 32 centit foglal el (90°), hát még ha visszafordul 180°-ban... |
(#30628) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30622)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Így esetleg? |
|
(#30629) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30625)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Tudom, hogy szűkös... Főleg így, hogy benne van a merevítő de 90 fokban elfordult az egész - pont a keskeny oldalt kell használni állomásra nem a hosszabbikat.
Játék szempontjából fontosnak tartom, hogy valahol az állomáson kívül is meg tudják egymást kerülni a szerelvények.
A saját tervemnél az a gond, hogy a mozdonytárolós felső rész nem az állomás átmenő vágányaihoz kapcsolódik, hanem a kerülőhöz - így a gépeknek mindig egy kört kellene tenni...
Az utolsó terved sokkal jobban tetszik! Jó az irány! |
(#30631) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30629)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Nekem itt egyelőre elfogyott a kreativitásom. Ha valami eszembe jut azt természetesen eléd tárom. |
(#30633) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30631)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Köszi előre is! |
(#30634) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30633)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Még ez kijött...
|
|
(#30636) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30634)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2014 |
|
Egyre jobb!
Annyi, hogy a mozdonyszínt inkább az állomás fölé tenném, mert azoknak nem kell "kézközelben" lenniük (nincs fel és lekapcsolás) viszont a bal alsó sarok ha felszabadulna akkor oda lehetne tenni a pultot.
(a kész váznál is át vannak a vezetékeknek fúrva a kereszttartók és oda vannak "orientálva" a lyukak)
A másik amin a tervedet nézve filózom az egy hurok. A kis állomás vágánya visszatérhetne saját magába. Analógban ugyan nincs elektronika ami a polaritást fordítaná de a teljes hurok lehetne egy mindkét sínt szigetelt szakasz amin egy váltókapcsolóval lehetne a polaritást fordítani. A kis állomáson ha megáll a vonat, akkor az egész hurok polaritása megfordulna, ezután a "menetirányváltással" már visszatérhetne a nagy állomásra a szerelvény... |
(#30637) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#30636)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Dehogy nincs analogba hurok elektronika, söt, még magad is csinálhatsz annyira egyszerü.
Söt ha az állomáson egy dupla szigeteléssel elválasztod a mellekvonalat a többitöl, akkor azt teljesen automatizálhatod ( egyetlen hurok elektronikával meg egy idözitövel.
A vonat elindul a nagyállomásról a másikra, ott megáll majd elindul a hurok váltoját és a közös sin polaritását átkapcsova visszamegy a nagyállomásra. Ott megáll várakozik majd polaritást és váltot vált elindul vissza.
Nagyon egyszerüen megoldhato.
|
(#30638) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30636)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Ebben az esetben nem vagyok híve a huroknak. Ide egy ingajárat motorkocsival, vagy egy kis dízel, vezérlőkocsival inkább illik. Ha behurkolod, akkor a menetidő is rövidül, hisz nem ugyan azt az utat járja be a szerelvény. Az automatizálást támogatom, etwg ötlete nagyon jó! mindig van mozgás, még ha tolatgatsz is... |
(#30639) etwg válasza BR95 hozzászólására (#30638)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Gyakorlatilag ugyanaz az elektronika tudja müködtetni mind a két változatot ( inga vagy hurok), söt egy kapcsoloval elvben kapcsolni is tudsz a kettö között, igy pl. egy Bzmot ingázhat egy teher meg hurokban jöhet vissza ( nem néz ki tul jol, ha a teher tolatva jön vissza). |
(#30640) BR95 válasza etwg hozzászólására (#30639)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Az a mellékvonal csak a "fürdősvonatot" fogadja. Teherforgalom már nincs, a kerülővágányokat felszedték. Sajnos a közúti fuvarozás megöli a vasutat... |
(#30641) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#30638)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Van egy még jobb ötletem /nálam H0 -ban már van ilyen/ : DB III. korszak : V200 + Silberling 2.o.+ Silberling vezérlő + V100 + Sirberling vezérlő; Fővonalon együtt mennek, majd az állomáson ketté válik a vonat, V100 megy egy oda-vissza utat a melléken, majd újból összeáll a két vonatrész és mennek tovább. Valóságban is volt ilyen vonat, sőt a svédeknél ezt a mai napig úgy használják, hogy villany motorvonat + dízel motorvonat párosban. |
(#30646) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#30641)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Nem rossz! Mondjuk én Ep. II. gőzben utazom, HarciSün pályája meg per pillanat nem engedi ezt az összeállítást, de az ötlet jó, tetszik! |
(#30647) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#30646)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Egy Ep. II. pályán a sok gőzös közöTT üde színfolt lehet ilyen forgalomra a VT135 motorkocsi. Vagy, ha ragaszkodunk a széntüzeléshez, akkor a Kittel damftriebwagen. |
(#30648) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Na, akkor itt egy terv ahol megvan a fürdővonatoknak való csonka kis állomás, jó nagy utat kell megtennie a vonatnak de meg is tudják kerülni egymást az állomáson kívül is.
Az állomás feletti mozdonyszínnel van csak gond: attól ugyanis nem tudják az utasok megközelíteni az állomásépületet.
Ahhoz, hogy a vonat ne csak egy fél kört menjen kell bele valami "kunkor", csak az a kérdés, hogy az állomást érintve, annak részeként legyen ez vagy kívülről kerülje meg...
|
|
(#30649) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30648)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Jó. De akkor a csonkát inkább cseréld le egy kerülővágányra a tó mellett (a csonka helyén). Az a rövid csonka (védőváltó nélkül pláne) kicsit furán néz ki... |
(#30650) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
A fenti egy kis módosításával pedig az I. vágányt lehetne hurokká alakítani komplett szerelvények megfordítására. |
|
(#30651) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#30650)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
A tó bal felső sarkánál az új hurokvágány, és az eredti túl közel van egy ívben. Az úgy nem jó. |
(#30654) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30650)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Oké, hurok. De akkor inkább a tó jobb felső részénél kösd össze az ívet...
Ha hazaérek megrajzolom. |
(#30661) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#30646)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
II. korszak TT -ben milyen vonóparkod van? Nem látok nagy választékot, hacsak magadnak nem csinálsz. |
(#30663) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#30661)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
BR23, BR86, BR50, BR80, BR84. És ha rászánom magam a BR95.66 átalakítására, akkor az is korszakba illik majd, HBE színekben. |
(#30664) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30650)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Dobd fel légy szíves az új .tra fájlt is!
Köszönöm! |
(#30666) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30664)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Közben rajzoltam:
|
|
(#30667) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30666)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
Ez meg a ráadás:
|
|
(#30669) enamessias válasza BR95 hozzászólására (#30667)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2014 |
|
2 delta, 2 hurok |
(#30677) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30667)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Ez igen! Jól megtekerted! Innen aztán tényleg mindenhonnan-mindenhova! A fájlt csatold légyszi.
Én is rajzolgattam, de ennyire nem sikerült bonyolultat alkotnom
Ezek mind ugyan abból indulnak ki: az 1. sima a 2. benne van a hátsó kerülő a 3. pedig hurok... |
|
(#30679) FriTTz válasza HarciSün hozzászólására (#30650)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Egy váltót be kéne tenni a belső vágányhoz alulra a tó sarkához az élethűség kedvéért, hogy ne legyen már dilikőr filingje, ha már ilyen jó lett! |
(#30680) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#30667)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Vagy legyen ez mert ez még jobb! |
(#30685) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Nu! Megpróbáltam összelopni az összes ötletet
|
|
(#30703) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30685)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Figyelj a vágánytengely távolságokra!
|
|
(#30714) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#30703)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Végigkövettem a pályát, ez a kapcsolat még hiányzott belőle
|
|
(#30716) FriTTz válasza BR95 hozzászólására (#30714)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Az a dupla igen jó lett!
Bakter legyen a talpán aki a jó irányba elküld egy vonatot!
|
(#30717) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#30716)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Majd jön András és eligazítja a baktert meg a masinisztát... |
(#30720) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30714)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Na ez már tényleg durva Egy kissé már kezd túlbonyolított lenni
Egyébként biztos vagyok benne, hogy kb ez a maximum amit ekkora helyen ki lehet hozni! Az első tervekhez képest igazán impozáns pálya lett.
Már "csak" meg kéne venni ennyi plusz váltót és vágányanyagot... Azért ez már pénzben sem kevés.
A megépítésről nem is beszélve. |
(#30721) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2014 |
|
Ugyan az kicsit költséghatékonyabban (kevesebb váltóval)
A mozdonyszínbe vezető Z alakot egy korábbi tervedből kölcsönöztem... |
|
(#30726) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#30721)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2014 |
|
Úgy látszik nekem különös perverzióm, hogy szeretem a rajzaidat átrajzolni. De kérlek ezt azért ne tekintsd kötekedésnek, ez pusztán jó szándékú ötletelés!
Józsi
|
|
(#30729) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#30726)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2014 |
|
Dehogy tekintem kötekedésnek, sőt! Nagyon örülök, hogy segítesz, mint látod egyre inkább kezd letisztulni, hogy mi a fontos és hogyan lenne jó.
Végre kezd megérteni valaki, hogy mit szeretnék
Az állomás 4. vágánya, ami a hurok része lehet így felesleges, egyszerűbb lenne az alsó hurkot is visszakanyarítani az állomás előttre.
A másik a teljes jobb oldal a hurkokkal, hogy azt minél kevesebb flexi ívvel meg lehessen oldani. (szóval mindent kicsit "normalizálni") |
(#30815) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 10, 2014 |
|
Na azt hiszem sikerült végre valami használhatót összehozni...
Van egy hurok fordításhoz, egy kihúzóvágány az állomásról a tolatásokhoz, 3 tároló csonka, mozdonyszín, 3 átmenő állomási vágány.
Mindez 15db váltó, egy kereszteződés és persze sok vágányanyag.
Lehet véleményezni! |
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 13:05:20 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|