|
Modellek, kiegészítők,tereptárgyak stb. festése
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 13, 2014
Témakörök:
|
|
(#32322) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32319)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Én úgy szoktam megoldani, hogy a festési határnál, TAMIA szalagot teszek, ha az kevés mert nem fedi le akkor a TAMIát átlapolva most épp az alább linkelt szalaggal fedem le!
Én megvárom amíg rendesen megszárad, általában 2-3 nap igaz ez a DUPLIra igaz..
Maszkolni minimum 1 hét elteltével szoktam! |
(#32323) etwg válasza Csukló hozzászólására (#32321)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Airbrass=airbrush.
Az is jo trükk a tamiya szalaggal. Hogy csak valoban a széleket kezeled igy.
Amugy a legolcsobb légecsetek pár ezresbe kerülnek, és vasutmodellre akár egy felfujhato talicskakerék (stb.) belsö is jo , felfujod, majd ráülve regulálod a levegö nyomását. Arra az 1-2 percre ( két tisztitás között ) untig elég levegöd lesz, feltéve, ha a légecset kezeli a levegö utját ( szelep van benne).
Évekig festettem igy. Csendes, még az éjszaka kellös közepén is lehet vele dolgozni, és elég nyomást ad.... |
(#32324) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32314)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Még valamit, ha ilyen vastag festékkel dolgozol, akkor a maszkolo szalagot azonnal le kell huzni ( ha már nem folyik a festék, de még nem szárad), mert akkor az élek még puhák és a festék nem szakad. Ha már megkeményedik, akkor szakadozik, ami az esetedben is történt. |
(#32327) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#32324)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Nekem is ez volt az első gondolatom.
Azonnal le kellett volna húzni a szalagot.
A másik dolog,ami fontos lehet,hogy a szalagra merőlegesen kellett volna fújni.
Én kb.45 fokban tartva fújtam,ezért a felső szalaghoz több festék szóródhatott.
Látszik is a képen,hogy az alsó takarásnál szebb lett.
Csukló:
Ez a szalag 24 óra száradás után sem tépte fel a festéket.
Az mondjuk igaz,hogy amikor a szalagot próbáltam eltávolítani,kis nyomokat hagytam a
kaparászásommal,úgyhogy még biztos száradhatott volna. |
(#32328) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32327)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
A szalag végét mindig ugy szoktam kialakitani, hogy ott egy kis felállo rész legyen amit csipesszel meg lehet fogni és lehuzni. Régebben a vég alá ( ha körbe ment a csik) egy kis darab cérnát ragasztottam, amivel könnyü elkezdeni a lefejtést.
|
(#32333) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32328)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
A kis fület én is alkalmazom! |
(#32334) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Kicsit vitatkoznék a szalag leszedésének idejével, mert ha pl esetemben is bonyolultabb a maszkolás akkor azt nagyon nehéz úgy leszedni, hogy a frissen festett részen ne hagyunk nyomot! |
(#32335) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32323)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Bocsi, el írtam: airbrush....
Én is vettem kezdő airbrush készletet volt 5-6000 de sajna azon minimális az állítási lehetőség és nagyon pocsékul lehetett tisztítani!
Nekem olyan "rendszerem volt, hogy két autó pumpa volt benne meg egy REF-PET palack mint nyomás tartály de nem igazán volt jó, mert a pumpák nem bírták a 10 perces festési ütemeket.....
Egy rendes airbrush pisztoly 10-13000 egy normál kompresszor meg vagy 25-30000 annyim meg sajna most nem nagyon van! |
|
(#32336) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#32334)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
KÉPEK: |
|
(#32338) etwg válasza Csukló hozzászólására (#32335)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Pucolni egyiket sem könnyü. Azért vettem vagy 15 éve az Aztekot, mert ahhoz 4-5 fej járt igy csak cserélni kellett, de egy idö után tönkre ment a tömités ill. Annak a nyerge igy használhatatlan lett. Bolhapiacokon meg börzéken sikerült olcsobban tiszta fém légecseteket szerezni ( also meg felsö tartályost) igy most jol fel vagyok szerelve, de piszkos munka sajnos megmaradt....
|
(#32340) jumo31 válasza masTTertape hozzászólására (#32310)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Oké, köszi!
Úgy tűnik, muszáj lesz a légecsetes verziót is kipróbálni, ahogy Fordítókorongos kolléga is tette...
Belevágok!
Innen köszönöm Fordítókorongos beszámolóit is!
üdv
|
(#32341) etwg válasza Csukló hozzászólására (#32336)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Én forditva szoktam mindig a legvilágosabb szinnel kezdek és utánna jönnek a sötétebbek már csak ezért is mert igy kevesebbet kell pucolni. A világos szin után csak egy kevés higitoval átfujom a pisztolyt és már mehet a sötétebb szin, és csak a legvégén puculom. |
(#32342) jumo31 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32312)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Szia!
Csak arra szeretnék rákérdezni, hogy a második képen a 24 órának mi a jelentése?
köszi
Külön köszönet a gyakorlati beszámolóidnak!! Van értelme, hasznosak sokunknak...
|
(#32344) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32320)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Rendben, hálás köszönet! |
(#32346) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32321)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Csukló!
Itthon néztem (egyenlőre multiban, mert szombaton más lehetőség nemigen) Dupli-Color van Color Spray és Aerosol Art. Az utóbbi akril...
Előbbiben csak glossy, vagyis fényes, matt semmi...
A te fajtád melyik, amit használsz?
Sajnos a másik termék a Maestro palackos, amit találtam.
|
(#32347) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32346)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Hát majd ha bemegyek megnézem....... |
(#32348) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32346)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Szerintem modellvasutra jobb fényes lakkokat használni ha feliratozni is kivánod ( néha a csikokat is könnyebb decallal megvalositani!). Szoval minden festék fényes, és ha elkészülök a feliratokkal, csikokkal akkor szoktam egy vékony réteg dullcoat ( muzeumi matt) réteget fujni. Ettöl egységes szép matt felületet kap ami a feliratokat is védi. |
(#32349) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32347)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Oké, bocsi, ne haragudj ha nagyon nyaggatlak. Majd leisszuk!
Ez a festés nagyon érdekel, és te sokat festesz, nagy gyakorlatod lehet! Maestro!
|
(#32351) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#32348)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Szia etwg!
Ez most nem vasút, a vasúti kocsikat egyenlőre nem merem "bántani".
Katonai diorámát tervezek, persze vasúttal. De csak a közúti katonai járművekre vonatkozóan festegetnék. Az első céljármű a teherautó.
Alváz, fülke, plató, vontatmány.. Műanyag és fém "kaszni".
Nem "egybenzöld", hanem "terepzöld", vagyis a zöld kb 2-3 árnyalata.
Itt a fényes szerintem nem jó, inkább a matt.
Szóval most ez egyik aktuális projekt nálam.
Remélem eljutok odáig, hogy képeket is tudok feltenni!
üdv |
(#32352) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32351)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Valamikor én is matt festékkel dolgoztam, de nem voltam soha megelégedve vele. Többnyire "tul mattok lettek". Ekkor kidobtam a még megmaradt matt festékeket és csakis fényessel dolgozok és ha mattnak kell végül lennie van egy sereg matt szintelen lakk, meg a patina is sokat segit ( porfestékek). Szerintem igy sokkal szebb felületet kapsz.
|
(#32355) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32352)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Ezzel teljesen egyetértek!
Mert fényesből mattot lehet csinálni de fordítva nem nagyon.... |
(#32360) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32357)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
A fényes festék alapfeltétele, hogy az alap sima legyen. Az autoiparban elég bonyolult eljárásban fényezik a karosszeriát ,hogy majd ugy csillogjon mint a majom... .
|
(#32361) Fordítókorongos válasza jumo31 hozzászólására (#32342)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Szia jumo!
Idézet: „ a 24 órának mi a jelentése? ”
Hát annyi,hogy az alapszínre 24óra(1nap) száradás után tapasztottam rá a maszkoló szalagot,és leszedéskor sem tépte fel a letakart festéket.
Néhány h.sz.-al előbb Csukló panaszkodott arra,hogy a maszkoló szalag feltépte a festéket.
|
(#32362) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32361)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Azt hiszem erre írtam, hogy én kb 1 hetet szoktam hagyni száradni (nekem ez vált be) |
(#32365) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#32362)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Igen,azt írtad.
Azért próbáltam ki a maszkolást,mert teljesen száraznak tűnt a felület. Nem is volt gáz vele.
Inkább úgy tűnik,hogy a maszkoló szalagomat húzhattam le túl hamar,mert a vonal szélei nem lettek túl szépek (mondjuk,csak nagyításban feltűnő).
Elsőre 3-4perc várakozás után húztam le,másodszorra azonnal.
Azonnal festés után lehúzva valamivel jobb lett,de az sem az igazi.
Legközelebb már egy napot fogok várni vele. |
(#32369) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#32362)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Hetente szoktam borotválkozni...... Minek annyit várni.... vagy sikerült vagy sem.... |
(#32370) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#32369)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Na ezt az amikor nemsikerül mert feltépi...
|
|
(#32380) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Na ma volt lelkierőm és foglalkoztam a festő kuckóval
Régóta váratott magára de elkészült a világítás!
|
|
(#32381) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#32370)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Sikerült a tesztelése a korábban emlegetett maszkoló szalagnak!
És elkészült a RAILJET "festésű" kamionom.
Azt, hogy egyszer kap e feliratot csak a pénztálcám szabja meg!
|
|
(#32382) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Valaki korábban kérdezte az alapozót és a festéket:
|
|
(#32384) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#32297)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Kipróbálás után, teljesen meg vagyok elégedve vele, mert szép határozott a széle és nem ázott át a "legdurvább" nedvességre sem! |
|
(#32388) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32381)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Szia Csukló!
Hát ez elég pöpec!
A kamion anyaga mi volt? Fém vagy műanyag? |
(#32389) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32382)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Hát én voltam...
Köszi szépen a képeket, de hadd kérdezzek rá, hogy az akrillal alapozol?
|
(#32399) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32388)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
HERPA kamion tehát műanyag! |
(#32400) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32389)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Igen a festék boltban ezt adták, mint alapozót.....
Igaz be is vált...
A kis mentő viszont szintén műanyag de az nem kapott alapozást! |
(#32405) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Feleslegessé vált egy éppen csak kipróbált (kb. 80-90% lehet még benne) hajtógáz. Ha valaki szeretne vele festegetni, INGYEN elvihető! Akit érdekel, privátban írjon. |
|
(#32421) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#32405)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Szia Zoli!
Meddig használható egy ilyen kis palack hajtógáz?
Gondolom nem valami sokáig.
De az ötlet nem rossz,egy nagy 220 bar-os sürített levegős palack már elég sokáig húzhatja.
Csöndesebb mint egy kompresszor,de sajnos az sem valami olcsó.10-15 a palack + 5-10 környékén a reduktor hozzá,és még töltetni is kell.
Ennyiből kijön már egy olcsóbb minikompresszor is,viszont ez a legcsöndesebb módszer,biztos van aki használja. |
(#32433) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Sziasztok!
Lefújtam első Váltómat.
3 réteg kellett rá,hogy rendesen takarja a csillogós nyákot.
Ilyen lett,nézzétek: |
|
(#32438) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32421)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Nem tudom, mennyire elég. Csak próbáltam egyszer, de amúgy kompresszorral szoktam.
A lefújt váltódon nem ragadt oda a csúcssínek mozgó része az alattuk lévő talpfákhoz? |
(#32446) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#32438)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Nem ragadt le a festéstől,de azért biztonságból oda kevesebbet próbáltam szórni.
Meglepően sokat kell rá fújni,hogy teljesen eltűnjön az alatta csillogó nyákok felülete.
A másik,hogy amikor a csúcssíneket leforrasztottam az állítórúdra,1 tizeddel hézagoltam,hogy ne dörzsölődjenek hozzá a többi talpfához.
Kicsit azért szorosabb lett,mint előtte volt,de ennyi még a legkisebb szervónak sem lehet kihívás.
Jó lett,inkább csak a színét találom még mindig egy kicsit világosnak. |
(#32449) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32446)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
A drotkeritést sem sprayjel szoktuk festeni......
Sokkal hatásosabb ecsettel ahol kell ( vagy finom légecsettel, ami 3-5 mm átméröjü sugárral fuj - a munkadarabra). A legvégén elég egy finom réteg spray.
|
(#32471) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#32449)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Szia!
A kerítést én is inkább ecsettel szoktam kenni,de azzal is nagy szívás.
Ezt pedig egy 0,3-as légecsettel fújtam le.
Azzal nem volt nagy szám. |
(#32472) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32433)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Én két rétegben szoktam. Elsőre megküldöm alaposan, hogy jól fedjen, utána hagyom vagy két napot száradni. Ilyenkor csillog, mint a ...
Utána viszont elég finoman megködölni, hogy bemattuljon, oszt ennyi! |
(#32491) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#32472)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Szia Váltógyártó!
Kipróbáltam a módszeredet és tök jól működött!
Még egyszer lehelet finoman ráködöltem egy hígat, ettől gyönyörű szépen bemattult,ahogy mondtad!
Kössz a trükköt! |
(#32494) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32491)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
A modellező népet szolgálom! |
(#32497) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#32494)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
LIKE |
(#32499) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32433)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Elsőre sem lett rossz a színe (látnád, hogy néha milyen világos talpfákat kapunk a váltóba!), és külön tetszik, hogy felderengenek a szigetelő vágások: mintha régenvolt siklások mementója lenne |
(#32542) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#32499)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Szia sunocske !
Idézet: „felderengenek a szigetelő vágások: mintha régenvolt siklások mementója lenne ”
Elképzelhető.
Nekem inkább annak a mementója,hogy durván megnyomtam a reszelőt,és nincs az a festék ami eltakarná.
Rólad a Bardotkák jutnak eszembe,meg az hogy Bardotka helyett egy Kocúr húzta a vonatot egy hosszú hétvégi vonatos kirándulásotokon. (Majd szerzek egy CD-set)
Visszatérve a festésre:
Tuningoltam egy keveset a minikompresszoron.
A páraleválasztó/reduktor egység nagyon kiállt a síkból.
Sérülékeny dolog,és folyton odakoccintottam valahová.
Csináltam egy páncélt neki,nehogy egyszer összetörjön a kiálló páragyűjtő edénye.
Így oldottam meg:
|
|
(#32543) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32542)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Aranyos, kis kompresszor, hol és mibe kerül?? |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 0:53:09 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|