Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Modellek, kiegészítők,tereptárgyak stb. festése
Modellek, kiegészítők,tereptárgyak stb. festése
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 13, 2014
Témakörök:

Lapozás       2/12    
(#32322) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32319) Válasz Ápr 19, 2014
Én úgy szoktam megoldani, hogy a festési határnál, TAMIA szalagot teszek, ha az kevés mert nem fedi le akkor a TAMIát átlapolva most épp az alább linkelt szalaggal fedem le!

Én megvárom amíg rendesen megszárad, általában 2-3 nap igaz ez a DUPLIra igaz..
Maszkolni minimum 1 hét elteltével szoktam!
(#32323) etwg válasza Csukló hozzászólására (#32321) Válasz Ápr 19, 2014
Airbrass=airbrush.

Az is jo trükk a tamiya szalaggal. Hogy csak valoban a széleket kezeled igy.
Amugy a legolcsobb légecsetek pár ezresbe kerülnek, és vasutmodellre akár egy felfujhato talicskakerék (stb.) belsö is jo , felfujod, majd ráülve regulálod a levegö nyomását. Arra az 1-2 percre ( két tisztitás között ) untig elég levegöd lesz, feltéve, ha a légecset kezeli a levegö utját ( szelep van benne).
Évekig festettem igy. Csendes, még az éjszaka kellös közepén is lehet vele dolgozni, és elég nyomást ad....
(#32324) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32314) Válasz Ápr 19, 2014
Még valamit, ha ilyen vastag festékkel dolgozol, akkor a maszkolo szalagot azonnal le kell huzni ( ha már nem folyik a festék, de még nem szárad), mert akkor az élek még puhák és a festék nem szakad. Ha már megkeményedik, akkor szakadozik, ami az esetedben is történt.
(#32327) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#32324) Válasz Ápr 19, 2014
Nekem is ez volt az első gondolatom.
Azonnal le kellett volna húzni a szalagot.
A másik dolog,ami fontos lehet,hogy a szalagra merőlegesen kellett volna fújni.
Én kb.45 fokban tartva fújtam,ezért a felső szalaghoz több festék szóródhatott.
Látszik is a képen,hogy az alsó takarásnál szebb lett.
Csukló:
Ez a szalag 24 óra száradás után sem tépte fel a festéket.
Az mondjuk igaz,hogy amikor a szalagot próbáltam eltávolítani,kis nyomokat hagytam a
kaparászásommal,úgyhogy még biztos száradhatott volna.
(#32328) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32327) Válasz Ápr 19, 2014
A szalag végét mindig ugy szoktam kialakitani, hogy ott egy kis felállo rész legyen amit csipesszel meg lehet fogni és lehuzni. Régebben a vég alá ( ha körbe ment a csik) egy kis darab cérnát ragasztottam, amivel könnyü elkezdeni a lefejtést.
(#32333) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32328) Válasz Ápr 19, 2014
A kis fület én is alkalmazom!
(#32334) Csukló hozzászólása Válasz Ápr 19, 2014
Kicsit vitatkoznék a szalag leszedésének idejével, mert ha pl esetemben is bonyolultabb a maszkolás akkor azt nagyon nehéz úgy leszedni, hogy a frissen festett részen ne hagyunk nyomot!
(#32335) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32323) Válasz Ápr 19, 2014
Bocsi, el írtam: airbrush....

Én is vettem kezdő airbrush készletet volt 5-6000 de sajna azon minimális az állítási lehetőség és nagyon pocsékul lehetett tisztítani!

Nekem olyan "rendszerem volt, hogy két autó pumpa volt benne meg egy REF-PET palack mint nyomás tartály de nem igazán volt jó, mert a pumpák nem bírták a 10 perces festési ütemeket.....

Egy rendes airbrush pisztoly 10-13000 egy normál kompresszor meg vagy 25-30000 annyim meg sajna most nem nagyon van!

P1270438.jpg
 
(#32336) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#32334) Válasz Ápr 19, 2014
KÉPEK:

P1180358.jpg

P1380236.jpg
 
(#32338) etwg válasza Csukló hozzászólására (#32335) Válasz Ápr 19, 2014
Pucolni egyiket sem könnyü. Azért vettem vagy 15 éve az Aztekot, mert ahhoz 4-5 fej járt igy csak cserélni kellett, de egy idö után tönkre ment a tömités ill. Annak a nyerge igy használhatatlan lett. Bolhapiacokon meg börzéken sikerült olcsobban tiszta fém légecseteket szerezni ( also meg felsö tartályost) igy most jol fel vagyok szerelve, de piszkos munka sajnos megmaradt....

(#32340) jumo31 válasza masTTertape hozzászólására (#32310) Válasz Ápr 19, 2014
Oké, köszi!
Úgy tűnik, muszáj lesz a légecsetes verziót is kipróbálni, ahogy Fordítókorongos kolléga is tette...
Belevágok!

Innen köszönöm Fordítókorongos beszámolóit is!
üdv
(#32341) etwg válasza Csukló hozzászólására (#32336) Válasz Ápr 19, 2014
Én forditva szoktam mindig a legvilágosabb szinnel kezdek és utánna jönnek a sötétebbek már csak ezért is mert igy kevesebbet kell pucolni. A világos szin után csak egy kevés higitoval átfujom a pisztolyt és már mehet a sötétebb szin, és csak a legvégén puculom.
(#32342) jumo31 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32312) Válasz Ápr 19, 2014
Szia!

Csak arra szeretnék rákérdezni, hogy a második képen a 24 órának mi a jelentése?
köszi

Külön köszönet a gyakorlati beszámolóidnak!! Van értelme, hasznosak sokunknak...
(#32344) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32320) Válasz Ápr 19, 2014
Rendben, hálás köszönet!
(#32346) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32321) Válasz Ápr 19, 2014
Csukló!

Itthon néztem (egyenlőre multiban, mert szombaton más lehetőség nemigen) Dupli-Color van Color Spray és Aerosol Art. Az utóbbi akril...
Előbbiben csak glossy, vagyis fényes, matt semmi...
A te fajtád melyik, amit használsz?
Sajnos a másik termék a Maestro palackos, amit találtam.
(#32347) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32346) Válasz Ápr 19, 2014
Hát majd ha bemegyek megnézem.......
(#32348) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32346) Válasz Ápr 19, 2014
Szerintem modellvasutra jobb fényes lakkokat használni ha feliratozni is kivánod ( néha a csikokat is könnyebb decallal megvalositani!). Szoval minden festék fényes, és ha elkészülök a feliratokkal, csikokkal akkor szoktam egy vékony réteg dullcoat ( muzeumi matt) réteget fujni. Ettöl egységes szép matt felületet kap ami a feliratokat is védi.
(#32349) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32347) Válasz Ápr 19, 2014
Oké, bocsi, ne haragudj ha nagyon nyaggatlak. Majd leisszuk!
Ez a festés nagyon érdekel, és te sokat festesz, nagy gyakorlatod lehet! Maestro!
(#32351) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#32348) Válasz Ápr 19, 2014
Szia etwg!

Ez most nem vasút, a vasúti kocsikat egyenlőre nem merem "bántani".
Katonai diorámát tervezek, persze vasúttal. De csak a közúti katonai járművekre vonatkozóan festegetnék. Az első céljármű a teherautó.
Alváz, fülke, plató, vontatmány.. Műanyag és fém "kaszni".
Nem "egybenzöld", hanem "terepzöld", vagyis a zöld kb 2-3 árnyalata.
Itt a fényes szerintem nem jó, inkább a matt.
Szóval most ez egyik aktuális projekt nálam.
Remélem eljutok odáig, hogy képeket is tudok feltenni!

üdv
(#32352) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32351) Válasz Ápr 19, 2014
Valamikor én is matt festékkel dolgoztam, de nem voltam soha megelégedve vele. Többnyire "tul mattok lettek". Ekkor kidobtam a még megmaradt matt festékeket és csakis fényessel dolgozok és ha mattnak kell végül lennie van egy sereg matt szintelen lakk, meg a patina is sokat segit ( porfestékek). Szerintem igy sokkal szebb felületet kapsz.
(#32355) Csukló válasza etwg hozzászólására (#32352) Válasz Ápr 19, 2014
Ezzel teljesen egyetértek!
Mert fényesből mattot lehet csinálni de fordítva nem nagyon....
(#32357) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#32352) Válasz Ápr 19, 2014
oké, oké, de én azt tapasztaltam, hogy pl fatapaszra fújva fényes, de pl fatörzs fűrészpor matt lett az eredmény.
Tehát az alapfelület lehet mérvadó?
Lassan nem kezdem követni...
(#32360) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32357) Válasz Ápr 19, 2014
A fényes festék alapfeltétele, hogy az alap sima legyen. Az autoiparban elég bonyolult eljárásban fényezik a karosszeriát ,hogy majd ugy csillogjon mint a majom... .
(#32361) Fordítókorongos válasza jumo31 hozzászólására (#32342) Válasz Ápr 19, 2014
Szia jumo!

Idézet:
„ a 24 órának mi a jelentése? ”
Hát annyi,hogy az alapszínre 24óra(1nap) száradás után tapasztottam rá a maszkoló szalagot,és leszedéskor sem tépte fel a letakart festéket.
Néhány h.sz.-al előbb Csukló panaszkodott arra,hogy a maszkoló szalag feltépte a festéket.
(#32362) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32361) Válasz Ápr 19, 2014
Azt hiszem erre írtam, hogy én kb 1 hetet szoktam hagyni száradni (nekem ez vált be)
(#32365) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#32362) Válasz Ápr 19, 2014
Igen,azt írtad.
Azért próbáltam ki a maszkolást,mert teljesen száraznak tűnt a felület. Nem is volt gáz vele.
Inkább úgy tűnik,hogy a maszkoló szalagomat húzhattam le túl hamar,mert a vonal szélei nem lettek túl szépek (mondjuk,csak nagyításban feltűnő).
Elsőre 3-4perc várakozás után húztam le,másodszorra azonnal.
Azonnal festés után lehúzva valamivel jobb lett,de az sem az igazi.
Legközelebb már egy napot fogok várni vele.
(#32369) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#32362) Válasz Ápr 19, 2014
Hetente szoktam borotválkozni...... Minek annyit várni.... vagy sikerült vagy sem....
(#32370) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#32369) Válasz Ápr 20, 2014
Na ezt az amikor nemsikerül mert feltépi...

1.jpg

1369178_6371...jpg

2.jpg
 
(#32380) Csukló hozzászólása Válasz Ápr 20, 2014
Na ma volt lelkierőm és foglalkoztam a festő kuckóval

Régóta váratott magára de elkészült a világítás!

2014-04-20 1...jpg

2014-04-20 1...jpg

2014-04-20 1...jpg
 
(#32381) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#32370) Válasz Ápr 20, 2014
Sikerült a tesztelése a korábban emlegetett maszkoló szalagnak!

És elkészült a RAILJET "festésű" kamionom.
Azt, hogy egyszer kap e feliratot csak a pénztálcám szabja meg!

2014-04-20 1...jpg

2014-04-20 1...jpg
 
(#32382) Csukló hozzászólása Válasz Ápr 20, 2014
Valaki korábban kérdezte az alapozót és a festéket:

2014-04-20 1...jpg

2014-04-20 1...jpg
 
(#32384) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#32297) Válasz Ápr 20, 2014
Kipróbálás után, teljesen meg vagyok elégedve vele, mert szép határozott a széle és nem ázott át a "legdurvább" nedvességre sem!

2014-04-20 1...jpg

2014-04-20 1...jpg
 
(#32388) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32381) Válasz Ápr 20, 2014
Szia Csukló!

Hát ez elég pöpec!
A kamion anyaga mi volt? Fém vagy műanyag?
(#32389) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#32382) Válasz Ápr 20, 2014
Hát én voltam...
Köszi szépen a képeket, de hadd kérdezzek rá, hogy az akrillal alapozol?
(#32399) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32388) Válasz Ápr 21, 2014
HERPA kamion tehát műanyag!
(#32400) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#32389) Válasz Ápr 21, 2014
Igen a festék boltban ezt adták, mint alapozót.....
Igaz be is vált...

A kis mentő viszont szintén műanyag de az nem kapott alapozást!
(#32405) DZolTTán hozzászólása Válasz Ápr 21, 2014
Feleslegessé vált egy éppen csak kipróbált (kb. 80-90% lehet még benne) hajtógáz. Ha valaki szeretne vele festegetni, INGYEN elvihető! Akit érdekel, privátban írjon.

AirBrush.jpg
 
(#32421) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#32405) Válasz Ápr 21, 2014
Szia Zoli!
Meddig használható egy ilyen kis palack hajtógáz?
Gondolom nem valami sokáig.
De az ötlet nem rossz,egy nagy 220 bar-os sürített levegős palack már elég sokáig húzhatja.
Csöndesebb mint egy kompresszor,de sajnos az sem valami olcsó.10-15 a palack + 5-10 környékén a reduktor hozzá,és még töltetni is kell.
Ennyiből kijön már egy olcsóbb minikompresszor is,viszont ez a legcsöndesebb módszer,biztos van aki használja.
(#32433) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Ápr 21, 2014
Sziasztok!

Lefújtam első Váltómat.
3 réteg kellett rá,hogy rendesen takarja a csillogós nyákot.
Ilyen lett,nézzétek:

Első 1.jpg

Első 2.jpg

Első 3.jpg
 
(#32438) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32421) Válasz Ápr 21, 2014
Nem tudom, mennyire elég. Csak próbáltam egyszer, de amúgy kompresszorral szoktam.
A lefújt váltódon nem ragadt oda a csúcssínek mozgó része az alattuk lévő talpfákhoz?
(#32446) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#32438) Válasz Ápr 21, 2014
Nem ragadt le a festéstől,de azért biztonságból oda kevesebbet próbáltam szórni.
Meglepően sokat kell rá fújni,hogy teljesen eltűnjön az alatta csillogó nyákok felülete.
A másik,hogy amikor a csúcssíneket leforrasztottam az állítórúdra,1 tizeddel hézagoltam,hogy ne dörzsölődjenek hozzá a többi talpfához.
Kicsit azért szorosabb lett,mint előtte volt,de ennyi még a legkisebb szervónak sem lehet kihívás.
Jó lett,inkább csak a színét találom még mindig egy kicsit világosnak.
(#32449) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32446) Válasz Ápr 22, 2014
A drotkeritést sem sprayjel szoktuk festeni......

Sokkal hatásosabb ecsettel ahol kell ( vagy finom légecsettel, ami 3-5 mm átméröjü sugárral fuj - a munkadarabra). A legvégén elég egy finom réteg spray.

(#32471) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#32449) Válasz Ápr 22, 2014
Szia!

A kerítést én is inkább ecsettel szoktam kenni,de azzal is nagy szívás.
Ezt pedig egy 0,3-as légecsettel fújtam le.
Azzal nem volt nagy szám.
(#32472) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32433) Válasz Ápr 22, 2014
Én két rétegben szoktam. Elsőre megküldöm alaposan, hogy jól fedjen, utána hagyom vagy két napot száradni. Ilyenkor csillog, mint a ...
Utána viszont elég finoman megködölni, hogy bemattuljon, oszt ennyi!
(#32491) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#32472) Válasz Ápr 22, 2014
Szia Váltógyártó!

Kipróbáltam a módszeredet és tök jól működött!
Még egyszer lehelet finoman ráködöltem egy hígat, ettől gyönyörű szépen bemattult,ahogy mondtad!
Kössz a trükköt!
(#32494) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32491) Válasz Ápr 22, 2014
A modellező népet szolgálom!
(#32497) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#32494) Válasz Ápr 23, 2014
LIKE
(#32499) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32433) Válasz Ápr 23, 2014
Elsőre sem lett rossz a színe (látnád, hogy néha milyen világos talpfákat kapunk a váltóba!), és külön tetszik, hogy felderengenek a szigetelő vágások: mintha régenvolt siklások mementója lenne
(#32542) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#32499) Válasz Ápr 23, 2014
Szia sunocske !

Idézet:
„felderengenek a szigetelő vágások: mintha régenvolt siklások mementója lenne ”
Elképzelhető.
Nekem inkább annak a mementója,hogy durván megnyomtam a reszelőt,és nincs az a festék ami eltakarná.
Rólad a Bardotkák jutnak eszembe,meg az hogy Bardotka helyett egy Kocúr húzta a vonatot egy hosszú hétvégi vonatos kirándulásotokon.(Majd szerzek egy CD-set)
Visszatérve a festésre:
Tuningoltam egy keveset a minikompresszoron.
A páraleválasztó/reduktor egység nagyon kiállt a síkból.
Sérülékeny dolog,és folyton odakoccintottam valahová.
Csináltam egy páncélt neki,nehogy egyszer összetörjön a kiálló páragyűjtő edénye.
Így oldottam meg:

Páncél 1.jpg

Páncél 2.jpg
 
(#32543) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32542) Válasz Ápr 24, 2014
Aranyos, kis kompresszor, hol és mibe kerül??
Lapozás       2/12    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
0:46:08
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés