|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#36830) burgeri válasza masTTertape hozzászólására (#36824)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
Én magam a 70-es években rendszeresen jártam az Úttörő Áruházba, mert a játékosztályon egy pult és a mögötte lévő polc tele volt modellvasúttal, és TT is szép számmal akadt. A tömeg pedig vetekedett a Hobby boltéval. A későbbiekben (80-as évek) már nem jártam oda, arról nem tudok nyilatkozni. |
(#36836) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#36823)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
Ehhez én egyet tennék hozzá:
A hajdani BTTB műanyag kerekek fényévekkel voltak jobbak, mint a startos kocsikba beszerelt fém Piko-k. Az utóbbiak szinte minden darabja tojás... |
(#36839) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#36829)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
Idézet: „Ha maradunk a '78-as évnél, akkor Br211, Nohab, Br 110, Br86, Br130... félő hogy a H0 messze otthagyná a Tétét ...”
Akkor egy kis objektivitás, kiragadva a sorból a Holzroller-t, vagyis a BR211-es villanygépet.
PIKO
Előnyei:
- menetirány szerinti fehér és piros fények
- korához képest elég szép külső megjelenés, messze veri a megszokott PIKO kortársait.
Hátrányai:
- relatíve kicsi vonóerő,
- nincs vezetőállás kiképezve,
- kétmotoros, magasabb karbantartási igény, és a két motor gyakorlatilag soha nincs szinkronban, ezért a futása nem a legszebb.
Zeuke/BTTB (Gützold)*:
Előnyei:
- kortársaihoz képest jó futás,
- abban a korban előremutató konstrukció: középmotor hajtja kardánnal a forgóvázak minden tengelyét. (Figyelem, 1968-ban járunk, erről a konstrukcióról az akkori NSZK nagy gyárai legfeljebb álmodtak, a PIKO meg képtelen volt megcsinálni!)
Hátrányai:
- nem menetirányfüggő a világítása, nincs zárfénye,
- az ütközők és a pályakotró a forgóvázzal együtt fordul,
- nincs vezetőállás kiképezve.
Amúgy a TT modell a korábbi tervezésű, majd 10 évvel a PIKO előtt jelent meg először. Külcsínben a H0 méretű PIKO szebb, de műszaki tartalomban a TT modell egy korral előrébb van. Az NDK kor adta technikai, technológiai lehetőségeket a TT modell messze jobban használta ki. Ma már sokkal szebb Holzroller-ek vannak forgalomban. Ennek ellenére nekem van egy Zeuke E11-esem, és remélem nemsokára talpra áll az E42-es is. Mindkettő a klasszikus, zöld színezésű, III. korszakos modell.
*: a Zeuke-nak, és később az államosítás utáni VEB BTTB-nek is a Gützold készítette az E11/E42 (később BR211/BR242) villanymozdonyokat, és a CSD E499 villanymozdonyt is. |
(#36853) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
SziaszTTok!
Raktam fel az apróba új hirdetést,tán érdekel valakit a nagyra becsült ápolTTársak közül...
Üdv:Miki |
|
(#36855) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
DR emeletes rajongóknak egy kép, BR03REKO egy szép, hosszú szerelvénnyel 1977-ből:
Klikk ide! |
(#36856) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36855)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
Ennél már csak az a szebb, amikor a BR 01 -es tehervonatot húz |
(#36858) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#36856)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
Tulajdonképpen a mozdony stimmel, a kocsikkal van baj (a képaláírás szerint ez egy D-Zug, azaz gyorsvonat) |
(#36861) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#36858)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Nem csak személyvonatokban futottak emeletesek a DR-nél. |
(#36862) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36861)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Akkor meg végképp nem értem, hogy miért nem passzol össze a gép a kocsikkal |
(#36865) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#36862)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Miért ne passzolna?
A BR03-as eleve gyorsvonati gépnek épült, és az NDK-ban rekonstruált változata is erre a célra készült.
Amiért érdekes (számomra), az két dolog:
- a poggyász vagy postakocsi az elején,
- és a katalógusokban emlegetett kettő vagy négyrészes emeletes szerelvény helyett egy jóval hosszabb. |
(#36868) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36865)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Ezek olyanok mint a KRES DGBgqe Gliederzug-ja, szemben az általunk megszokott valóban csak max négy részesként használt DB7 vagy DB13 típusúakkal. Vagy rosszul látom? |
|
(#36869) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#36868)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Talán egy picit nagyobb és így jobban látszik a forma:
|
|
(#36870) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#36869)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Ezt össze is lehet rakni TT-ben!
Tillig BR03, BTTB Post-m kocsi (a régi Zeuke/BTTB Y postakocsi), KRES emeletesek. De lehet, hogy a Kühn is ezeket építti? |
(#36871) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36870)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Az lesz az! Való igaz, a szerelvény minden egysége elérhető a piacon. Aki DR/3 vagy DR/4-ben modellezik annak szép szerelvény áll össze belőlük. (DRG/2-ben már nem játszik... ) |
(#36872) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36870)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
A Kühn önálló forgóvázas kocsikat épít, a Prefo és a Kres modellek a Jakobs-forgóvázasak. Ez utóbbiak viszont nem harmonikásak, hanem a kétszárnyú tolóajtós rész van a közös forgóvázon. A képek alapján erről lehet szó.
Mindenképp költséges, ámde gyönyörű vonat állítható így össze... |
(#36873) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#36872)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Költséges az biztos 300Euro a Gliederzug 225Euro a BR03.2 és valami aprópénz egy ráncfelvarrott BTTB Postakocsi... 170-180.000HUF a végösszeg. |
(#36875) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#36869)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Szerintem ez a típus lesz
|
|
(#36876) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#36869)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Forgóváznál van a lépcső
|
|
(#36877) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#36875)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Lehet rosszul látok, de ez kocsinként két forgóvázas. Nem Jacobs közös forgóváz. Márpedig az eredeti képeken jól kivehető a két kocsi közti rövid, dupla ajtós szelvény, ami a Jacobs tetején csücsül.
Módosítok:
A képeden az első vagon nem olyan mint a többi. A hátul lévők már szelvényezettek. |
(#36878) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#36876)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Ez a rész látható a hátul lévő vagonoknál, de az első vagonon nem. |
(#36880) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#36878)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Az első kocsi talán a Büfékocsi, de az is lehet, hogy a posta
|
|
(#36882) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#36877)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Ezek már akkor ismerték az vonategységeket, tehát szerintem a TT-ben több gyártótól is elérhető egykocsis, két-, három-, négy és ötkocsis egységek mind eltérőek voltak. AZ egyiken háromtengelyes Jakobs, ezeken kéttengelyes látszik.
Emelet átjárós, vagy normál szintes.
Szerintem itt egy háromkocsis egységet látunk a végkocsikkal. Ezek rendszerint csak műhelyben voltak bonthatók. Akár a mostani RJ szerelvény. |
(#36884) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#36882)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Róbertke képén én 6"db" vagont látok 5 részes vonategység (Csak műhelyben bontható) és a középajtós plusz vagon. Rosszul látok?
Az az igazság, hogy ezek a németek fényévekkel járnak (és mindig is jártak) nem csak előttünk, de egész Európa előtt vasút terén. A 30-as években, rendszeresített 120-160km/h-val járó vonataik voltak. (80 év elteltével nálunk csak lassújelek vannak és vánszorgó, olykor a negyvenes tempót elérni is képtelen szerelvények.) Hát akkor miért pont a vonategységeket ne ismerték volna? Dosto-nál maradva a Lübeck-Büchener Eisenbahn kétrészes egységei a kis BR60 mozdonyokkal A második világháború előtt is 120km/h-val száguldottak. És itt vissza is kanyarodtunk a témaindító képhez ahol D-Zug-ként jelölték meg a vonatot. Az 52-ben konstruált DB7/DB13 vonategységek is 120km/h-ra voltak hitelesítve.
|
(#36885) etwg válasza BR95 hozzászólására (#36884)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Igy van, de az adottságaik is nagyon mások. Hatalmas távolságok, sürün lakott területek stb. egészen más vasutat igényel mint mifelénk.
Angliában, Olaszországban, Franciaországban stb. is mások a feltételek.
Ha nem lett volna felszabdalva Középeuropa, akkor itt is más lett volna a fejlödés utja, de nehéz olyan vidéken szupergyorsvonatot összehozni, ahol az induláskor mozdony eleje már a szomszédos ország határát nyaldossa, és a diofánál is csak azért áll meg, hogy idöt nyerjenek az esetleges rendellenességek behozatalára meg a Mariskanéni feltudja adni az ebédet a férjének....
|
(#36886) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#36884)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Az a baj, hogy a jó kis görlitzi vagongyártásról szóló (vastag) könyvem már három éve egy jóbarátomnál van, így nem tudok belemászni a témába.
Csak fejből mondtam, hogy milyen egységek létezhettek, de biztos volt ott mindenféle megoldás.
Az a lényeg, hogy tényleg nagyon korszerű volt az egységvonatos elgondolásuk, hiszen ott a csodás Henschel-vonat, a lila-bézs 61-essel, ami TT-ben több, mint álom mostanság...
És az keményen DRG... |
(#36887) BR95 válasza etwg hozzászólására (#36885)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Ebben természetesen igazad van.
Nekem csak az a bajom, hogy itt csak felépíteni tudták őseink a vasutat, aztán leépíteni a kevésbé dicső eleink és most már a maradékot megtartani sem tudják vezéreink.
Budapest-Miskolc kb. 180km. Nagy álom ezt 2 óra alatt megtenni? Lásd, nem egy órát, vagy felet kértem, de öt órát ülni a vonaton kicsit sok erre a távra. Nekünk nem a táj adottságait kell leküzdenünk mint nekik, hanem a mélyen gyökeredző ostobaságot, ami a döntéshozó fejekben tombol.
UFF
Béke! |
(#36888) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Frissítettem az APRÓBAN a nyári ajánlatokat. Így ősz elején talán több figyelmet kap néhány kurrens, nagyon jó és közkedvelt modell a kínálatban.
Arra szeretném felhívni a gyűjtőtársak figyelmét, hogy pimaszul alacsony és egyfajta "sportértéknek", vagy "vallásgyakorlásnak" felfogott alkuajánlat nem fér bele sem a modellek árazásába, sem pedig a több éves barátság fogalmába. Főleg ez utóbbit kár veszélyeztetni a vaterán, vagy a börzén felszedett reflexekkel. |
(#36889) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#36886)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Ugye!
2900Euro Dirk Voigtländer-nél.
Nagyon szép szerelvény. De.
Én inkább az LBE Dosto-ba szerettem bele, meg a kis BR60-asba. Dikusch és Jay 347 a TT-Boardon csinált ilyen kismozdonyt, de senki sem gyártja szériában. Se a burkolt BR74-est, se... ááááh... mindegy. Jobban zavar ezek hiányánál, hogy BR62-est sem gyárt a Tillig, pedig nála a JATT szerszám... |
(#36890) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#36888)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Jut eszembe! Jó, nem nagyzolok. Tehát: emilkét megkaptad? Tender, kerekek, orrfutók? |
(#36891) etwg válasza BR95 hozzászólására (#36887)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Nem megy ez a környéken sem másképp, kivéve a sogorék méregdrága parádépályáját, ök is képesek a RJ-el 60-80km/h-val vánszorogni. |
(#36892) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#36890)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Megjött, csak még nem értem utol magam... |
(#36893) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
DR-doppelstockwagen-DBvqe Itt - ő az egyik legismertebb 2 és 4 részes |
|
(#36894) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
DR-doppelstockwagen-DGBgqe Itt - gyárilag ötrészes, vezérlőkocsis végű
|
(#36895) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
DR-doppelstockwagen-DGBe Itt - a gyárilag ötrészes. |
(#36906) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#36875)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
No, végre megtaláltam! Az első kocsi tényleg egy büfévagon.
|
|
(#36914) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#36889)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Idézet: „...hogy BR62-est sem gyárt a Tillig, pedig nála a JATT szerszám...”
Igen, csakhogy ez az egykori JATT modell (meg a BR91, meg a BR89, meg a BR38.10-40) is teljesen eltérő építési technoilógiára alapult, konkrétan ezek fehérfém modellek. Ergo: teljesen idegen technológia a Tilligtől. Ki is szervezte a Tillig az MMS-hez.
(A JATT most JAGO néven éldegél, de a gyártási színvonala a hajdan jpobb sorsa érdemes Deák-nál jár még most is. Hajítófát sem érnek a mozdonyai.) |
(#36916) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36914)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Igen, tudom hogy kiszervezte, de ők sem gyártják. Pedig igen tetszetős, arányos mozdony... |
(#36920) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#36916)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Csíkos Mester! a Tillig BR86-ba lehet kulturáltan hangot varázsolni? Belefér a hangdekóder meg a hangszóró? Van hozzá hanganyag? |
(#36921) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#36920)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Hang az van. Az SL76 az belefér, a hangszóróra nem emlékszem, hogy hova lehetne beletenni. Sajna nincs jelenleg ilyen modell a műhelyben. |
(#36922) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#36916)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Lehetek őszinte?
1: A modell gyártási technológiája a legkevésbé sem barátja a sorozatban való építésnek.
2: Mivel a technológia olyan, amilyen, így a világítás beépítése is macera.
3: Ma már ennyi kézi munkával egy olyan modellt kihozni, amiben még világítás sincs, az egy üzleti katasztrófa. Én sem tenném. |
(#36923) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36922)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Nem is veszek JAGOschinski úrtól mozdonyokat. Megvárom míg valamelyik gyár kihozza műanyag kasztnival szériában... Pont azon érvek miatt, amit Te is írtál. |
(#36924) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#36923)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Látod, ezért vagyok én szomorú...
Ugyanis egy BR93-nak, vagy BR57-nek igenis helye van egy TT pályán. Csak sajnos a JAGO modellek fotózáshoz, statikus diorámához vagy vitrinbe tökéletesek, de használni őket egy terepasztalon nem nagyon lehet. Az alaposan elba...ltázott kivitel miatt makettnek jók, modellnek már nem (lásd: JAGO BR57 teljesen merev kupplung befogója). Ráadásul ezzel a "gyártással" kvázi lelövik a poént, így a nagy gyárak már nem nagyon szívesen fognak bele pl. egy BR57 megépítésébe. Mondván: ott a kisszériás modell, vegyék azt meg. Csak szegények azt nem tudják, hogy ezek a modellek nagyrész csak makettnek jók... |
(#36935) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36924)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
TT BR55 van már?? |
(#36939) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#36935)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Kisszériában Kovács Lajos úrtól. Nézd meg a filmünket! |
(#36940) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36924)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Azért ennyire nem törnék pálcát felettük, igaz a modellek árszintje és a mellé rakott műszaki tartalom nincs pariban, de azért mégis sok gyűjtőnél ott figyelnek ezek a Jago/Jatt modellek.
Példának okáért az E18-ason olyan veszettül sokat nem is változtattak, pedig szépen átvette a Tillig.
A fehérfém mozdonyok kérdésköre meg szerintem épp a fentiek miatt dőlt el, ugyanis a piac telítve van a modellekkel és a Tillig (vagy más) nem invesztál 350-400 ezer eurót egy gőzmozdony projektbe. Mert hiszen a piac se fog rámozdulni kellő lendülettel úgy, hogy a Jago/Jatt gőzösök 250-350 euróért kaphatók, míg egy új Tillig gőzös UVP-je 280 euró. |
(#36950) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
|
(#36971) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#36950)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Jól látom, hogy ebben a katalógusban nincs benne? |
(#36972) TTfan válasza FriTTz hozzászólására (#36971)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Benne van a 14. oldalon 16665-ös cikkszámon.. Valószínűleg még nincs kész példány, így képük sincs még róla (Helyette a 16641-es 2. osztályú képét tették be). |
(#36975) gumidani válasza Orpolyas hozzászólására (#36805)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Nagykanizsán szabadon megtekinthető. |
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 11:38:22 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|