Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       34/65    
(#37248) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#37234) Válasz Szept 8, 2014
A VARTA telepet hova kell beépíteni,hogy ne lássam............
Egyébként milyen az az UHU ragasztó????? ami fehér???
(#37252) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#37208) Válasz Szept 8, 2014
Légy szíves tegyél fel képet,mert nekem az UHU ragasztó nem jött be............sajnos !! Pedig jóval egyszerűbb lenne nekem is !!
(#37255) Frankye moderátori válasza crista.neuralis hozzászólására (#37094) Válasz Szept 8, 2014
E-mail címet soha ne írj ki nyilvánosan, hacsak nem vagy mazochista! A spammerbotok erre vadásznak, és elárasztják a postafiókod levélszeméttel. Az e-mail címed az adatlapodon megtalálható, akinek kell, ott megtalálja. (A hozzászólásból kivettem.)
(#37256) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37252) Válasz Szept 8, 2014
Most éppen nincs egy mozdony sem ahol ezt kellene csinálni - a régieket meg nem fényképeztem. Én mindig epoxyt használtam ( Conrad 2 komponensü 5 perces epoxy. Bekeverek egy keveset egy darab drottal felveszek egy cseppet és belülröl belecsöppentem a beragasztott lámpanyilásba. 3-5 perc mulva leveszem a ragasztoszalagot. Ennyi az egész.
Régen a piros lámpákat belülröl piros permanens filctollal szoktam kifesteni. Amikor még csak hidegfényü fehér LEDek voltak azok buráját belülröl egy kicsit sárgával festettem be. Ezzel el kellett játszani a jo eredményért.
(#37270) HOTotya hozzászólása Válasz Szept 9, 2014
Egy kérdés! A NOHABOK-nál van vörös zárfény?
(#37271) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#37270) Válasz Szept 9, 2014
Magyarországon használt (nem csak MÁV) Nohaboknál gyárilag beépített nincs, viszont az F1 Jelzési utasítás alapján "A vonat végének jelzése" 7.1.2. pontja szerint "Sötétben a vonat végén levő azonos magasságban elhelyezett üzemképes beépített lámpák közül egyiket vagy mindkettőt is be kell kapcsolni úgy, hogy vörös fénnyel világítson ( fehér fényű lámpa esetén vörös előtétüveget kell alkalmazni)"
(#37272) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#37270) Válasz Szept 9, 2014
Belga és Dán Nohaboknak van külön lámpatesten kialakított vörös zárfényük.
(#37273) BaTTka válasza Frankye hozzászólására (#37255) Válasz Szept 9, 2014
Én ki szoktam írni ha éppen úgy adódik, de hetente egy-két olyan mail jön amiben a khmmm... a micsodámat szeretnék megnöveszteni , meg esetleg néha egy-egy mellnövesztés . Ezen kívül nem is jön más. Nincs Neked véletlenül üldözési mániád
(#37275) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#37272) Válasz Szept 9, 2014
Köszi.....tehát jó vele is meg nélküle is?
A gyári modelleken hogyan van megoldva? Akinek van jelezze nekem.....előre is köszönöm!
(#37276) HOTotya válasza BaTTka hozzászólására (#37273) Válasz Szept 9, 2014
Na és legalább ki próbáltál valamit....
(#37277) BaTTka válasza HOTotya hozzászólására (#37276) Válasz Szept 9, 2014
Még nem szántam rá magam Pedig ha nagyobb lenne....
(#37278) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37275) Válasz Szept 10, 2014
A mozdonyokon a vörös fény nagyon nagy agymenés, hiszen a valoságban alig fordul elö, illetve csak nagyon ritka esetben ( tolomozdony, mozdonyszerelvény).
Amikor a mozdony vonatot huz ( életének a 90%-a) hátul semilyen fény nincs, egyszerü tolatásnál, körüljárásnál, mozdonytelepen, stb. a tolatofényt használják ( ami nem vörös) ezért igen kétséges a modellmozdonyok hátso világitása.
(#37280) Vova hozzászólása Válasz Szept 10, 2014
Én a vörös zárfényre házilagosan 2 féle módszert agyaltam ki (megvalósítás még nem volt, egyik módszer lehet, hogy bonyolult, másik meg lehet, hogy nem egyszerű...)

1. RGB led, ki lehet keverni a színt (ha nagyon hideg fehér jön össze elsőre csökkenteni kell a kék fényerejét)
2. Fehér LED 3mm esztergálós módszerrel a vége méretre alakítva, és mögé beapplikálni egy piros SMD-t, ami át tud világítani rajta (ez imitálja a vörös előtétüveget)

Sőt 3. ha valakinek van rá kézügyessége, fényvezetős megoldás
(#37281) diginewl hozzászólása Válasz Szept 10, 2014
Egy "kétségbeesett" kérdés:
Tillig H0-ás ÚJ VT135 motorkocsit és mellékkocsit hogyan lehet szétszedni? Szétpattintós, mint a régi?

Olvasom a leírását, hogy valahol alá kell nyúlni, de nagyon szakszavakkal van írva, nem világos. Egy rajzot nem tudtak hozzá mellékelni? Annyira filigrán szerkezet nem merem feszegetni!
Köszönöm előre is a választ
(#37282) diginewl válasza Vova hozzászólására (#37280) Válasz Szept 10, 2014
Hehe! Üdv!

Én is foglalkoztam ezzel.
Elnézést de ide linkelek a "zindexről" Katt ide! egy írásomat. Szerintem ez alapján mindenki eldöntheti érdemes-e vele foglalkozni...
(#37285) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#37275) Válasz Szept 10, 2014
A TT-s NoHAB-okban hála istennek nincs ilyesmi (etwg már kifejtette, hogy nincs is sok értelme, a kivételektől - gépmenet, tolt ingavonat eltekintve).

H0: A ROCO NoHAB-okban oldalanként két-két izzó van, amik fényvezető prizmákkal viszik a fényt a lámpákhoz. A Heljan NoHAB-okban nincs. A régi Felischmann kövületben sincs, és a Märklinben sincs. Az NMJ-t nem ismerem

N: a Minitrix-ekben nincs, és a régi PIKO-ban sincs.

Mivel a zárfényes balga, vagy belga verziót még nem modellezte egyik gyártó sem, így szerintem zárfényt tenni a NoHAB-okba teljesen felesleges, lévén ingavonati alkalmazásról én még sehol sem hallottam. Kb akkora baki, mint gőzösbe építeni ilyesmit...
(#37286) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37285) Válasz Szept 10, 2014
HOTotya talán majd megírja, hogy miért kérdezte ....
(#37292) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37285) Válasz Szept 10, 2014
Szia!!

Köszi a választ! Akkor mindenki saját maga dönti el,hogy csili-vili legyen vagy a nagyokat utánozza......a lehetőséget én megadom.......
(#37293) zsolesz74 hozzászólása Válasz Szept 10, 2014
Idézet:
A vonat végének jelzése" 7.1.2. pontja szerint "Sötétben a vonat végén levő azonos magasságban elhelyezett üzemképes beépített lámpák közül egyiket vagy mindkettőt is be kell kapcsolni úgy, hogy vörös fénnyel világítson ( fehér fényű lámpa esetén vörös előtétüveget kell alkalmazni)"
Tessék mondani itt vannak még olvasni tudó emberek vagy csak saját elméletüket fújó trombitások?
(#37295) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37293) Válasz Szept 10, 2014
Ezt most nem igazán értem, de biztos bennem van a hiba...
(#37296) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#37293) Válasz Szept 10, 2014
S mi a vonat pontos leirása? Mert egy mozdony igen ritkán felel meg ennek a feltételnek - azaz a mozdony nem vonat, igy azon aligha lehet vörös fény, sem egy sem kettö.....
(#37297) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37295) Válasz Szept 10, 2014
Mivel nem a "válasz" gombot használtad, így nem tudom mire reagáltál ezzel, de megpróbálom megfejteni...

A vonat végét jelezni kell vörös fénnyel, ez tiszta. A vonat lehet egy motorkocsi, egy motorvonat, egy mozdony + a szerelvénye, de lehet egyetlen mozdony is, gépmenetben. Remélem ez is stimmel valahol.

De lépjünk vissza a modellvasúti környezetbe! Tessék mondani!
Hányszor megy egy mozdony egymagában egy terepasztalon?
Mennyire gyakori a terepasztalokon a tolt ingavonat?
Ugye az idézett utasítás szerint "sötétben" kell zárfényeket alkalmazni, mennyire gyakori az éjszakai üzem odahaza?

Persze, vannak hanyagabb mozdonyvezetők, én naponta vonatozom, láttam már eleget az első kocsi homlokfalát telibe vörösbe bevilágító, bekapcsolva hagyott zárfényt. Csakhogy nem ez a megszokott, szabályos, üzemszerű állapot, és őszintén szólva eléggé hülyén is néz ki.

Ergo: mozdonyokban a zárófények kialakításának akkor van értelme, ha az kapcsolható. Ha fix, és kötve van az előre fényekhez, akkor meg butaság.
(#37298) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37297) Válasz Szept 10, 2014
Ehhez csak annyit, hogy egy mozdony ritkán van besorolva, mint vonat - még akkor is felesleges, ha gépmenet - egyszerübb tolatonak besorolni.

Ehhez pontosan tudni kell mit is jelez a zárofény (tábla).

Ha tudjuk a választ, akkor a többi kérdés fel sem merül.

A zárofény vagy tábla a szerelvény utolsó jármüvén azt hivatott jelezni, hogy a vonat komplett, azaz nem vesztett kocsit (ezt kell ellenöriznie a forgalmistának). Miután egyetlen jármü (motorkocsi, mozdony) aligha szakadhat szét és vesztheti el a saját végét, nincs szükség extra kijelzésre - csak az utobbi idöben lett divat itt is kapcsolgatni a förös fényt, jelezve ezzel, hogy más jármü nem volt az elsöhöz kapcsolva (ami amugy is világos a menetparancsból).
A baj pontosan itt van, ha a mozdonyon is ég a vörös lámpa, de utánna vagonok vannak, amiket elvben el is veszthet, senkinek nem fog feltünni a következö állomáson, hogy hiányos a vonat, hiszen ég a vörös lámpa. BUMM
(#37303) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#37298) Válasz Szept 10, 2014
Én nem akartam ebből ilyen nagy durranást,DE akkor mi a ló fenének készítik a modelleket a nagy gyártók úgy ahogy........Van irány fény van zárfény és van reflektor..........(talán még indexet is bele tennének.. ),stb,stb.....külön funkció nyomógombos lehetőséggel készítik a dekódereket!!
Most vasútmodellezünk vagy modellezzük a nagy vasutat ?? A kettő nem mindegy! Ki ezt szeretné ki azt szeretné a terepasztalán látni ,építeni...Én csak szerényen meg kérdeztem amit szerettem volna tudni és nem hergelni itt egymást.........
(#37306) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37303) Válasz Szept 10, 2014

Hát ez az.
A játékgyárak elsödleges feladata a játszo lények játékos nevelése lenne.
A modellgyáraké meg az lenne, hogy hiteles élethü modelleket gyártsanak.

Erre látjuk, hogy a játékgyár félrenevel - magyarul megtéveszt.
A modellgyár meg megy a megtévesztett tömeg után.

Egy jogállamban be is lehetne öket perelni, nemcsak a mikrohullámú sütö gyártoját kellene a macska miatt.

Épp most hozta a fiam a legujabb elektronikus kütyüjét, a gyártoja pléhpofával pirosan odairta, hogy a kedves felhasználo irjon fel minden adatot a gép mellé egy papirra, mert nem vállal semilyen felelöséget az bevitt adatokért. Egy könyvelö biztos nagyon örülne egy ilyen tanácsnak, amikor az egyik papirrol a gépbe bevitt adatot biztonság kedvéért még egy másik papirra is fel kellene irnia.

Szoval emiatt vannak ilyen forumok, hogy bizonyos dolgokat helyre tegyenek´ ha már az, akinek ez lenne a dolga marhaságot csinál és arra tanitja a fiatal generáciot.
(#37308) Frankye válasza BaTTka hozzászólására (#37273) Válasz Szept 10, 2014
Nincs. Sajnos a nagy látogatottságú oldalak, mint "anyaoldalunk", a Hobbielektronika, sajnos már nem egyszer "szedett efféle áldozatot", még az én címemre is bőven jönnek a szemetek. Örülök, hogy Neked szerencséd van/volt vele, de ne adjunk felesleges "támadási felületet", ha nem muszáj. Szerintem. (Személy szerint rettentően utálom a spammereket...)
De erősen eltértünk a topic témájától.
(#37309) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#37306) Válasz Szept 10, 2014
Bocsáss meg,de úgy érzem elbeszélünk egymás mellett! Egy olyan dologról ami két párhuzamos téma!!!
Én azt kérdeztem,hogy van vagy nincs a NOHAB modelleknél vörös fényű világítás nem azt,hogy most kell igazából vagy sem a nagy vasúton a jelzés a mozdonyon vagy vonaton,illetve kell vagy sem!!Az hogy a modellgyártók miért készítenek így modelleket azt tőlük kellene megkérdezni! Szerintem spontán üzleti megfontolásból(mivel félig meddig én is ezt teszem)
Ja és ha így nézzük a dolgokat akkor sok sok embert, céget be lehetne perelni...........(én is ezt tenném,de nem ezt kérdeztem. )
(#37310) Frankye válasza HOTotya hozzászólására (#37309) Válasz Szept 10, 2014
Elbeszélés, vagy sem: Tény, hogy a NoHAB-okon nem volt beépített vörös fény. Ha kellett, vörös üveget alkalmaztak. A Sziliken pl. van (legalábbis a felújítottakon, mert emlékezetem szerint az "eredetin" nem volt, ott is vörös üveget alkalmaztak).
A teljességhez azonban hozzá tartozott az is, hogy elmondják a kollégák, hogy a nagyvasúton hogyan van a szabály. De szerintem ezzel a témát ki is veséztük.
(#37311) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37309) Válasz Szept 10, 2014
Láttad Frankye irását, meg elég egy pillantást vetni bármilyen nohab fényképre, hogy eldöntsd magad a kérdést.
Ha ugyanis vanak a lámpatesten tartovasak ( márpedig vannak) azok pont arra szolgálnak, hogy berakja valaki a vörös üveget.
Ha mozdonyon 2 lámpa van egymáshoz közel akkor, ott külön van a vörös fény. Nagyon kevés olyan jármüvel találkoztam ahol egy lámpatestben volt a 2 szin.
És nem kell okvetlenül a megtévesztett tömeg után bandukolni, mégha a többség ma ezt teszi (puszta üzleti érdekböl), söt elöbb félrevezetnek majd futnak utánnuk.

(#37314) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#37293) Válasz Szept 10, 2014
(#37315) róbertke hozzászólása Válasz Szept 10, 2014
RailJet
(#37316) HOTotya hozzászólása Válasz Szept 10, 2014
Egy kis bütykölés..........

20140910_195...jpg

20140910_200...jpg

20140910_203...jpg
 
(#37317) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#37316) Válasz Szept 10, 2014
a folytatás

20140910_203...jpg

20140910_204...jpg

20140910_204...jpg
 
(#37318) Vova válasza diginewl hozzászólására (#37282) Válasz Szept 10, 2014
Recht schön! Nekem nagyon tetszik.
(#37319) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37317) Válasz Szept 10, 2014
(#37321) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#37316) Válasz Szept 10, 2014
Szia Totya!

Jól megbütykölted őket!
Kár hogy a fotók nem adják vissza rendesen a valódi látványt!
Nagyon ráugrottál a BTTB-s tuningolásokra....
biztos türelmetlenek,várják vissza őket a fűtőházaikba.
Jó világítás tuningot!
Üdv.:korongos
(#37324) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#37309) Válasz Szept 10, 2014
Bocsáss meg, de te az eredeti kérdésedbe nem írtad a "modell" szót. Na itt bukott az egész. Én ha nekem ezt írod - írtad magánban is, akkor automatice a nagyvasútra értelmezem, és végigfutok az összes lehetséges változaton, nem csak a MÁV -én. Részemről ennyi.
(#37325) petyka03 hozzászólása Válasz Szept 11, 2014
Üdv.
SMD led-ből szeretnék H0-s mozdonyba világítást készíteni, a Hestore kínálatból melyiket válasszam?
(#37326) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#37317) Válasz Szept 11, 2014
Kritikai megjegyzések:

DB BR221 (ex V200.1):
Ennek nézz utána, mert az eredeti kunstrukciója 1955-ös, nem ott van a zárfénye, ha van neki egyáltalán, hanem külön lámpatestben.... most nézem van neki, a két alsó fényszóró felett. Nekem a két képen nem jön át, hogy így csináltad-e? Ezen kívül lemaradt a felső harmadik lámpa.*

DR V180: lemaradt a felső, harmadik lámpa.

*: OK, most majd jönnek a szakik, hogy az első 5db V200-os nem is volt 3. fényszóró. Tudom, ez így igaz. Csakhogy valamennyi TT modell a magasabb pályaszámú gépek alapján készült, pláne a BTTB IV. korszakos BR221, azokon meg már beszerelték, az imitáció ott is van a kasznin gravírozva. Ha már tuning, akkor már...
(#37330) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#37303) Válasz Szept 11, 2014
Mert valaki kitalálta, és a többi birka meg megy utánuk. Tisztelet a kivételnek! Mert vannak!

BR132, Ludmilla
ROCO: fix a zárfény gyárilag, még digi üzemben is!
Brawa: analógban fix a zárfény, digiben már az F1, és F2 funkcióval külön kapcsolható!

Taurus:
Jägendorfer: fix a zárfény, digiben is, hiába az MTC aljzat.
ROCO, az újabb, PLUX22-es: külön kapcsolható, mint a Brawa Ludmilla.

Hogy TT-zzünk is:
A Tillig összes PLUX12 aljzattal ellátott modelljében a zárfény kapcsolható.
A Kühn modelljeiben is le lehet választani a zárfényeket, és külön funkcióra kötni.

Minden más fixen virít vörösben...
(#37336) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37326) Válasz Szept 11, 2014
"Felső, harmadik lámpa" = "homlok reflektor". Bocs!
(#37338) etwg válasza Frankye hozzászólására (#37336) Válasz Szept 11, 2014
Frankye, hogy is van ez? A felsö reflektornak csupán az egyik funkcioja az erös fény, a németajku országokban valamikor a háboru után bevezették az un. A világitást, azaz a vonat elejét 3 fény hivatott jelezni ( nem okvetelenül erös, inkább csak fénypontok, de éjjel nappal be kell kapcsolni). Ezek közül egyik sem hivatott bevilágitani a mozdonyvezetö számára, ahhoz valoban be kell kapcsolni a homlok reflektort. (Általában a felsö középsö).
Manapság sok uj meg modernizált jármüvön az also két fehér fénynek is van egy extra, valoban a pálya bevilágitására szolgálo fokozata.( pl. a RJ vezérlökocsijában LED-s az A fény a közepén meg halogén izzok adják a pályavilágitást.)
(#37340) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37321) Válasz Szept 11, 2014
Köszi a fejedelmi többest!

Bár a türelmetlenségem néha kitesz néhány másik embert egybevéve!
(#37342) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37295) Válasz Szept 11, 2014
Gyuri megválaszolta már úgy látom!
(#37383) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37330) Válasz Szept 12, 2014
Szia Csíkos!

Egy megjegyzés a zárfényes témához a ROCO-t illetően:
A ROCO a fix zárfényes modelljeinél is előkészíti a zárfények külön-külön kapcsolgatását!
Az előkészítő panel fonákján van kialakítva.
Egyszerű megcsinálni,mert ez egy előkészítés!
A 2043-masom hangosításakor írtam:
Idézet:
„B A , A B forrpontok között át kell vágni a rézfóliát és rá kell forrasztani a funkciókimenetek vezetékeit.A panelon lévő furatokon tudjuk átvezetni felülre.”
Üdv.:korongos

Zárfény 1.jpg
 
(#37384) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37330) Válasz Szept 12, 2014
Idézet:
„Mert valaki kitalálta, és a többi birka meg megy utánuk. Tisztelet a kivételnek! Mert vannak!”

Igen a nagyvasút!

Idézet:
„A Tillig összes PLUX12 aljzattal ellátott modelljében a zárfény kapcsolható.”

Sajnos nem mindegyikben!
Tillig Artikelnummer: 02671
(#37385) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37383) Válasz Szept 12, 2014
Ha meglesznek a BTTB gépeim átépítve Gyuritól feltétlenül meg kell csinálnod a demó videókat Árpi!
(#37400) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37384) Válasz Szept 12, 2014
Mit talált ki a nagyvasút?
Hogy a vonat végét kell jelezni sötétben. Nem a mozdony végét, csak akkor egyezik meg a kettő, ha a mozdony magában megy, vagy tolja az ingát a vezérlőkocsival előre.

A Tillig BR118-asa kifutó, ha ugyanaz az egyenpanel van benne, mint a többiben, akkor a zárfénynek kapcsolhatónak kellene lennie, PLUX12 dekóder esetében.
(#37401) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37383) Válasz Szept 12, 2014
Tudom, évekkel ezelőtt feltettem az index fórumra, csak mára már nem visszakereshető, egy ottani "emberke" tevékenységének köszönhetően.

Ellenpélda a ROCO esetében, ahol ez nem lehetséges:
H0-ban: DB BR151 BR181, BR218, ÖBB Re1010, Re1044 (régebbi verziók) SBB RE4/4, DB E10. TT-ben: DR BR132 és variánsai. Az összes olyan modell, ahol a világítás egye izzó a panel tetején, és onnan prizmák viszik a fényt előre/hátra. Lásd a képeket.

BR181_előtte.jpg

BR181_utána.jpg
 
(#37402) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37401) Válasz Szept 12, 2014
Megtaláltam az emlegetett képeket, ez történetesen egy ROCO Hercules átépítése volt anno (de ugyanez a panel van a Szergejekben, NoHAB-okban, meg a 2043-asodban is, stb.) Vagyis, aki keres, az talál! Csak, amíg a Kühn a TT mozdonyainál a használati utasításban erre szépen fel is hívja a figyelmet, meg fennt van a Kühn honlapon is, addig a ROCO esetében csak mi tudunk róla, meg az, aki még P. Magdefrau idejében tervezte a panelt. Csak a cég vezetése cserélődött közben...

IMG_4363.jpg

IMG_4364.jpg

IMG_4365.jpg
 
Lapozás       34/65    
Frissek
  2024. Nov, 29. Pé
3:41:56
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés