|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#37986) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#37984)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Ez örök dilemma.
A sinradir mechanikusan is agressziv, azaz karcolja a felületet. Mi, a régebbi generáciok, akiket még a lemezsinek ( U sinek ) is megkörnyékeztek, mindig ovni fogunk a mechanikus tisztitástól, mert az tönkre tette a sin felületét és az elkezdett rozsdásodni. Ma már a többségben tömör alpakka sinek vannak forgalomban, ahol a mechanikai smirglizés az anyagnak nem árt ( legfeljebb idövel eltünik...). Árt viszont a lehullo fém és gumireszelék, azt mindenképpen azonnal fel kell porszivozni, különben bejuthat a jármüvekbe, ahol meglehetösen kártékony!
Ezért továbbra sem ajánlom a sinradirt, illetve, csak akkor, ha vigyáz az ember. Amikor még nem volt ( sok ) sinradir, ennek a funkcioját nagyon jól helyettesitette a kis darab hársfa ( egyenletes strukturáju faanyag) vagy késöbb elökerült LDF papir ( homasote néven is ismert, sajnos nem tudom mi az anyag jelenlegi márkaneve). Ezt nagy tábla formában árulják, préselt vastag 10-15 mm puha papirlap - egy idöben faliujságnak is használták, mert a gombostüt könnyen bele lehet nyomni. Ez könnyen törik igy mindenhol sok maradék hentereg - a régi klubban ez volt a sinek alatt, mert jol tompit. Igy sok hulladék volt. Levágva belülük kis téglalapokat - mindig volt kéznél valami a sinek pucolására .
|
(#37989) rwirtz válasza M298 hozzászólására (#37970)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
És akkor ezen terv szerint csütörtökön lenne a Temofeszten a tali ugyanazon időben? |
(#37990) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Hello!
Az MBS hírlevele szerint az EU-ba 100 EUR fölött mostantól ingyenes az MBS Sebnitz-ből is a kiszállítás! Hurrá!
Robi
|
(#37993) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#37989)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Én nem tudom, ugyanis az építés, az összeszerelés hisztériája közepette nem biztos, hogy ez jó ötlet lenne... |
(#37995) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#37993)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Osztom véleményed. A többiektől pedig elnézést, de ez tényleg nem tűnik jó ötletnek (mindamellett a parkba se lehet csak úgy "ukmukfuk" intézni egy kvázi "ingyen kört"). |
(#37996) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#37993)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Csütörtök délután már nem akarunk szerelni
Ettől függetlenül a parkba bejutás nem tudom megoldható e belépő nélkül... |
(#37997) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#37996)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Akarni nem akarunk, de lehet, hogy kell. |
(#38000) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#37986)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a sínradír az "egy kör megtétele" után már nem szed le semmit, csak morzsálódik, és szétkeni az olajos port a síneken. Ez nem tisztítás, hanem maszatolás, és, ha nem porszívózzuk fel a morzsalékot, akkor még a mozdonyoknak is árt!
El kéne gondolkodni egy nagyon egyszerű dolgon!
Ugye a síneken a kosz az por, a modellekből kiverődő olaj/zsír, és a tapadógyűrűk maradéka, pontosabban ezek keveréke. Ezt kell valahogy leszedni az útból. Tessék mondani, odahaza a tányért az evés után úgy tisztítjuk, hogy leradírozzuk? Ugye nem! Meleg vízben egy durván felületaktív anyaggal, a mosogatószerrel lemossuk a zsírt és az ételmaradékot. Namost ez a "mosogatás" elvileg jó lenne nálunk a síneken is, de a gyakorlatban kivitelezhetetlen. Ezért marad a vizes felületaktív anyag helyett az olajnak megfelelő, apoláros oldószer. Ez praktikusan a sebbenzin, vagy az általam is írt tiszta foltbenzines rongy.
Ha sikerül egy tányért elmosogatni úgy, hogy leradírozzuk, akkor majd meg lehet próbálni meggyőzni arról, hogy a radírozás a modellsíneken is hatásos. |
(#38002) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#37977)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Most nézem!
Nehogy azt írd a modellre, hogy "Bad Münster", vagyis Münster-fürdő!
Az BD Münster. A "Bahn Direktion" rövidítése, vagyis ahhoz a területi igazgatósághoz tartozott a mozdony. |
(#38003) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Nem írom azt, csak átrajzolom a táblát autocad-ben. Egyébként nekem a BTTB E11 hajtásházán az egyik tengely pattintó fül tört le, de már akkor tudom miért Etilacetáttal visszaragasztottam, nem (azért) szorul. A másik, amit Leunában vettem, annál szerencsére nem tört le csak kifehéredett. De az gyakorlatilag tocsogott az akármilyen olajos trutyitól, azért mertem beleáztatni... Nem gondoltam volna, hogy a foltbenzin ilyen rideggé teszi a műanyagot. Ezentúl csak fb-be áztatott fültisztítózom, ha szerelek. |
(#38008) BR95 válasza Orpolyas hozzászólására (#37977)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Ez talán irányadó, ha nem is 81-es, meg nem is DR...
|
|
(#38009) Luciferike válasza BR95 hozzászólására (#38008)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
De igen DR-es. Ott van a kis táblára kiírva. |
(#38010) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#38009)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
DRG-s. A Gesellschaft-ot nem írták ki.
A fotó festés ebben az időszakban volt inkább jellemző. |
(#38013) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Sziasztok!
Keresek Zeuke V200-as kasznit.
Nem baj, ha leharcolt, esetleg repedt, stb, donornak használnám.
Minden megoldás érdekel! |
(#38015) Orpolyas válasza BR95 hozzászólására (#38008)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Köszi, csak akkor milyen felirat megy a sorozat szám alá, a pirossal bekeretezett táblára, ami a VEB BTTB -n és a startos Tillig Br 81-en sincs megtamponozva? |
|
(#38016) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#38015)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Ez ugyan BR01 és gyorsvonati, de egy eredeti táblaszett. |
|
(#38017) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#38016)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Köszönöm Gábor, ezek a táblák megvannak nekem is, csak 81-eshez engem csak az érdekel, hogy milyen felirat van a pályaszámtábla alatti táblán, ami gyárilag sem az NDK-s BTTB sem a Tillig startos 81-esen nincs megnyomva. Kis keresgélés után rengeteg számomra megjelenítendő feliratra kaptam remek rajzalapot ebben a videóban annak ellenére, hogy a 4-es és méretidegen félnullás Fleischmann. Egyébként az oldaladon a BTTB-Zeuke 81-es cikkében szereplő DRG-s mozdonyon meg van jelenítve a táblán valami paca, csak olvashatatlan. Nekem úgy tűnik, mintha a Bw Goslar feliratot áthelyezték volna oda. Attól félek, hogy az innen-onnan összeszedett feliratok miatt furcsa egyveleg lesz ez a mozdony DB és DRG hibrid feliratokkal. Még jó, hogy a súlytábla vasúttársaságtól függetlenül ugyanazt az adatot tartalmazza |
(#38018) róbertke válasza Orpolyas hozzászólására (#38017)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Talán tudok még én is segíteni egy kicsit EZZEL |
(#38020) BR95 válasza Orpolyas hozzászólására (#38017)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Az Eisenbahnstiftung DR(DDR) szekcióját átböngészve, arra a következtetésre jutottam, hogy normál nyomtávos gőzmozdonyoknál a pályaszámtábla alatt nincs semmilyen felirat. A keskeny nyomközű mozdonyoknál a pályaszámtábla alatt található a honos állomásítás. Nézz körül az említett oldalon Te is, hátha nyersz némi plusz információt! |
(#38021) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#38008)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Abból a szempontból viszont pont jó, hogy szépen látszaka a táblák rajta, meg gyakorlatilag ebből a BR80-ból lett a BR81 is, meg lett nagyobbítva a mozdony, és egy tengellyel hosszabb. A BR80 0 könnyű tolató, a BR81 a nehéz tolató mozdony volt akkoriban. A Zeuke/BTTB korban, az NDK-s modellek idején a DR-es BR81 egy fantázia mozdony volt. Ugyanis 1945 után az összes DRG-s BR81 a nyugati zónában maradt, vagyis DB-s lett. III. korszakos DR-es BR81 nem volt. |
(#38026) M298 válasza hoTTo hozzászólására (#37996)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
BaráTTaim! Élvezzük a Vasúttörténeti Park vezetőjének rokonszenvét, október 9-én (Dénes napon)16.30.tól 18.00-ig a havi második csütörtök estéjén szokásos talit megtarthatjuk. A létszámtól függően kapunk termet. Ehhez kell egy névsort leadnom, hogy a belépés biztosított legyen. Nem szeretném keverni a TEMOFESZT előkészítéssel, ezért aki a talin szeretne résztvenni a jelzett időpontban, október 6-ig a marta.istvan@mav-start.hu-ra írja le. Gépkocsi rendszám nem kell, mert parkolás a személybejáró melletti külső parkolóban engedélyezett. Nem kötelező, úgy gondolom, hogy ha kb. 10 fő jelentkező lesz átadom a névsort. Tessék dönteni mielőbb, nem szeretném eljátszani feleslegesen a lehetőséget! |
(#38027) Orpolyas válasza BR95 hozzászólására (#38020)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Mivel az NDK-ba nem jutott az eredeti mozdonyból, így DRG-s azaz a háború előtti verziót próbálnám megjeleníteni, és nem hiszem, hogy anno Zeuke bácsi csak úgy poénból biggyesztette volna oda a megtamponozatlan (avagy kidomborított felirat nélküli) táblát. Az, hogy NDK-s feliratozást kapott az egy dolog, de a kaszni szerintem DRG-s, hiszen más modellből is csinált freelance kiadást. Tehát akkor máshogy teszem fel a kérdést: A DRG-s mozdonyon milyen felirat szerepel a pályaszám tábla alatt? |
(#38028) róbertke válasza Orpolyas hozzászólására (#38027)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
|
(#38029) Frankye moderátori
válasza ponTT hozzászólására (#38013)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Ezt legközelebb légy szíves az Apróhirdetés rovatban tedd közzé!
Köszönöm. |
(#38030) róbertke válasza Orpolyas hozzászólására (#38027)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Itt van egy mégjobb kép a DRG BR81 -ről |
(#38031) BR95 válasza Orpolyas hozzászólására (#38027)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Meglehet tévedek:
A pályaszámtábla alatt (a 008-as esetében) "Rbd Oldenburg" szerepel, mert először ide az Oldenburg-i Reichsbahndirektionen-hez lett helyezve. A mozdony orra felé eső alsó sarokban pedig: "Bw Oldenburg" szerepelne, mert az Oldenburg-i fűtőház állományába tartozott.
Ebben nekem az álnok Wikipédia segített, ha nem így van akkor a cikk szerkesztőjét illessétek kőzáporral...
Szerk: 1935-től RBD Oldenburg megszűnik, RBD Münster és RBD Hannover veszi át a vonalhálózatát. |
(#38032) Orpolyas válasza BR95 hozzászólására (#38031)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
No, akkor szépen sorjában mindenkinek. róbertke: a te általad feltöltött képen valami rövídítés Magdeburg áll.
BR95: Amennyiben igazad van, most kipróbálom a legjobb emotikont, mert te vagy az én emberem a táblagyűjteményen amit letöltöttem BD Münster szerepel.
köszi szépen a segítséget, így nem fals mozdonyom lesz |
|
(#38034) BR95 válasza Orpolyas hozzászólására (#38032)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Csak vigyázz a BD a Bundesbahn-nál használt rövidítés. '45 előtt RBD néven szerepelt. Ha DRG/DRB mozdonyt szeretnél, akkor neked az RBD-t kell megszerkesztened. Ha DB-s mozdonyt szeretnél, akkor jó a csatolt képen szereplő felirat. |
(#38035) Orpolyas válasza BR95 hozzászólására (#38034)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
rendicsek, majd átméretezem a Deutsche Reichsbahn R-jét akkorára és BUMM kész a Chocapic. |
(#38037) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#38027)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Csak a modellekből kiindulva, szerintem mindenképp a DRG-s változat leképzése volt a cél anno, a '60-as évek elején, amikor megszületett az első szerszám. Később ezen javítgattak, frissítgettek, de alapjaiban nem változott. Akár a 92-esnél, itt is szerintem ahány ház, annyi változat létezett, ezért ma már nem lehet pontosan tudni, hogy melyikről vették a mintát.
Nézegettem a gyűjteményem darabjait és bizony fogós-ravasz kérdés a kis tábla felirata. Lefotóztam, hogy a 02210-es cikkszámú, Parisel kiadású modellen csak valami maszat utal a kis feliratra. A 02212-es fotófestésnél meg nincs is ott semmi, csak az üres tábla. Mostanában érkezik az ebay-ről egy késői DRG-s 81-es amit majd jól szemügyre veszek és utána talán okosabbak leszünk.
Mindenképp dicséretes az elhatározásod Árpi, mert legalább lesz végre egy olyan modell, amin olvasható is az összes tábla. |
|
(#38039) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 1, 2014 |
|
Ja, aki szeret tévézni. Ma is sorsoltunk a VMTV-ben, ezuttal a Modellzónában.
EZT NÉZD MEG!
|
(#38040) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
No, mivel már gyakorlatilag 3, technikailag 6 táblával kész vagyok, így szükségét érzem megosztani veletek a munkám. Íme! |
|
(#38041) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#38040)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
csak a printscreenelt jpg. fájl miatt homályos, a fotomarás elvileg borotva éles lesz ( csak azért, mert a tű nem éles, hanem hegyes ) |
(#38043) zsolesz74 válasza Orpolyas hozzászólására (#38041)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Te fogod fotomaratni vagy más valaki csinálja meg neked? |
(#38044) róbertke válasza Orpolyas hozzászólására (#38040)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Én meg tovább kutakodtam amennyire csak lehetett.
60 darabra tervezett szériából csak 10 készült el 1928-ban, mind a Hanomagnál 10555 - 10564 gyártási számmal. / katt ide / Első állomásítási helyük Goslar (81 001–005) és Oldenburg (81 006–010) volt. 1935 május 15.-én 5 gépet a déli országrészbe, Bajor területre állomásítottak át: 81 001+002 Bw Regensburg és a 81 003–005 Bw Hof állomásokra/vontatási főnökségekre. A II. Világháború után mind a 10 gép a DB -hez került, Oldenburg és Padernborn állomásokra. 1963: Selejtezték mindegyiket. Egyetlen egy gépnek lelhető fel a pontos életútja, a megmaradt 81 004 -é, itt Mint a lenti képekből látszik, a legjobb sorsa 1978 és 1996 között volt. |
(#38062) Orpolyas válasza zsolesz74 hozzászólására (#38043)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Az tény, hogy azt állítottam, hogy közel vagyok a tűzhöz, de ennyire azért nem Majd el lesz küldve külsős céghez.
Gábor! Ha már ilyen szépen lefotóztad a gépeket, a víztartály oldalán lévő feliratról nem csináltál véletlenül olyan képet, amin teljes egészében olvasható? Jól látom, hogy "Knorr Bremse [B-P] Letzte Brems Unt(???) 27 6 30" |
(#38064) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#38062)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Bocs, B-P helyett G-P |
(#38065) sunocske válasza Orpolyas hozzászólására (#38062)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Igen, jól olvastad. A Knorr a mozdony fékszelepének (illetve jó eséllyel a teljes fékrendszerének) a gyártója. A G-P a fékszelep üzemmódjaira (személy és teher) utal, a Letzte Brems Unt. az utolsó fékvizsgálat dátuma. |
(#38067) BR95 válasza Orpolyas hozzászólására (#38062)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Knorr fékrendszer teher és személyvonatokhoz, Utolsó fékfelül(alul...)vizsgálat 1930.06.27-én
Lassú voltam... |
(#38068) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#38067)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
És ne felejtsd le a szertartály oldaláról:
Wasser 8m3
Kohle 3t |
(#38069) Orpolyas válasza sunocske hozzászólására (#38065)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Na, az Unt. rövidítés jelentését nem tudtam, hogy micsoda, de sejtettem, miről lesz szó Gondoltam, hogy a Knorr az a gyártó lesz, mert még a hazai vasúti járműveken is gyakran látni a logóját a helsinki úti üzemnek. De ettől még egy teljes, lehetőségekhez képest olvasható fotó jól jönne, hogy át tudjam rajzolni. Ezt vizes matricával lenne célszerű felvinni a súlytáblával és a Kipprost felirattal egyetemben, ugyanis ezek a rendelkezésemre álló képekből viszonyítva festve voltak. |
(#38071) Orpolyas válasza BR95 hozzászólására (#38068)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
én es lassú voltam. Az a súlytáblában van elhelyezve egy Märklin H0 azonos pályaszámú modelljén. |
(#38082) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Ottóéknak köszönhetően ismét egy szép darabbal gazdagodott az asztal : |
|
(#38084) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38082)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Gratulálok! A "koszolás" a Te munkád, vagy "gyári"? Nagyon jól sikerült. |
(#38085) Lezlinilzen válasza Frankye hozzászólására (#38084)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Köszönöm!
A hidraulika csövek és a koszolás az én elkövetésem. |
(#38087) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#38062)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Ott van az Árpi a 2-es képen.
Ahogy Józsi írta.
Alul meg Krpprest. Ez nem tudom, mit jelent. |
(#38088) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38082)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
|
(#38090) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Ma kézhez kaptam a Tillig 2014/2015-ös nagy katalógusát. Szép, vastag, bőséges magyar kínálat (még mind 2. oszt. kocsival illusztrálják az 1. oszt.-t.)
Külön figyelemre méltó, hogy végre van benne egy táblázat, ahol a helyére teszik az egyes modellcsoportok és az aktuálisan kapható dekóderek kompatibilitását. A sok vihart kavart, rossz próbálkozásokat pedig szépen auslaufra tették.
Ja, és az új dekóderek az Uhlenbrock-tól jönnek. Jó választás.
Az új online felületükön pedig egy mosolyogtató eset: a magyar viszonteladók közül kettőnél a tulajdonos privát címére mutat a térkép. Értem, hogy miért, de szerintem ildomos lenne jelezni a gyárnál, hogy ezen változtassanak. |
|
(#38092) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#38087)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Kipprost=Dönthető rács |
(#38095) róbertke válasza Orpolyas hozzászólására (#38069)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Olasz fórumoldalról ITT egy összefoglaló a BR81 -ről. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 3:24:32 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|