|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#37913) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37910)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Akkor meg pláne tudsz válogatni.
A Tilliget javaslom és akár szabadonfutó is szóba jöhet, ez most Ottóéknál 1000,- / db.
Bár egy kicsit fázom a gyárilag tengelyre sajtolt kerekek lefejtése, majd újra tengelyre húzásától. |
(#37940) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#37913)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Attól én is, szerencsére Gyurinak meg van hozzá az eszközparkja!
Ha végre elkészülünk az átépítésekkel mindenképpen tartok egy bemutatót, mert a kuka érett gépeket helyre lehet vele állítani! (ha nem törött a kaszni.) |
(#37941) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37940)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Kíváncsian várom. |
(#38050) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Régi PikoBR55 H0-ás (sncf -fekete) mozdonyról a feliratokat, mivel érdemes leszedni? Mi oldja a sárgás, és fehér festéket, ami az alatta levő feketét nem? |
(#38051) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#38050)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
70%-os alkoholba mártott fülpucolóval próbáld meg. (Anno a BTTB tampont ez kiválóan lehozta, szerintem ilyesmivel dekorálhattak PIKO-ék is akkoriban.) Valami azt súgja, hogy lesz kéznél ilyen oldószer... |
(#38054) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#38050)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
MÁV 410-es készül? |
(#38055) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#38054)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2014 |
|
Most erre mit válaszoljak?
Nem, mert úgy nem tudom megcsinálni, hogy máv 410-es legyen. Kéményt, világítást, konyha feletti tetőátalakítást, stb. kellene legalább végezni.
Viszont zavar ez az SNCF felirat rajta. Ha sikerül leszednem... hát lehet hogy kerül rá egy tábla, de szerintem marad feketén, így is nagyon elegánsak ezek a régi mozdonyok. |
(#38081) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Urak!
Segítségre szorulok!
Az SNCF TGV Duplex vonatának mozdonyfején a lámpák hogyan világítanak? Konkrétan a két alsó lámpatestben dupla optika van egymás mellett, a zárfény a belső, vagy a külső?
Közben megtaláltam:
TGV |
(#38091) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38081)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2014 |
|
Az összes Francia/SNCF gépnek - amin persze van - úgy van megoldva a világítása, hogy a külső a fehér, a belső a vörös színű világítás. |
(#38123) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2014 |
|
Lendkerekezés................. |
|
(#38132) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#38123)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2014 |
|
Tuti nem ez megy a C50 -es kaszniba .... |
(#38165) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#38123)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2014 |
|
A két ledítősúly között mi az a nagy darab sza.... izé, bocsánat, ipari hulladék??? |
(#38183) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38081)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2014 |
|
Milyen méretbe van nálad TGV? |
(#38184) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#38123)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2014 |
|
Ne is foglalkozz ezzel a sok irigykedővel Gyuri!
Ha már ilyen alacsonyan van a színvonal, legalább te is könnyen át tudod lépni! |
(#38185) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#38183)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2014 |
|
H0. Volt, mert készen lett és el is vitték. Mehano volt. Két másik Juef még itt van, de ebben nem lehet megcsinálni a világítást. |
(#38186) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38185)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2014 |
|
Azt hittem TT-s.
Off
A emeletes cuccok alakulnak?
On |
(#38187) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38165)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2014 |
|
|
(#38189) Luciferike válasza HOTotya hozzászólására (#38187)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2014 |
|
Nekem is volt sok olyan motorom. Régebben repülő modellekhez volt azt hiszem. Legokba is be lehetett építeni mert be fért a kockák közé pont.
Most már csak egy ócskám van amiből hiányzik a szénkefe része. |
(#38192) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#38187)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2014 |
|
OK, csak ránézésre pont olyan, mint az általam sokat szidott Mabuchi klón, amiket a PIKO szerel be az Expert modellekbe is ( ). |
(#38195) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#38186)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2014 |
|
Igen, megjött a 0,2mm-es NYÁK lemez hozzájuk, egy pici türelmet kérek szépen még.
Kössz! |
(#38198) masTTertape válasza HOTotya hozzászólására (#38187)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2014 |
|
Motrax az és gyanúm, hogy kb. ugyanabban a gyárban készül, mint az összes Mabuchi és klónjai.
Ettől függetlenül lehet jó is, csak kérdés, hogy találsz-e még ugyanilyet egy maréknyi közt... |
(#38200) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38195)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2014 |
|
Én rá érek, nem kell kapkodni. |
(#38203) Luciferike válasza róbertke hozzászólására (#38201)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2014 |
|
Csíkos mester idáig elkészítette a dolgaim akkorra amikorra kellett. Pedig volt, hogy sürgős megrendelés volt tőle részem felől.
Így megbízok benne, hogy készen lesz mikorra kell. |
(#38213) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#38205)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2014 |
|
OFF line voltam... |
(#38319) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2014 |
|
Sziasztok!
Van egy Rokal E10 200-as kasznim, azt össze lehet hozni valami modernebb alvázzal? |
(#38353) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#38319)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2014 |
|
1:100-as, nem 1:120-as. Keresd meg bucimaci kollégát, ő ROKAL gyűjtő, hátha tudja használni. |
(#38357) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38353)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2014 |
|
Akkor azért tünt nekem olyan bumfordinak |
(#38474) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#34393)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2014 |
|
Szia Milos Grimasz!
Idézet: „Tegnap esti termés.
MÁV D 611-os idegen eredetű kocsi. Méret: H0e
És egy kis apróság HOTotya jóvoltából. Ha minden jól megy a "gúnyáját" hamarosan megkapja.”
Írtad néhány hónapja....
Ha jól gondolom az a hajtás,egy C50-esé volt.
Lett belőle valami??
Végül megkapta a gúnyáját???
Az a MÁV D611-es kaszni is gyönyörű munka volt.
Kíváncsi lennék rájuk.
Üdv.:korongos |
|
(#39350) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 13, 2014 |
|
Egy kedves barátom modellje került hozzám motorizálás miatt. Motort már találtam, de még nem döntöttem el, hogy hogyan tovább. ( az egész TT-ben készült és minden házimunka).
Hajdanán én dolgoztam ki a mechanikai részleteket, és ez már talán a 20. mozdonytipus ilyen elveken felépitve. (Egész más elveken alapszik, mint a nagyszériás és kisszériás modellek többsége).
|
|
(#39353) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#38474)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2014 |
|
A C50-es még mindig nudizik, sajnos idő hiány miatt egyenlőre jegelem.
A Dk611-es kocsit kissé újra gondoltam. Bár még ez is csak kísérleti példány.
|
|
(#39361) sunocske válasza etwg hozzászólására (#39350)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2014 |
|
|
(#39459) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Sziasztok!
Készülő félben van Ilonka újabb két változata. Az egyik az első gyártáskori változatoknak megfelelően. Egy kis gondban vagyok a festést illetően!
A rövid füstszekrényesnek az ezüstkönyvben van róla kép, a színe ami biztos hogy nem fekete. A felső része valószínűleg zöld, viszont az alvázról lövésem sincs, pirosra tippelek.
Ha van valakinek valami infója, a tipp is érdekel! Kérem ossza meg |
|
(#39463) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#39459)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Mifelénk nem igen volt divat a piros futomü, nem tudom, de gondolom, hogy az inkább fekete. |
(#39475) Milos Grimasz válasza GABA TT hozzászólására (#39459)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Egyre jobbakat készítesz! Egyszer majd élőben is megskubiznám. |
(#39492) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#39463)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Találtam egy fotót amin piros.
A könyvben a fekete fehér fotón a rugó kötegek és a tengely ágyak feketék, de az alváz és a kerekek világosabb színűek legalább is nekem úgy tűnik. Viszon fekete biztosan volt!
Köszi! ) |
|
(#39493) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#39492)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Nem tudom, hogy ez mennyire eredeti vagy inkább az önképzö népmüvészeti pingálás ujabb remekmüve.
Szépnek szép, s nem hiszem, hogy valaki valaha megszolna, ha ilyenre fested a modelledet - föleg ha még fotod is van.
|
(#39496) róbertke válasza GABA TT hozzászólására (#39492)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Igaza van etwg -nek, ez a gép alul-felül fekete volt munkáséveiben. |
(#39503) csíkosháTTú válasza GABA TT hozzászólására (#39492)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Az ilyen kiállított szobormozdonyokkal vigyázz! Távolról sem az eredeti színekben pompáznak! Lásd a Gützold lyukra futását a MÁV520-szal, ott a Füstiben található példányt fotózták körbe, holott... Vagy a Szolnokon kiállított, és szépen kidekorált 424 230 sem volt így festve fénykorában, ahogy most ott áll. (Kétségtelenül mutatós, csak így nem volt üzemben soha.) |
(#39532) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Segitséget keresek. Ki ismeri ki magát jol a 375-s mozdony részeiben. Eléggé kacifántos a vezérmüve.+
Ki tudja mire van az a két bekeretezett elem a szerkezetben?
Kösz |
|
(#39538) BR95 válasza etwg hozzászólására (#39532)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Esetleg a harmadik kép melletti szöveg segít?
ErőJ |
(#39539) etwg válasza BR95 hozzászólására (#39538)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Kösz ezt ismerem, de ö is inkább azt irja, hogy nem tudja miért ilyen....
|
(#39542) hkrisz79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Üdvözlet!
Tudna valaki segíteni Fuggerth Szili belvilágával kapcsolatban? Sikerült megcsípnem egy kasztnit jó árban és kezdeném összeépíteni ill. a még hiányzó alkatrészeket beszerezni. Az lenne a kérdés, hogy a hajtás az csereszabatos a csörgőével? Az az egyetlen dolog amit pillanarnyilag nem látom honnan szerzek be. Valami más hajtás amit bele lehet operálni viszonylag könnyen? Neten láttam, hogy valaki roco Br 215-jét rakta bele a Csörgőbe.
Előre is köszi!
Üdv.
Krisztián |
(#39543) BR95 válasza etwg hozzászólására (#39539)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Csak tippelek, de nem lehet hogy a kisnyomású baloldali henger eltérő töltését szabályozza? |
(#39545) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#39542)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Tudomásom szerint a kerékátmérőben van különbség. A ROCO-s átépítést Lantos Gyula barátom követte el, de ez kényszermegoldás volt, ugyanis akkoriban olyanok voltak a Fuggerth forgóvázak, mint a Dacia 1310TLX kocsik... Hosszútávon sajnos nem igazán bevált megoldás, a keszthelyi így átépített M41-k pl. azóta ismét Fuggerth hajtásokkal mennek. |
(#39548) etwg válasza BR95 hozzászólására (#39543)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
A baj az, hogy mind a két oldalon ilyen van, és ha megnézed János egyik képén, a két rud teljesen el van fordulva, mintha ilyen kacifántosan emelték volna a kulisszakövet (ami nincs kizárva). |
(#39550) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#39549)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Az biztos, de az egy forgóvázon hajtott, ősöreg M41-t leszámítva is van a középmotorosból is vagy 3 féle kivitel, amit természetesen nem csereszabatosak egymással. |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 11:35:45 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|