Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       53/86    
(#38408) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 17, 2014
A TEMOFESZTEN szerettem volna megépíteni egy ROCO R9-R10 geometriájó 60°-os hózentrógert, sajnos azonban a kis szögű íves átszelésen siklottak a hosszú kéttengelyes kocsik. A probléma abból adódott, hogy az ív miatt a kerekek a külső ívnek feszültek. A belső ívnél lévő vezetősín csúcspontján már áthaladt a kerék, viszont a külső íven futó kerék még nem érte el a szívdarabot. Miután a belső támasztás megszűnt, a külső meg még nem jött létre, ezért a kerék felugrott a szívdarabra. Sajnos a tervezéskor nem számoltam a valódinál jóval nagyobb nyomvezetési méretekkel!

A megoldás az lesz, hogy az íves átszelés külső száraiba be kell iktatni egy egyenes szakaszt, de emiatt újra kellett tervezni az egészet, le kellett mondani a szép hosszú kitérőről, és szét kellett bombázni az egész eddigi melót!

Baker kolléga, a te íves cuccodnak is ez lesz a baja!

Az első kép az új terv, a második az eredeti.

ht_roco_R9R1...jpg

ht_roco_R9R1...jpg
 
(#38409) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38408) Válasz Okt 17, 2014
Sírni tudnék...

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg
 
(#38417) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#38409) Válasz Okt 17, 2014
Részvétem!
(#38418) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#38408) Válasz Okt 17, 2014
Én arról már lemondtam, meg az elég rövid, hogy beletervezzek egyenest.
Arról az angolról, amit mutattál tudnál küldeni képeket? Főleg a csúcssínek rögzítéséről.
(#38446) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#38408) Válasz Okt 18, 2014
Előbb -utóbb az kell Laci, hogy mi a te megrendelőid a méretarányunkhoz "adományként" viszünk neked rövid és hosszú tengelytávú 2tg valamint 4tg rövid és hosszú kocsikat. Ez méretarányonként 4db kocsit jelentene. Mozdonyokat meg akkor, amikor konkréttá válik, hogy építeni tudod a váltót.
(#38475) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#38418) Válasz Okt 18, 2014
A Temofesztre készülődés lázában elfelejtettem feltölteni:

CAM03071.jpg

CAM03076.jpg

CAM03077.jpg
 
(#38476) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38475) Válasz Okt 18, 2014

CAM03061.jpg

CAM03065.jpg

CAM03066.jpg
 
(#38477) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38476) Válasz Okt 18, 2014
És az állító talpfa:

CAM03125.jpg
 
(#38478) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38409) Válasz Okt 18, 2014
No, ez a v2.0 úgy néz ki már szépen működik!

Ehhez már nem csináltattam papírsablont, mert akkor nem tudtam volna haladni vele a héten.

R9-R10 íves ...jpg
 
(#38479) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#38446) Válasz Okt 18, 2014
Elég a hosszú kéttengelyes, csak azokkal szokott gond lenni, mert ott fordul el nagyon a kerék az érintő síkjától.
(#38488) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#38478) Válasz Okt 19, 2014
Ennél már a "kiegyenesített" kereszt van bent?
(#38490) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#38488) Válasz Okt 19, 2014
Igen, a külső ágak 70mm, a belsők 20mm hosszan egyenesek.
(#38535) piltdownman válasza HOTotya hozzászólására (#38352) Válasz Okt 20, 2014
Idézet:
„Azért nagyon komoly sínhajlító szerszám!!! Milyen vezérlést készítettél hozzá....léptető vagy csak sima dc motorhajtás.....”
Thyssen liftek háromfázisú aszinkron motor meghajtója. Ha elfelejtené a CV-ket és beszorultok, engem lehet átkozni. Így kell bekötni:

sínhajlÍtó v...jpg
 
(#38537) piltdownman hozzászólása Válasz Okt 20, 2014
Itt az első kitérő, mely Váltógyártó Művész Úr szíves engedelmével az ő által közölt régi 286mm-es rajzra épült. Kb. harminc órában van, mivel segédeszközöket kellett csinálni.
A porelszívással meglepően sok időt vesztettem, a teszt kocsihoz elég volt öt perc.
A forrasztások rondák, de nem harisnyázom le őket, majd a következő 6 db szebb lesz.


kitérő motor...jpg
 
(#38544) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#38537) Válasz Okt 20, 2014
A tesztkocsi!!!!!!!! Óriási! Mire nem jó a használaton kívüli NYÁK!

Elsőre nem is olyan vészes! Még a forrasztások sem!
(#38561) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#38476) Válasz Okt 20, 2014
S tudjátok hol van a valoságban ilyen váltokombinácio?
(#38572) dani545 hozzászólása Válasz Okt 20, 2014
Üdv!
Anno talán volt róla szó, de nem találom itt a topikban: nyák csíkokat hol lehet csináltatni? Vagy érdemes magamnak levagdosni?
Dani
(#38573) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#38537) Válasz Okt 20, 2014
Nagyon jó elsőre, bár a forrasztásokon még van mit csiszolni!

Amit javasolnék, hogy azon a talpfán, ahonnan kezdődik a csúcssín hajlása, kicsit erősebb forrasztást csinálj (piros pöttyök), és a forrasztás után a sárgával jelölt részen csiszold le a sín talpát, hogy a csúcssín könnyebben hajoljon!

Sajnos ennél jobb képem nincs a lecsiszolt síntalpról.

A tesztkocsi is ötletes, de hosszabbra kéne építeni, mert ahol egy forgózsámoly még átmegy, ott egy hosszabb kéttengelyes még megszorulhat. Én 55mm-es tesztkocsit csináltam.

bttb_klon.jpg

tt_ew1_01.jpg
 
(#38575) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#38561) Válasz Okt 20, 2014
Például Zircen!

hasonlit3.jpg
 
(#38578) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#38537) Válasz Okt 20, 2014
Idézet:
„... és a forrasztás után a sárgával jelölt részen csiszold le a sín talpát ...”

No, ezt egy kicsit hülyén fogalmaztam meg!

Természetesen lecsiszolni még a forrasztás előtt kell, attól a talpfától kezdve, ahol majd az utolsó forrasztás lesz!
(#38579) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#38575) Válasz Okt 20, 2014

én még egyröl tudok.....
(#38581) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#38579) Válasz Okt 20, 2014
Én sokról, te melyikre gondolsz?
(#38583) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#38581) Válasz Okt 20, 2014
Csak azt hittem nagyobb ritkaság. Én egyröl tudok egy igazi 2 vágányu vasuton.
(#38587) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#38583) Válasz Okt 20, 2014
Úgy viszont csak ezt az egyet!
(#38588) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38478) Válasz Okt 20, 2014
Egy kis szakmai...

Ha nagyon kis szögű szívdarabot készítünk, célszerű a könyöksíneket két hajlítási ponttal készíteni, mert ha csak egy hajlítást készítünk, akkor túl nagy lesz a távolság a hajlítás, és a keresztezési csúcs között, ahova "beeshet" a kerék.

A képeken jól látszik az egy és a két hajítás. Az egy hajlításnál 7,2 és 11 fokosak a csúcsok, a két hajlításnál a szög 4,7 fok.


R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg
 
(#38593) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#38588) Válasz Okt 21, 2014
Hát igen, mindennek van határa - nagyvasuton is. A nagyon kis szögü kitéröknél ott is kerülik a fix szivdarabot......
(#38595) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#38588) Válasz Okt 21, 2014
Idézet:
„Ha nagyon kis szögű szívdarabot készítünk, célszerű a könyöksíneket két hajlítási ponttal készíteni, mert ha csak egy hajlítást készítünk, akkor túl nagy lesz a távolság a hajlítás, és a keresztezési csúcs között, ahova "beeshet" a kerék.”
Végül is ez tökéletesen logikus. Annyira, hogy akár nekem is eszembe juthatott volna...
(#38608) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#38477) Válasz Okt 21, 2014
Köszi
Esetleg annak a BTTB-s bázelinek a rajzát el tudnád küldeni? Tudom, hogy megígértem, hogy nem csinálok olyat, de lehet, hogy mégis.
(#38612) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#38608) Válasz Okt 21, 2014
Elküldtem mailben.

Aztán nekem ne gyere majd bőgve, mert nem fog érdekelni!
(#38614) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#38612) Válasz Okt 21, 2014
Köszi
Még nem biztos, hogy kell, egyenlőre csak a lehetőségekkel játszogatok.
(#38626) TTmisi hozzászólása Válasz Okt 21, 2014
A Temofeszt-es beszélgetés után én is belefogtam egy BTTB geometriájú kitérőbe, kisebb-nagyobb sikerrel. Van még mit javítani rajta, de gyakorlat teszi a „mestert”.
Köszönet Váltógyártónak az alaprajért és a tanácsokért!

PA200001T.jpg

PA200012T.jpg

PA200013T.jpg
 
(#38645) piltdownman válasza Váltógyártó hozzászólására (#38573) Válasz Okt 22, 2014
Gyors módszer a NYÁK-okról a felesleg leszedésére?
Gyors módszer a szögre csiszoláshoz?
Hálás köszönet a tanácsokért.
(#38646) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#38645) Válasz Okt 22, 2014
Idézet:
„Gyors módszer...”

A modellezés nem a türelmetlen ember sportja!

A NYÁK-on milyen felesleg van? Ott csak a réz fóliát kell kicsit megszakítani, ezt tűreszelővel szoktam csinálni.

Amíg kézzel csináltam a kitérőket, rajzoltam egy papírlapra egy vízszintes egyenest, meg a kívánt szöget jobbról balról, utána a papírt a vízszintes mentén derékszögben behajtottam, a szögben rajzolt vonalra illesztettem a sínt (rá is lehet ragasztani egy csöpp Technokollal) hogy a vége kicsivel a vízszintes fölé lógjon, a vízszintest hozzáigazítottam a satu pofájához, majd a pofa mentén lereszeltem. Egész pontos eredményt lehet kapni ezzel a módszerrel, és semmi extra cucc nem kell hozzá!

A csúcssín kialakítása ugyanígy történik, csak kisebb szögben kell a sínt a satuba fogni. Ezt saccra csináltam, megjelöltem a sínen alkoholos filcel, hogy meddig tartson a szög, és ennek megfelelően fogtam be a satuba.
(#38647) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38588) Válasz Okt 23, 2014
Elkészült az íves hózentróger váltó vágányzata. Holnap az elektromos kialakítás következik. Mivel a szívdarabok meg lesznek táplálva, ezért itt egy kicsit egyszerűbb dolgom lesz.

Szép nagy darab, rendesen elfoglalja az asztalomat!

R9-R10 íves ...jpg

R9-R10 íves ...jpg
 
(#38651) proba válasza piltdownman hozzászólására (#38645) Válasz Okt 23, 2014
Talán egy köszörű oldalának nekinyomni megfelelő szögben.
Mivel az nem volt itthon ezért egy szalagcsiszolót használtam helyette.
(#38661) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#38651) Válasz Okt 23, 2014
Természetesen a köszörű is jó megoldás, a szalagcsiszoló pedig még jobb, ha van otthon ilyen szerkezeted. Én a legegyszerűbb megoldást írtam le.
(#38667) TTmisi hozzászólása Válasz Okt 23, 2014
Ha valakit érdekel egészen sok geometria és ötlet megtalálható a következő oldalon Bővebben: Link
(#38705) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 24, 2014
Napi horror!

26 csúcssín, 48 szög és baromi kemény PECO CODE 100 profil!

fugi_geo_ht3...jpg

fugi_geo_ht3...jpg
 
(#38706) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#38705) Válasz Okt 24, 2014
Egy profinak ez meg se kottyan..........
(#38716) piltdownman válasza Váltógyártó hozzászólására (#38646) Válasz Okt 24, 2014
Idézet:
„ A modellezés nem a türelmetlen ember sportja! ”

(#15606) Váltógyártó hozzászólása Válasz • Ápr 1, 2013
Ezen a képeken az alulról számított harmadik és negyedik talpfák le vannak
csiszolva, nyilván hogy a festés ne sérüljön, ezt (is) kéne gyorsítani a
reszeléshez képest.

(#16888) Váltógyártó hozzászólása Válasz • Máj 12, 2013
Az alulról számított ötödik talpfánál miért vannak elvágva a nyelvek?
(#38718) piltdownman hozzászólása Válasz Okt 24, 2014
Hátha másnak is hasznos.
A talpfákat átlátszó, öntapadós könyvborító fóliára nyomom, a v-sablon esetén fontos,hogy a hurokantennák hangolva legyenek , a sínek végét köszörülöm. A hét "V" alak 70perc volt vágástól mikulásig. Azt hiszem,csiga lassú vagyok. Ti mennyi idő alatt dobjátok össze?



sín köszörül...jpg

talpfák fóli...jpg

V sablon.jpg
 
(#38720) piltdownman válasza Váltógyártó hozzászólására (#38646) Válasz Okt 24, 2014
Idézet:
„A modellezés nem a türelmetlen ember sportja!”
Sajnos egy hobby csak a többi hobby rovására művelhető a tér-idő kontinuumban.(28 hrs a day)
Feldobom az estéteket egy kétségbeesés-szülte dobozzal,t.i. kiderült,hogy nyáron a vill.mérnök jelölt kolleginák az üresnek hitt rekeszes dobozba gyöngyöket,tücsköt-bogarat és egy horizontálisan krómozott interrupt rutint raktak.


talpfa tárol...jpg
 
(#38723) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#38716) Válasz Okt 24, 2014
A talpfákat valóban a festés miatt csiszoltam le, de ha nem zománcfestékkel fested, mint én, akkor v.színúleg nem kell. A reszelés pedig teljesen jó eljárás.

A csúcssín az én verziómon gyökcsapos kivitel, azért van elvágva, mert így kérték, de ha megcsinálod azt a kikönnyítést, amit berajzoltam pár hozzászólással előbb, akkor elég könnyű lesz a járása, nem kell a gyökcsap.

A 70 perc pedig teljesen jó idő. Mindent lehetne gyorsítani, de megéri e, ha nem 10000 darabot akarsz csinálni?
(#38793) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38705) Válasz Okt 26, 2014
Minden a helyén, ami nem mozog. Azért a 26 gyökcsapos csúcssín beillesztése nem lesz gyaloggalopp!

fugi_geo_ht3...jpg

fugi_geo_ht3...jpg
 
(#38811) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#38793) Válasz Okt 27, 2014
Még jó, hogy legalább Te átlátod, mert én már kb. az első 2 cm-nél elvesztettem, nem csak a fonalat, de az egész gombolyagot is!
(#38895) piltdownman hozzászólása Válasz Okt 28, 2014
(#24130) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24129) Válasz Okt 11, 2013

A terminus technikusok ismeretének hiányában ezeket nem nagyon értem. Illusztrálnád?
Kösz.

Két tipp.
1. A talpfa NYÁK lemezeket kémiailag leónoztam, rögvest lerövidült a forrasztási idő és megszépült a forrasztás.
2. A rövidzár kereséshez benyomok 1A-t a sínekbe és multiméterrel (szkóppal könnyebb) megkeresem honnan nem változik a feszültség.

(Sikerült a selejt (11,2mm-es) sablonnal elkészíteni az első kitérő egyes részeit. A 8mm-es kerekű kis kocsi jól futott, a nagyobb kerekű mozdony beszorult, de három pályamunkás pakolja a talpfákat!)


zárlat keres...jpg
 
(#38904) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#38895) Válasz Okt 28, 2014
Ezt most nem vállalom, mert nagyon fáradt vagyok, és sajnos nem a váltóépítéstől, de itt van Sün Úr kiváló cikke:

A kitérő - I. rész
(#38907) piltdownman válasza Váltógyártó hozzászólására (#38904) Válasz Okt 28, 2014
Ezt átrágtam, csak használtál olyan kifejezéseket, amiket Sün úr nem említ. Jó pihenést és tényleg hálás vagyok a segítségedért. Ha jól olvastam Milka fogyasztó vagy,szokásos precizitásoddal specifikáld a pontos tipust!
(#38909) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#38907) Válasz Okt 28, 2014
Egyedül a keresztezési csúcs amit csak egyszerűen csúcsnak aposztrofáltam, de szívnek, szívdarabnak is szoktam hívni (németül herzstück), minden más benne van a cikkben. Ha mégsem, írd le lécci mi nem tiszta!

Csokiból a sima Milka tejcsoki, vagy +70% étcsoki!
(#38916) DZolTTán válasza piltdownman hozzászólására (#38895) Válasz Okt 28, 2014
Remek ötletek, különösen a hibakeresés!
Sokat szívtam már vele én is, de a "gépesített" megoldás nem jutott eszembe, csak a szemre keresés.
Na, majd a következő váltónál kipróbálom az ónozást, ha meg elszúrok valamit, akkor jöhetnek az amperek
Lapozás       53/86    
Frissek
  2024. Dec, 27. Pé
0:11:53
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés