Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       25/65    
(#38946) lccklaci hozzászólása Válasz Okt 30, 2014
A fórum nélkül belegondolni se akarok, hogy mi lett volna. Köszönöm a válaszokat, ötleteket, magyarázatokat. Annak azért örülök, hogy nem téptem fel a síneket és megoldás lett a problémára
Valóban sok időm elment most erre de a bosszankodás jobban leterhelt. Így most folytathatom tovább a munkálatokat és tudom mire kell figyelni.
Olyanban is tud valaki segíteni, hogy jelzőlámpákat hova és milyen típusút tegyek?
(#38947) etwg válasza lccklaci hozzászólására (#38946) Válasz Okt 30, 2014
Ez igy tul általános kérdés. Milyeneket és mennyit akarsz felrakni. Itt is jobb az ovatosság, inkább kevest de élethüt, mint egy sereg marhaságot felrakni.

Ekkora állomásra a nagyvasut valoszinüleg semilyen elektromos jelzöt nem rakna, legfeljebb néhány fix táblát.
Ha nagyon akarsz a felsö fejállomásra egy közös kijárati jelzöt rakhatsz (max 3 fogalmut).
Ha nagyon akarsz a pályára rakhatsz 2-3 blokkjelzöt.
(#38949) lccklaci válasza etwg hozzászólására (#38947) Válasz Okt 30, 2014
Ez lenne a pálya, a sötét színezés látszódik. Nem kell gondolom sok jelző.

pálya alagút...jpg
 
(#38950) STTaradder hozzászólása Válasz Okt 30, 2014
Kis okosodásként miért van az hogy a régi Nohabom digitalizálása gond nélkül sikerült a Piko mozdonyoknak meg nem sikerül a beállítást megoldani.

Tudom a Piko az rossz, de ha lebontom részekre ez csak a sínről felvett áram szabályzott leadása a motornak.
A felvett áram ua. a dekoder ua. akkor a régi motor ami nem is erre lett kitalálva jobb mint a Piko motor ami már előkészített tehát erre van kalibrálva?

Ugyan így a Roco motor kitisztítás után rakoncátlankodik, vagy a dekoderek ennyire érzékenyek?
De a régi motort (bár már nem körmotoros de még régi fajta és nem tillig) meg gond nélkül vezérli a dekoder.
(#38951) etwg válasza lccklaci hozzászólására (#38949) Válasz Okt 30, 2014
Ezt rakasd át egy másik topikba, hogy ne itt keveredjenek a dolgok ( terépités stb).
(#38952) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#38950) Válasz Okt 30, 2014
Mert egyes motorok utcai nevelést kaptak és visszabeszélnek a dekodernek, ami ezt kimondottan nem szereti.
(#38954) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#38950) Válasz Okt 30, 2014
Dehogy van erre "kalibrálva" a PIKO . A legrosszabbul pont a "PIKO" dekóderek (amúgy Uhlenbrock) viselik a PIKO motorjait. Egyébként ugyanúgy 3 pólusú motorok, mint a régi BTTB körmotor. Csak éppen ezek a motorok azzal a mechanikával, amit PIKO tol alája*, egy dekóder PID szabályzására katasztrófálisan reagálnak. Tran-ra van tippem melyik CV-t hova kell állítani, de a többire fejből nincs.

A ROCO motorok nem szoktak rakoncátlankodni, ott más baj lesz a tisztítás körül.

*: a PIKO H0 Hobby Taurusban ugyanaz a motor van, mint a Trix H0 BR185-ben. Mégis, a jóval nehezebb Trix modell gyönyörűen fut vele, míg a PIKO egy katasztrófa.
(#38957) GAtesz hozzászólása Válasz Okt 30, 2014
Kis híján végigolvastam ez a topicot, és bevallom elrettentem.
Nem áll távol tőlem az elektronika, szoktam atmel kontrollerekkel foglalkozni, de ez a vasút digitalizálás, nem gyenge...
Olvastam pro és kontra érveket az analóg és digitális összehasonlításban. Pl.: a digi 0,1. A hibakeresés sem probléma többé. "nem kell élethosszig tartó hibakereséssel bajlódni az asztal alatt". De ez a topik eléggé tele van hibakereséssel... füstölő dekóderekkel, vezérlőkkel.
Szóval. Új asztal építésébe kezdtem. Van mindenem a mi analóg.
Azt kérdezném a szakértőktől, hogy mivel kezdjem a digitalizálást? Költséghatékonyan.
(#38958) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#38957) Válasz Okt 30, 2014
Ha szereted a kihivásokat, akkor ne hátrálj meg. A problémák azért vannak, hogy legyen mit megoldani. Ha ez sikerül, egyböl jön a következö.
Nem szabad csiggadni!!!!
(#38959) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#38935) Válasz Okt 30, 2014
Ha nem tudod, mi okozza a hibát és áthidalod, de nem oldod meg, akkor egy időzített bombán ülsz.

Ne haragudj, de mérnök féle vagyok, ahogy itt még egy páran. Ez nekünk nem lehet megoldás!

De ahogy írtad másnak igen...(ha viszont még egy pár szakasza bekakál, akkor meg indul újra a hibakeresés.)

Én sem vitatkozásképpen írtam. De én megkeresném a tényleges hiba forrását! Mások vagyunk! Igazad van!
(#38963) csíkosháTTú válasza GAtesz hozzászólására (#38957) Válasz Okt 30, 2014
Ez kicsit olyan, mint a bulvár média, meg a Havariapress, a gondoknak, bajoknak mindig nagyobb a visszhangja...

Első körben el kell döntened, hogy a terepasztalon mekkora vonatforgalmat szeretnél, mindent digitálisan szeretnél-e vezérelni, vagy csak a vonatokat (a váltók, jelzők, maradnak analógban?), szeretnél-e később számítógép vezérlést, vagy elegendő egy félautomata rendszer (pl. tilos jelző előtt a vonat automatikusan megáll)?
Ha meg vannak a célok, akkor lehet gondolkodni, hogy miből építkezünk. Ha nem kell PC később sem, akkor akár egy Bachmann Dynamis is jó lehet (habár azzal azért van egy-két kisebb gond), de ha később ez a cél, akkor ez zsákutca.
A honlapomon van egy kis írás, a letöltésekben, hátha az segít egy picit! Ha a digitális modellvasút tényleg csak a gond lenne, akkor nehéz lenne eladni cuccokat hozzá...
(#38970) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#38959) Válasz Okt 30, 2014
Idézet:
„Ha nem tudod, mi okozza a hibát és áthidalod, de nem oldod meg, akkor egy időzített bombán ülsz.”

Beírhatjuk a nagy és örök igazságok közé! Ez így van, maximális egyetértésem!
(#38978) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#38959) Válasz Okt 30, 2014
A hiba egyöntetü - rossz az foglaltságérzékelö konstrukcioja. Sajnos azon nincs mit javitani, mert olyan, amilyen. Csak egy kicsit tuningolni lehet - ami sikerült is, de ennyi, s semmi több.

(A mérnököknek a magyarázat: Egy diodán mindig 0,5-0,7V fog esni teljesen mindegy, hogy 10 Mohmos ellenállás van a sin között, vagy 100 ohmos. Azaz a primitiv áramkör mindig foglaltat fog jelezni, ha csak a diodán esö feszültséget mérik - föleg, ha a méröfokozat tul érzékeny vagy nagy impedanciáju. Ezért kellett azt tenni, amit tettünk, hogy a dioda mellett levezettük azt az áramot, amire a foglaltságérzékelönek nem kell reagálnia. Ez az egyetlen dolog amit ebben az esetben tenni lehet. Lehet, hogy még késöbb igy is elöfordulhatnak kisebbb nagyobb gondok, de ebböl a szerkezetböl többet nem lehet kihozni. ).
(#38979) GAtesz hozzászólása Válasz Okt 30, 2014
Hát igen el kell döntenem. De szerintem PC-s vezérlés lesz a vége, mert igen csak szeretem az elektronikát. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ár ami elrettent. Nem terveztem több száz ezer forintot csak a vezérlésre költeni.
(#38981) csíkosháTTú válasza GAtesz hozzászólására (#38979) Válasz Okt 30, 2014
nanoX-s88 központ, abban benne van minden. Csak sírva könyörgöm, ne Paco oldaláról szedd le a foglaltságjelzőt, és ne is az Uhlenbrock-ot másold le, mert szakaszonként két szál dióda rövid úton a sírba tud vinni. Sokkal jobb megoldás lekopizni az LB100-at, azzal tized annyi gond sincs.
(#38983) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#38979) Válasz Okt 31, 2014
Alapvetöen rossz hozzáállás, ha a bugyellárisodon keresztül közelitesz a hobbihoz. Mint minden dolog a világon ez is pénzbe kerül, de te döntöd el mikor és mennyit és mire adsz ki.
( még soha nem hallotam sem a csikkesektöl sem a kocsmában, hogy milyen drága a cigi meg a pia, mégis folyamatosan hodolnak ezeknek a hobbiknak).
(#39000) zsolesz74 válasza GAtesz hozzászólására (#38979) Válasz Okt 31, 2014
Idézet:
„Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ár ami elrettent. Nem terveztem több száz ezer forintot csak a vezérlésre költeni.”

Pedig sokba kerül, de van mindenre megoldás, amit Csíkos és Eugen leírt előttem. Van amit nem lehet megspórolni.
(#39006) GAtesz hozzászólása Válasz Okt 31, 2014
Na jól van, tudom, hogy sokba kerül, de azért kicsit hüledezhetek?
Majd apránként össze lesz rakva. Most ott tartok, hogy a pályaterv készülget. Aztán ha meglesz az "ámen" akkor úgyis jövök majd a kérdéseimmel, hogy mivel kezdjem, hogy jól tudjam folytatni.
(#39009) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#39006) Válasz Okt 31, 2014
Álmodozni mindig kell, de elöször épitkezni kell, lerakni a sineket, bejáratni, hogy minden ugy müködjön ahogy kell ( ehhez elég 1-2 mozdony meg egy tucat kocsi - kritikusakat keress - hosszu merev tengelytáv stb.). Ilyenkor még digiközpont sem kell, csak menjenek a vonatok. Lassanként vedd meg hozzá a legszükségesebb dolgokat, de mindig ugy, hogy azt azonnal üzembe tudd helyezni, s közben vonatozni, vonatozni és vonatozni. Amit ilyenkor nem fedezel fel, késöbb sokkal nehezebb lesz, vagy kizárt.

Szoval ismerkedni a feladatokkal és a berendezések kezelésével - ez ilyenkor a legfontosabb és ehhez nem kellenek 100 ezrek..... Viszont sok örömet okozhat.
(#39017) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#39006) Válasz Nov 1, 2014
Álmodozni mindig kell, de elöször épitkezni kell, lerakni a sineket, bejáratni, hogy minden ugy müködjön ahogy kell ( ehhez elég 1-2 mozdony meg egy tucat kocsi - kritikusakat keress - hosszu merev tengelytáv stb.). Ilyenkor még digiközpont sem kell, csak menjenek a vonatok. Lassanként vedd meg hozzá a legszükségesebb dolgokat, de mindig ugy, hogy azt azonnal üzembe tudd helyezni, s közben vonatozni, vonatozni és vonatozni. Amit ilyenkor nem fedezel fel, késöbb sokkal nehezebb lesz, vagy kizárt.

Szoval ismerkedni a feladatokkal és a berendezések kezelésével - ez ilyenkor a legfontosabb és ehhez nem kellenek 100 ezrek..... Viszont sok örömet okozhat.
(#39018) piltdownman hozzászólása Válasz Nov 1, 2014
Csak így váltógyártásból kiszabadulva...
Idézet:
„(A mérnököknek a magyarázat: Egy diodán mindig 0,5-0,7V fog esni teljesen mindegy, hogy 10 Mohmos ellenállás van a sin között, vagy 100 ohmos. Azaz a primitiv áramkör mindig foglaltat fog jelezni, ha csak a diodán esö feszültséget mérik..”
Félrevezeted a nem vill.mérnököket, lógtál kvantummechanikáról,félvezető gyártástechnológiáról, nemlineáris eszközök karakterisztikájának méréséről.
A teljesítmény diódáknak, hogy elérjék a 0.5V-ot min. 1mA kell, az avalanche-hoz, a fast
recovery-hez még több,10V esetén 10k. Á,ez csupán három nagyság rend
A cucc nem a diódán eső fesz. mérésen alapul, azok az áram bevezetés biztosításán túl csak a max. feszültséget korlátozzák,hogy az optocsatoló diódáján az 50 Ohmmal korlátozva ne legyen pl. a 4N27 esetén 60mA-nél nagyobb áram. Az Ra ellenállásnak kell max. 100k alatt lennie, hogy az optocsatoló 10%-os „áramerősítés”-ével is működjön. Nyilván nem működik a kapcsolás Schottkykkal és a speciálisan doppolt diódákkal, hiszen lefognák az IR dióda kb.1V nyitófeszültségét.
Ha az Rx-et 2k-ra kellett beállítani a működéshez, ez azt jelzi, hogy az Ra kicsi, pl.kisebb 10k-nál. Ezt nem ohm-méréssel, hanem egyenáramú áramméréssel kell meghatározni, hogy a nagy értékű ellenállásméréseknél fellépő zajérzékenységet kiküszöböljük.

fogl.jelző.jpg
 
(#39019) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#39018) Válasz Nov 1, 2014
Jo reggelt!

Hát szerintem most te magyarázod teljesen zavarosba a halandot.
Ezek az áramkörök csakis és pontosan a diodák megléte miatt müködnek és müködhetnek (kihasználva azok nem lineáris karakterisztikáját). Az az optocsatolo a legnagyobb maszlag, amit valaki ide és igy betervezett. Az ugyanaz, mint a hajdani 1 tranzisztoros erösitö, minden tranyoval másképp erösitett....és napokig kellett válogatni, ha két egyforma erösitöt kellett épiteni .
Keresd vissza - én nem tudom hogyan kell, majd Frankye vagy Topi talán segit, hogy hogyan kell müködnie egy ilyen detektornak, ott volt egy kapcs. rajz is - tanulmányozando. .
A lényeg pontosan azon van, hogy a diodákon stabil feszültség esik ( csak a nagysága függ magátol a dioda tipusától) egy egészen széles határok között, ha az Ra nem végtelen (igen nagy ellenállás), azaz, ha valamilyen áram folyik a sinek között ( ráadásul majdnem mindegy, hogy AC, vagy DC), és mellözzük az elméleti határeseteket, amik nem fordulhatnak elö a modellvasuton.
S most jön a turpisság, ezt az alig 1 Voltot ( feszültséget!!!! ) - a te esetedben inkább 1,5V, kell a következö fokozatnak bizonyos beállithato határok között érzékelnie, mérnie. Ezt bukja el az opto, mert az eleve nem feszültséget érzékel, hanem áramot - ettöl pedig nagyon távol kéne magát tartania! ( olyan mint a hajdani ocska voltméterek a maguk 1kOhm/V belsö ellenállásával. Azok is mértek mindent, csak nem jol . ) Ráadásul már maga az érzékelés is az opto védöellenállás függvénye ( ez alkotja annak a belsö ellenállását) - gyakorlatilag tehát az opto IR diodája ugyanazt teszi, mint a elötte levö fokozat antiparallel dioda párosa vagy quartettje, azaz ha azokon megjelenik a feszültség, az elötét ellenálláson keresztül az IR diodán egy másik stabil nyitofeszültség keletkezik IRv, ami az egész müködési tartományban azonos lesz: Az (antiparallel diodák feszültsége Dv - IRv nyitofeszültség)/elötétellenállás. - azaz teljesen független az Ra-tól ! Gyakorlatilag, ha az opto IR diodája kibirná a sinekben levö áramokat elegendö lenne eléje rakni egy antiparallel diodát és felesleges lenne az egész diodapáros/quartett elötte! ( legfeljebb nem minden DC vasutra müköne).
Innentöl felesleges továbbrágni ezt a gumicsontot, mert ugy rossz, ahogy van. A mérödiodákat nem egy árammérö körrel kell figyelni, hanem 2 precizios feszültség komparátorral meg egy ellenállás hálozattal, hogy be tudd állitani a referenciákat a foglalt és a foglalatlan állapotra.
Ehhez jön a kapcsolásokban teljesen mellözött áramnem kezelés AC/DC, illetve a modellvasut további specifikumai - rossz kontaktus, áramfelvétel, motorzavar, a hosszu sinek kapacitiv impedanciája - mind, mind hiányzik az optos megoldásból.
Igy megint csak magyarázni lehet a rossz bizonyitványt.
Müködni, müködik, csak nem ugy ahogy kellene, és minden egyed egy kicsit másképp
(#39020) diginewl válasza etwg hozzászólására (#39019) Válasz Nov 1, 2014
Elolvastam mindkét leírást. Nekem, mint kívülállónak mindkettő érthető volt

Az jön nekem le, hogy ez egy valahonnan analógból áthozott elmélet lett digitben alkalmazva, ennek minden nyűgével együtt. Azaz itt bennragadt a régi elgondolás, de egy új típusú rendszerben lett alkalmazva....
Ha jól tudom - felhasználó szempontból - ez az olcsóbb, de nem az okosabb - ez van.
(#39021) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#39006) Válasz Nov 1, 2014
törlendö ( mert duplán ment el)
(#39022) etwg válasza diginewl hozzászólására (#39020) Válasz Nov 1, 2014
Lehetne digitálisban is csinálni ilyesmit ( van is), de sokkal több nyüggel járna. A diodák helyett egy kis trafo ( néhány menet egy ferrit magon) érzékelhetné a DCC áramot, de itt van mindjárt a legnagyobb kihivás. A digi frekvencia nem stabil, a feszültség sem tulzottan, de az nagyságrenddel több lehet mint analog pályán, igy a detektoron lineárisan változik az áram függvényében. ( ráadásul nem müködik analog pályán!)
Azaz a méröáramkörnek meg kell birkoznia a váltakozo feszültséggel és váltakozo frekvenciáju sinjelekkel, ami nem annyira egyszerü, mint a tárgyalt DC kapcsolásban egy csucsdetektorral mérni a fix feszültség jelenlétét a diodákon. A veszteség is kézben tartva - 1-1 méröhidon 0,7-1,5V a fix feszültség veszteség ráadásul szimmetrikusan.
(#39025) maya711 hozzászólása Válasz Nov 1, 2014
Kollégák! Sikerült belepassziroznom egy saját készitésű motor+funkció-dekódert egy ANNA nevezetű kis gőzösbe(Fleiscmann 4000 tipus). Nagyon elégedett lennék magammal, ha két nagy hiba nem rontaná el örömömet. Ezek a hibák már a dekóder előtti állapotban is megvoltak:
1./ Lassú menetben(mikor nincs elég lendülete) gyakran elakad a mozdony(főleg egyenesben) kontakthiba miatt. A mozdonyt börzén vettem ugyan, de igen újszerűnek néz ki, digitalizálás előtt szétszedtem és megzsiroztam. A sinek teljesen új PIKO-A vágányok, tiszták, és teljesen sik laminált pozdorjára vannak felcsavarozva(ez nem terep, csak egy próbapálya!).
Kinomban egy 12V-os elemet(A27==27A==MN27) kötöztem a fülke tetejére, és diódán keresztül a dekóder egyenirányitott tápjára csatoltam. Igy már minden rendben lenne, dehát hogyan néz ki egy hordó a fülkén!??! Tudnátok valami más megoldást? Bár igen vidám igy: ha sebesség parancs után lekapom a sinről, tovább fut az asztalon; hiszen tápja van, parancsot is kapott, a time-out meg ki van kapcsolva!
2./ A mozdony kerekeinek fémkoszorúja túlságosan széles(kb. 0,8mm-rel szélesebb egy ROCO-mozdony kerekeinél), és ráadásul hengeres profilú(a ROCO kerekeinek profilja kúpos, kifelé csökkenő átmérővel!). Ezért okoz zárlatot az ANNA a váltó BÉKÁjánál(SZIVnél?), ott ahol az ellentétes polaritású sinszálak csak kb. 1mm-re vannak egymástól(a váltók is PIKO-A készletből valók). A zárlati áram okozta hegedés jól látszik a sinen és a kerék-koszorún is.
Mit tehetnék? Lehetne valahol megesztergáltatni/köszörültetni kúposra+keskenyebbre ezeket a kerekeket? A fémkoszorúk elég vastagok ehhez a művelethez(0,5-0,6 mm).
Válaszokat, segitséget hálásan fogadok.

Fleischmann_...pdf
 
(#39029) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38954) Válasz Nov 1, 2014
A digitools dekoderes piko jól reagál minden parancsra és nem rángat az általad adott beállitási értékek után.
De pár perc és irányváltás után nem reagál semmilyen parancsra még a stop-ra sem csak megy az utolsó paraméterek szerint, a pályán lévő másik mozdonyt nem befolyásolja.

A digitools-os (ellenőrzésre visszaküldve a gyártóhoz ott semmi gondot nem mutatott a dekoder) roco ugrálva nagyobb szünetekkel pár centit halad előre majd megáll analógban nincs gond még kis áram esetén sem. Befolyásolja a pályán lévő másik mozdonyt ilyenkor az Amper is leesik 0,1 körülire.

A tran dcx52 dekoderes piko rángatva megy néha hirtelen megáll ekkor az Amper is leesik. Nem befolyásolja a másik mozdonyt csak a hirtelen Amper leesés. Az általad adott beállitási értékek után kissé finomodott de nem javult meg (cv9 145,cv51 55, cv52 10)
(#39034) zsolesz74 válasza maya711 hozzászólására (#39025) Válasz Nov 1, 2014
Szia János,
a kerék problémádra T.Gábor írt neked október 23-án választ, beszéltél vele?
Bővebben: Link
(#39037) etwg válasza maya711 hozzászólására (#39025) Válasz Nov 1, 2014
Azt hiszem már mindent elmondtunk neked, Gábor fel is ajánlkozott, hogy leesztergálja a kerekeket. De nem várj tul sokat egy ilyen beavatkozástol, ez a mozdonyocska már nagyon öreg, mégha jol is néz ki. Soha nem fog megfelelni a mai követelményeknek. Ahhoz igen sok mindent kellene rajta feljavitani, kezdve a motortol a meghajtáson át a kerekek leesztergálásáig, söt talán ujra is kéne csapágyazni.
(#39078) csíkosháTTú válasza maya711 hozzászólására (#39025) Válasz Nov 3, 2014
Építsd vissza analógra és add el!
Belenyúltál egy kb. 1970-ben gyártott modellbe! Nem kellett volna, az a Fleischmann Modellgleis sínekre lett tervezve, aminek a profilmagasséga 2,7mm (sic!), és úgy nagyjából a régi PIKO kalapsínnek felel meg színvonalban. (Nem mind arany, ami Fleischmann...)

A gondjaid nagy részét s hibás áramszedés okozza, ha eltekintünk a széles kerékprofiltól, amiből gond nélkül leesztergálni, és az esztergálás okozta plusz nyűgöket kivédeni nem egyszerű feladat! Nos, a kerekeket finom drótkoronggal egy minifúróban le kell polírozni, de nem nyomva, hanem lassan, fokozatosa, türelemmel! Utána sebbenzines papírtörlóvel leszedni a "maradékot" a kerékről. A következő lépés az áramszedő lamellák tisztítása, és beállítása, ugyanis ezek idővel elfáradnak (ez tipikus Fleischmann jelenség), és nem nyomják elegendő erővel kereket. Ez okozza az áramszedési bajokat.
Kerék esztergálás, mive itt nem a nyomkarimáról van szó, hanem a futófelület szélességéről! Ebből le lehet szedni, de kéréds, hogy honnan? A külső részéről? Vagy belülről? Ahhoz le kell szedni a tengelyről, és esztergálás után hajszál pontosan 90°-kal elékelve visszatenni! Nem 89, és nem 91°-ra, mert akkor szambázni fog a sínen! A másik gond, hogy a szélesség leszedés után azt is meg kell(ene) oldani, hogy az áramszedő lamellák, és a kerekek is a helyükön legyenek, és ívbe álláskor, vagy onnan kifutáskor menjnek is vissza a helyükre, de úgy, hogy közben ne tudjanak túl nagyot elmozdulni!

Szerintem többe kerül a leves, mint a hús! Azzal a mozdonnyal nem érdemes foglalkozni.
(#39079) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#39029) Válasz Nov 3, 2014
Idézet:
„De pár perc és irányváltás után nem reagál semmilyen parancsra még a stop-ra sem csak megy az utolsó paraméterek szerint, a pályán lévő másik mozdonyt nem befolyásolja.

A digitools-os (ellenőrzésre visszaküldve a gyártóhoz ott semmi gondot nem mutatott a dekoder)”
Nem a dekóder baja! A gondot a PIKO katasztrófális motorja okozza! Le kell cserélni a motor fojtótekercseit, és az összes szűrőkondenzátort! 2db 2,2mikroHenry axiális fojtót, és 10-33nF körüli kondenzátort beforrasztani! A tekercseket sorba a motor egy-egy kapcsával, a kondenzátort közvetlenül a motor két kapcsára!

Idézet:
„A tran dcx52 dekoderes piko rángatva megy néha hirtelen megáll ekkor az Amper is leesik.”

Áramszedési hiba! Szét kell szedni a forgóvázat, és lepucolni az áramszedő lamellákat!
Idézet:
„Nem befolyásolja a másik mozdonyt csak a hirtelen Amper leesés. Az általad adott beállitási értékek után kissé finomodott de nem javult meg (cv9 145,cv51 55, cv52 10)”
Lásd fentebb: tekercs és kondicsere! Tövábbi CV tippek:
CV9=147, CV51=60, CV52=15. Itt kell keresgélni.

Ja! Még egy kérdés! Vezérlő tipusa, és a sínfeszültség mekkora?
(#39080) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 3, 2014
Kommentár nélkül:

DCX77z.png
 
(#39081) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39080) Válasz Nov 3, 2014
Hűha!
Csak aztán nehogy összecseréljed a kettőt
(#39095) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39079) Válasz Nov 3, 2014
Köszi megpróbálom őket.

Idézet:
Vezérlő tipusa, és a sínfeszültség mekkora?

Mármint a digi központom? Az Zf5. és 13.9V

Más, ezeket a 2,2mikroHenry axiális fojtót, és 10-33nF körüli kondenzátort hol tudom megrendelni hogy postán elküldjék?
(#39098) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#39095) Válasz Nov 3, 2014
Idézet:
„Más, ezeket a 2,2mikroHenry axiális fojtót, és 10-33nF körüli kondenzátort hol tudom megrendelni hogy postán elküldjék?”

Próbáld a HESTORE-t! Link az oldal tetején.
(#39099) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#39095) Válasz Nov 3, 2014
Bővebben: Link
Ezt nézd meg !! Vigyázat ,mert vannak kisebb "A"-k is ,de azok nem jók!!!
(#39100) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#39099) Válasz Nov 3, 2014
Totya!!!! Használd a link gombot!
(#39102) Frankye moderátori válasza zsolesz74 hozzászólására (#39100) Válasz Nov 4, 2014
Akárha én mondtam volna...
(#39105) STTaradder hozzászólása Válasz Nov 4, 2014
Köszi

Ez jó kondinak?
Bővebben: Link
(#39106) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#39105) Válasz Nov 4, 2014
Igen.
(#39107) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#39095) Válasz Nov 4, 2014
Jaja! Ja! Tudom már...

Nincs más tippem, sakkozni kell a kondival, meg a tekercsekkel, és a CV-kel. Esetleg, ha nagyon nem megy a játék a magas EMF mintavételi frekvenciával, akkor a CV9-t le kellene vinni 15-re.
(#39110) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39107) Válasz Nov 4, 2014
Tehát hogy érthető legyen egy analfabéta embernek is a 2-2 tekercs helyére 2,2mikroHenry axiális fojtó 2-2 db berakni.

De a V63-ból a négy kis kondit eltávolítottam már, a Taurusban pedig látok hármat azt is ki kell szednem.

Majd a kondinból csak 1 db kell beforrasztani?

Köszi

TT_Taurus.JPG

v63 003.JPG
 
(#39111) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#39110) Válasz Nov 4, 2014
Stimmel!
A V63 esetében az SMD tekercseket a helyén hagyhatod, ott inkább a CV beállításokkal kell játszani!

(Erős zárójelben: a Tillig BR250 alapra készült V63 esetébe semmi ilyen gond nincs. Tudom, a PIKO BR151 az olcsóbb, csak annyival kevesebb anyag is van benne...)
(#39141) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39111) Válasz Nov 5, 2014
Rendben megrendeltem a dolgokat most már csak a posta dolga végeztére várok

Köszi
(#39142) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#39018) Válasz Nov 5, 2014
Pontosan a képen látható áramkör az, amelyikkel egy élethűen megépített modellpályán rengeteget lehet szívni! Lásd a beszélgetés indítóját, akinek gondja támadt, hogy a lekavicsozott, patinált pályán folyamatos hamis foglaltságjelzése van! (Nem ismerem a DigiTools foglaltságjelzőjét, ami a kérdezőnél van, hogy mi van benne, csak az Általad is lerajzolt kapcsoláshoz hasonlók szoktak ilyesmiket produkálni.) Egy dolog az, hogy olyan tesztpályán alaposan megnyúzunk egy áramkört, ami egy darab deszkán pár szál sín, és megint más a gyakorlat, amikor vizes ragasztóval le van kavicsozva a pálya, és uram bocsá', még festékkel is le van imitálva a rozsda. Hibás a kiindulási alap, és ebből kifolyólag hibás a tervezés is! Az meg nem egy érv, hogy net tele van hasonlóan egyszerű, és fillérekből odahaza is összerakható áramkörökkel, és az sem, hogy az Uhlenbrock moduljai is hasonlóak! Egy szál csupasz deszkára felszögelt két darab sínnel tökéletes lesz, de egy igényesen megépített modellvasúti pályán már messze nem az! Sajnos ez van! És hidd el, nem kell ide a sok magyarázat, meg ködösítés, vagy a laikusoknak a másféle oktatás. Magunk között lehet elmélkedni, de a gyakorlat sajnos más lesz. A végére van egy rossz hírem: a CSM120F és a CSM100FR foglaltságjelző Schottky diódákkal működik. Nem egy és nem tíz darab került már beépítésre N, TT és H0 pályákra, amik bizony le vannak kavicsozva a "nagykönyv" szerint, és le is vannak festve. Probléma mentesen működnek...

Még valami!
Sokan hajlamosak elfelejtkezni arról, hogy a DCC (vagy SX, vagy Märklin-Motorola, vagy FMZ, tök mindegy!) sínjel nem egyszerű egyenáram, és nem is egy sima 50Hz-es váltó! Az bizony egy időben folyamatosan változó, a mi esetünkben nagyfrekvenciás, ráadásul négyszög impulzus sorozat. Ennek a viselkedését nem lehet egyszerűen egy egyenáramból ismert Ohm törvény alapján leírni, itt keményen játszanak már az induktív és kapacitív tényezők is!
(#39163) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 7, 2014
(Krónikus időhiány miatt)

Uraim!
Tudja valaki, hogyan kell a ROCO (Fleischmann) Z21 applikációban egy váltódekóder címét programozni? Nem, az nem elég, hogy újként felveszem a könyvtárba, a dekóder címét kellene valahogy átírni a dekóderben.
Ha valaki már rájött, az kérem ne tartsa magában, nekem sem időm, sem türelmem nincs hozzá momentán...
Köszönöm!
(#39247) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39163) Válasz Nov 10, 2014
Közben DinoTT kollégától megjött a segítség, itt is KÖSZÖNÖM!
(#39331) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 12, 2014
Néha előkerül, és még most is szembesül a műhely azzal, hogy fontos-e a DCC sínjel feszültségének értéke?
Bizony az, és ezt évek óta szajkózom! Ugyan az NMRA azt írja, hogy a DCC sínfeszültég effektív értéke az 10-21V között lehet. Csak könyörgöm, az NMRA egy amerikai szervezet, tessék ottani ésszel gondolkodni, és uram bocsá' lapozni is a dokumentációban!
1: Azt sehol sem írják, hogy üzem közben a sínfeszültség értéke a két érték között szabadon változhat!
2: Amerikában a modellvasút az a Z-től a kerti gépekig terjed!
Nyilván a 10V érték a Z méretre vonatkozik, a 21V pedig a kerti gépekre! Oda kell is! Tessék csak felkeresni Thorsten Kühn vagy Arnold Hübsch honlapját, vagy elolvasni a Tillig mozdonyokhoz adott használati utasítást! Utóbbiban le is írják, hogy a maximális sínfeszültség 14V lehet, ennél magasabb feszültség esetén ugrik a garancia! Az új Tillig DCC kezdőszettben árult Uhlenbrock cucc tápja 15V-os, biztos a "véletlen műve", és az is, hogy minden adat egybevág a Hübsch úr honlapján leírtakkal (meg az NMRA-val!).

Hogy miért írom le megint?
Három modell érkezett a műhelybe, egy Kühn Traxx, egy ROCO Szergej és egy Tillig Desiro. Mindben rossz a dekóder, egy ESU, egy Tran és egy Zimo. Utóbbian "csak" a hangvégfok szállt el, mert kis terhelésen a DCC központ által leadott DCC sínfeszültség értéke magasan meghaladta az ajánlott, és az NMRA által előírt maximumot. Nem, nem barkács, otthoni vezérlőről van szó, a gyártó megegyezik az egyik modell gyártójával. Vagyis a vásárló csak azt használta, amit a gyár a katalógusban ajánl, ráadásul az adott modell gyárilag digis!
Tessék komolyan venni! Ha nem kerti vasútról van szó, akkor a DCC sínfeszültség értéke nem lehet magasabb
- H0-ban 16V (na jó, a max 18, de fokozott figyelemmel!)
- N és TT-ben 12-14V
- Z-ben 10-11V
értéknél. Terheléstől függetlenül!
Amelyik vezérlőközpont ennek betartására nem képes, azt tessék kidobni, vagy olyan tápegységgel használni, amivel rá lehet bírni ennek betartására. Sajnos egy dekóder az ma kb. 8-10.000Ft, egy hangdekóder az 24-45.000Ft-ba kerül. Egy rendes központ az 42.000Ft, lehet számolni, mi az olcsóbb?
(#39381) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39331) Válasz Nov 14, 2014
Mivel a Zimo hangdekóder javíthatónak tűnik, így levelezgettem a gyártóval erről a problémáról.

A Zimo a következőket írta:

"...leider liefert die Roco 10764 keine stabile Spannung, dies ist für N oder TT Loks gefährlich bzw. nicht gut. Dies kann aber ZIMO nicht ändern, sondern empfehle eine bessere DCC-Zentrale mit stabiler Spannung.
.../...
...die Problematik ist mir bekannt ... Sie sind nicht der einzige Fachhändler, der nur deswegen (wegen unstabiler Spannung einer DCC Zentrale) leider Decoder reparieren muss. Die Roco Zentrale 10764, der alter Märklintrafo und eine amerikanische DCC-Zentrale sind die schlimmsten diesbezüglich."

Na most akkor innen elkezdem felhajtani a hangvégfokot, és megpróbáljuk, hátha csak az szállt el... Mindez azért, mert egy csomó ipari hulladékot árulnak DCC vezérlés helyett...
(#39385) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 14, 2014
Az egyik fejlődési irány a képen...

IMG_2193.JPG
 
Lapozás       25/65    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
16:01:13
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés