Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       56/86    
(#39439) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#39420) Válasz Nov 16, 2014
A bal alsó váltó 90fokos keresztezését még Warris bácsi sem merte bevállalni?
Vagy miért maradt dummy?
(#39440) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#39439) Válasz Nov 16, 2014
Ott van 2 sinhid ( a ház elött) amit ráhajtanak a sinre, igy a könnyü járgányok ( akár egy román keresztezödésen) átmennek a keresztbe levö válto felett.
(#39442) STTaradder hozzászólása Válasz Nov 16, 2014
Ez inkább kicsit off dolog de mert érdekelne az alsós vezérlésre való átállás, viszont itt azért a kitérőkben elég ismeretek gyűltek össze.

Szeretnék érdeklődni kinek milyen ismeretei vannak a Conrad féle állítóról TT méretben, az a digitalizálással jól működik nem szokott-e probléma lenni velük?
Mekkora az ilyenek max mélysége amit az asztal lap alá lehet süllyeszteni? Nekem lenne néhol 5 cm is, az sok-e már?

Köszi
(#39443) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#39439) Válasz Nov 16, 2014
A sárgával bekarikázott négy síndarabot ráillesztették a sínvégekre, ill. a pirossal jelzett fészkekbe, és kvázi a keresztezett sínek fölött gurult át a mozdony a mozdonyszínbe.

Fotó: www.bronx-terminal.com

bronx-termin...jpg
 
(#39444) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#39443) Válasz Nov 16, 2014
A mozdony meg a "Decker" hűtő előtt áll.
(#39445) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#39443) Válasz Nov 16, 2014
Azt azért nem gondoltam, hogy ehhez is alu-ba CNC-zett sablont csinált...
(#39446) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#39442) Válasz Nov 16, 2014
Te nem vagy uj közöttünk, a Conrad már rengetegszer ki lett tárgyalva. A fiam TT terepasztalán 1 tucat müködik ( egy raplizik egy kicsit). Nem digitális az asztal, igy ki lehet birni. Viszont maga a konstrukcio nagyon primitiv igy tulzott elvárásokra nem igen ad okot.
Az uj terepasztalra viszont már nem tervezek ilyesmit. ( kb 50 válto).
Amit a mélységet illeti 2-3 cm-nél ne menj mélyebbre, már nem fog jol müködni. Jobb ilyenkor valami közbülsö merev mechanizmus kitalálni ( pl egy merev forgo tengely amit alulrol mozgatsz, felül meg a rud mozgatja a váltót.) ilyen konstrukcioval akár 10-20 cm-t is át lehet hidalni.
(#39447) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#39445) Válasz Nov 16, 2014
Ez már annyira bonyolult, hogy ezt nem csodálom! Ráadásul, ha megnézed, fordított sablonban építette, a korona volt lefelé!
(#39448) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#39447) Válasz Nov 16, 2014
Én úgy látom, két sablonja is volt. Először talpával felfelé, majd koronával felfelé folytatta az építést.
(#39449) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#39446) Válasz Nov 16, 2014
Mivel alapban én elektromos állítókkal számoltam az alsó vezérlésről sajnos semmi tudásom nem volt, most kezdtem el utánajárni a dolognak.
Az alap mélységem 1,5 cm de ahol merevítőt érek nem tudom ismeretek hiányában tudok-e oldalt 1-1,5 cm csalni vele, vagy fixen pont alá kell-e tenni az állítót.
Mivel egy ismerős ezeket használja H0 méretű analóg pályához így ezt ismertem névről, nem is tudom mi van helyette amit használtok.
Abban segítenétek melyik forumon olvashatok vissza erről a témáról?

Köszi
(#39450) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#39449) Válasz Nov 16, 2014
Itt is több forumon lett tárgyalva az ügy ( pl szervo vezérlés stb. ). Sajnos én nem tudom használni a keresöt, igy nem tudok segiteni. De türelem rozsátbterem - olvasgass, a váltoknál, de máshol is, mert sajnos nem lett ennek a témának külön topikja.
(#39452) proba válasza STTaradder hozzászólására (#39449) Válasz Nov 16, 2014
Ha merevítőt érsz, lehet csak egy pöckös, lyukas lemezke kell,az asztal aljához rögzített sínben.Így a válóhajtómű nem a váltó alá kerül hanem mellé, a merevítő oldalából tetejéből kell kiszedni valamennyit,esetleg egy nútot vágni bele,nem kell átfúrni. Ahogy elnézem lehet megfelelően görbített dróttal kicsit megvezetve, önmagában alkalmas lehet egy oldalra felszerelt hajtóművű vezérlésre
(#39456) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 16, 2014
Összedobtam pár H0e kitérőt, ezeket most a kisebbik (19,5 fokos) PECO geometriával.

CAM03240.jpg

CAM03268.jpg
 
(#39457) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39456) Válasz Nov 16, 2014
Ez a macerásabb gyökcsapos kialakítás, és a fa erezet kialakítása se volt egyszerű! Szép lesz lefestve.

CAM03270.jpg

CAM03271.jpg

CAM03279.jpg
 
(#39473) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#39457) Válasz Nov 17, 2014
Faerezet-minta... Basszus!
(Csodálom a türelmed.)
(#39484) proba válasza Frankye hozzászólására (#39473) Válasz Nov 17, 2014
Ha nem volnék lusta, lehetne simán a nyomtatott áramkörökhöz alkalmazott technológiával a "talpfákat" előkészíteni ez után a sínt már csak a talpfa kimaratott sínszékeihez forrasztani.még a papír sem biztos hogy kellene alá, max a talpfaosztáshoz. ( így még a talpfákat egyedileg feliratozni is lehetne.)
(#39485) Frankye válasza proba hozzászólására (#39484) Válasz Nov 17, 2014
Azért néhány NYÁK-ot már gyártottam, és nem annyira egyszerű az ilyen apró méretek mellett "rendes" feliratot készíteni, de persze nem lehetetlen. Épp ezért csodálom a fa erezet kialakítását.
(#39486) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#39457) Válasz Nov 17, 2014
Ők az enyémek?
(#39487) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#39486) Válasz Nov 17, 2014
Hát, nem is tudom, ez a fullextrás verzió gyökcsappal, meg minden! Hol tudom megnézni a fáimat?
(#39488) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#39487) Válasz Nov 17, 2014
Mint ha nem tudnád Ide nem akarom betenni őket.
(#39489) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#39488) Válasz Nov 17, 2014
Na egye fene, a tiéd!

És hogy ne érezd magad kizsákmányolva, hogy öt fáért csak három váltót kapsz...

CAM03282[1].jpg
 
(#39491) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#39489) Válasz Nov 17, 2014
Hu basszus...tisztára elérzékenyültem
(#39497) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#39489) Válasz Nov 18, 2014
Tíz fa ér egy hajítófát, na most ez alapján akkor a három váltód még egy hajítófát sem érne??
/tudom, most jön a lövöldözős smile -d/
(#39504) Frankye hozzászólása Válasz Nov 18, 2014
Lököttek vagytok! (Persze, a jó értelemben.)
(#39505) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#39487) Válasz Nov 18, 2014
Idézet:
„Hol tudom megnézni a fáimat?”


Van most a műhelyben 5db faBaTTka, izé, bocsánat BaTTka fa, ha akarod eljöhetsz gyönyörködni és álmodozni...
(#39506) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#39497) Válasz Nov 18, 2014
(#39507) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39505) Válasz Nov 18, 2014
Köszi, de már megvannak a sajátjaim!
(#39534) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 19, 2014
Keszthely... lesz...

CAM03287.jpg
 
(#39535) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#39534) Válasz Nov 19, 2014
Átépítik a Kiállítást?
(#39536) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#39535) Válasz Nov 19, 2014
Mármint Keszthely állomást megjelenítő modulokra FREMO kompatibilis kitérők!
(#39635) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39534) Válasz Nov 21, 2014
Ennyi cucc kell tíz darab H0 FREMO XIII-as kitérőhöz. Így összerakva nem tűnik soknak, de 210 darab alkatrész van abban a kis dobozban, a síneken 80 különböző megmunkálást kellett megejteni. Három darab XI-es már kész van, ezek után még egy XII-es készül majd.

CAM03305.jpg
 
(#39646) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635) Válasz Nov 22, 2014
Aztaleborultszivarvégitnekije! Még egy fokkal jobban tisztellek a munkásságodért!
(#39649) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635) Válasz Nov 22, 2014
Továbbítsam a képet a leendő gazdájának? Hadd hulljon a haja neki is...
(#39654) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#39649) Válasz Nov 22, 2014
Fent van ez több helyen, látja ő is!
(#39656) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635) Válasz Nov 22, 2014
Idézet:
„síneken 80 különböző megmunkálást kellett megejteni”
Elszámoltam 90!
(#39667) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#39656) Válasz Nov 22, 2014
Laci !!! A rajzot küld el!!!!!!! elfelejtetted?????
(#39671) zsolesz74 hozzászólása Válasz Nov 22, 2014
Szia,

lesz valamikor időd megcsinálni a síneket nekem?

(#39676) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#39671) Válasz Nov 22, 2014
Ha még azt megmondod, hogy milyen hosszúak legyenek, hétfőn megcsinálom.
(#39683) zengoe hozzászólása Válasz Nov 22, 2014
Kedves Váltógyártó!

Lényegileg elkészültem a csapos Y váltóval. (Vettem végül a Conrad-ban kemény réz rúdat csapnak, nehezebb volt "elszegecselnem" a csap végét, mint a tömör réz vezetéket. Hogyan szegecseled el, hogy sikerüljön is, de ne verd szét a munkád?)

Szeretnék továbblépni a hármas váltóra. Szeretnék kérni tanácsokat. Köszönöm szépen!

(Rakok fel pár képet. Nincs lemosva még a váltó.)

IMAG0475.jpg

IMAG0479.jpg

IMAG0483.jpg
 
(#39684) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#39683) Válasz Nov 22, 2014
További két kép. ((Kihagytam egy talpfán a szigetelés átvágását.))

IMAG0484.jpg

IMAG0486.jpg
 
(#39686) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39683) Válasz Nov 22, 2014
Idézet:
„Hogyan szegecseled el, hogy sikerüljön is, de ne verd szét a munkád?”
Nos, ezt valóban elfelejtettem mondani, alá kell támasztani valamivel a csapot, hogy ne a sínen támaszkodjon. Én erre a célra egy 5mm-es gyorsacél esztergakés maradékot használok, de bármi jó lehet, amivel alá tudod támasztani. A rudat meg elég 1-2 tizedmilliméterrel a talpfa felett átvágni.
(#39687) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#39676) Válasz Nov 22, 2014
Már csak 1 váltod nincs még beépitve. Eddig remekül néz ki minden. Még egyszer köszönet!
(#39688) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#39687) Válasz Nov 22, 2014
Én is, hogy az én váltóimat választottad! Majd képeket szeretnénk látni!
(#39689) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635) Válasz Nov 22, 2014
Elég rendesen kiürült a dobozka!

CAM03313.jpg
 
(#39691) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#39688) Válasz Nov 23, 2014
Majd lesznek, de tegnap ideiglenesen be kellett szüntetni anyaghiány miatt a munkálatokat. (Elfogyott a parafa meg a ragaszto ).
Már meg is kapta a megrovást az anyabeszerzési osztály, áll az ember meg a gép is (azaz én) .., ha ez még egyszer elöfordul azonnal feloszlatom a társaságot és külsösökre bizom ( outsourcing ).
(#39704) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39683) Válasz Nov 23, 2014
Ami lemaradt:
(#39707) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39704) Válasz Nov 23, 2014
Köszönöm.

Szeretnék további tanácsot, segítséget, instrukciót kapni az angolváltó elkészítése felé. Előzmények alapján a hármas váltót kellene megcsinálnom következő lépésként. Mire kell figyelnem?
(#39708) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#39707) Válasz Nov 23, 2014
Most néztem, hogy a nagyon kérem szépen kimaradt a hozzászólásomból. Szóval, nagyon szépen kérem.
(#39710) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#39676) Válasz Nov 23, 2014
Szia,

mail ment az eredeti, ahol a méretek is benne voltak.

Köszi
(#39712) proba válasza zengoe hozzászólására (#39708) Válasz Nov 23, 2014
Úgy nézem szépen megcsináltad a csapos feladatot.Az angol csak annyival nehezebb, hogy sokkal több mindent kell pontosan csinálni. Különösen a középrésznél minden távolság betartandó.Én az itteni képek alapján építettem egy saját geometriájút.Annyit változtatam, mivel úgyis szervóval lesz állítva, a középső csúcssíneket nem csaposra készítettem , hanem lereszeltem az oldalukat,és fixre forasztottam a közepénél. Így rugalmasan nekinyomódnak a középső tősínekhez. Állításnál nem a csúcssínt nyomon a tősínhez, mert így nehéz volt beállítani hézagokat, hanem a másik oldali csúcssínt húzza el a tősíntől az állító rúdba reszelt horony.
Így a rúdba reszelt hornyokkal mindegyik csúcssín nyitása egyesével, egymástól függetlenül beállítható.
Ami még fontos, bármilyen állítási megoldást választasz, a csúcssínek állítómű felőli végénél a rögzítésnek vágánytengellyel párhuzamos mozgási lehetőségnek kell lennie.
Lapozás       56/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
11:23:49
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés