|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#39439) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#39420)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
A bal alsó váltó 90fokos keresztezését még Warris bácsi sem merte bevállalni?
Vagy miért maradt dummy? |
(#39440) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#39439)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Ott van 2 sinhid ( a ház elött) amit ráhajtanak a sinre, igy a könnyü járgányok ( akár egy román keresztezödésen) átmennek a keresztbe levö válto felett. |
(#39442) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Ez inkább kicsit off dolog de mert érdekelne az alsós vezérlésre való átállás, viszont itt azért a kitérőkben elég ismeretek gyűltek össze.
Szeretnék érdeklődni kinek milyen ismeretei vannak a Conrad féle állítóról TT méretben, az a digitalizálással jól működik nem szokott-e probléma lenni velük?
Mekkora az ilyenek max mélysége amit az asztal lap alá lehet süllyeszteni? Nekem lenne néhol 5 cm is, az sok-e már?
Köszi |
(#39443) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#39439)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
A sárgával bekarikázott négy síndarabot ráillesztették a sínvégekre, ill. a pirossal jelzett fészkekbe, és kvázi a keresztezett sínek fölött gurult át a mozdony a mozdonyszínbe.
Fotó: www.bronx-terminal.com |
|
(#39444) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#39443)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
A mozdony meg a "Decker" hűtő előtt áll. |
(#39445) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#39443)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Azt azért nem gondoltam, hogy ehhez is alu-ba CNC-zett sablont csinált... |
(#39446) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#39442)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Te nem vagy uj közöttünk, a Conrad már rengetegszer ki lett tárgyalva. A fiam TT terepasztalán 1 tucat müködik ( egy raplizik egy kicsit). Nem digitális az asztal, igy ki lehet birni. Viszont maga a konstrukcio nagyon primitiv igy tulzott elvárásokra nem igen ad okot.
Az uj terepasztalra viszont már nem tervezek ilyesmit. ( kb 50 válto).
Amit a mélységet illeti 2-3 cm-nél ne menj mélyebbre, már nem fog jol müködni. Jobb ilyenkor valami közbülsö merev mechanizmus kitalálni ( pl egy merev forgo tengely amit alulrol mozgatsz, felül meg a rud mozgatja a váltót.) ilyen konstrukcioval akár 10-20 cm-t is át lehet hidalni. |
(#39447) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#39445)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Ez már annyira bonyolult, hogy ezt nem csodálom! Ráadásul, ha megnézed, fordított sablonban építette, a korona volt lefelé! |
(#39448) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#39447)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Én úgy látom, két sablonja is volt. Először talpával felfelé, majd koronával felfelé folytatta az építést. |
(#39449) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#39446)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Mivel alapban én elektromos állítókkal számoltam az alsó vezérlésről sajnos semmi tudásom nem volt, most kezdtem el utánajárni a dolognak.
Az alap mélységem 1,5 cm de ahol merevítőt érek nem tudom ismeretek hiányában tudok-e oldalt 1-1,5 cm csalni vele, vagy fixen pont alá kell-e tenni az állítót.
Mivel egy ismerős ezeket használja H0 méretű analóg pályához így ezt ismertem névről, nem is tudom mi van helyette amit használtok.
Abban segítenétek melyik forumon olvashatok vissza erről a témáról?
Köszi |
(#39450) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#39449)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Itt is több forumon lett tárgyalva az ügy ( pl szervo vezérlés stb. ). Sajnos én nem tudom használni a keresöt, igy nem tudok segiteni. De türelem rozsátbterem - olvasgass, a váltoknál, de máshol is, mert sajnos nem lett ennek a témának külön topikja. |
(#39452) proba válasza STTaradder hozzászólására (#39449)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Ha merevítőt érsz, lehet csak egy pöckös, lyukas lemezke kell,az asztal aljához rögzített sínben.Így a válóhajtómű nem a váltó alá kerül hanem mellé, a merevítő oldalából tetejéből kell kiszedni valamennyit,esetleg egy nútot vágni bele,nem kell átfúrni. Ahogy elnézem lehet megfelelően görbített dróttal kicsit megvezetve, önmagában alkalmas lehet egy oldalra felszerelt hajtóművű vezérlésre |
(#39456) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Összedobtam pár H0e kitérőt, ezeket most a kisebbik (19,5 fokos) PECO geometriával. |
|
(#39457) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39456)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Ez a macerásabb gyökcsapos kialakítás, és a fa erezet kialakítása se volt egyszerű! Szép lesz lefestve. |
|
(#39473) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#39457)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Faerezet-minta... Basszus!
(Csodálom a türelmed.) |
(#39484) proba válasza Frankye hozzászólására (#39473)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Ha nem volnék lusta, lehetne simán a nyomtatott áramkörökhöz alkalmazott technológiával a "talpfákat" előkészíteni ez után a sínt már csak a talpfa kimaratott sínszékeihez forrasztani.még a papír sem biztos hogy kellene alá, max a talpfaosztáshoz. ( így még a talpfákat egyedileg feliratozni is lehetne.) |
(#39485) Frankye válasza proba hozzászólására (#39484)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Azért néhány NYÁK-ot már gyártottam, és nem annyira egyszerű az ilyen apró méretek mellett "rendes" feliratot készíteni, de persze nem lehetetlen. Épp ezért csodálom a fa erezet kialakítását. |
(#39486) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#39457)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Ők az enyémek? |
(#39487) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#39486)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Hát, nem is tudom, ez a fullextrás verzió gyökcsappal, meg minden! Hol tudom megnézni a fáimat? |
(#39488) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#39487)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Mint ha nem tudnád Ide nem akarom betenni őket. |
(#39489) Váltógyártó válasza BaTTka hozzászólására (#39488)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Na egye fene, a tiéd!
És hogy ne érezd magad kizsákmányolva, hogy öt fáért csak három váltót kapsz... |
|
(#39491) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#39489)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Hu basszus...tisztára elérzékenyültem |
(#39497) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#39489)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Tíz fa ér egy hajítófát, na most ez alapján akkor a három váltód még egy hajítófát sem érne??
/tudom, most jön a lövöldözős smile -d/ |
(#39504) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Lököttek vagytok! (Persze, a jó értelemben.) |
(#39505) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#39487)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Idézet: „Hol tudom megnézni a fáimat?”
Van most a műhelyben 5db faBaTTka, izé, bocsánat BaTTka fa, ha akarod eljöhetsz gyönyörködni és álmodozni... |
(#39506) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#39497)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
|
(#39507) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39505)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Köszi, de már megvannak a sajátjaim! |
(#39534) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Keszthely... lesz... |
|
(#39535) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#39534)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Átépítik a Kiállítást? |
(#39536) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#39535)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Mármint Keszthely állomást megjelenítő modulokra FREMO kompatibilis kitérők! |
(#39635) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39534)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Ennyi cucc kell tíz darab H0 FREMO XIII-as kitérőhöz. Így összerakva nem tűnik soknak, de 210 darab alkatrész van abban a kis dobozban, a síneken 80 különböző megmunkálást kellett megejteni. Három darab XI-es már kész van, ezek után még egy XII-es készül majd. |
|
(#39646) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Aztaleborultszivarvégitnekije! Még egy fokkal jobban tisztellek a munkásságodért! |
(#39649) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Továbbítsam a képet a leendő gazdájának? Hadd hulljon a haja neki is... |
(#39654) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#39649)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Fent van ez több helyen, látja ő is! |
(#39656) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Idézet: „síneken 80 különböző megmunkálást kellett megejteni”
Elszámoltam 90! |
(#39667) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#39656)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Laci !!! A rajzot küld el!!!!!!! elfelejtetted????? |
(#39671) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Szia,
lesz valamikor időd megcsinálni a síneket nekem?
|
(#39676) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#39671)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Ha még azt megmondod, hogy milyen hosszúak legyenek, hétfőn megcsinálom. |
(#39683) zengoe hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Kedves Váltógyártó!
Lényegileg elkészültem a csapos Y váltóval. (Vettem végül a Conrad-ban kemény réz rúdat csapnak, nehezebb volt "elszegecselnem" a csap végét, mint a tömör réz vezetéket. Hogyan szegecseled el, hogy sikerüljön is, de ne verd szét a munkád?)
Szeretnék továbblépni a hármas váltóra. Szeretnék kérni tanácsokat. Köszönöm szépen!
(Rakok fel pár képet. Nincs lemosva még a váltó.) |
|
(#39684) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#39683)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
További két kép. ((Kihagytam egy talpfán a szigetelés átvágását.)) |
|
(#39686) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39683)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Idézet: „Hogyan szegecseled el, hogy sikerüljön is, de ne verd szét a munkád?”
Nos, ezt valóban elfelejtettem mondani, alá kell támasztani valamivel a csapot, hogy ne a sínen támaszkodjon. Én erre a célra egy 5mm-es gyorsacél esztergakés maradékot használok, de bármi jó lehet, amivel alá tudod támasztani. A rudat meg elég 1-2 tizedmilliméterrel a talpfa felett átvágni. |
(#39687) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#39676)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Már csak 1 váltod nincs még beépitve. Eddig remekül néz ki minden. Még egyszer köszönet!
|
(#39688) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#39687)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Én is, hogy az én váltóimat választottad! Majd képeket szeretnénk látni! |
(#39689) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39635)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Elég rendesen kiürült a dobozka! |
|
(#39691) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#39688)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Majd lesznek, de tegnap ideiglenesen be kellett szüntetni anyaghiány miatt a munkálatokat. (Elfogyott a parafa meg a ragaszto ).
Már meg is kapta a megrovást az anyabeszerzési osztály, áll az ember meg a gép is (azaz én) .., ha ez még egyszer elöfordul azonnal feloszlatom a társaságot és külsösökre bizom ( outsourcing ). |
(#39704) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39683)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Ami lemaradt: |
(#39707) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39704)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Köszönöm.
Szeretnék további tanácsot, segítséget, instrukciót kapni az angolváltó elkészítése felé. Előzmények alapján a hármas váltót kellene megcsinálnom következő lépésként. Mire kell figyelnem? |
(#39708) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#39707)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Most néztem, hogy a nagyon kérem szépen kimaradt a hozzászólásomból. Szóval, nagyon szépen kérem. |
(#39710) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#39676)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Szia,
mail ment az eredeti, ahol a méretek is benne voltak.
Köszi |
(#39712) proba válasza zengoe hozzászólására (#39708)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2014 |
|
Úgy nézem szépen megcsináltad a csapos feladatot.Az angol csak annyival nehezebb, hogy sokkal több mindent kell pontosan csinálni. Különösen a középrésznél minden távolság betartandó.Én az itteni képek alapján építettem egy saját geometriájút.Annyit változtatam, mivel úgyis szervóval lesz állítva, a középső csúcssíneket nem csaposra készítettem , hanem lereszeltem az oldalukat,és fixre forasztottam a közepénél. Így rugalmasan nekinyomódnak a középső tősínekhez. Állításnál nem a csúcssínt nyomon a tősínhez, mert így nehéz volt beállítani hézagokat, hanem a másik oldali csúcssínt húzza el a tősíntől az állító rúdba reszelt horony.
Így a rúdba reszelt hornyokkal mindegyik csúcssín nyitása egyesével, egymástól függetlenül beállítható.
Ami még fontos, bármilyen állítási megoldást választasz, a csúcssínek állítómű felőli végénél a rögzítésnek vágánytengellyel párhuzamos mozgási lehetőségnek kell lennie. |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 1:08:26 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|