|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#40271) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#40269)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Aztatat írta volt a kolléga, hogy "AC"...
Mutass nekem egy olyan laptop tápot, amiből rendes működés esetében váltóáram jön ki!
A Littfinski dolgok használati utasítását be kéne tartani, és olyan tápot adni neki, amit kér. |
(#40272) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40271)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Jogos, nem figyeltem. |
(#40276) KertészTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40245)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Sziasztok! Köszönöm a választ! (a modul biztos jó mert a műhelyből van) Így beállítva (cv52-15) már mindig megáll a jelző előtt. Kérnék még egy kis segítséget. Az ABChez szakaszolt rész 80 cm. Ezzel a beállítással (de cv52-5) is a legnagyobb sebesség ill. a legnagyobb sebesség fele próbánál 20 cm megállási eltérés van. Melyik cvk azok amikkel finom hangolni lehet ill. hogy a vörös jelző mellett tolatási lehetőség is legyen. Még egyszer köszönöm. |
(#40277) etwg válasza diginewl hozzászólására (#40268)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
A DCC jel rákötése valoban nem jo ötlet, mert azt ugy általában nem AC-vel jelölik. ( elvben azért lehet hogy menne is vele).
Viszont a 16-18V AC lehet biztosan egy kicsit kevesebb is ( valoszinü a relék miatt irnak ennyit), de többnyire ilyen feszültség fordul elö a terepasztalon. |
(#40317) csíkosháTTú válasza KertészTT hozzászólására (#40276)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Eltolatni el lehet a vörös jelző elől, csak meghaladni nem lehet.
Ha az állomáson, "Megállj" jelző melletti tolató manőverekre gondolsz, akkor be kell kapcsolni a tolató funkciót az F3 funkció gombbal. CV58=4. Ekkor az F3 gombot bekapcsolva a modell dekódere tolató menetbe kapcsol, vagyis felezi a kapott sebességparancsot, és figyelmen kívül hagyja az aktív ABC modult is. |
(#40369) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
DCC a höskorbol,
De minden érthetö, és fogdozható...
ösdcc
|
(#40375) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Ehhez a Littfinski-féle hurokmodulhoz egy utolsó elméleti szösszenet:
1: oda kell figyelni a két szenzorszakaszra. Nem mindegy melyik hova kerül. 1-es az ami "alapból" egyezik fázisra a külső fix dcc-vel, a 2-es, ahol a rövidzár kialakulna.
Gondolom ez nem mindegy - olvastam német fórumokon is, hogy felcserélték a két szenzorszakaszt és jó lett - utána meg is magyarázta valaki, miért.
2: a szenzorszakaszokban alapesetben nincs áram, ezt mondták is, és az áramkörön is látszik. Közvetlenül, mindkét szenzorszakaszról valami 4 lábú IC-re viszi onnan a jelet a modul - gondolom ez az a bizonyos opto kapu (L1315 B14). Így szinkronizál rövidzár nélkül, és utána ereszti rá a dcc jelet arra a pici szakaszra is, közben/előtte fordítja a hurokban is a fázist, ha kell.
A kérdés, hogy mikor "tűnik" el a szenzorszakaszokból az áram? Gondolom, ha megszűnik a polaritás.
Azért ez a modul, ha tényleg így teszi a dolgát, mentesíti teljesen az áram "tüskéktől" a rendszert - még ha szikra nincs is.
No, jövőre szerelek, addig csak nézegetni tudom
Összeforrasztani 20 perc volt. |
(#40377) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#40375)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Gondolom, ha megszűnik a polaritás.
A fene egye meg: a fogyasztás szűnik meg, vagy valami hasonló |
(#40413) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2014 |
|
Sziasztok,
az alábbi hibajelenséggel szembesültem:
H0 Brawa KÖF II, gyári vakdugó ki, a helyére ESU LokPilot V4.0 be, 21MTC csatlakozó, csak egyféleképpen megy bele.
A gyári 3-as címen próbálva, világítás rendesen ki/be kapcsolható, irányváltás szerint át is vált első/hátsó lámpákra. El is lehet indítani, de kb. 1-8 sebesség fokozatig egy viszonylag tempós, de állandó sebességgel megy, de ugyan olyan gyors 1ben mint 8ban. Fölötte kezd gyorsulni.
Gondoltam, át kell írni a motor paramétereket. Igen ám, de egyik paramétert sem lehet se írni, se olvasni. Csak ?-t ad vissza a kiolvasás végén.
Szerintetek mi lehet a baja? |
(#40449) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#40413)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2014 |
|
Kínomban elővettem az ESU leírását, hátha okosabb leszek.
Nézem a motor paraméterek ajánlását (bár ezeket se olvasni, se írni nem tudtam) és mit látok: Maxon motornál távolítsuk el a zavarszűrő kondenzátort. Ezt gyorsan meg is tettem, SMD kondi lejött a NYÁK-ról, és láss csodát, máris lehetett írni-olvasni a dekódert.
Viszont a mozdony tetejét nem lehetett rendesen a helyére tenni, mert a dekóder túl nagy volt. Kicseréltem hát egy kb. 1/3 akkora TRAN DCX76-ra, amitől a lassú menet még szebb és még lassabb lett, csak egy baj van, a CV-ket ismét nem tudom se írni, se olvasni. Na, most ilyenkor mi van? Tegyem vissza a kondit? |
(#40457) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#40449)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2014 |
|
Szia Zoli!
A dekóderes problémádban sajnos nem tudok segíteni,de nagyon szívesen látnék képeket (belvilágról is) a modellről.
Szerintem Csíkos mester majd megmondja a tutit!
A dekódert ő ismeri a legjobban és ezt a modellt is ismerheti....
Gratula a mozdonykához! |
(#40458) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#40449)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2014 |
|
A kondenzátort kár volt kivenni, az csak az ESU-t zavarja. Az lehet a baj, hogy a dekóderekben a programozás nyugtázása, és a kiolvasás is a motoron keresztül történik. Elvileg egy Maxxon motor is ad akkora terhelést a dekódernek, hogy ez procedúra működjön. (A HaGe modells Z Desirójában is ilyen Maxxon motor van, azt simán lehet írni/olvasni.) Vagy hozd ki, és megnézzünk, vagy próbálj meg egy izzót párhuzamosan kötni a motorral. Ha így sem lehet olvasni, akkor ott valami más van.
(MTC ide, vagy oda azért egy dekóder nem lehet akármekkora. A Brawa-nak ezek szerint nem ez az egyetlen mozdonya, amibe nem fér el egy ESU méretű dekóder. Van egy porosz tender gőzösük, abban keresztbe kellene betenni az MTC dekódert, csak akkor az a baj, hogy útban van a modell víztartálya, ami ötvény, és amúgyis úgy nézne ki, mint a rátóti legyének, akik maguk előtt keresztben tartva a létrát akartak bemenni az erdőbe...) |
(#40464) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40458)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2014 |
|
Ez az a Brawa gőzös, amiben "keresztben" van az MTC dekóder aljzat, így egy nagyobb dekóder kiütné a víztartály oldalát... |
(#40465) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40458)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2014 |
|
Köszi a tippet, bejött! Söntöltem a motort 150 Ohmmal, és máris lehet írni/olvasni a Tran-t is. Közben volt benne egy Lenz Silver is, az is működött, de olvasni/írni azt sem lehetett, de így az ellenállással már azt is.
Az okozhat-e problémát, hogy a szűrőkondit kivettem?
A stabilabb tápellátás miatt próbaképp egy 220mikrós elkót is feltettem a DCX76 földje/tápja közé, így kevésbé akad meg, ha nem tökéletes az áramszedés, és a lámpák se hunyorognak, ami néha előfordult előtte.
Ilyen puffer kondinak max. mekkorát szabad berakni, amit még elbírnak a DCX diódái? Illetve konkrét típust/beszerzési helyet tudtok ajánlani, hogy mi a legjobb választás nagykapacitás-kisméret kérdésben? |
(#40496) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#40465)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Érdekes lehet az a motor, ezek szerint nem ad megfelelő terhelést a dekódernek ehhez. A szűrőkondi hiánya jelen esetben nem oszt, nem szoroz. A Tran dekóderekhez 470mikroFarad-ig lehet kapcsolni puffer elkot. Figyelj a feszültségre, legalább 25V-os legyen! |
(#40507) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40496)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Hát ez a minimális terhelés tényleg kicsit trükkössé teszi a programozást (bár mondom, az ESU-nak nem okozott gondot), cserébe viszont a leghalkabb, legfinomabban és lassabban járó mozdony, amit eddig láttam. Kár hogy nem használják gyakrabban, más mozdonyokban is.
Kondiból végül 220u/16V tantált rendeltem, majd ebből berakok 2db-ot. Nagyobb kapacitású nincs belőle. A rajta lévő tápfeszt megmértem, 15,5V, szóval elvileg a 16V-osnak, ha cipőkanállal is, de jónak kéne lennie. |
(#40510) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#40507)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Idézet: „Hát ez a minimális terhelés tényleg kicsit trükkössé teszi a programozást (bár mondom, az ESU-nak nem okozott gondot)...”
Csak a szép lassúmenet, mert azzal az ESU bajban van. Illene egy picit megnézi azokat a versenytársakat, ahol a fejlesztés és a gyártás is egy kézben van... Mármint az ESU-nak. Szépen, lassan lekörözik őket.
Idézet: „A rajta lévő tápfeszt megmértem, 15,5V, szóval elvileg a 16V-osnak, ha cipőkanállal is, de jónak kéne lennie.”
Khmmm... izé... szóval...
Nekem, mint öreg emberkének még azt tanították az elektrotechnika órán, hogy Graetz-híd mögé olyan elkot teszünk, aminek a feszültsége legalább a Graetz-re érkező váltófeszültség csúcsértéke. Mivel engem sajnos a repülésben oktattak, így ez egészen szabatosan a csúcsfeszültség kétszerese. Vagyis 15,5V*1,41*2. Na most ez azért túlzás a mi körülményeink között, de azért az a 0,5V tartalék nekem egy csöppet kevésnek tűnik, amit írtál. Pláne tantál elko esetében. Létezik 100mikroFarad/25V elko, ami henger alakú, és 11*5mm nagyságú. Ennek azért jobban örülnék. Pálne, hogy a DCC sínjel az nem egy színuszos váltófeszültség, hanem egy kvázi négyszögjel sorozat, illene kicsit jobban méretezni a tartalékot... |
(#40516) proba válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40510)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Szerintem itt nem igaz az 1.41 szorzó. Grafikusan ábrázolva jól látszik a szinusz és a négyszögjel egyenirányításában a különbség. Négyszögjelnél szerintem kétutas egyenirányításnál a csúcsérték megegyezik az egyenirányított feszültség effektív értékével,
szinusz esetén viszont az egyenirányított effektív érték valóban 1.41 ed része a váltó csúcsértékének.
Viszont a kondenzátor tényleg kicsi.
HA semmi paraméter nem változna, (lásd egy közeli motor, ami azért néha visszatáplál) , a mai kondenzátorok nem pontosak lennének, a szabvány szerinti sínfeszültség maximumát azért nem adtad még rá, valamint egy rendes működő szerkezetbe nem kellene legalább 10-20% (minimum) tartalékot beépíteni.
Aztán jön a fél év múlva miért kormos (elektrolitos) a mozdony belseje
|
(#40520) etwg válasza proba hozzászólására (#40516)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Ez igaz, csak ezt sok müszer nem tudja! Azok alapbol középértéket mérnek, vagy csucsértéket ( melyik mit), de effektiv értéket mutatnak.( pl akkor mutat 1V-t, ha 1,41V-t csucsot mér AC állásban). Azaz DCC jelre könnyen mutat 1,41x kevesebbet. Csak a drágább (true RMS) müszer mutatja valoban a mért feszültség teljesitményét ( azaz a jelforma felületét).
A DCC jelet ha egyenirányitod, akkor sima egyenáramot kapsz, szürni sem kell, hiszen olyan a jelforma, hogy kitölti a hiányzo periodust. A kondi csak arra kell, hogy jelkimaradás esetén ne resetelje magát a proci. |
(#40524) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#40520)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
A félreértések elkerülése végett, a 15.5V DC-t már a dekóder Graetz hídja után mértem.
Ha nem csavarom feljebb a központ DCC feszültségét, akkor van rá más ok, hogy ez a 15.5V-nál feljebb menjen?
Értem én, hogy nem árt rátartással számolni, és egy elkó töredékébe kerül egy tantálnak, ha nem lenne korlátozva a hely, akkor én is 470u/25V elkót tennék be, vagy 2-3-4db 100u/25V-t. De egy ilyen pici gépben a hely is kicsi, és a 2db 220u/16V tantál együtt kisebb, mint az 1db 100u/25V elko.
Na, majd ha megjönnek a kondik, akkor tartós tesztnek vetem alá őket. Ha egy nap után, folyamatos 16V alatt nem melegszik, akkor mondhatjuk, hogy jó lesz 15.5V-on, alkalomszerűen is? |
(#40534) proba válasza DZolTTán hozzászólására (#40524)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Egy részről a tantál kondenzátorokat nem szeretem, állítólag az impulzus üzemet nem szeretik , szerintem itt pedig van.(és sűrűn zárlatosak) . Más részről azt gondolom, nem fog melegedni, egyszerűen egy szerencsétlen nap-hold együttállás alatt kifúj szép lilás ködöt. |
(#40848) EnTeO hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Ma láttam csak, hogy a PIKO újítani készül a DCC-vezérlésében (2015. második negyedévében, mondjuk, ideje volt már...):
PIKO SmartControl
Elég kevés derül ki róla ott. Szívesen olvasnék róla véleményeket, ha már lesz részletesebb leírás és tapasztalata vele valakinek... |
(#40923) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
BUÉK!
Olvasom, hogy az ESU fönökei a vezetö modellujságok szerkesztöségeit vették célba. Sorra látogatják öket és ismertetik a legujabb LokSound elönyeit.....
Igy is lehet ..... |
(#40928) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#40923)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Hát, ezt sem az ESU találta ki!
Van aki ezt ennél sokkal durvább marketinggel nyomja, ráadásul a termékei minősége is...hogy is mondjam, olyan!
Nem véletlenül a nagy német kereskedők fel sem veszik a palettára.
Itthon is van olyan szakíró, aki rendszeresen kapja a gyártók kis szeretet csomagjait, hogy írjon a termékekről. Ezek után rossz véleményt, kritikát megfogalmazni? Ugye?
|
(#40930) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#40928)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Azért ez nem egészen van igy.
Vannak bizonyos határok, az meg természetes, ha egy gyárto mintadarabot küld a szerkesztöségnek a termék bemutatására. |
(#40933) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#40930)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Mi a különbség?
Én is személyesen tartom a kapcsolatot, akivel csak lehet... |
(#40938) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#40933)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Hatalmas..... De ezt nem itt kéne megtárgyalni. |
(#40941) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#40938)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Mégis ki hozta fel a témát? Mert biztos vagyok benne, hogy ez nem tartozott a topikhoz! |
(#40943) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#40941)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Én, de nem vitaalapnak.
|
(#40944) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#40943)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Légy szíves akkor egy linket is beszúrni, mert esetleg elolvasnánk még egy páran. Én mindenképpen!
Köszönöm szépen. |
(#40948) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#40930)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Hol lehet ingyen cuccokra feliratkozni???...... |
(#40956) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#40948)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Ez az amit sokan félremagyaráznak. Az ujságnak hoznia kell bizonyos visszhangot a cikkekre ( s itt a nagy harc ahol a kis ujságok - a nyelv miatt - sokszor labdába sem tudnak rugni). Sok helyen pl. nyilvánossá kell tenni az eladott példányszámot, stb. Más intézetek ezt összehasonlitják a forgalommal és megprobálnak összefüggéseket kimutatni.
A baj az, hogy valamit is számito lap havi olvasoi száma joval 50000 felett van, a többiek meg kapják ami marad.
Minden ujság fejlécében ott van a függetlenség jelszava, de sajnos ez már annyira felhigult, hogy valoban független irást nem látsz sehol. Gyakran tiszta röhej - s itt most nem a hazai lapokra gondolok - hogy valamelyik termék bemutatását egy egész oldalas reklám oldal követi ugyanattol a cégtöl. |
(#40959) promise válasza EnTeO hozzászólására (#40848)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Ha jól tudom,az alábbi rendszert használja a PIKO is:
Vezérlő |
(#40965) csíkosháTTú válasza promise hozzászólására (#40959)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
A PIKO-nak az Uhlenbrock gyárt be.
Pontosítás, mert megnéztem a PIKO weblapját. Az ESU Navigator fejlesztett változata lesz az. Szép ára lesz a kütyünek... |
(#40969) promise válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40965)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Köszönöm a kiegészítést!
|
(#40973) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#40524)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Naggyon egyszerű a próba. Mérd meg a DCC egyenirányítás után a feszültséget, majd próbára tegyél rá egy puffer elkót, és mérd meg ismét!
MÁS!
Tesztek, és tesztelők, meg újságoknak küldött minták. Tessék elolvasni a Trainini magazin aktuális számát! Az adott építési nagyságban Európában egyeduralkodó, patinás, neves, nagy gyár sült fel eléggé csúnyán egy új modelljével. |
(#41144) szakács hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2015 |
|
Szevasztok! Bocs, hogy újoncként, elsőre ilyen hosszút írok, és előre is kösz, ha valaki végig olvassa. Kitaláltam, hogy átállok digitális üzemre. A kezdéshez vettem egy z21 (fehér) startszettet. Azért választottam, mert ez tünt a legérthetőbbnek. Boldogultam is vele, lett több digi mozdonyom, még CV-t is átírtam. Aztán tapasztalat gyűjtés gyanánt digitalizáltam a szetthez kapott váltót (geoline) gyári dekóderrel.
Innen nem értem a dolgokat. A váltó működött, számomra teljesen érthetetlen módon, mert nem látszik az eszköz listában. Majd volt egy kis szerelés, még Csíkos mester is megnézte, kiderült a dekóder jó, az állítómű vacakolt. Megoldottam, de közben az eszköz a #1-ről átkerült a #5-re. Megtaláltam (eszköz listába továbbra sem volt) és megint működött.
Ezután jött egy nagy pofon, mert resetelni kellet a tabletemet, és mindent elfelejtett a z21 program. Ezekszerint a tableten voltak tárolva az adatok, nem a központban. Újra be kellett állítani a mozdonyokat, a gyakorló pályát. Minden működik, de nem találom a váltót.
Ennyi felvezetés után, csak annyi a kérdésem, mielőtt felaprítom, vagy börzére rakom a z21-et, hogy mit csináljak? Hol a váltóm? Hogyan találom meg, tudom-e programozni?
Köszönöm! |
(#41151) csíkosháTTú válasza szakács hozzászólására (#41144)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2015 |
|
Ahogy a művelt német mondja: kein problem! Vagyis semmi baj!
Újra fel kell programozni a váltódekódert. Tehát!
1: Válaszd ki a szükséges váltócímet a tablet-en!
2: Kézzel pöcögtesd oda-vissza a váltót, amit címezni akarsz! Egy idő után a váltó magától kezd el kattogni.
3: Amíg a váltó kattog, adj egy átállási parancsot a tablet-en, a váltó abba hagyja az önálló "kattogást", és onnan kezdve az már az új címre fog hallgatni.
Nagyon-nagyon kevés olyan DCC vezérlő központ van a piacon, ami a mentett címeket a központban, és nem a vezérlőben tárolja! Ezek érdekles módon mind jóval 300Euro felett kaphatóak a piacon (a Lajtától nyugatra eső területre gondolok). A ROCO z21 nem tartozik ezek közé, sem a fehér, egyszerűsített változat, sem a teljes értékű fekete.
|
(#41160) szakács válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41151)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2015 |
|
Köszönöm a választ! Közben ugyan ezt megtaláltam a youtube-on is egy japán srác videójában. Pofon egyszerű, én meg CV-ket akartam átírni, hogy megtalálja....
Azért most elhagyta a számat néhány K és B betűvel kezdődő szó, amiért nincs magyar használati utasítás és hasonlók.
Kiváncsi vagyok, hogy jönnöm kell-e majd ide, amikor megveszem az idegen váltókat és elektronikákat, vagy autodidakta módon meg tudom majd etetni őket a kütyüvel. |
(#41532) H0timarati hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2015 |
|
Sziasztok!
Még csak ismerkedem a digitális technikával.
Lenne egy 8 tűs Digitrax DN135D dekóder 5000-ért.Szerintetek az már jó lenne egynek?
Itt van egy leírás róla: Bővebben: Link
Szerintetek ezt érdemes lenne megvenni?
Előre is köszi a válaszokat!
Légy szíves, használd a link beszúrására az "URL+Név" gombot!
Köszönöm: Frankye |
(#41539) H0timarati válasza H0timarati hozzászólására (#41532)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Elnézést a tudatlanságomért,még új vagyok ezen a fórumon.
Tehát a link a dekóderhez: Digitrax dekóderRemélem így már jó lesz.
|
(#41545) csíkosháTTú válasza H0timarati hozzászólására (#41539)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Amerikai gyártmányú modellbe jó lesz. Szerintem felejtős, ezen a szinten úgy tíz éve túl van már Európa. |
(#41549) H0timarati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41545)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Szia!Köszi a választ!Akkor kihagyom.Csíkos bácsi majd rak bele frankót |
(#41550) csíkosháTTú válasza H0timarati hozzászólására (#41549)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Ha jön Frankey, akkor reklamálni fogja a szóköz billentyűt!
OK, ha aktuális szólj, és megkeressük az optimális megoldást!
csíkosháTTú (kismalac, nem bácsi... ) |
(#41576) H0timarati hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Elnézést a bácsiért
Mindenképp megkereslek, ha aktuális lesz. Előre is köszönöm! |
(#41777) beherov hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Tisztelt Úrak!
Kérném a segitséget hogy a Roco 10761 brusternek a képen láthato zener dioda értékét nem tudtam beazonositani.
Köszi a segitséget. |
|
(#41865) csíkosháTTú válasza beherov hozzászólására (#41777)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
5, vagy 12, de nem esküszöm meg rá. Utána nézek, elvileg van nálam ilyen erősítő. |
(#41866) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
"Apró" kellemetlenséggel találkoztam a hétvégén.
Adott egy ROCO MultiMaus vezérlés, a kisebbik hálózati adapterrel. TT pályát vezetne, csak...
Csak az a baj (azon kívül, hogy az így kiadott sínfeszültség nagyobb, mint, amire a Tillig garanciát vállal), hogy azt a pár darab Bettungsgleis váltót a saját hajtóművével a sínből kellene táppal és vezérléssel is ellátni. Sajnos a tápegység, az a pici fali dugasz, nem képes annyi áramot szolgáltatni, pontosabban teljesítményt, hogy a váltódekóder működtetni tudja őket! Arra a 0,1másodperc időtartamra sem, ameddig a CSM230TB dekóder vezérlést ad a FET-nek! |
(#41870) beherov válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41865)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Köszi várom az infot. |
(#41872) promise válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41866)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Szombaton kap egy nagyobb tápot,majd beszámolok a fejleményekről.
16V elegendő lesz a táp kimenetén? |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 4:35:26 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|