|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#41348) masTTertape válasza TTKacsa hozzászólására (#41345)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Az ívekben amúgy is megszorul a szerelvény, ezért kár tovább kínozni a mozdonyt az emelkedéssel.
Egyébként jól megválasztott ívsugárral és emelkedéssel, valamint jól beállított modellekkel ez kevésbé megterhelő a mozdonynak. |
(#41349) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#41338)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Ez igaz... az én Gigantom analóg, tehát csak erről tudok nyilatkozni, de lassúmenetben rángat, a gyorsulást tekintve pedig hirten megugrik... az egyetlen pozitívuma a dolognak az, hogy szinte semmi hangja sincs |
(#41350) TTKacsa válasza masTTertape hozzászólására (#41348)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Világos, köszönöm! Gondolhattam volna... |
(#41353) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
...ebből is látszik, milyen jó befektetés a hobbink...
Van ára a kicsikének:
MÁV személykocsi
...és van még az oldalon néhány ugyanettől az eladótól... |
(#41354) sunocske válasza TT Putz hozzászólására (#41353)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
No, rendben van, de vásárlóként kizárólag gyűjtő jöhet szóba (hiszen tudjuk, a gyűjtők bármiért képesek kiadni bármennyit, ha az a hobbijukhoz köthető, még tömegcikk esetén is). Meg kell a modellhez a keveset használt eredeti doboza. Bár a képen biztosan egy másik doboz van, mert ezt bizony sokszor kinyitották!
Egyébként csak nekem tűnik úgy, mintha a kocsit szalonnabőrkével fényezték volna, vagy a Zeuke modell alapból így csillog? |
(#41357) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#41354)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Volt időszak, amikor így csillogott. |
(#41359) Lezlinilzen válasza TT Putz hozzászólására (#41353)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Legfőbb erénye ennek a világnak a magabiztosság!
Én is találkoztam már nem egy esetben olyan eladóval, aki a BTTB járműveket TILLIG áron akarta eladni, mert "ő megnézte az interneten, és ez ennyibe kerül."
Mondhattam én neki, hogy ez nem ugyanaz, de ő megnézte. Ugyanolyan.
|
(#41362) pv2tt válasza masTTertape hozzászólására (#25557)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Kedves masTTertape, szeretném megkérdezni, hogy a 2013 Nov. 16-án feltöltött, Tóth Lajost és játékboltját ábrázoló fotó körülbelül mikorra datálható? |
(#41363) masTTertape válasza pv2tt hozzászólására (#41362)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Kedves Sándor,
Nem tudom. Deák Lacitól kaptam a képet, de nem volt rajta dátum. Nagyjából a '70-es évekre datálom, vagy a '80-asok eleje. |
(#41364) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41359)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Igen, és ezzel az arcátlan magabiztossággal egy marék szoárét is el lehet adni, nem beszélve arról mérhetetlen sok maszlagról, amit napi szinten nyomnak az emberek fejébe...
Lehet, hogy csak mi (én) látjuk úgy, hogy a vasútmodellezés is egy szakma. Az ilyen, előtájékozódást nélkülöző hirdetések (legyen az vakera, ebay, adok-veszek) messze kimerítik a megtévesztés és szélhámosság fogalmát. A mindenféle hagyatékok, lomizott holmik mielőbbi, a lehető legkisebb befektetéssel történő pénzé tétele ez. A másik oldal meg vagy beveszi, vagy nem. Inkább nem. Gondolom, hogy az egyéb szakterületek is kapnak bőven hasonlóan dilettáns outsider hirdetéseket. Azért beleolvasnék egy-egy orvosi, vagy gépipari, vagy bármilyen más, markánsan meghatározható szakterület apróiba...
Az a baj, hogy sokan a vasútmodellezést a játék, a "kisvonat" kategóriájába sorolják, még olyanok is, akik az értékek közvetítésével foglalkoznak.
És amióta az internet által másodpercek alatt, a legnagyobb szabadsággal megosztható bármilyen gondolat, így ezek dömpingje megállíthatatlan.
Egyet tehetünk: nem veszünk róluk tudomást. |
(#41366) pv2tt válasza masTTertape hozzászólására (#41363)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Köszönöm szépen a gyors választ! Èn -- mint PV és más 0-ás kedvelö -- csak ideiglenes vendég vagyok a TT forumon, amire a fotó kapcsán bukkantam. Nyilván a Tóth Lajos féle, régi 0-ás kocsik számomra is különös jelentöséggel bírnak és ezért is szoktam keresni információkat vele kapcsolatban. |
(#41368) csíkosháTTú válasza TT Putz hozzászólására (#41353)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Khmm, izé... Szóval. Ez a MÁV kocsi a TT kínálatában először 1975-ben jelent meg, és már NEM a hírdetésnél látható Zeuke dobozba volt csomagolva, lévén, akkor már BTTB volt a cég, és áttértek a sárga/zöld dobozra, amiben állítva voltak a modellek egy műanyag bliszterben, és a dogoz két vége volt nyitható. Ráadásul akkor már nem a Zeuke-féle fém betétes forgóváz volt a kocsi alatt, hanem a tömegtermelés jegyében áttervezett BTTB-féle, a cserélhető, slicces kupplunggal. Eleinte ezzel a horgossal, csak később jelent meg a műnyag, kengyeles. Így kijelenthető, hogy a modell egy öszvér: Zeuke alvázon és forgóvázakon egy BTTB MÁV kaszni van. Eredeti állapot? Ugyan, kérem...
Most, akkor valaki azt kérdezi, hogy a hirdetés kimeríti-e a csalás, megtévesztés fogalmát?
Igen. |
(#41370) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#41338)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Idézet: „Alapvetően ronda a Piko mozdonyok futása digitális üzemben.”
Nem ez a legnagyobb baj! Konkrétan ebben a gépben már egy Tran DCX52D/S van, és már szépen megy. A baj az, hogy nem tudod, nem tudhatod, hogy a motor mikor mondja be az unalmast! Ez lehet több év, és rengeteg üzemóra, vagy lehet pár hónap, vagy akár pár üzemóra is, mint most. Egy OFF PIKO BR89 gőzösbe most rendeltem cseremotor, mert az totál készen van, javíthatatlan! 44,50Euro. Nem elírás, negyvennégy Euro ötven cent! Persze a PIKO nem szállít Magyarországra, így kerülővel érkezik majd be a cucc...
Sajnos a Tilligekbe rakott Mashima sem sokkal jobb ettől a vacaktól, DE! A Tillig gépek motorjaival elvétve akad gondja a műhelynek, és a modellezőnek. |
(#41374) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#41364)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
"Azért beleolvasnék egy-egy orvosi, vagy gépipari, vagy bármilyen más, markánsan meghatározható szakterület apróiba"
Tessék, kerékpár téma:
Bővebben: Link
Talán 60-at ér. |
(#41381) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Akik nem Facebook tagok, de valamennyire kíváncsiak a munkásságomra, azok kedvéért nyitottam egy új honlap-szerűséget, mivel a meglévő honlap kezelése meglehetősen nyögve-nyelősre sikerült.
Az új helyen igyekszem a képeket, újdonságokat naprakészen, a Facebook oldallal párhuzamosan feltölteni.
Kellemes nézelődést!
Lezlinilzen terepasztala |
(#41385) DZolTTán válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41381)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Az "Az 1000mm nyomtávú vasút" betonrámpája hogy készült?
Az egész, de különösen a beton oldala olyan élethű, hogy már megszólal!
Netán igazi zsalut csináltál fogpiszkálóból, és azt öntötted ki "betonnal"?
De tényleg, annyira profin ott vannak benne a zsaludeszkák nyomai, hogy az ember már a beleragadt szálkákat is látni véli!
Gratula! |
(#41386) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#41374)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Azért szerintem annyi a kettő között a különbség, hogy itt a bringás ember ért a dologhoz. A szavaiból ez derül ki. De a Hutira és Társa műszaki kereskedés azt hiszem egy kicsit távol áll(hat) a vasútmodellezéstől, azon belül is a TT mérettől. Az ilyeneknek már az eredeti állapot, ha dobozban van a modell. |
(#41387) saetta válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41381)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Kedves Lezlinilzen!
Köszönjük szépen. Gyönyörű. Fenomenális. Ha sebész lennél, akárcsak hobbiból, még Ausztráliából is sorban állnának hozzád műtétre.
Nagyon szeretjük az asztalodat, és az is csodálatos, ahogyan dokumentálod számunkra. A múltkor a kisfilmmel, most pedig ezen az oldalon.
Kívánom, hogy még sok-sok örömet szerezzen neked a hobbid, és még sok örömet szerezz nekünk is általa.
SAetta |
(#41388) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Kedves Topictársak!
A modulos BMRG találkozó előtti készülődés jegyében ma készült fotók közül néhány:
- A második fecske teszteli az ideiglenes felújítást követően átmenetileg átadott vonalszakaszt Tab - Gabitó között valahol (az első fecske egy START-os mozdony volt)
- Terhelési próbára készülődve
- Terhelési próba után a két testvér és fekve maradt keleti kollégájuk
|
|
(#41389) saetta válasza saetta hozzászólására (#41388)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
- A másik pályán a közeli ipartelepekre siető BoBo is megállt egy rövid időre pár közös fotóhoz
|
|
(#41390) DZolTTán válasza saetta hozzászólására (#41389)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Klassz!
A kőfal milyen matériából készült? |
(#41391) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Köszönöm mindenkinek, örülök, hogy tetszik!
A rampa betonja egy konyhai késkészlet dobozában volt, azzal voltak kitámasztva a kések. Kis kozmetika, festés, és ez lett belőle.
Igyekszem majd ezt az oldalt gyakrabban kezelni.
|
(#41392) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#41388)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Honnan szereztél magyar forgóvázmaszkot a Nohabra?? És ki festette a Tizenhetest? |
(#41394) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#41388)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Ha már Tillig Nohab: A lépcsők mennyire zavarják a forgóvázmaszkot? Hezitálok, felrakjam-e... |
(#41395) TT Putz válasza angyal.marci hozzászólására (#41392)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Már tervezzük a forgatást operatőr-rendező-producer kollágámmal. Igaz, Tóth úr?
Hamarosan jön a Nagy Berlin film!!!
üdv: Putz Attila, szerkesztő-riporter, VMTV |
(#41396) DZolTTán válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41391)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
És ez milyen anyag, valami kemény hab szerűség?
Aztán glettelted valamivel? |
(#41397) Lezlinilzen válasza DZolTTán hozzászólására (#41396)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Inkább sűrű, gumiszerű szivacsra hasonlít. A porózus szerkezete miatt figyeltem fel rá. Nem gletteltem, csak többször festettem.
Amúgy nincs tartása, de így lefektetve ilyen célra megfelel. |
(#41398) DZolTTán válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41397)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Sejtem már, hogy milyen. Találkoztam hasonlóval, csak nem voltam ilyen kreatív, hogy meglássam benne a lehetőséget
Na, majd a jövőben próbálok nyitottabb szemmel járni |
(#41407) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Urak!
Mi a helyzet ezzel a szettel? 2014-es újdonságként jelent meg fentem is rá a fogamat, de nem kapható. |
(#41409) róbertke válasza Orpolyas hozzászólására (#41407)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Pedig ŐK már 116 Euróért hirdetik. |
(#41411) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#41407)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Idézet a Tillig honlapról, ezzel a szettel kapcsolatban:
"aktuell verfügbar"
Vagyis magyarul, kapható. Mi ezzel a gond? |
(#41413) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#41409)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Csak 96,20-ért.
Igaz, az ma már annyit ér, mint 116. |
(#41415) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41411)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
röhögni fogtok mind: Amikor belinkeltem még "nicht verfügbar" volt... legalábbis nálam. De akkor jól van, megnyugodtam, hogy nem maradok vezérlőkocsis szett nélkül. |
(#41419) hoTTo válasza Orpolyas hozzászólására (#41415)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
|
(#41424) Orpolyas válasza hoTTo hozzászólására (#41419)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
tudtam én, hogy valami ilyesmi van a dolog mögött... |
(#41427) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#41413)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Tényleg a gyártó miért adja sokkal drágábban mint a szaküzlet? Csak mert a Tillignél majd' 116 euró-ba kerül. |
(#41428) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#41427)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Van egy olyan, hogy "UVP". Kb.: ajánlott fogyasztói ár. Azt mondja a gyártó, hogy a viszonteladói ennyiért tegyék ki a kirakatba a cuccot. Namost ez abból adódik, hogy a gyárnak mennyibe kerül előállítani + haszon + garancia alap + viszonteladói árrés + forgalmi adó (odakint mwst, ideahaza ÁFA). A gyárnak egy fontos, hogy a termelői árat (csökkentve az adott kereskedőnek járó kedvezménnyel) megkapja. A Sebnitz-i bolt az formailag nem azonos a gyárral! Sokszor én is belefutok abba, a boltban van/nincs, csakhogy én meg a gyártól rendelek, nem a boltból! Nyilván a Sebnitz-i bolt az UVP-n fogja árulni a cuccot, majd bolond lenne olcsóbban, ha így is elviszi a kuncsaft! A nagyobb kereskedők (most hadd ne soroljam az ismert TT-s üzleteket) nyilván a piaci verseny miatt a lehető legolcsóbban fogják adni, hogy a vevő tőlük vigye. Ezzel azért néha maguk alatt vágják a fát, meg a gyár alatt is. Legutóbb olcsóbban vettem E42-est az egyik boltból, mint az érvényes viszonteladói áram a gyárban... No Comment. |
(#41430) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#41427)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Mert a gyár normális és tudja mibe kerül neki eladni bármit.
A kereskedönek meg az a célja, hogy minél gyorsabban pénzt csináljon a megvett raktárkészletböl. |
(#41432) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#41392)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Szia!
A válasz minden kérdésre Hubert Feri. Klubtalálkozókon elérhető - legközelebb előadást is tart.
Még nem futott nálam pályán kanyarban, de hamarosan teszteljük. Sajnos az egyik a forgóvázmaszk viszont a dobozban letört.
Gyönyörű finom kisszériás átalakítások ezek, nem biztos, hogy a rendszeres pályahasználat nekik való...
Üdv:
Saetta
|
(#41433) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41428)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Gondolom az érvényes viszonteladói árad nem "akcióra" vonatkozott, az (egyik) ismert nagy viszonteladó, meg akcióban árulta annyiért.
Emlékeim szerint a gyár árazta le az E42-t is meg még sok mást...
Üdv:
SAetta |
(#41436) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#41413)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Bocs, de a CHF lódult be tegnap nagyon, nem az EURÓ. |
(#41438) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41428)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
A gyári bolt csak néhány terméket árul UVP-n. Minden más mondhatni "rugalmas" árképzésben van. Érdekes ez, mert pl. amikor "sátoros ünnep" van, azaz nyílt nap, akkor ugye betódul fél Kelet-Európa az üzletbe és akkor ütik a gépet, pörög a készletnyilvántartás. Más napokon meg a kutya sem áll meg az üzlet sarkában, viszont nyugodtan lehet válogatni és pár barátkozó szó mellett az árak is alakíthatók. Fura, de elvégre a keleti határszélük.
Egyébként Drezdában volt egy üzlet, a főpályaudvar mellett, a Lokpavilon. Mindent UVP-n adtak. Ma már nem létezik a bolt...
Ez az egész UVP egy nagy lufi amúgy. |
(#41439) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#41436)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Lehet, de emellett a térség valutái is zuhantak. |
(#41442) kombi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41368)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
A Zeuke/BTTB váltás idején volt egy érdekes átmeneti időszak is.
1975 júniusban kaptam az első személykocsikat, történetesen két Mitropa -hálókocsit.
Ezek már a BTTB-s zöld/sárga dobozban voltak, de alattuk még a fix horgos kapcsolós Zeuke forgóváz volt.
|
(#41443) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#41438)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Azért érdekes, hogy más árukkapcsolatban igen kevés embernek jut eszébe az árakat ilyen reflektorfénybe tenni.
Még nem hallottam, hogy valaki végigjárta volna a várost, hogy melyik gyorsétteremben olcsobb a szendvics meg a hasábburgonya. A gyogyszert is a sarki patikában veszed, eszedbe sem jut, hogy a másikban olcsobb lehet ugyanaz, stb.
A másik oldalon 5-10 forintos benzinár különbségért eljárnak sokan a város másik végére, egy olcsobb modellért meg akár a félnapot is utaznak.
Az viszont biztos, hogy a bolt nem azért zárt be mert mindent UVP-ért adott. A boltok 90%-a azért megy tönkre, mert mindent olcsobban akart/kényszerült adni, mint a konkurencia. (Lásd a sok 100forintos/euros boltot, vagy hült helyüket, de manapság már a nagy szupermarketekre meg a barkácsboltokra is kezd jellemzö lenni).
Minden engedmény az UVP-böl a saját zsebre megy ( a gyár nem kompenzál), és csak addig müködik, ameddig az árcsökkentéssel többet lehet eladni. Ennek viszont vannak határai, és akkor bedöl a bolt. |
(#41444) angyal.marci válasza saetta hozzászólására (#41432)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Mármint, kedves saetta, a lépcsős mozdony nem volt ívben próbálva? |
(#41446) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#41444)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Szervusz!
Zoli helyett én válaszolnék. Elfordul a forgóváz a lépcsőtől, nincs vele gond!
Ellenben a lépcső anyaga igen törékeny, és a legtöbbször csak úgy marad a helyén, ha beragasztod, mert hát eg ykicsit nagyobbra sikerült a fészke, mint a csapja.
|
(#41447) G.F. Rákoskeresztúr válasza saetta hozzászólására (#41432)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Zoli, azért majd legközelebb jobban vigyázz a mozdonyra!
Nem tudom mit csináltá(tok) vele az átadás után.
A narancsnak nem csak a forgóvázmaszkja van letörve, hanem sok minden, ahogy így a képen látom. Egy gyári ütköző nem törik le egy dobozból való kiszedéskor vagy berakáskor! |
(#41451) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Sziasztok!
Engedjetek meg nekem egy rövid történetet.
Valamikor régen (:dizzy Mastertape oldalán olvasgattam a budapesti boltokról megírt cikket. Szemet szúrt a Jétákudvar nevű hely.
Mikor megérkezett az ösztöndíj, alig vártam, hogy elszabaduljak az előadásról, és mehessek "böngészni". Találtam is két szemrevaló, szépen tamponozott BTTB zárt teherkocsit. Közben elbeszélgettem az eladó hölggyel, nagyon kedves teremtés. Gondoltam magamban, hiába a közép árkategória felső szintje, megkímélt modellekhez jutok, meghitt környezetben. Ide vissza fogok járni.
Így is lett. Múlt héten visszamentem, hátha azóta lett nekik önürítős kocsi. De most nem a kedves hölgy, hanem egy idősebb bajszos úr (felteszem a tulaj - nem ismerem) fogadott, meglehetősen mogorva stílusban.
Vázoltam, hogy TT teherkocsi miatt jöttem, pár mondat után szűkült a kör az önürítősre. Mondta, hogy van, én pedig nagyon megörültem. Rögtön kettőt haza is hoztam. A gyári szén mellékelve, sőt az egyik szerintem még egy métert sem futott a kerekei alapján. Nagyon örültem nekik.
Viszont úgy éreztem, hogy az úrnak csak púp vagyok a hátán. Most nem tudom, hogy csak én voltam neki unszimpatikus, vagy mindig ilyen?
Szerintem, ha manapság valaki egy ilyen üzletet működtet, és betér egy vevő, aki nála akarja hagyni a pénzét (nem is keveset), akkor nem ilyen stílusban kellene előadni a dolgokat.
De ez nem törölte le az új szerzemények miatti mosolyt az arcomról.
Köszönöm, hogy végig olvastátok!
Szép hétvégét: Kacsa
|
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 13:12:21 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|