|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#41749) V43-1182 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Hát nem egy pénztárcabarát év elé nézünk
A GySEV es kocsi néztétek már? Egyszer mát adtak ki egy ilyen kocsit, sajnos a kat.számát nem tudom, a 22 43 555 0020-4 alatt (talán Ep. V?), aminél a cégjelzés GySEV-RÖEE, ezt viszont Ep.IV sorolták sima GySEV cégjelzéssel. Nagy blamázs lenne ha ugyanazt a psz osztották volna ki.
A Tadgs nagyon jó, vártam hogy lesz belőle, de hogy pont a magyar változattal jönnek ki...
Nagyon bejön a két TRANSCÉRÉALES (01715) kocsi, az a baj hogy ezzel a kocsiformával itthon nem igazán jellemző: nálunk inkább a Tagps a jellemző.
Viszont kicsit kezdek besokalni Nohab téren: kissé sok volt mostanában belőlük szerintem (nem tudom milyen piaci felvevőképességel számolnak, viszont pld. amiért szót emelünk, hogy esetleg Desiro ismét MÁV alatt, az pedig nincs.), talán Nohabból a Kárpátos festéssel talán beleférne nálam.
Már tavaly sem nyerte meg a tetszésemet ezek az AutoCAD-s rajzok, ráadásul úgy hogy a színtervből semmi sem "jön át". E rajzok mellé igazán beilleszthetnének valami fotót: na tisztelt vásárlók ilyesmire gondoltunk...
A RailJet: oké a Tillig ugye a 1216 modellt irányába mozdult, viszont felénk a 1116 járnak (feljáróajtók a leglényegesebb különbség), viszont nagyon jó a piaci terv: kocsik is remélem lesznek: bár azokra biztosan kell valami új szerszám,mert eléggé egyedi a megjelenésük, a vezérlőkocsi lesz ebből a szempontból az érdekes....
A dupla konténerszállítók: sajnálom, hogy ezt a felemás verziót nyomják (sárga/kék), nem tudom miért nem lehet valami más cikkszám alatt kiadni ugyanezen kocsikkal csak sárga vagy csak kék variációt?
Autószállító: na itt lenne egy kérdésem néhány éve voltak a két kocsiból összeállított rövid emeletes autószállítók, (kettőt sikerült is összeszednem csz: 15596), aztán egyik pillanatról a másikra ki is kerültek a rendszerből. Most pedig csak a személy vonatokba besorolt autószállítókat gyártják. Ugye a koncepció teljesen más, nem tudom mi az oka hogy a másik fajta gyártását miért állították le teljesen. |
(#41751) róbertke válasza V43-1182 hozzászólására (#41749)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
sárga/kék Sdggnos/Sdggmrs 739/744 "Kombiwaggon": a sárga részben daruzható pótkocsit is lehet szállítani - ÖBB festés lesz az érdekes. |
(#41759) Orpolyas válasza Gashpy hozzászólására (#41746)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Akkor megint előkerült egy Zeuke szerszám, amit kinematikával láttak el? De mindegy, nekem attól még tetszik. |
(#41762) lakasi válasza Gashpy hozzászólására (#41748)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Tartok tőle, hogy ha ezt valaki így előadja Nürnbergben, annak nagy futás lesz a vége. |
(#41792) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#41762)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Ez pontosan így van! |
(#41793) masTTertape válasza V43-1182 hozzászólására (#41749)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Sajnos Nürnberg nem az ilyen - hogy is mondjam... - végfelhasználói kritikák fóruma.
Mint igényes gyűjtő, vagy vasútmodellező természetesen megfogalmazhatunk tized mm-re lebontott észrevételeket, de a gyártói oldal nem erről szól. Gondolom mondanom sem kell, ezerszer kiveséztük már.
Sajnos a szortimentbe kerülő típusok, azok szín- és formatervei "bizonyos" érdekek alapján valósulnak meg.
Itt magát, azt a tényt kell elsősorban üdvözölnünk, hogy eleve van magyar festésű kínálat.
Ha majd a hazai közönség minden álmodozó tagja lesz olyan piaci tényező, hogy valóban meg tudja (vagy akarja) venni a katalógusban szereplő összes modellt, akkor a gyártó is nyugodtabban dőlhet hátra, hogy ebbe az irányba tudta teljesíteni a tervet.
És azt se felejtsük, hogy az ilyen újdonságfüzetben megjelenő tételek jelentős része megmarad CAD ábrának, vagy Photoshop manipulációnak. Mint ahogy az is kicsit elhamarkodott lenne, hogy az itt látható, most már egységesen Handmusternek nevezett képek alapján ítéljünk. Annak idején a Handmuster valós modell volt, kézzel fogható részletekkel és próbatamponozással. Ezt ma a képszerkesztő kolléga intézi a monitor előtt ülve. Az innen-onnan összeollózott részletek adják ki az elképzelt modellt. Tehát ilyen formán az egyetlen járható út, hogy megkapják a teljes dokumentációt az adott modellre. Lehetőség szerint autentikus forrásból...
A 14265-ös Gysev kocsiról beszélsz. Megnéztem a felhasznált grafikákat. A régi, 2006-os katalógusban megjelent fotóról csak a RoEE rész van leszedve, amúgy a psz. pontosan ugyanaz. Hasonló volt a feltevés a Gysev Halbik esetében és akkor - még terv fázisban - megnyugtattak, hogy teljesen új modell készül. Itt voltaképpen egy új klisé a feladat.
A Tadgs-Tagps kérdés annyira jelentéktelen, hogy ezzel biztos nem fognak foglalkozni. Lásd Roco Knickkesselwagen-jét MÁV festésben.
A RailJet-tel nem kell foglalkozni. Az nem nekünk szól, hanem a cseheknek. Ha nem csalnak a megérzéseim, akkor a RJ kocsik is alkaulóban vannak...
Mivel Nohab ügyben számos olyan megkeresés éri a gyártót, ami valamilyen szettre vonatkozik, ezért volt most kézenfekvő egy ilyen digit készlet beárazása, de szerintem az 500 euro nem a magyar vevőnek lett kitalálva. Ezzel nagyon nincsenek tisztában. Még szerintem ez is képlékeny tétel.
A Desiro kérdést már elégszer átrágtuk. Annak sikertelenségét azoknak kell köszönni, akik anno tipikusan magyar ügyeskedéssel próbáltak a dologhoz hozzáállni.
A 1559x sorozatú dupla autószállítók kivonásának megvoltak az okai. Szerény véleményem, hogy a szerszámcsoportból valamelyik annyira megsérült, hogy túl költséges lenne felújítani. Kivárás van. Akárcsak a hasonlóan közkedvelt más járművek esetében: Krokodil, E44 pl.
Az új autószállítók koncepciója meg a kicsit félresikerült LS Models együttműködés hozadéka.
Azért azt mondom, hogy várjuk ki a végét! |
(#41799) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#41793)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
RAILJET:
- Azt ugye jól gondolom, hogy a cseh Railjet szerelvényekben a kocsik is különböznek valamennyire a klasszikustól?
SAetta |
(#41800) etwg válasza saetta hozzászólására (#41799)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Uj alvázakat kaptak meg más festést. ( Tervek voltak a belsö kialakitás - üllések stb. változtatására us, de azt valahol eltünt a történelemben ) |
(#41802) hamel hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Kérdésem van a szervizes kollégákhoz : Van-e módszer a gőzös kerékbe (BTTB) beletört kurbli csonkjának kicsalogatására ?
Köszönettel
Hamel |
(#41803) BR95 válasza hamel hozzászólására (#41802)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Hátulról tűvel kitolod? |
(#41807) hamel válasza BR95 hozzászólására (#41803)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Ja, csak ez vakfurat, ezek a nagy kerekek - BR 35- tömörek, nincs áttörve a küllőzet. ( |
(#41808) BR95 válasza hamel hozzászólására (#41807)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Aha, értem. Olyanhoz még nem volt szerencsém... |
(#41809) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#41793)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
A gabonás kocsi témához egy kicsit én is hozzászólnék mint félig-meddig kívülálló, hiszen a szállítmányozás és a műszaki kérdések nem képezik mindennapos szakterületemet. Viszont kezdem úgy érezni, hogy megint túlreagálódik a dolog. Igaz, én ugyanezt tettem az "új" Nohab megjelenésekor, azt a hamut azóta is szórom a fejemre, szerencsére fűtési szezon van, úgyhogy jut rá bőven
Tadgs: jelenleg is fut a Cargónál, vagonvörös és néhány darab (még a MÁV-Cargo korszakból) kék színben is. Nem 100%-ig egyezik a kocsi kialakítása a Tillig formával, de fél méternél messzebbről megteszi, és nekem pl. kifejezetten tetszik (a formát meg majd megszokom ). Néha tele van vele a ceglédi állomás, egyszerre akár 20-30 kocsi is szokott itt parkírozni, mindenféle magokra (búza, kukorica, rozs, legutóbb pedig szotyi) várva. Jellemzően csak az RCH használja errefelé ezt a kocsitípust. Elvétve irányvonatban szoktam látni felül feketére festett GRAWACO feliratú kocsikat is ebből a típusból, ilyen kocsija többek között a GySEV-nek is van/volt, illetve egy holland vasútvállalatnál vannak regisztrálva.
Az Uagps/Tagpps kocsi már egy érdekesebb dolog, mert mostanáig vagy tízféle változatát láttam, számtalan festésben. Ráadásul az egyes változatok jelentősen eltérhetnek egymástól. Vasútvállalatok közül meg szinte mindenkinek van. Viszont nem látok a kínálatban egyetlen hasonló formájú kocsit sem. Pedig biztos lenne rá kereslet, addig is marad a belga CTC silókocsija. Az is nagyon szép és ismerős a logó a magyar szemnek, bár ezt a kivitelt még sosem láttam Magyarországon.
Szóval nehéz így igazságot tenni, én mégis azt mondom, hogy érdemes betárazni ebből a Tadgs-ből, mert egy darabig nem lesz más (azért ne legyen igazam). |
(#41810) GcarTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Sziasztok!
A Tillig talpfarácsok közt megjelent az R285-ös sugarú darab.
Ez az R 310-es helyett minimális ívként használható egy kisebb pályán szerintetek? Régi BTTB járgányaim vannak.
Üdv:G'carTT |
(#41812) angyal.marci válasza GcarTT hozzászólására (#41810)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Úgy tudom, hogy a régi legkisebb ív R280-as. Úgyhogy szerintem mehet bátran de jobban jársz a flexibilis sínnel. Élethűbb vonalvezetést tudsz produkálni. |
(#41817) V43-1182 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Kicsit félreértettek...
Nem akartam ilyen "szegecsszámlálás" irányába elmozdítani a dolgokat. (ami nem jött be nem is veséztem..)
Mint írtam nagyon örülök ezeknek a járműveknek, sőt vásárolni is fogok mindkét fajta terményszállító fajtából. (sőt nagyon gondolkodom egy gabonás-irányvonat összeállítására is) Csupán azt próbáltam átadni, hogy a CTC kocsiforma nem igazán hasonlít a mi környezetünkben megszokottakkal (elvileg a modellforma kocsik poranyag szállítók lennének, és így járnak is kis hazánkban). Szóval nem akartam ilyen irányú lavinát elindítani .
A RJ majd a kocsikra leszek kíváncsi: amúgy meg leleményes magyarisztán vagyok, ha jók lesznek a kocsik legfeljebb Attilánknak felfut egy kicsit az átfestendő/matricázandó Taurusok üzlete
Viszont Gábor lenne egy megvitatandó kérésem, vagy inkább témám:
Ugye beígérték ezt a GySEV Es kocsit (Ep IV-nek). Nem tudom lehetne-e olyan irányú felvetés, ha már tavaly megkaptuk a GySEV-Cargo Eas kocsit EpVI (15257), akkor ezt is ezzel a korszakkal és logóval jönne, nem tudom a többiek ehhez mit szólnak, vagy a gyárban ez mennyire eldöntött, de hátha a Nünbergi kiállításig kialakítanánk valami álláspontot. Ha ezt így lehetséges..
Mit gondoltok?
|
(#41820) masTTertape válasza hamel hozzászólására (#41807)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Akkor is. Beméred, hogy hol a furat és egy tűvel, meg apró kalapáccsal ütögeted. Senkit nem fog zavarni egy tűhegynyi luk a keréken a beavatkozás után. |
(#41822) masTTertape válasza GcarTT hozzászólására (#41810)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
A klasszikus geometria R286-os ívekkel operált, ezért ez az R285 valószínűleg a teljes áttervezéstől ódzkodóknak adhat némi reményt az új sínanyaghoz.
Szerintem a régi járműveknél nem fog gondot okozni ez az 1 mm-es ívsugárkülönbség. |
(#41825) masTTertape válasza V43-1182 hozzászólására (#41817)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Szerintem a "közel hasonló" elv fog érvényesülni a vitatott típusoknál.
A Gysev Es kocsi esetében nekem is ez lenne a kézenfekvő, illetve ezzel kapcsolatban fel is merül a kérdés, hogy vajon figyelik-e egymást a gyártók... Mert ha a Roco - szerintem eléggé elbaltázott döntéssel - Gysev Szergejt hoz ki, akkor ahhoz valakinek kocsit is kell gyártania.
Mindenképp megvitatandó kérdés.
Mivel sajnos azok a lobbisták, akik rendszeresen tanácsot adnak a gyártóknak, nem olvassák a felhasználói fórumokat, így megint én leszek a "hülye tétés", aki kénytelen lesz előhozakodni ezekkel a kérdésekkel. |
(#41826) GcarTT válasza masTTertape hozzászólására (#41822)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Köszönöm, eszembe juthatott volna.
Öregszek. |
(#41827) reszelozsir válasza V43-1182 hozzászólására (#41817)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Én örülök, ha Ep IV. lesz a GySEV kocsi. Már be is írtam a naptáramba. |
(#41852) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
|
(#41853) csíkosháTTú válasza hamel hozzászólására (#41807)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Idézet: „... BR 35- tömörek, nincs áttörve a küllőzet.”
Most majd lesz. Azt nem írom, hogy fúrd ki egy 0,6mm-es fúróval, mert ekkor óhatatlanul kerek lesz a kurbli helye, és nem fogod tudni helyes szögben tartósan rögzíteni az újat. Esetleg kerékcsere kompletten, ha van még masttertape kollégánál. |
(#41856) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41853)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Esetleg még hátulrol egy finom marofejjel csinálhat egy kis gödröt a furat ajláig majd innen egy tüvel kinyomhatja a csap maradékát. |
(#41857) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#41856)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Nem kell ezt túlmisztifikálni. Napi szinten cserélek ilyenekben beletört kurblit.
Pár tized mm vastag az anyag. Megjegyzem, van ahol áttört, mert a gyárban éppen erősebben nyomták meg. Csak egy kicsit kell átbökni a tűvel.
A tű hegyével kimozdítja hátulról a csonkot, majd elölről kihúzza, kicsit beleakasztva a tű hegyét.
Marófejhez, minden egyéb gépi beavatkozáshoz le kell húzni a kereket a tengelyről, ami ahhoz vezet, hogy később elfordulhat rajta. |
(#41859) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#41857)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Nem értetted mit irtam. Nem nagy marofej meg marogép kell ehhez, hanem egy kézi furogép amibe egy fogorvosi marofuro van, azzal egy kicsit lereszeli belülröl a kerék falat ( minden levétel stb nélkül) majd, ahogy te is irod tüvel kinyomja a csonkot. Ha át van törve akkor semmit nem kell tenni. |
(#41860) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#41852)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Engem biztosan nem. Szép kocsik, de ilyen nekünk sose volt, mi a Tatravagonka-féle csehszlovák típust használjuk (ČSD/ČD/ŽSR Faccs, MÁV Faccpp).
Viszont cserébe az az LüP érték (334 mm) valahogy nagyon sántít, ez a kocsi TT-ben alig több mint 10 centi hosszú kéne, hogy legyen |
(#41861) hamel válasza etwg hozzászólására (#41859)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Köszönöm mindenkinek a segítő javaslatot
Hamel |
(#41862) etwg válasza sunocske hozzászólására (#41860)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Azok méretek nagyon hülyén vannak a katalogusban, ugyanis az összméretet akarják mondani - azaz a 3 kocsi együtt 334mm. ( a személykocsiknál is találsz 600-700 mm hosszu "egyedeket").
|
(#41867) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#41859)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Igen, így értem. Végül is igaz, a marófejjel egy kis krátert tud kialakítani és abban hamarabb megtalálja a csonk végét. |
(#41868) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#41860)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Ja, azt a hármas szettre értik. |
(#41873) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#41868)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Ja, hogy az szett? |
(#41879) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Lámpapróba 1.0... |
|
(#41882) TTfan válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41731)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
1: Digitális: benne egy M61 és 3 nyitott teherkocsi. (Költségvetési okokból nyilván nem lehet benne 3 új Y kocsi, mert akkor meg az árán akadnának ki több ezren.)
Ahogy néztem, a korábbi és mostani start szettek 2db hosszabb vagy 3db rövidebb vagonnal operálnak. Nem túl hosszúak (teljes hossz ~50cm), így az alap, rövid egyenes szakasszal kapható 'dilikör'-ben sem ér körbe a szerelvény.
A 3db Y kocsi már hosszú lenne az alap pályára, viszont a 2 még pont jó (szerintem). Ez lehet egy alternatíva a jövőbeni szettek esetén. |
(#41883) TTfan válasza maTTato hozzászólására (#41879)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Szuperül néz ki!!
Ez is jár majd az épülethez? |
(#41884) etwg válasza maTTato hozzászólására (#41879)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
|
(#41887) maTTato válasza TTfan hozzászólására (#41883)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Még van rajta mit reszelgetni. Ha kiforrt, már csak pénz kérdése... |
(#41888) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Üdvözlet uraim! Részben mint régi tt-s köszönök és ha valaki megnézi a régi indexes fórum alapítójának a nickjét és azt amin most írok akkor tudni fogjátok én voltam az ottani topik alapítója
Sok idő telt el azóta bejártam a fél világot,de most hazatelepedtem végleg
És anno megfogadtam ha lehetőségem és időm lesz akkor újra ezt a méretarányt választom. Azóta sok minden változott modellek terén meg sok mindenben szerintem.
Amibe bele szeretnék vágni az főleg Magyar téma mert látom elég sok lehetőség van vagyis több mint évekkel ezelőtt.
Bízom benne hogy a kezdetekben a sok kérdésemre kapok majd válaszokat is mert nem lesz sima dolog újra belevágni |
(#41889) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Sziasztok!
Készülnek a lokomotívok! |
|
(#41890) terkoz válasza sikumegalifter hozzászólására (#41888)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
üzeneted van! |
(#41891) sikumegalifter válasza terkoz hozzászólására (#41890)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Szia! Megnéztem köszönöm átnézem a határidőnaplómat és jelentkezem. |
(#41892) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#41889)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Hajrá Gabi! Hogy haladsz a terepasztalod toldásával? |
(#41893) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#41888)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Üdv! Hanyadik korszakot választod? Gőzkorszak, csíkos-csillagos, narancs-csillagos, vagy a ma a befutó? |
(#41894) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Szombaton megyek beszerezni egy két dolgot kezdetnek
Ami biztosan kell egy hirtelen dilikőr mert már jó ideje nem vonatoztam. Kell egy mozdony két gép közt vacilálok
Piko Máv Taurus
Tillig Traxx Máv
Gondolom a Tillig ami jobb gép ugye nem tévedek? Esetleg van valakinek ilyen a birtokában,tapasztalat?
Vagon: Tillig Res ebből viszont többet szeretnék Ezekről a kocsikról láttam már több képet,de hol fekete,hol barna forgózsámollyal most akkor milyen a modell igazából? |
(#41895) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#41893)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Szia! Korszak hmmm minél modernebb legyen V-VI ebből van néhány magyar modell a palettán. Kezdetnek Máv majd GYsev nagyon tettszik az M62 bár majd csak áprilisban fog azt hiszem megjelenni. És ha lesz egyszer egy asztalom akkor még egy kis ÖBB |
(#41896) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#41895)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Kezdetnek egy teknő jobb. Amúgy én is a VI korszak építője vagyok! |
(#41897) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#41896)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Na igen mondjuk a páromnak meg a Taurus jön be jobban és muszáj egy kicsit a kedvében járni Mondjuk én is azt vallom kezdésnek jobb egy Piko gép aztán majd jönnek sorba. Van egy szett a Medikernél csak valahogy nem passzol a magyar témába,de szívem szerint ezt is hazahoznám
|
|
(#41898) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#41894)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Idézet: „Ezekről a kocsikról láttam már több képet,de hol fekete,hol barna forgózsámollyal most akkor milyen a modell igazából?”
Azt hiszem, barna. De ha fekete lenne, akkor sem lőnél bakot, mert mindkét verzió előfordul a nagyvasúton is |
(#41899) TT Putz válasza sikumegalifter hozzászólására (#41888)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Üdv a topicban!!!
TT Putz |
(#41900) help-ez válasza sunocske hozzászólására (#41898)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Ne feledkezz meg a modulozásról se..
Kedvcsináló:febr.8-9.II.BMRG összejövetel.
L. |
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 11:40:21 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|