Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       62/86    
(#43323) Váltógyártó válasza TTfan hozzászólására (#43322) Válasz Márc 18, 2015
A 12 fokos sima hózentróger 348mm lenne, de az nem az EW3 alapján készülne, mert átmenő köríves kitérőből nem lehet hózentrógert csinálni. Az a szívdarabnál már 12 fokos. Ezért lettek ezek a hózik 9 fokosak. A 12 foknak akkor van jelentősége, ha angolt is kell a hóziba rakni.

hózi 12 fok ...jpg

hózi 9-12 fo...jpg
 
(#43359) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#43316) Válasz Márc 18, 2015
Nem kapsz érte csokit Lacitól.... Meg róbertke el is árulta.....
(#43382) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#43359) Válasz Márc 18, 2015
HOtotya én nem árulok semmit! Csak találni, kitalálni szoktam...
(#43506) reszelozsir hozzászólása Válasz Márc 21, 2015
Sosem gondoltam volna, hogy egyszer én is váltót fogok készíteni. Azt még most sem hiszem, hogy valaha is lesznek olyan szépek, mint a legfőbb Váltógyártónké, de mégis elkészültek az első kitérők a fatelepet kiszolgáló erdei vasúthoz. Köszönöm a rajzot
A következő lépést. TT-TTe fonódás és szétágazás mozgó alkatrészek nélkül (az N-es által ihletve )

DSCF0050.JPG
 
(#43509) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#43506) Válasz Márc 21, 2015
Jol néznek ki!
(#43513) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43506) Válasz Márc 21, 2015
Ha használni is akarod, akkor a szívdarabot ebben az elrendezésben mindenképp polarizálni kell, vagy összekötni a csúcssínekkel. Abban az esetben viszont nagyobbat kéne nyitni a csúcssíneknek, hogy az ellenkező oldali kerék ne csináljon zárlatot.

Célszerű lenne még a kikönnyítést nagyobbra és mélyebbre csinálni, és legalább a csúcssín mozgató talpfát NYÁK-ból csinálni.

Amúgy
(#43514) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43513) Válasz Márc 22, 2015
A szívdarab ki lesz szigetelve és polarizálom. A nagyobb nyitást értem. A könnyítésnél csak a síntalpat csiszoltam ki kb 4-5mm hosszban, ennél többet nem mertem, hogy maradjon sín kinézete. Egyébként meglepődtem a ragasztón. Hamar köt és nagyon erős. Ha csak vízszintesen hat erő a csúcssín mozgató talpfára, simán mozgatja (mondjuk erő azért kell hozzá...).
(#43516) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43513) Válasz Márc 22, 2015
Tényleg. A vágásokhoz milyen fűrészlapot használsz? A tősínek rögzítése után is elférsz vele a csúcsoknál?
(#43517) maTTato válasza reszelozsir hozzászólására (#43506) Válasz Márc 22, 2015
Szép munka, gratula!!
(#43520) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#43506) Válasz Márc 22, 2015
Ilyen lett a szétágazás... Az alap egy régi BTTB kitérő talpfarácsa annak minden hibájával, de merevségével és sugarával, ami nekem kell. Nem szép, de bízom a zúzottkőben Most még csak kísérletezgetek. Beépítem az iparvágányba és meglátom hogy viselkednek rajta a "normál" szerelvények.

DSCF0052.JPG
 
(#43522) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#43520) Válasz Márc 22, 2015
Gyorsan dolgozik a pft (főleg ha alszik legkisebb főnök ). Elkezdődött a próbaüzem.

DSCF0054.JPG
 
(#43580) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 23, 2015
Már jó ideje nálam dekkol két darab kertivasút váltó. Át kellett alakítanom őket, mert gőzhajtásos üzemhez készültek, de modellezőtársunk elektromos hajtású mozdonyokat akar használni. Ráadásul a váltó keskeny nyomkarimás cuccokra lett kialakítva, így a használandó gördülőállomány zötyögött a sínkötéseken, mint öreg mozdony a 2,1mm-es sínen (ha H0-ban nézzük). Így sínkötést csiszoltam, vezetősínt keskenyítettem, sínt szabdaltam, forrasztottam, elektromos kapcsolatokat és szigeteléseket hoztam létre, de a legbüszkébb az állító rudazat átalakítására vagyok, melyben HOTotya is segítségemre volt (mint sok minden másban)! A gyökcsapok rögzítését is fémre cseréltem, részint a könnyebb mozgásért, részint a jobb vezetésért.

G váltó 1.jpg

G váltó 2.jpg

G váltó 3.jpg
 
(#43581) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43580) Válasz Márc 23, 2015

G váltó 4.jpg

G váltó 5.jpg

G váltó 6.jpg
 
(#43582) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43581) Válasz Márc 23, 2015

G váltó 7.jpg

G váltó 8.jpg

G váltó 9.jpg
 
(#43585) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#42861) Válasz Márc 23, 2015
8 darab angolváltó, az testvérek között is 64 darab csúcssín! 16 sínpapucsot kellett feldarabolni, és egyenként ráforrasztgatni a sínvégekre! Na, ilyenkor jut eszembe a mondás, hogy a modellezés nem az idegbetegek sportja!

CAM04188.jpg

CAM04190.jpg
 
(#43586) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#43582) Válasz Márc 23, 2015
Szia Váltógyártó !
Nagyon ütős lett!!!
Jók lettek a csavarok,sajnálom,hogy azt a szigetelő cuccost be kellett iktatni középre
(jobb lett volna réz anyagból ! ) !
Gratula!!
(#43587) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43586) Válasz Márc 24, 2015
Kösz! A csavarok gyáriak, pont azokat kellett jócskán lecsiszolni, hogy jó legyen.
(#43591) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43586) Válasz Márc 24, 2015
Pedig szigetelő cuccos az igaziban is van, bár kicsit más a rendeltetése
(#43592) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#43582) Válasz Márc 24, 2015
Ismét nagyot alkottál! Gratula!
(#43594) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#43592) Válasz Márc 24, 2015
Idézet:
„Ismét nagyot alkottál!”


Most szó szerint!
(#43595) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43586) Válasz Márc 24, 2015
Lehet, hogy nem kellene bele a szigetelö elem, ha a nyelvek egy potenciálon lennének és átállitás folyamán érintkeznének az egyik tösinnel. Majd megnézem a klubban, higy higyan csináltuk meg, mert anno én is szivtam vele. De azt tudom, hogy végül is egy orás stéggel (ami a karoránál a szijjat tartja) oldottuk meg, mert az hasonlit a leginkább az eredeti feszitö szerkezetre.
(#43605) sunocske válasza etwg hozzászólására (#43595) Válasz Márc 25, 2015
Egyszer (na jó, igazából többször) volt alkalmam egy 0e modulrendszeren egy állomást üzemeltetni, ahol a csúcssínek áramellátása az általad leírt módon volt megoldva. Sokat bajlódtam vele, elég, ha egy icipicit rosszabbul simul a tősínhez, és máris megáll rajta a mozdony. Nem jöttünk rá a hiba tényleges okára*, de szerencsére csak két vagy három kitérővel volt baj (az ötből).

* az egyiket négyóránként meg kellett pucolni a tősín és a csúcssín között, a másik kettőnél ez nem működött. Arra is találtunk aztán valamilyen ideiglenes megoldást, csak már nem emlékszem.
(#43606) etwg válasza sunocske hozzászólására (#43605) Válasz Márc 25, 2015
Sajnos olyan kis méretekben ilyen hibák elöfordulnak.
Sokszor nem is az áramellátás a gond, hanem a válto mechanikai kivitele. Hajdanán volt egy LGB válto ( kint a kertben) amin minden második mozdony megakadt. Mérve semmi elektromos hiba nem volt, aztán kiderült, hogy a mozdony megbillen a válton és ekkor veszti el a kontaktust. Szoval a válto sinjei nem voltak egy sikban és ez volt a gond. Ez kisebb méretben még gyakoribb....
(#43612) etwg hozzászólása Válasz Márc 25, 2015
Megérkeztek az elsö MTB motorok.

Holnap ki lesznek probálva:


image.jpg
 
(#43706) reszelozsir hozzászólása Válasz Márc 27, 2015
A másik szétágazás is elkészült és be is építettem. Elsőre nem lett jó, túl nagy lett a keskeny nyomköz kitérésének szöge. A második már jónak tűnik, bár amíg nem lesz egy rendes kocsim a tesztelésre, addig csak az összetolt kerekű forgóvázra hagyatkozhatok. A normál vonatok viszont jól veszik az akadályokat. Még hátra vannak a szigetelővágások, addig csak ideiglenesen vannak beépítve.

DSCF0070.JPG

DSCF0072.JPG
 
(#43707) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43706) Válasz Márc 27, 2015
Túl nagyok a hézagok Pisti, hasonlítsd össze a mellette lévő kitérővel!

(Úgy is mondhatnám, hogy óriásiak, de nem mondom! )
(#43708) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43707) Válasz Márc 27, 2015
De mondd, ha úgy van
A terelősínnél simán tudok rajta faragni, a keresztezésnél csak akkor akarok játszani vele, ha lesz rendes tesztkocsim.
Az továbbra is érdekel (ha nem üzleti titok), hogy azokat a vékony szigetelővágásokat mivel készíted.
(#43709) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43708) Válasz Márc 27, 2015
Lombfűrésszel, és 0-ás méretű fémvágó szállal (mint azt már sokszor elmondtam és leírtam)!
(#43720) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#43612) Válasz Márc 28, 2015
Ennek az ára tényleg 1452 CZK?
(#43721) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43720) Válasz Márc 28, 2015
Az ötnek igen.(kb. 10€/darab)
(#43722) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#43721) Válasz Márc 28, 2015
Ja, hogy ez 5 darab. Úgy mindjárt más. Az viszont igen baráti. És ha jól gondolom polaritás váltó is van benne.
Kipróbáltad? Mi a véleményed?
(#43723) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43722) Válasz Márc 28, 2015
Még nem lettek beépitve ( idöhiány miatt), de ki lettek probálva szép lassan mennek ( <1 sec az átállási idö 12V-nál, de 8V-ra is megbizhatoan megy). A belsö kialakitás is példakép lehetne minden nagy gyárnak. Egy hajdani cseh ötletet vittek 40 év elteltével egy kommerciális termékbe. A motor ugyanis itt mindig egyirányba forog, azaz nem kell polaritásváltás meg kapcsolo, csak 180 fokonként meg kell állnia. Belül nagyon profi kivitel ( össze sem lehet hasonlitani egy Conrad vagy egy Fulgurex váltomotorral). Ez kb az amerikai Tortoise kategoria (~ 30 $ ) de annak a méretének csak 1/4-e.
Van benne egy független átkapcsolo a sziv stb. polarizálására. A belsö mechanizmus felépitése kb. az olcso szervok kategoriája. Sokkal csendesebb mint a Conrad, de valamivel hangosabb mint az eredeti Fulgurex/Lemaco motor. Az ujabbakat viszont utcahosszal veri ( ott valamit nagyon elb...tak a fogaskerekeknél).
A lineáris mozgást 3 fokozatban (3-9 mm között) be lehet állitani .

Én magam is gyártottam vagy 10-20 éve hasonlo alapon müködö motorokat ( sajnos ilyen kis méretben nem jött össze).
Azon csodálkozom, hogy 40 év alatt senkinek nem jutott eszébe ilyen mechanizmust épiteni ( nem hiszem, hogy szabadalmaztatva lenne). Gyakorlatilag ez a modellgyártok szégyene, hogy egy ismert elvet nem voltak képesek átültetni a praxisba. ( mindig minden adott volt - csak az akarat vagy az ismeret hiányzott.)
(#43724) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#43723) Válasz Márc 28, 2015
Feltalálták az ablaktörlőt?
(#43725) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43724) Válasz Márc 28, 2015
Hát igen. De eddig másnak ez nem sikerült..... (Lehet, hogy néhány csipás szemet ki kellett volna mosni).
(#43727) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43707) Válasz Márc 28, 2015
Megpróbáltam a túl nagyot kevésbé nagyra alakítani. Ennél kisebb hézaggal már nem bírna a kezem, meg elég sok műanyagkerekű kocsim van (kb 85%-a az állománynak), viszont döccenés nélkül haladnak át rajta a kocsik és mozdonyok.
Azt a fémvágószálat nem ismeri a google, és én sem. Ha tudsz, mutass róla képet légyszíííí.

DSCF0081.JPG
 
(#43733) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43585) Válasz Márc 28, 2015
A 64 csúcssín után még 32 vezetősín, és más már nem kellett!

CAM04259.jpg

CAM04262.jpg
 
(#43735) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43727) Válasz Márc 28, 2015
Lombfűrész lap fém vágáshoz 0-ás méret. 18 fog 1cm hosszon.

Én az OBI-ban vettem.
(#43741) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#43723) Válasz Márc 29, 2015
Köszi! A videót elnézve igen meggyőző volt, kár hogy darabonként nem árulják.
(#43742) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43741) Válasz Márc 29, 2015
Szerintem meg az a video nagyon rosszul lett megcsinálva.
Ha lesz kedvem akkor csinálok nekik egy jot.
Nem is értem, hogy miért ilyen rossz minöségü videoval probálnak kedvet csinálni egy ilyen kimagaslo minöségü terméknek.

Amugy ma szétszedtem a motort megnézni a belvilágát jobban. Nagyon ötletes az egész, a motor lelke egy egyedi finom fogazatu nagy fogaskerék ( kb 10mm átméröjü) ami egybe van öntve egy bütykös tengellyel ( kb 18 mm hosszu). A két bütyök a kapcsolokat mozgatja. A fogaskerék homlokán 3 lyuk van amibe egy kis csapot kell behelyezni ami a piros csuszo rugotartot mozgatja. A rugotarto is 3 elemböl áll, 2 csavarral lineárisan lehet kb. 5-6 mm-l elcsusztatni, a középsö csavar meg a mozgato rugot tartja. Igy lehetöség van a nagyon pontos beállitásra ( ritkaság az eddig ismert motorokon - ott legfeljebb ovális lyukak voltak a csavarok számára - itt mind a két lehetöség adott).
A nagy fogaskereket egy kb 8 mm átméröjü mikromotor hajtja - valoszinü egy belsö áttétellel, mert nagyon lassan forog ( ennyire nem akartam szétszedni).
Szoval nagyon profi kis berendezés igen elfogadható áron!

(#43792) róbertke hozzászólása Válasz Márc 31, 2015
Váltógyártónak sok szeretettel! London Cannon Street, England.

Váltógyártón...jpg
 
(#43802) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#43792) Válasz Ápr 1, 2015
Nem rossz, de szerintem Newcastle átépítés előtti verziója még mindig viszi a prímet, sokkal több az egyedi geometra benne
(#43845) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 3, 2015
A TT méret fogságából kicsit kiszabadulva...

Ez egy PECO 14 fokos geometria alapján készült háromutas kitérő.

H0e_OO9_3way...jpg

H0e_OO9_3way...jpg

H0e_OO9_3way...jpg
 
(#43933) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43733) Válasz Ápr 7, 2015
Folytatódik a 12 fokos TT ámokfutás!

CAM04285.jpg
 
(#43940) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#43933) Válasz Ápr 8, 2015
Rémálmaid nincsenek még?
(#43947) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 8, 2015
1000!

1000 like.jpg
 
(#43948) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43947) Válasz Ápr 8, 2015
Erőt, egésZséget, eZredes elvtárs!
(#43959) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#43947) Válasz Ápr 9, 2015
Gratulálok, abszolute megérdemelted!
(#43960) GP40 válasza Váltógyártó hozzászólására (#43947) Válasz Ápr 9, 2015
Gratulálok!
(#43974) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 9, 2015
Kicsit rajzolgattam a FREMO XI-es kitérőn...

XI lefogatás.jpg
 
(#43975) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#43974) Válasz Ápr 10, 2015
Nem néz ki rosszul. Sín lekötéseket miből szeretnéd készíteni? Ha gondolod áll még az ajánlatom.
Lapozás       62/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
12:45:59
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés