|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#43323) Váltógyártó válasza TTfan hozzászólására (#43322)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
A 12 fokos sima hózentróger 348mm lenne, de az nem az EW3 alapján készülne, mert átmenő köríves kitérőből nem lehet hózentrógert csinálni. Az a szívdarabnál már 12 fokos. Ezért lettek ezek a hózik 9 fokosak. A 12 foknak akkor van jelentősége, ha angolt is kell a hóziba rakni. |
|
(#43359) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#43316)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
|
(#43382) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#43359)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
HOtotya én nem árulok semmit! Csak találni, kitalálni szoktam... |
(#43506) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Sosem gondoltam volna, hogy egyszer én is váltót fogok készíteni. Azt még most sem hiszem, hogy valaha is lesznek olyan szépek, mint a legfőbb Váltógyártónké, de mégis elkészültek az első kitérők a fatelepet kiszolgáló erdei vasúthoz. Köszönöm a rajzot
A következő lépést. TT-TTe fonódás és szétágazás mozgó alkatrészek nélkül (az N-es által ihletve )
|
|
(#43509) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#43506)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Jol néznek ki! |
(#43513) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43506)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Ha használni is akarod, akkor a szívdarabot ebben az elrendezésben mindenképp polarizálni kell, vagy összekötni a csúcssínekkel. Abban az esetben viszont nagyobbat kéne nyitni a csúcssíneknek, hogy az ellenkező oldali kerék ne csináljon zárlatot.
Célszerű lenne még a kikönnyítést nagyobbra és mélyebbre csinálni, és legalább a csúcssín mozgató talpfát NYÁK-ból csinálni.
Amúgy |
(#43514) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43513)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
A szívdarab ki lesz szigetelve és polarizálom. A nagyobb nyitást értem. A könnyítésnél csak a síntalpat csiszoltam ki kb 4-5mm hosszban, ennél többet nem mertem, hogy maradjon sín kinézete. Egyébként meglepődtem a ragasztón. Hamar köt és nagyon erős. Ha csak vízszintesen hat erő a csúcssín mozgató talpfára, simán mozgatja (mondjuk erő azért kell hozzá...). |
(#43516) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43513)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Tényleg. A vágásokhoz milyen fűrészlapot használsz? A tősínek rögzítése után is elférsz vele a csúcsoknál? |
(#43517) maTTato válasza reszelozsir hozzászólására (#43506)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Szép munka, gratula!! |
(#43520) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#43506)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Ilyen lett a szétágazás... Az alap egy régi BTTB kitérő talpfarácsa annak minden hibájával, de merevségével és sugarával, ami nekem kell. Nem szép, de bízom a zúzottkőben Most még csak kísérletezgetek. Beépítem az iparvágányba és meglátom hogy viselkednek rajta a "normál" szerelvények. |
|
(#43522) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#43520)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Gyorsan dolgozik a pft (főleg ha alszik legkisebb főnök ). Elkezdődött a próbaüzem. |
|
(#43580) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Már jó ideje nálam dekkol két darab kertivasút váltó. Át kellett alakítanom őket, mert gőzhajtásos üzemhez készültek, de modellezőtársunk elektromos hajtású mozdonyokat akar használni. Ráadásul a váltó keskeny nyomkarimás cuccokra lett kialakítva, így a használandó gördülőállomány zötyögött a sínkötéseken, mint öreg mozdony a 2,1mm-es sínen (ha H0-ban nézzük). Így sínkötést csiszoltam, vezetősínt keskenyítettem, sínt szabdaltam, forrasztottam, elektromos kapcsolatokat és szigeteléseket hoztam létre, de a legbüszkébb az állító rudazat átalakítására vagyok, melyben HOTotya is segítségemre volt (mint sok minden másban)! A gyökcsapok rögzítését is fémre cseréltem, részint a könnyebb mozgásért, részint a jobb vezetésért. |
|
(#43581) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43580)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
|
|
(#43582) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43581)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
|
|
(#43585) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#42861)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
8 darab angolváltó, az testvérek között is 64 darab csúcssín! 16 sínpapucsot kellett feldarabolni, és egyenként ráforrasztgatni a sínvégekre! Na, ilyenkor jut eszembe a mondás, hogy a modellezés nem az idegbetegek sportja! |
|
(#43586) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#43582)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Szia Váltógyártó !
Nagyon ütős lett!!!
Jók lettek a csavarok,sajnálom,hogy azt a szigetelő cuccost be kellett iktatni középre
(jobb lett volna réz anyagból ! ) !
Gratula!! |
(#43587) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43586)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Kösz! A csavarok gyáriak, pont azokat kellett jócskán lecsiszolni, hogy jó legyen. |
(#43591) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43586)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Pedig szigetelő cuccos az igaziban is van, bár kicsit más a rendeltetése |
(#43592) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#43582)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Ismét nagyot alkottál! Gratula! |
(#43594) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#43592)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Idézet: „Ismét nagyot alkottál!”
Most szó szerint! |
(#43595) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43586)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2015 |
|
Lehet, hogy nem kellene bele a szigetelö elem, ha a nyelvek egy potenciálon lennének és átállitás folyamán érintkeznének az egyik tösinnel. Majd megnézem a klubban, higy higyan csináltuk meg, mert anno én is szivtam vele. De azt tudom, hogy végül is egy orás stéggel (ami a karoránál a szijjat tartja) oldottuk meg, mert az hasonlit a leginkább az eredeti feszitö szerkezetre. |
(#43605) sunocske válasza etwg hozzászólására (#43595)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Egyszer (na jó, igazából többször) volt alkalmam egy 0e modulrendszeren egy állomást üzemeltetni, ahol a csúcssínek áramellátása az általad leírt módon volt megoldva. Sokat bajlódtam vele, elég, ha egy icipicit rosszabbul simul a tősínhez, és máris megáll rajta a mozdony. Nem jöttünk rá a hiba tényleges okára*, de szerencsére csak két vagy három kitérővel volt baj (az ötből).
* az egyiket négyóránként meg kellett pucolni a tősín és a csúcssín között, a másik kettőnél ez nem működött. Arra is találtunk aztán valamilyen ideiglenes megoldást, csak már nem emlékszem. |
(#43606) etwg válasza sunocske hozzászólására (#43605)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Sajnos olyan kis méretekben ilyen hibák elöfordulnak.
Sokszor nem is az áramellátás a gond, hanem a válto mechanikai kivitele. Hajdanán volt egy LGB válto ( kint a kertben) amin minden második mozdony megakadt. Mérve semmi elektromos hiba nem volt, aztán kiderült, hogy a mozdony megbillen a válton és ekkor veszti el a kontaktust. Szoval a válto sinjei nem voltak egy sikban és ez volt a gond. Ez kisebb méretben még gyakoribb.... |
(#43612) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2015 |
|
Megérkeztek az elsö MTB motorok.
Holnap ki lesznek probálva:
|
|
(#43706) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 27, 2015 |
|
A másik szétágazás is elkészült és be is építettem. Elsőre nem lett jó, túl nagy lett a keskeny nyomköz kitérésének szöge. A második már jónak tűnik, bár amíg nem lesz egy rendes kocsim a tesztelésre, addig csak az összetolt kerekű forgóvázra hagyatkozhatok. A normál vonatok viszont jól veszik az akadályokat. Még hátra vannak a szigetelővágások, addig csak ideiglenesen vannak beépítve. |
|
(#43707) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43706)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2015 |
|
Túl nagyok a hézagok Pisti, hasonlítsd össze a mellette lévő kitérővel!
(Úgy is mondhatnám, hogy óriásiak, de nem mondom! ) |
(#43708) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43707)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2015 |
|
De mondd, ha úgy van
A terelősínnél simán tudok rajta faragni, a keresztezésnél csak akkor akarok játszani vele, ha lesz rendes tesztkocsim.
Az továbbra is érdekel (ha nem üzleti titok), hogy azokat a vékony szigetelővágásokat mivel készíted. |
(#43709) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43708)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2015 |
|
Lombfűrésszel, és 0-ás méretű fémvágó szállal (mint azt már sokszor elmondtam és leírtam)! |
(#43720) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#43612)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Ennek az ára tényleg 1452 CZK? |
(#43721) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43720)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Az ötnek igen.(kb. 10€/darab)
|
(#43722) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#43721)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Ja, hogy ez 5 darab. Úgy mindjárt más. Az viszont igen baráti. És ha jól gondolom polaritás váltó is van benne.
Kipróbáltad? Mi a véleményed? |
(#43723) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43722)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Még nem lettek beépitve ( idöhiány miatt), de ki lettek probálva szép lassan mennek ( <1 sec az átállási idö 12V-nál, de 8V-ra is megbizhatoan megy). A belsö kialakitás is példakép lehetne minden nagy gyárnak. Egy hajdani cseh ötletet vittek 40 év elteltével egy kommerciális termékbe. A motor ugyanis itt mindig egyirányba forog, azaz nem kell polaritásváltás meg kapcsolo, csak 180 fokonként meg kell állnia. Belül nagyon profi kivitel ( össze sem lehet hasonlitani egy Conrad vagy egy Fulgurex váltomotorral). Ez kb az amerikai Tortoise kategoria (~ 30 $ ) de annak a méretének csak 1/4-e.
Van benne egy független átkapcsolo a sziv stb. polarizálására. A belsö mechanizmus felépitése kb. az olcso szervok kategoriája. Sokkal csendesebb mint a Conrad, de valamivel hangosabb mint az eredeti Fulgurex/Lemaco motor. Az ujabbakat viszont utcahosszal veri ( ott valamit nagyon elb...tak a fogaskerekeknél).
A lineáris mozgást 3 fokozatban (3-9 mm között) be lehet állitani .
Én magam is gyártottam vagy 10-20 éve hasonlo alapon müködö motorokat ( sajnos ilyen kis méretben nem jött össze).
Azon csodálkozom, hogy 40 év alatt senkinek nem jutott eszébe ilyen mechanizmust épiteni ( nem hiszem, hogy szabadalmaztatva lenne). Gyakorlatilag ez a modellgyártok szégyene, hogy egy ismert elvet nem voltak képesek átültetni a praxisba. ( mindig minden adott volt - csak az akarat vagy az ismeret hiányzott.) |
(#43724) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#43723)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Feltalálták az ablaktörlőt? |
(#43725) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43724)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
|
(#43727) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#43707)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Megpróbáltam a túl nagyot kevésbé nagyra alakítani. Ennél kisebb hézaggal már nem bírna a kezem, meg elég sok műanyagkerekű kocsim van (kb 85%-a az állománynak), viszont döccenés nélkül haladnak át rajta a kocsik és mozdonyok.
Azt a fémvágószálat nem ismeri a google, és én sem. Ha tudsz, mutass róla képet légyszíííí. |
|
(#43733) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43585)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
A 64 csúcssín után még 32 vezetősín, és más már nem kellett! |
|
(#43735) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#43727)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2015 |
|
Lombfűrész lap fém vágáshoz 0-ás méret. 18 fog 1cm hosszon.
Én az OBI-ban vettem. |
(#43741) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#43723)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2015 |
|
Köszi! A videót elnézve igen meggyőző volt, kár hogy darabonként nem árulják. |
(#43742) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43741)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2015 |
|
Szerintem meg az a video nagyon rosszul lett megcsinálva.
Ha lesz kedvem akkor csinálok nekik egy jot.
Nem is értem, hogy miért ilyen rossz minöségü videoval probálnak kedvet csinálni egy ilyen kimagaslo minöségü terméknek.
Amugy ma szétszedtem a motort megnézni a belvilágát jobban. Nagyon ötletes az egész, a motor lelke egy egyedi finom fogazatu nagy fogaskerék ( kb 10mm átméröjü) ami egybe van öntve egy bütykös tengellyel ( kb 18 mm hosszu). A két bütyök a kapcsolokat mozgatja. A fogaskerék homlokán 3 lyuk van amibe egy kis csapot kell behelyezni ami a piros csuszo rugotartot mozgatja. A rugotarto is 3 elemböl áll, 2 csavarral lineárisan lehet kb. 5-6 mm-l elcsusztatni, a középsö csavar meg a mozgato rugot tartja. Igy lehetöség van a nagyon pontos beállitásra ( ritkaság az eddig ismert motorokon - ott legfeljebb ovális lyukak voltak a csavarok számára - itt mind a két lehetöség adott).
A nagy fogaskereket egy kb 8 mm átméröjü mikromotor hajtja - valoszinü egy belsö áttétellel, mert nagyon lassan forog ( ennyire nem akartam szétszedni).
Szoval nagyon profi kis berendezés igen elfogadható áron!
|
(#43792) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2015 |
|
Váltógyártónak sok szeretettel! London Cannon Street, England.
|
|
(#43802) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#43792)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2015 |
|
Nem rossz, de szerintem Newcastle átépítés előtti verziója még mindig viszi a prímet, sokkal több az egyedi geometra benne |
(#43845) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2015 |
|
A TT méret fogságából kicsit kiszabadulva...
Ez egy PECO 14 fokos geometria alapján készült háromutas kitérő. |
|
(#43933) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43733)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2015 |
|
Folytatódik a 12 fokos TT ámokfutás! |
|
(#43940) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#43933)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Rémálmaid nincsenek még? |
(#43947) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
1000! |
|
(#43948) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#43947)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2015 |
|
Erőt, egés Zséget, e Zredes elvtárs! |
(#43959) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#43947)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Gratulálok, abszolute megérdemelted! |
(#43960) GP40 válasza Váltógyártó hozzászólására (#43947)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Gratulálok! |
(#43974) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2015 |
|
Kicsit rajzolgattam a FREMO XI-es kitérőn... |
|
(#43975) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#43974)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2015 |
|
Nem néz ki rosszul. Sín lekötéseket miből szeretnéd készíteni? Ha gondolod áll még az ajánlatom. |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 17:48:54 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|