Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       63/86    
(#43987) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43975) Válasz Ápr 10, 2015
Köszi! Még nem tudom, hogy akarom, most egyenlőre csak rajzolgattam.
(#44017) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43933) Válasz Ápr 12, 2015
Sajnos nem haladok túl gyorsan!

CAM04319.jpg
 
(#44018) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#44017) Válasz Ápr 12, 2015
Na most vagy a monitorom rossz, vagy a képen kettő hózentróger van egymáson ....
(#44019) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#44018) Válasz Ápr 12, 2015
Nics baj a monitoroddal!
(#44033) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#44017) Válasz Ápr 13, 2015
Pedig minden adva van(volt) hozzá...
(#44034) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#44033) Válasz Ápr 13, 2015
Csak idő nem!
(#44044) help-ez hozzászólása Válasz Ápr 14, 2015
2 EW2 összeépítve

3 utas v.2 E...jpg
 
(#44046) Váltógyártó válasza help-ez hozzászólására (#44044) Válasz Ápr 14, 2015
Laci, ez nagyon

Viszont ahol pirossal jelöltem, ott még át kell vágni a sínt, mert különben zárlatos lesz, és ott is javasolt, ahol sárgával jelöltem, mert jelen állás szerint mind a négy belső sínt szigetelő papuccsal kellene illeszteni.
A hátsó belső csúcssín forgáspontját hogy oldottad meg?

A bázeliről is dobhatnál fel képet!

help-ez_3way...jpg
 
(#44067) help-ez válasza Váltógyártó hozzászólására (#44046) Válasz Ápr 15, 2015
Köszönöm.
A Te hathatós segítségeddel készült.
Elöl 4 szigetelő papucs lesz.A piros átvágást másképp oldottam meg,de ez kétségtelenül praktikusabb megoldás,-megcsinálom...
A hátsó csúcssínek mozgatása: 0,2 -s rézlemez lapolásával készült.

L.
(#44068) help-ez hozzászólása Válasz Ápr 15, 2015
Akkor a bázeli
Jól mondtad-egy rémálom az elkészítése..............
Saját terv . Cad-dal készült rajz alapján készült.
A kép még tisztítás ,csinosítás,és festés előtt készült..
a szigetelő vágások némelyike is hiányzik még.
Méretek:TT
hossz:251 mm
kitérés: 15°
belső kör ív:R 844mm

bázeli R 884...jpg
 
(#44094) bacsko válasza etwg hozzászólására (#43723) Válasz Ápr 16, 2015
Lehet egy amatőr kérdésem? Ezeket lehet analóg módon is vezérelni, vagy csak DCC-ben dekóderrel?
Még sosem volt dolgom servoval, de szimpatikusak ezek a kis motorok, szívesen használnám a Conrad motorja helyett.
(#44096) csíkosháTTú válasza bacsko hozzászólására (#44094) Válasz Ápr 16, 2015
Azt nem tudom, majd etwg erre jár megmondja.

De ma elhoztam a kamerámat, van iTT most egy szervós kitérő megépíteve, annak a vezérlése 2 váltót tud kiszolgálni, a szívdarab polarizációhoz is benne van a relé, megy DCC-ben és analógban is. Ma délután megcsinálom a felvételt, és felteszem ide a videók közé.
(#44097) etwg válasza bacsko hozzászólására (#44094) Válasz Ápr 16, 2015
Nem találom a hsz-t, de gondolom az MTB motorrol van szo.
Azok alapbol analog vezérlésüek, majdnem ugyanaz mint a Conradé.
Van 2 kontaktus a két állapothoz, meg egy közös polus. Itt azonban nem kell polaritást válani, mint a Conrad esetén, mert a motor mindig egy irányba tesz meg egy fél fordulatot, igy egyenáramra is megy.
(#44098) bacsko válasza etwg hozzászólására (#44097) Válasz Ápr 16, 2015
Igen, arra gondoltam, köszönöm. Ez esetben ezek nagyon jó és viszonylag költséghatékony megoldásnak tűnnek. Lassan mozog, polarizál, kicsi. Úgy fest amennyivel drágább a Conradnál, annyival jobb is.
Kíváncsi leszek a véleményedre, ha már kicsit több tapasztalatod lesz vele.
(#44102) etwg válasza bacsko hozzászólására (#44098) Válasz Ápr 16, 2015
Azt már most is eltudom mondani, hogy ez a váltomotor eddig a legjobb konstrukcio, ami a kezembe került a évek során.
Az egyik legkisebb
Mechanikailag igen jonak néz ki ( nem tudom még a tartosságát)
A legötlesebb, a tervezö mindenre gondolt
És nagyon elfogadhato az ára ( összehasonlitva a jelenlegi konkurrens termékek árával).
(#44274) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44017) Válasz Ápr 24, 2015
Betalpfázódott az összes 12 fokos TT cucc. Már csak a festés...

CAM04366.jpg

CAM04370.jpg

CAM04371.jpg
 
(#44275) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44274) Válasz Ápr 24, 2015
Összedobtam gyorsan 2 darab 12 balos kitérőt is, az egyiket az EW3 geometria alapján, a másikat pedig egy saját tervezésű 12 fokos egyenes geometria alapján

CAM04380.jpg
 
(#44359) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44275) Válasz Máj 1, 2015
Az utolsó két darab ebből az adagból, két darab 15 fokos angolváltó. Az utolsó két képen jól látszik a különbség a 12 és a 15 fokos között. Nem kérdés, melyik a szebb!

CAM04388.jpg

CAM04392.jpg

CAM04395.jpg
 
(#44368) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#44359) Válasz Máj 2, 2015
Már kezdtem aggódni Laci az egészségedért, egy hete meg sem nyikkantál ... Melyik a szebb? Természetesen amelyik egyre jobban közelít a 6 fokoshoz!
Viccen kívül: Ha valaki a 22,5 fokos váltót engedheti megcsináltatni, te még azt is tökéletesre készíted el.
(#44370) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#44368) Válasz Máj 2, 2015
Köszönöm az aggódást és az elismerö szavakat!

Ha a héten nem is nyikkantam, de párszor nyekkentem, mert Szolnokon voltam egy kis laza ejtöernyös kiképzésen!
(#44380) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 2, 2015
0e tolósínes váltó.

CAM04406.jpg

CAM04413.jpg

CAM04425.jpg
 
(#44383) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#44380) Válasz Máj 3, 2015
Amerikai keskeny nyomközű váltóknál láttam ezt a megoldást, hogy a tősínt állítjuk, nem a csúcssínt - ami itt nincs is. Nagyon jó lett!!
(#44384) etwg válasza róbertke hozzászólására (#44383) Válasz Máj 3, 2015
Van náluk normálnyomtávos is, söt van 3 utas válto is - igaz már több évtizede nincs engedélyezve nyilvános vasutakon, de pl. A Colorado-i muzeumban van egy müködöképes példány.
(#44385) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#44383) Válasz Máj 3, 2015
Valamelyik osztrák fogaskerekűn is van ilyen.
(#44386) etwg válasza sunocske hozzászólására (#44385) Válasz Máj 3, 2015
Elvben mindegyiken ahol Riggenbach féle fogazás van.
(#44387) róbertke hozzászólása Válasz Máj 3, 2015
(#44398) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#44387) Válasz Máj 3, 2015
Mi a gond róbertke?
(#44400) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 3, 2015
Festés előtt és után...

CAM04434.jpg

CAM04444.jpg
 
(#44408) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#44387) Válasz Máj 4, 2015
Csak beugrott, hogy a fogaskerekű vasúthoz már kész lehetne a váltó a lenti módszerrel, de aztán rájöttem, hogy jobb lenne azt egy szegmens fordítókoronggal vagy kisebb tolópaddal - mint a régi Svábhegyin - elkészíteni.
(#44417) sunocske válasza etwg hozzászólására (#44386) Válasz Máj 4, 2015
Lehet, én nem ástam bele magam ennyire a hegyivasutak témájába. Vannak, oszt' kész, nekem itt az Alföldön nem kell velük foglalkoznom
(#44418) etwg válasza sunocske hozzászólására (#44417) Válasz Máj 4, 2015
Én sem, csak amikor beszélgettetek jutott a Riggenbach rendszer az eszembe.
(#44531) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 8, 2015
Már régóta szeretnék egy amerikai váltót készíteni, ma sínt és NYÁK csíkokat is szereztem hozzá (ez utóbbit DZolTTán hathatós közreműködésével), és a talpfát is ki tudom vágni magamnak. Hogy a megvalósítás mikor lesz, azt még nem tudom, de az alkatrészeken már nem fog múlni!

Piltdownman-nek kösz a tippet a NYÁK-kal kapcsolatban!

(Javítanom kellett a szöveget, mert a NYÁK-ot kisbetűvel írtam, és ha így hagyom, főhóhérunk zsebében biztos kinyílik a bárd! )

CAM04451.jpg
 
(#44560) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#44531) Válasz Máj 11, 2015
Bizony, hogy kinyílik, mert a nyák (kisbetűvel) a félig folyékony, félig szilárd (ha úgy tetszik: kolloid) halmazállapotú anyagok jellemzőjének neve, míg a NYÁK (nagybetűvel) betűszó, a nyomtatott áramkör rövidítése. Mint ilyen, a magyar helyesírás szabályai szerint csupa nagybetűvel írandó.
Köszönöm.
(#44561) HOTotya válasza Frankye hozzászólására (#44560) Válasz Máj 11, 2015
A nyákonütlek gazsi az hova tartozik....
(#44564) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#44561) Válasz Máj 11, 2015
Jövőidejű igék csoportjába .....
(#44566) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 11, 2015
Befejezni!!!
(#44570) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#44566) Válasz Máj 12, 2015
Ne idegeskedj, az igaz hogy a leghelyesebb hölgyek dolgoznak a Honvéd Kórház kardiológiáján, de ne akarj a kezük közé kerülni ("szívdöglesztőek")......
(#44572) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#44566) Válasz Máj 12, 2015
Én is sZeretnék már valamit bejeZni...
(#44574) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44572) Válasz Máj 12, 2015
KésZen van, Totya visZi valamikor!
(#44575) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#44574) Válasz Máj 12, 2015



(#44582) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44575) Válasz Máj 12, 2015
Totya csak szóban kapta meg......úgy is vigyem?????
(#44588) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#44582) Válasz Máj 12, 2015

CAM04073.jpg

CAM04155.jpg

CAM04550.jpg
 
(#44595) diginewl hozzászólása Válasz Máj 12, 2015
Tiszteletem!
Váltógyártó haja hullik, ha ezt meglátja.
Csináltam egy H0-ás építőkészletes tillig standard íves váltó szettel ilyent:
Váltóállítás

A váltónyelvei flexibilis sínszálból lett kivágva, és kicsiszolva. A két szál összeforrasztva, mindez egy szervómotorral hajtva. 12V egyenáram 75ohm előtéttel (kb 150mA fogyasztással).
A motor persze majd távolabb lesz a síntől, csak most így volt egyszerűbb összerakni.
A videón látható, hogy milyen sebességgel viszi át a szervó a váltót. Olyan erővel húzza, hogy nagyon, és ott meg is tartja - nem véletlenül tettem közel a forgásponthoz a váltóállító lapot.

DCC üzemben lenne hajtva váltódekóderről, nyújtott impulzushosszal (1mp, aztán lekapcs.) Hasonlóan, mint a conrad állítóművek (váltott polaritás)

Tettem még bele egy szívpolazizáló egységet két csavar formájában

Kérdésem: a két belső sínszál összeforrasztásánál, nincs-e túl magasan az összekötő szál? Mivel érdemes összekötni a két szálat? (nyáklemez?, egyéb ötlet?)

Nagyon szépen mennek rajta a kerekek, és mivel erősen húzza a szervó a sínszálat szerintem a szívmegtáplálással sem kell bíbelődnöm.


P5120510.JPG

P5120513.JPG

P5120514.JPG
 
(#44596) Fordítókorongos válasza diginewl hozzászólására (#44595) Válasz Máj 13, 2015
Szia diginewl !

Az összekötő szál = az állítórúddal ???
Mert akkor simán csinálhatod nyáklapból!
Én a csúcssíneket úgy "szoktam" leforrasztani az állító talpfára,hogy teszek alá hézagoló lemezt amíg megforrasztom.
Így nem ér hozzá alulról a pályasínekhez, ezzel elkerülhetem,hogy esetleg megfeszüljön állítás közben.
Az állítórúd vastagságát is érdemes visszavenni egy kicsit,hogy alulról se dörgölje az asztalt...

Működni működik a videón,de a végállásokat sokkal precízebben kellene beállítani!(Látszik ahogy a pályasíneket is elgörbíti a szervó!)
Bőven elég,ha csak éppen hozzáér!
Én még a sebességét is lelassítanám egy kicsit,úgy ütősebben néz ki az átállás.
(#44600) diginewl válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44596) Válasz Máj 13, 2015
Idézet:
„Az összekötő szál = az állítórúddal ???”
Úgy oldottam meg, hogy összeforrasztottam a két sínszálat egy fémdróttal, és annak a közepén lóg lefelé egy pöcök, amit huzingál a tillig szabványos műanyag lapocskája.

A hézagolást mivel csinálod? (papírlappal, vagy beraksz oda egy vékony rézlapot, ami benn is marad?

Ez egy tanulmány, azoknak akik nem szervóvezérlővel oldanák meg a szervós váltóállítást )))

A szervó nem vezérlőről megy - elektronikát kiszedtem, ahogy PROBA topiktárs írta. Egyenáram 12V, váltott polaritással, előtét ellenállással.

Még próbálok rajta finomítani, de 100ohm-nál már nem mozdul. Itt úgy tudom visszább venni az erőt, hogy kijjebb teszem a váltóállító pöcköt, így kevesebbet fordul, kisebb lesz az ereje.
Vagy valami rugós dolgot betenni a szervó, és a váltó közé.
(#44611) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#44600) Válasz Máj 13, 2015
Idézet:
„Vagy valami rugós dolgot betenni a szervó, és a váltó közé.”

Mindenképp! Nézd meg Korongos kolléga videóit! Ez így nagyon tépi a síneket!
(#44614) proba válasza diginewl hozzászólására (#44595) Válasz Máj 13, 2015
ETWG által kitalált görbe drót az állítómű meg a szervó közé nagyon hasznos.Még gondolkodtam valami húzó toló rugóban, de az sokkal bonyolultabb.
(#44640) Fordítókorongos válasza diginewl hozzászólására (#44600) Válasz Máj 14, 2015
Szia Diginewl!
Idézet:
„A hézagolást mivel csinálod? ”
Egy ~0,15-ös lemezzel!
Az állító talpfa és a pályasínek talpa közé szoktam tenni hézagolásként, amíg leforrasztom a csúcssíneket,így az állítórúd(talpfa) nem "reszeli" mozgás közben a sínek talpát!
Csak a forrasztás ideje alatt hézagolom,utána eltávolítom,hogy könnyedén tudjon mozogni....
(Az állítórúd vastagságát is vissza szoktam venni,hogy alulról se szoruljon a téma.)
Remélem,hogy érthető voltam.
(#44648) diginewl válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44640) Válasz Máj 15, 2015
Üdv Korongos!

Köszönöm az ötleteket!
Nyáklemezzel megpróbálom, van itthon 0,8-as 3mm-széles.

Nekem azt tetszik ebben a váltóban, hogy a váltónyelv két sínszála a szívdarabtól egyben jön, olyan nagyon komolyan néz ki ettől a váltó

Valami trükk folytán 120ohm-ig el lehet menni az ellenállással a szervónál. Ezt azért nem értem, mert a múltkor 100ohm-nál meg sem mozdult (néha olyan furcsaságok történnek velem ). Na ott már szépen lassan megy , és ott is megnyomja a sínt, azaz marad ereje.

Azt kipróbálom, hogy szervó-acélszál-nyák. A nyákra meg lehet tenni egy csúszkaérintkezőt, ami a szívpolarizációt, vagy hasonlókat csinálja.

(#44651) proba válasza diginewl hozzászólására (#44648) Válasz Máj 15, 2015
Ezek az olcsó szervók hajlamosak befeszülni. ha túl nagy lendülettel elakad, akkor a fogak valahogy összefeszülnek néha , és a visszaindulás már lényegesen nagyobb árammal történik csak. Minél lassabban megy, annál kevésbé csinálja.
Lapozás       63/86    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
16:48:14
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés