|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#45382) jvnd válasza piltdownman hozzászólására (#45366)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2015 |
|
"Réges régen" még amikor fel sem merült a digitális vasútazás, csak egyenfeszültséggel hajtották meg a mozdonyokat, voltak olyan elvetemült fejlesztők akik az álló vonatnál is èlvezni akarták a kocsivilágítás szépsègét. (ilyenkor nincs feszültség a sínekben)
Azt találtàk ki, hogy vàltakozó feszültséget is bevezetnek a sìnekbe. pl. egy hangeròsítò végfokozatát felhasználva, a szükséges teljesítmény végett. Ehhez kellett a kondenzátor ami csak ezt engedte át és így világítottak a làmpàk s kocsikban. A mozdonymotorokon lévő tekercs viszont ezt kiszűrte -többé kevésbé- így ez a jel nem tett kárt a motorokban.
A szakaszolásnál is kondenzátorokkal vitték át a vilàgítás jelèt.
Persze ezt a kérdést is megoldotta a digitalizálás. |
(#45383) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45379)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2015 |
|
Minek???
Az nem kurz kinematika!
Attól, hogy a kupplungfej befogója NEM szabványos, attól az még nem lesz kinematika, ha csak "pikómódra" egy pont körül el tud fordulni. Kérezd csak meg azokat a jobb sorsra érdemes kollégákat, akik a Bp- Keleti - Sopron gyorsvonatot szeretnék a pályájukon látni! A GySEV vagy MÁV Taurus mögött a halberstadti kocsik rendszeresen siklanak (szóba jöhet még a Tillig MÁV TRAXX modellje, na abban már tényleg kinematika van, nincs is ilyen baj vele!).
Ha jobban megnézed, a valódi kinematikák nem csak elfordulni engedik a kupplungot, hanem egy kvázi "Y" alakú pályán mozgatják, az ívekben a kupplung nem csak elfordul, hanem a "Y" szárainak vége felé haladva "megnyúlik".
Tessék szépen Ottóéktól venni PEHO-t!
|
(#45384) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#45382)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2015 |
|
KÖsssz!
Na ezt látod el is felejteTTem...
Ezt úgy hívták, hogy PIKO Lux-Constant. Elég macerás volt használni, és 3-4 világítós OFF méretű Schicht kocsinál többet nem is bírt el. Ha jól emlékszem viszont nem elko volt sorbakötve, hanem egy sima 1mikro, Graetz meg nem is volt a kocsikban az izzókhoz. |
(#45385) piltdownman válasza JZoli hozzászólására (#45371)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Idézet: „Váltóáram esetén a graetz-el sorba kötött kondenzátor általában áramcsökkentő szerepe miatt szokás beépíteni, mert így az áramcsökkentés során nem lép fel melegedés (disszipáció) mint ha egy sima ellenállást tennének oda.”
230V-s hálózatnál indokolt a kondenzátor, ahol mondjuk 10mA áram esetén 2,3W-t kéne eldisszipálni, de kb. 20Vpp táp mellett a példánál maradva max. 200mW a felesleges energia.
(Szőrszálhasogatásnak tűnik, de nem áramcsökkenésről van szó, hanem egy 138nF-os kondenzátor az ohmos terhelésre, pl. egy 2V-os nyitófesz.-ű LED-re juttat 20mW –t, a többi, majdnem 2,3VA (!) meddő teljesítmény a vezetéket melegíti.)
A ledekkel azért nem raktam soros ellenállást, mert meg akartam mutatni három vill.mérnök jelöltnek, hogy a kb. összesen 2mA áram egyenletlen elosztása (öt db, kb.10mV –tal növekvő nyitó fesz.-ű LED esetén) milyen fényintenzitás különbséget okoz.
Nem látszik az első és az utolsó között sem, ég a nagypapa!
|
(#45386) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45377)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Idézet: „Ez most analógra, vagy DCC-re készülne?”
Ócska, rozsdás sínekből, kitérőkből álló pályára! (Még! Rövidesen bontjuk,nem hallgattam rád anno,megfizettük a tanuló pénzt.)
PW hajtás van a pályán 15V tápról, 20% kitöltésnél még nem mozdulnak meg a mozdonyok,de a világítás már működik,ha megszűnik a pwm, még legalább három percig világít a kocsi és persze semmi villogás nincs.
Ezek a ledek 2mA –nél kb. 2,7V nyitófesz.-űek (20db –ot kimértünk: min.2,691V ...max.2,785V), LM334-el és Schottky Graetz-cel vidáman elmennének 5V-ról. Csak 300HUF volt a 100db házhozszállítással, valószínű,hogy nem minőségi termék.
Idézet: „Mivel a Fehér LED-ekben nem egy eszköz van, mint...”
Csak egy kék dióda van belül, a tokozában lévő foszfort bombázza, az ad le fehér fényt.
Idézet: „Jól megépített áramszedés esetében egyébként a Goldcap-ra semmi szükség.”
Erről van szó, kifogyott a sebbenzin az itteni patikából és mégis van olyan hely a pályán, hogy nem akar az áram kijönni.
A ZPD5.1 500mW-os, összesen kb. 2 mA folyik be a LED-ekbe, ez úgy oszlik el, hogy nem látszik a fényerőváltozás.. Persze tisztségesebb lenne minden LED-el sorba egy ellenállás, de van szabad kapacitás a válogatásra
Az árambevezetésről tudnál képet mutatni? Kösz. előre is.
|
(#45387) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45384)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Milyen freki volt a világítás?Nyilván a soros zavarszűrő induktivitás nem játszott,mennyire melegedtek a motorok a vasvesztességek miatt? |
(#45388) piltdownman válasza piltdownman hozzászólására (#45386)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Idézet: „A ZPD5.1 500mW-os, összesen kb. 2 mA folyik be a LED-ekbe, ”
Javítom: kb. (5,1V-2,7V)/0,47k=5,1 mA folyik a LED-ekben, egyenletes eloszlás eseten 1-1mA jutna mindegyikre, ami természetesen nem áll fenn. |
(#45389) enigma válasza piltdownman hozzászólására (#45386)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Rozsdára annyit ér a sebbenzin, mintha kis kölnis flaskával mennél erdőtűzet oltani. Hatékonyabb eszköz kell oda.
A sebbenzin oldószer (is) az igaz, de nem rozsdaoldó. Zsírra olajra szuper, de oxid ellen más kell.
Tudod - sárkány ellen sárkányfû |
(#45390) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45387)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Hangfrekvenciás volt, nagyon primitiv push-pull oszcillátor volt, 2 Ge 4W-s tranyoval. A frekvencia ugy mozgott mint a falevél a szellöben. 2 darabbal volt némi tapasztalatom az egyik 6 kHz körül ment a másik meg 10 kHz körült. De a kapcsolásból itélve ez függött mindentöl, a feszültségtöl a melegtöl meg a beépített alkatrészektöl.
|
(#45391) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45385)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Nem akarom a tanitobácsi szerepét játszani, de némileg korrigálni kell az eszmefuttatásaid.
Tegyük fel 16V~ van a sinekben, ez kb 24Vpp -t jelent ( a LEDek a csucsfeszre is világitanak). Váltoáramrol volt szo nem DCC-röl!
Azaz 2V nyitofesznél 22V-t kell eltüntetned. Tegyük fel, hogy 10mA-t eszik egy LED, akkor az eldisszipált teljesitmény 22 x 0,01 = 220mW. Ez egy Z modellben a helyhiány miatt már lyukat égethet a kasztniban. A rajzon több LED van, akkoriban még 10-20 mA-t számoltunk 1-1 LEDre, azaz a 220mW-nak a többszöröse is elöfordulhatott, ami már a nagyobb modellekben is högutát okoz. Igy helyénvalo, hogy ellenállás helyett kondit használnak, mert az hö nélkül rontja a cos fi-t..... |
(#45392) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45385)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
A LED fényerejét igy nem tudod megmutatni, mert ahhoz a szemünk egy igen vacak müszer (ezért élvezzük a mozit, holott ott egyetlen kép sem mozdul meg.... ).
A különbséget csak ugy tudod megmutatni, ha folyamatosan és lassan csökkented a közös áramot, és meglátod, hogy mikor melyik LED alszik ki korábban. |
(#45393) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#45391)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Idézet: „Tegyük fel 16V~ van a sinekben,”
Nem kell feltenni!
Idézet: „PWM hajtás van a pályán 15V tápról,”
Olvass! |
(#45395) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#45393)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2015 |
|
Mond csak kedves Sztovacsek barátom, s mindez mit változtat a lényegen?
Neked sokkal hosszabb olvasnivalod van már honapok ota... |
(#45396) piltdownman válasza enigma hozzászólására (#45389)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
|
(#45397) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#45391)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Úgy érted volt (van) modellvasút AC meghajtással?
300mW esetén egy 1206 hőszigetelőre rakva, vékony hozzávezetéssel pont olyan hőmérsékletű,hogy a vill. mérnökök jobb mutató úja tartósan elviseli, de a bal kis új nem, azaz 53C fok. A Z modell annnyira vékonyfalú?
|
(#45398) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#45392)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Tanár úr, én készültem!
Bővebben: Link
Természetesen fotóztam és mutattam a jelölteknek, hogy nem mindent lát, ill. vesz észre az ember.
Teljesen egyformán indultak, ami érdekes, hogy a balról a második miért virít, pedig Ud szerint sorrendben vannak berakva.
|
|
(#45399) piltdownman válasza piltdownman hozzászólására (#45398)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Optóelektronika, na de hova tűnt Rákóczi fejedelem? |
|
(#45401) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45397)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Van, és ez tévesztett meg egyeseket. Ugy hivják, hogy Märklin...
( az a rajz kimondottan M-re lett szabva).
Nemcsak a Z, de akár a TT meg a H0 is veszélyeztetve lehet ( van valahol egy kasztnim amibe a rizsszem izzo gyártott magának egy szellözönyilást pedig 16V-s lénye ellenére csak 6V-t kapott (2 volt sorbakötve).
Szoval ilyen fütötestekkel illik vigyázni, s ha lehet, kerülni kell öket. Sajnos nem mindig lehet, igy ha ellenállással kell csökkenteni az áramot és füt, akkor a közeli müanyagrészekre alufoliát ragasztok.
Amikor megtörtént az elsö digitalizálás, sorba jöttek az ilyen problémák. Mindenki boldog volt, hogy világit az állo vagon is, meg a mozdony is a mozdonyszinben, másnap meg jött a nagy sirás, hogy eggyel több dudor van a kasztnin meg hasonlok....késöbb ugyanez ismétlödött a hangdekoderes mozdonyokkal (H0), egész délután bömböltettük öket a domborodo virradatig.. |
(#45402) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45398)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
A kompozit LED-knél sajnos ez nem mindig zárhato ki.
Már valahol irtam, hogy a 80-s években, ahol dolgoztam, a berendezésbe piros, zöld meg rengeteg sárga LED kellett. Az utobbiak ráadásul szögletes kivitelben egymás mellé rakva háttérvilágitást is végeztek. Egy egy ilyen részegységbe több tucat kellett. A gyárban egy egész osztály volt, ahol a lányok válogatták össze a LEDek 10 ezreiböl az egyforma szinüket és fényerüjeket, mert a távolkeleti beszállitó képtelen volt garantálni a szinárnyalatot meg a fényeröt. (A maradék meg ment a kukába, késöbb meg egy üzletlánc vette öket át. Nekem meg ma is van belölük, igaz már csak érdekesség képen, mert mai szemmel harmatgyönge a fényük.)
Csak 90-s évek elejére készült el az automata, ami képes volt kiválogatni ezeket a LED-eket meg a gyártok is javitottak a technologián igy egy sorozatban már nem igen voltak nagy eltérések. |
(#45403) enigma válasza piltdownman hozzászólására (#45396)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Ajaj!! Remélem ezt kiskorúak nem olvasták!!
A lehető legrosszabb dolog amivel a sínt rozsdátlaníthatod az a csisz.papír.
Egyébként nem csak az eszközzel van baj. (Azzal is, van nagyon profi cucc hozzá)
Ha úgy döntesz, hogy adsz még pár szép évet az U profilos sínjeidnek, akkor sajnos nagyon valószínű, hogy fel kell szedned őket, mert a tökéletes áramátadás érdekében nem elegendő csak kívülről megtisztítani, hanem szét is kell szedni a vágányt.
Sokan hajlamosak például megfeledkezni az egyik leglényegesebb alkatrészről áramátadásilag. Ez az átvezető tüske. A tökéletes kontakthoz gyakorlatilag fémtisztának kell lennie össze rakás elött, de nem csak a tüskének, hanem a sínszálak belső felének is, ahol hozzáér a tüske, kvázi az áramátadás történik.
Ha nem alkalmatlan, és továbbra is kitartassz az U profilos sín mellett, akkor privátban küldenék egy jegyzetet a kalapprofilos sínek mélylélektanáról. |
(#45404) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#45393)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
"Zaksón"...
De az eredeti kiinduló kérdés az az volt, hogy minek van soros kondi a Graetz előtt?
Az már csak utólag jött be a képbe, hogy a kolléga PWM hajtást használ, oda meg nem kell. Amúgy meg az a kapcsolás, hogy a Zener előtét ellenállása egy pufferelt Graetz-híd előtt van (sic!), az nálam kiérdemel egy akkora egyest, hogy kilóg az osztálynapló alján az elektrotechnika órán. |
(#45405) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#45403)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Idézet: „Sokan hajlamosak például megfeledkezni az egyik leglényegesebb alkatrészről áramátadásilag. Ez az átvezető tüske. A tökéletes kontakthoz gyakorlatilag fémtisztának kell lennie össze rakás elött, de nem csak a tüskének, hanem a sínszálak belső felének is, ahol hozzáér a tüske, kvázi az áramátadás történik.”
Igen, igen, igen!!!
OTT a két ponTT! Maximálisan igazad van! |
(#45406) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#45386)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Ugyan OFF méretű (Z) a kép, de az ötlet működik TT-ben is.
Az alapanyaga 0,05-ös bronz lemez. |
|
(#45407) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45406)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
N-es unokatestvéremet azzal kápráztattam el, hogy a 120-as kórteremben használnak fém perselyeket. Csíkos Mester megcsinálta neki a Halbikba a világítást, ő meg szív, mert túl feszes az áramszedő drót, ami a tengelyről szedi a delejt, és emiatt az ezekkel a kocsikkal kiadott vonatokat nem tudja közlekedtetni. Kettészedte a szerelvényt, mert egy mozdony nem bírta el a szabványos emelkedőn. Megmutattam Marcellnek az én félegyházijaimat, és elkezdett anyázni
OFF
((Csíkos: Forintos Marcellről van szó))
ON |
(#45408) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45407)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Túl feszes a 0,4mm-es réz?
Nem kellett volNa inkább egy csipesszel megigazítani, ha már én eltúloztam a nyomóerőt?
Vagy esetleg szólni nekem, és visszahozni... |
(#45409) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45408)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Ő nem mer hozzányúlni. A mozdonyai is mióta az övék, nem kente meg, mert fél szétszedni őket... Neked nem tudom miért nem szólt. De majd megigazítom én neki csipesszel (vagy megmondom neki hogy csinálja meg) |
(#45410) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45409)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Modjuk a kerekek befogása szempontjából a Tillig halbik jobbak, mint a BRAWA N modellek. Eléggé szerencsétlen a BRAWA N-es forgóváza, ha áramszedést szeretnénk beleszkábálni. De ez itt OFF, maradjunk az 1:120-nál. |
(#45412) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
|
(#45413) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#45412)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
"rezgaras" kolléga az indexről... |
(#45422) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#45402)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Korábban irtál a led-ek letörési fesz.-éről. Volt a kezedben piros led, ami 30V alatt letört?
90-es évek elején a Papst és a DUAL városában húztam az igát „Lichtrufsysteme”-n, volt display-je, akkor már volt 20mcd/1mA led, 15mV-ra voltak egyformák.
Most itt is emberi intelligenciával rendelkező berendezések végzik a válogatást, legtöbbször az mondják: éhes vagyok! |
|
(#45423) piltdownman válasza enigma hozzászólására (#45403)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Kb. két éve raktuk össze a roncsokat. Anno leköszörültem egy reszelőt, hogy a sínvégekbe is be tudjak nyúlni. Elég sok helyen összekötöttem a síneket, Váltógyártó művész úr fogójával is nyomkodom, aztán mégis van olyan hely, ez sztochasztikusan változik, ahol esik a feszültség, de a legnagyobb gond a kitérőkkel van, elsőrangú szervóhajtás váltja, polarizált, de csúnyán billegnek a kocsik, és csak azért nem siklanak ki percenként, mert mindegyikre raktam plusz 10-20g súlyt. Persze nem lehet „nagy” sebességgel hajtani, e tekintetben jól modellezzük a M.o.- i állapotokat.
A lélekbúvár jegyzetet megköszönöm.
|
(#45424) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45404)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Azt hiszem, félreérted. A goldcap-ot kell megvédeni, nem kaphat többet 5,5V-nál, az más kérdés, egyidejűleg a led-ek áramát is megfogja a Zener. Úgy-e nem kell tovább mondanom?
Majd radírozd le a tanári asztalt!
Te mennyire hajtod ki a ledeket és hányat raksz egy kocsiba?
(Kösz. az rugós fotót,erre még visszatérnék,ha lecseng a LED-es diskurzus.)
|
(#45425) piltdownman válasza angyal.marci hozzászólására (#45256)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Idézet: „Bár én ezt nem értem. 4,5 V-n kb 10mp-t kell váltani a villanásra. 3V-n pedig kb 4-et...”
Marci, te szívatod a véneket !
A megadott kapcsolásban az időállandó: 10kohm * 100ufarad= 1sec eltekintve a R és a C szórásától.Ezzel a ledek váltogatva kb. 0.7sec-ig be ill. 0,7sec-ig ki vannak kapcsolva,azaz 1,4 sec a periódus idő.
Ez kétszer akkor kondenzátorral kb.2,8sec. A 10sec sehogy nem jön ki még inverz üzemű tranzisztorral sem, ne vigyél a sírba, mi van beépítve?
Alább látható az astabil multivibrátorok időzítésének képlete.
Látható, hogy a tápfesz függés nem igazán jelentős, ha táp fesz 5V felett van, 4.5V és 3V között sem változhat 20% -nál jobban.
Mivel már a szinuszt ismered, hamarosan jönnek az exponenciális függvények, akkor majd számold ki, hogyan és mennyit változik a periódus idő LED-del és a nélkül. Jó matekozást, jó áramkörözést, jó vonatozást!
|
|
(#45428) enigma válasza piltdownman hozzászólására (#45423)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
A billegést okozhatja még a nem megfelelő keréktáv is. Tapasztalataim szerint már 0,5- 1 mm-es differencia is okozhat kisiklást, és/vagy koordinálatlan kocsimozgást a váltók felett. Főként a kéttengelyesek, és (nem tudom Neked milyen kocsijaid vannak) a gagyibb műanyag kerekű vagonoknál fordult elő nálam. |
(#45430) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45422)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Volt, söt olyan is ami -5-7 V-n tette ezt. Ekkor változtattunk a berendezés kapcsolásán és a sorbakötött védödioda helyett a párhuzamos védödiodákra tértünk át.
( emiatt a régi forumon egyszer elég nagy vita volt, mert föleg a modellvasuton a párhuzamos védelem sokkal hatásosabb és megbizhatobb). |
(#45431) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#45423)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Már a kolléga mondta, hogy a mechanikus tisztitás ( reszelés, smirglizés) az utolso szög az U sinek koporsojába. Egyet tehetsz még, tisztességesen összeforrasztod a csatlakozásokat, a tetejére meg mindennap kiküldöd a PFT brigádot. |
(#45433) angyal.marci válasza piltdownman hozzászólására (#45425)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Naná hogy szivatom a véneket ((de itt úgyis mindenki 20 alatt van, kivéve Hubert kartárs, aki saját bevallása szerint is ezer éves. ))
Amúgy:
A kb 10 mp.nként villogó ledek (kb 20 mp periódusidő) nem vicc. Van benne:
- 2 db 1206-os smd led
- előtétjük egyenként 220R
- van 2 db 220uF-es puffer
- 2 db BC182-es tranyó
- és a báziskörben 2 db 10k-s ellenállás.
Képet és videót csak a legszükségesebb esetben küldök róla, ugyanis ellenkező esetben a hajatokat tépve rohantok világgá hogy én ezt nem NYÁKon csináltam meg. |
(#45439) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45433)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Ezekkel az értékekkel ( amik nagyon szorhatnak, föleg a 220uF SMD) 3 Hz-t kellene kapnod. |
(#45440) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45439)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
De mégse annyi...
A kondi nem smd, csak és kizárólag a ledek. |
(#45441) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45440)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Akkor valoszinüleg nem stimmelnek a fizika alaptörvényei .
Én azért lemérném ama 220uF kondikat meg a 10 kilos partizánokat, hogy valoban annyik-e, vagy megint valamelyik gyárban csak ilyen stemplijük volt amikor a kondikat gyártották......a folia meg mindent elbir...
|
(#45442) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45441)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Hogy mérjek le kondenzátor-kapacitást, ha csak egy szovjet áram-és feszültségmérő műszerem van?
A partizánokat még a tápegységgel talán le tudom mérni, utána Ohm-törvény |
(#45443) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45442)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Éppen ezt használják ki egyesek..... Igy azt irnak az alkatrészre ami éppen az eszükbe jut ( igaz -20/+100% toleranciánál - elko - nem is annyira lényeges).
Amugy már kapni kb 20 dolcsiért egy univerzális alkatrész tesztert, ha kiváncsi vagy ilyen meg hasonlo meglepetésekre
http://www.banggood.com/New-12864-LCD-Graphic-Transistor-Tester-MOSPNPNPN-p-945468.html
Nem müködik egy ideje a Link gomb IOS környezetben |
(#45444) ModELiTT válasza masTTertape hozzászólására (#45295)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Köszönöm a kinevezést,de nem szeretnék úgy járni,hogy keresztre feszítenek,megdobálnak és megköpködnek !
Úgyhogy szeretnék megmaradni egyszerű modellkészítőnek,vagy
modellezőnek ...
A kérdéshez kapcsolódva,lesz remot szergej dolgozom rajta ! |
(#45445) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45443)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Win.8.1 alatt megy. Amúgy érdekes egy ketyere De most inkább terepasztalt építek, már bele is kezdtem. Majd ha picit meghízik a pénztárca, akkor meglátjuk, hogy beszerzem-e. Köszi! |
(#45447) piltdownman válasza angyal.marci hozzászólására (#45442)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Idézet: „Hogy mérjek le kondenzátor-kapacitást, ha csak egy szovjet áram-és feszültségmérő műszerem van?”
1.Megméred, hogy az elemed tényleg 4,5V-os.
2.Sorba kapcsolod az elemet, a 10k-t és a műszert (természetes áramérő állásban). Ugye 0.45mA-t mérsz?
3.Párhuzamosan kötöd az elemet, a 10k-t, a 220u-t és a műszert (fesz.mérő állásban). Megjelölöd,hol van a 1,7V.
4.Leveszed a telepet és méred a másodperceket, ami alatt a mutató a 4,5V-ról lemegy 1,7V-re.
Ha ez 2,2sec akkor jó az elkóra írt érték.
|
(#45450) csabeszq hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Sziasztok,
Bocsánat, de azóta is küzdök a 4 Tillig váltómmal. Most jelenleg az elektromágneses zaj miatt (Tillig 83531/83532).
Ti mit szoktatok csinálni, hogy az elektromágneses váltóállítómű ne alakuljon rádióadóvá amikor automatikusan kikapcsolja magát?
(külön trafó, optikai leválasztással)
A mozdonyokban van zajszűrés, de ezekben semmi. |
(#45451) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#45450)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Én nem elektromágneseset használnék, hanem pl. a Conrad szervomotorját. Feleannyiba kerül tudomásom szerint, mint a Tillig elektromágneses vasdobója, és nincs zaja. |
(#45452) angyal.marci válasza piltdownman hozzászólására (#45447)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Tápegységről megyek, tehát a 4,5 V biztosan 4,5 V.
A 10k nem feltétlenül jó... 0,3mA-s méréshatáron mutat 0,6-ot a műszer, vagyis az átfolyó áram 0,06 mA. Tehát szerintem itt bukott meg a dolog |
(#45454) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#45450)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Ezzel nem fogsz tudni nagyon mit kezdeni - söt az ilyen zajokhoz jön majd a mozdonykerekek, vagonok szikrázása - szintén szürhetetlen. Szoval lesz még gond.
Csillagszerü huzalozás, jol megválasztott áramkörök ( pl. a TTL messze kerülendö) és kezelt bemenetek ( 10kOhm bemeneti impedancia elégtelen). |
(#45455) csabeszq válasza angyal.marci hozzászólására (#45451)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Van egy teszt szervóm otthon. Hogyan hozod le mechanikailag az áttétet a szervóig. Gondolom a szervo az asztal alatt van.
Van ugye a kar, amit a váltóvezérlő mozgat, mechanikailag hogyan lesz belőle húzás és tolás? |
|
|
2025. Jan, 18. Szo 23:51:50 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|