|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#44473) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#44469)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
|
(#44532) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#44466)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2015 |
|
Sziasztok!
Azt a rugós motorbefogást nem erőltettem tovább....
(Valami egyszerűt akartam,de sajnos nehézkesebb lett,mint gondoltam.)
Azért sikerült megoldani a dolgot!
Elöl,hátul egy-egy csavarral,távtartókkal (ami lefogja mindjárt a gyári alvázkeretet is), egy felső lappal oldottam meg.
Ezen ki tudtam próbálni az újonnan beszerzett "turbó"rádiuszmarómat! A lefogólapba mart rádiusz a motor ívét követi,ezért sem bicsaklik le a tetejéről.(Az előző drótos befogás azért egy kicsit ciki volt.)
Ilyen lett: |
|
(#44577) hkrisz79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2015 |
|
Üdvözlet az uraknak!
Van valakinek tapasztalata Fuggerth V43 zárfény kialakításában? Esetleg akkor már ha lúd legyen kövér... kapcsolható is lehetne.
Minden segítő tanácsot előre is köszönök!
Üdv.
hkrisz79
|
(#44581) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#44577)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2015 |
|
Van. Csak le kell cserélni az elektromos alaplapját, meg LED-ket. Digitális üzemben meg olyan dekóder kell hozzá, aminek van két tartalék funkció kimenete is (lila, zöld vezetékek). Hasonló megoldás, mint az M41-es átszerelő készlet.
Ahogy a jól nevelt német írná: Bild abzeigt Handmuster, vagyis a képen a prototipus van. |
|
(#44586) hkrisz79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2015 |
|
Áhááá! Nagyon jó! Valmi ilyesmin törtem én is a fejem, mivel van idehaza egy Csíkos-féle M41 panelom és az ötletet adott. Ezek szerint egy átméretezett frontpanel megoldhatja a helyzetet. Gondolom akkor a prizmát itt is vágni kell és a kis hengereket beleragasztani a kasztniba. Még azon törtem a fejem, hogy alulra esetleg nem lehetne-e duo ledet használni a 2db helyett. |
(#44603) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#44586)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2015 |
|
Pontosan!
Ugyanaz a technológia, mint az M41 panelnél.
A panelkészlet jelenleg ott tart, hogy a sorozatgyártás előkészítése folyik, elvileg a következő V43 széria már ezzel készül majd.
A duo LED elvileg jó megoldás lenne arra az egy szem zárfényre, de megfelelő színben nincs. Golden white, vagy sunny white és piros kellene, ráadásul egyforma színhőmérséklettel, mint a sima fehérek a másik két lámpában. Olyanok kellenének, amiknek a pozitív lába a közös, vagy négy külön kivezetése van. Ha nem baj, nem kezdek el utána járni, és behozatni ilyeneket, amikor van kéznél másik, és tökéletesen megfelelő megoldás is.
Még valami!
Nagyon fontos volt a készlet tervezésénél, hogy a modell gyártásakor semmilyen beavatkozást nem kell végezni a munkafolyamatokba, a meglévő alkatrészeknél sincs szükség semmilyen átalakításra, leszámítva a fényvezető prizmákat. Semmiféle reszelésre, marásra nincs szükség a cink vázon, és a modell vezetékezése sem változik, csak annyiban, hogy az eredeti LED-re nincs szükség. Magyarul: nem kell újra megtanulni összerakni a modellt. |
(#44954) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2015 |
|
Sziasztok!
Beépítettem az új Mashima motoros hajtásomat a "helyére",
egy WUMM Modell CSM 4-es "Bengáli" villamosba.
Működik analógban és dekóderrel is(kapott egy LokPilot-ot) !
Az összes tengelyén van áramszedése,megfelelő a súlya,
egyenlőre nincs vele gond.
Ilyen lett,nézzétek:
Hajtás a WUMM "Bengálijához" !
|
|
(#44955) reszelozsir válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44954)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2015 |
|
Csak tátom a szám! Nekem nagyon tetszik |
(#44961) Fordítókorongos válasza reszelozsir hozzászólására (#44955)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
Köszönöm!
Remélem,hogy tartós is lesz,mert napi használatba kerül,
emiatt még aggódom egy kicsit... |
(#44964) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44961)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
Most mit parázol!!!! jól készítetted el vagy nem!!!!! Működik szépen nincs semmi gond ahogy látom a videón!!!!! Szép nyugodt a járása!!!! Jó az indulása....nem rángat.... (talán egy picit még mindig gyors ez is...)
A vevő meg volt elégedve???? átvette???.... |
(#44970) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#44964)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
Szia Totyamester!
Legjobb tudásom szerint csináltam meg (mint mindig)!!
Nem szorul és nem lóg rajta semmi,szuper a motorja,én is jónak látom,
csak hát a modell gyári hajtását már felemésztette az üzemszerű használat...
Még a hétvégén nálam rója a köröket,majd csak a jövő héten megy vissza a saját vonalára.
(Sajnos még mindig keresem a tartós rézfestés tuti megoldását! )
Köszönöm az értékelést és jó Hétvégét!
Árpi |
(#44972) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44970)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
A valoban tartos festék a két komponenses festék, amit rá lehet sütni a fémre ( konyhai sütöben 100 fok alatt). Igaz viszont, hogy az a festék drága is, meg sokat kell vele pepecselni, de ha sikerül akkor csak le lehet marni a rézröl.
|
(#44974) enigma válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44970)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2015 |
|
Szia Korongos!
Mint mindenhol már hangoztatom a (színes)fémek festésének legfontosabb velejárója a megfelelő alapozás. Bocsánat, ha már ezen túl vagy (nem tudom, nem látom az eljárásod ez ügyben), de fémet soha, még a kevésbé igénybe vett felületeken sem szabad megfelelő alapozás nélkül festeni.
Vasra minden külön speciális rituálé nélkül csak felkeni (felszórja, mártja, a nem kívánt törlendő) az alapozót és a száradás után egy kis finom csiszolás, és mehet rá a zománc.
A színes fémeknél (alu, réz, magnézium stb.) már van hendikepp is. Ezen fémek felületén egy oxidréteg alakul ki, megakadályozva a fémet a további oxidációtól - esetünkben a festéstől is.
De mint mindenre itt is van megoldás: Az eloxálás.
Savval el lehet távolítani ezt a oxidos réteget, majd alapozod, és mehet rá a szín, ahogy az acélnál is.
Viszont van egy másik eljárás, ahol már magába a savba kevernek festéket és ez által az eloxálás után elérhetjük a megfelelő színt. (Ezt még csak alumíniumnál láttam, nem tudom rézzel működik-e) |
(#44975) Fordítókorongos válasza enigma hozzászólására (#44974)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2015 |
|
Szia enigma!
Kösz a tippet!
Hetek óta ezen görcsölök...
Alapozni alapoztam Rewell alapozóval,de nem savaztam le előtte.
(Jó ötlet,simán gondolhattam volna rá,mert forrasztások után mindig
le szoktuk savazni a réz alkatrészeket,hogy megtisztuljanak a forrasztás revés foltjaitól...)
Valahogy festés előkészítésnél nem gondoltam erre,legközelebb kipróbálom!
Foszforsavas fürdőben elég egy óra neki,vagy kifőzöm trisóban,az is jó szokott lenni(,de ezt inkább ALU-knál használjuk).
Köszönöm a segítséget!
Üdv.:korongos |
(#44976) enigma válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44975)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2015 |
|
A trisó valóban jó az oxidrétegre. (úgy tudom nem csak az alura, a rézre is, a réz oxidot is bontja) |
(#45178) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Sziasztok!
Sajnos nem találom a Váltóáramú (Maerklin) kerekek méretezését!
Állítólag szélesebb a futófelületük,nyomkarimájuk,megszorulhatnak az egyenáramú váltókon...
Ez a NEM310-es szabványban nem szerepel !
Fontolgatom egy AC modell beszerzését,viszont ha nem tudom átalakítani akkor felejtős a gondolat. |
(#45180) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45178)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Märklin-Hamo minden gond nélkül megy a régi Pilz síneken, nekem van egy BR24 -es, az a Pilz-Hózentrógeron is elmegy. |
(#45182) Fordítókorongos válasza róbertke hozzászólására (#45180)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Szia!
Oké,elfogadom,és el is hiszem,de én szabványos kerekeket szeretnék a mozdonyomnak.
A pálya lehet pontatlan vagy akár elavult,de a mozdonyomnak szabványosnak kell lennie,
ez alapvető!
Tudni szeretném,hogy pontosan milyen a kerék,át tudom alakítani,
vagy nem?
A DC kerékrendelés hosszadalmas meg drága is,ha nem tudom megcsinálni magamnak,akkor inkább kihagyom a dolgot... |
(#45183) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45178)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Felejtsd el azokat a szörnyüségeket ( amugy a NEM340-s irja le az AC kerekeket...) |
(#45184) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45182)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Mi az a jármű amit át szeretnél építeni?
Nekem van egy háromtengelyes személykocsim - többel nem akartam bibelődni - aminél az eredeti Märklin tengelyre műanyag Kleinbahn kerekeket varázsoltam fel.
Ilyen átalakításra gondolsz?? |
(#45187) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#45183)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Köszönöm!
Nem sikerült rátalálni.
Vannak különbözőségek!!
Märklinnél a nyomkarima szélessége és a magassága is nagyobb!!
Szélességben lehet max. 0,3mm eltérés
Magasságban akár max. 0,75mm(!) eltérés.
Ebből adódik,hogy a Märklinnél a szabvány szerinti K méret(nyomkarima külső széle - másik keréken mért nyomkarima belső él távolsága) viszont szűkebb!
Itt is lehet max.0,3mm-es eltérés!
Az a baj vele,hogy elég nagy a szórás!
Ha szerencsém van,mindenhol elfut,csak szigetelni kell,esetleg kicsit igazítani a méreteken,ha meg nem szerencsés az eset,akkor azonnal siklik,emiatt rendesen vissza kell esztergálni a kerekeket!
Szerintem akkor is megoldható lehet,csak legyen elég anyag (fém) hozzá,amiből levehetek...
Sajnos nem egy szörnyűség!!!
Egy Roco ÖBB 1014-es,már nem kapható modell.
Így néz ki:
Szerintetek érdemes?? |
|
(#45191) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45187)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2015 |
|
Én a szörnyüséget kizárólag a kerékre irtam, mert sajnos az nagyin az. Egy ilyen modellbe érdemes kicserélni a kereket ( nem tudom milyen a hajtás, de ha alvázmotoros akkor azt is). |
(#45193) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45187)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2015 |
|
Tavaly óta áll egy ilyen a műhelyben, azóta van rückstand-on a megrendelt egyenáramú kerékgarnitúra hozzá. Nem veszélyes amúgy az ára, csak nincs raktáron a gyárban.
Telefonon már beszéltünk erről, szerintem a ROCO AC kerekeit átesztergálni DC-re nagyon macera, és meg kell oldani a tengely mindkét végén a kerekek elszigetelését is!
A ROCO nem felejti el a rückstand-on lévő megrendeléseket, csak éppen azt nem mondja meg, hogy mennyi idő, mire újra gyártása kerül a tétel. Ha meg is veszed a modellt, akkor ki kell várni, amíg újra lesz ilyen kerék hozzá.
Egyébként, akik hasonló modellekben törik a buksijukat:
A szintén ROCO ÖBB Rh1216 modellekhez a 4 különböző DC hajtott kerékpárból az egyik jelenleg szintén nincs a gyárban (a másik három az van), így az AC kivitelű 1216-osok (Weltrekord lok, Adria festés, stb) DC-re alakítása momentán nem megoldható kérdés. A sima ROCO Taurus-okhoz van kerék (MÁV 1047, ÖBB Rh1116, stb), de ezek nem azonosak a 1216-k kerekeivel, így nem szerelhetőek be! |
(#45319) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
Kitalálja valaki, hogy mit készítek? |
|
(#45320) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#45319)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
szia Csukló!
Repülőgép-anyahajót??
Na jó, kevés támpontot adtál, de ahogy téged "ismerlek" és átfestésre készül, ha jól gondolom, akkor ezekből Hungrocamionok lesznek.
Erre tippelek...
|
(#45321) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45320)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
Igen, át festődik!
Akkor egy pici támpont: gyerekkorom nagy kedvence volt egy kamionos film sorozat ........
Ui.: Nem Hungaro Camion ! |
(#45322) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#45321)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
Oké, passzolok, mert nem ismerek ilyen sorozatot.
De még azt sem tudom a gyerekkorod mikorra datálódik!
Rákérdezek:
TIR? |
(#45323) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45322)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
|
(#45324) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#45323)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
Eddigi munkáid nagyon tetszettek, remélem ha ezzel is megvagy megmutatod!
Köszi előre is Csukló!
|
(#45335) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45324)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Az első kész |
|
(#45336) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45324)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Az első kész |
(#45337) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#45335)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Mintha most futott volna le a gyártószalagról, szuper jól néz ki!
Csukló, az ablakokat a fülkéből hogyan szedted ki? |
(#45338) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45337)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Egy pár HERPA kamiont már alkottam így már rutinbol megy
Ha szépen lépésről lépésre szétszeded akkor simán kijön.
|
|
(#45346) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45345)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2015 |
|
Ha vársz Szerdáig akkor csinálok egy fotós útmutatót!
|
(#45356) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#45346)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2015 |
|
Oké, köszi, szívesen megnézném. De ráérsz, ha időd engedi...
Van pár kamionom, a kasztni fém, a pót műanyag. Gondolkodom átfestésen, mert "hadrendbe" állítanám őket egyen színben, de sajnálom szétszedni őket, mert így is igen jól néznek ki számomra.
De az ihlet tőled jött! És előbb-utóbb rászánom magam!
üdv
|
(#45362) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45356)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2015 |
|
Szerdán lesz időm akkor megcsinálom. |
(#45400) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#45362)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Most így hirtelen ez sikerült: Bővebben: Link Majd jövőhéten kapok normális kamerát azt alkotok valamit, ja meg addigra össze szedem a gondolataimat |
(#45414) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#45400)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
|
(#45415) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#45400)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Szia Csukló!
Jó lett a Herpa szerelési ismertetésed!
Legközelebb kíváncsi lennék a nem kívánt üreg/furat eltüntetésére,
szalagos kitakarásokra,festésekre vonatkozó mesterfogásaidra is.
(Csak,ha nem titok!)
Jó átalakításokat!
korongos |
(#45417) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45415)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2015 |
|
Az az igazság hogy ez egy rögtönzött video volt....
Amit a jövő hétre tervezek az a tervezéstől a kész modellig tart majd!
Igaz lehet lesz 2 hét is mire elkészül a video mert ha nem kel a kamerával bajlódni gyorsabban megy |
(#45429) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2015 |
|
Tervezem, hogy rendelek Augusztusban némi kamion kiegészítőt INNEN ha valakinek kel valami jelentkezzen és keresünk rá megoldást! |
(#45501) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#45417)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2015 |
|
|
(#45504) jumo31 válasza Csukló hozzászólására (#45501)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2015 |
|
Átfogó ismertetésnek indul, jó kezdés, gratula!
Köszi!
u.i.: a videó végén hirtelen megszakad, ez így készült, vagy valami egyéb "malőr" van. |
(#45516) Csukló válasza jumo31 hozzászólására (#45504)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2015 |
|
Köszi, hogy jelezted, azt hittem be van fejezve a gondolat!
Majd pótolom! |
(#45743) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 26, 2015 |
|
|
(#45750) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#45743)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2015 |
|
Remélem ez a Link már jó lesz. |
(#45844) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Bővül a flotta |
|
(#45887) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2015 |
|
Kedves mindenki!
Innen fogok rendelni: www.truckline87.de
Akit érdekel alább olvashatja a feltételeket.
Aki rendelni szeretne az meg írjon privátban! |
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 18:31:49 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|