|
TT pálya az ágy alatt
|
Témaindító: HarciSün, idő: Dec 16, 2012
Témakörök:
|
|
(#45032) reszelozsir válasza JZoli hozzászólására (#45030)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2015 |
|
Még pontosabban távbeszélő helyére figyelmeztető jel. Vagy készülék van, vagy csak aljzat és a kézibeszélőt vinni kell oda. |
(#45033) róbertke válasza JZoli hozzászólására (#45030)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2015 |
|
Na még egyszer fussunk neki: Azt jelenti, hogy a sorompószekrényen (ez a szürke szekrény, ott található a fénysorompó elektronikája) távközlési csatlakozó hely van, ahonnan a két szomszédos állomással lehet értekezni ún. Mézga rádión (pályatelefon beceneve). |
(#45040) JZoli válasza róbertke hozzászólására (#45033)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2015 |
|
Nem akarok vitát indítani, de a hangszóróoszlopokon amelyikben van bemondó (MAVOX) azon is van "T" betű. Innen a saját körzetbe és a forgalmi irodába, esetleg a hangosbemondót kezelő személyhez lehet "beszólni". Ez azonban már nem tartozik szorosan ehhez a témához, lassan szólni fognak érte. |
(#45173) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Időközben az ágy alatt... |
|
(#45174) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#45173)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Látom kiraktad az asszony képét is a buszmegállóba.... |
(#45175) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#45174)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2015 |
|
Jaja Gondoltam próbaképp felteszek egy plakátot, de még lesz pár 90-es évekbeli plakát (chokito, westel450 stb...) sőt, majd tervezek az út mellé egy óriásplakátot is "suzuki a mi autónk" hirdetéssel.
(anno volt ilyen a falunkban az út mellett) |
(#45268) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2015 |
|
Egy kis videó csak úgy:
Videó
Az elmúlt pár napban kihasználtam a szabadságot, így végre mind a 13db váltó megkapta a szervós vezérlést. Végleges helyére került az olajkút (megszívlelve etwg korábbi tanácsát, miszerint nem szokott olajkút lenni az állomás mellett)
Viszont ha a központi gyűjtő és átrakó telep távolabb van az olajkúttól akkor hogy jut oda a kitermelt nyersolaj? Vezetéken, vagy tartálykocsival, esetleg az is vonattal..? |
(#45270) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#45268)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2015 |
|
Egy kut ritkán szokott lenni, igy azoktol elöbb egy tartályba vezetik a kitermelt olajat, majd onnan megy a vagonokba - vezetéken. |
(#45271) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#45270)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2015 |
|
Ezt értem. Itt az állomás mellett van a töltő/átfejtő telep - kvázi ide gyűjtik a kitermelt olajat és itt rakják vagonokba, a vagonokat itt sorolják be vonatokba stb.
A kúttól (amiből a valóságban több van elszórva egy területen) a gyűjtőtelepig viszont hogy jut el a kitermelt nyersolaj - vezetéken? Ergo vezetéket kellene kiépítenem a kút és a telep között?
(pl vastagabb drót szürkére fújva vagy hurkapálca?) |
(#45272) reszelozsir válasza HarciSün hozzászólására (#45271)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2015 |
|
Egerszalók környékén nem láttam vezetéket a felszínen. A kutak mellett volt egy nagyobb tárolóedény, amit időnként elszállítottak, de azt meg nem mondom Neked, hogy abba termeltek, vagy az valami melléktermék volt. Esetleg érdemes kirándulni egyet arrafelé, és sok kérdésre választ kaphat az ember. A demjéni termálfürdőtől vezet egy beton/murvás út a völgybe, azon érdemes bemenni, ha előtte egy hétig nem volt eső, vagy az egerszalóki hőforrás fölött van egy gyalogút a dombtetőre, ahol van néhány kút elszórva.
Közben találtam pár képet, ami talán használható. |
|
(#45273) HarciSün válasza reszelozsir hozzászólására (#45272)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2015 |
|
Köszönöm a képeket és az infót!
Most hirtelen nem tudok Egerszalókra elugrani, de felírom az uticélok listájára!
Ezt a telepet is a MOL üzemelteti egyébként? (nem volt valami tábla arrafelé?) |
(#45275) reszelozsir válasza HarciSün hozzászólására (#45273)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2015 |
|
Kocsival mentünk egy darabig és igyekeztünk figyelmen kívül hagyni a táblákat... De azt hiszem az övék. |
(#45312) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2015 |
|
Épülget az új felüljáró.. |
|
(#45313) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#45312)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
|
(#45486) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#45313)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2015 |
|
Ügyes vagy! |
(#45521) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 15, 2015 |
|
Köszi de inkább csak alakulgat |
|
(#45571) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
Új képeket tettem fel a galériámba a felüljáróról és az épülgető olajtároló-töltő gyártelepről. |
|
(#45572) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
Az ipartelepen így, hogy elkerült onnan az olajkút megüresedett egy terület. Arra gondoltam, hogy csinálnék egy utat amin be tud állni egy kamion a kerítés mellé és középre teszek 2 tartályt meg egy kis tankoló / töltő helyet. Pirossal rajzoltam be a leendő út helyét.
A raktár rakodójának a sarkát pedig lehet levágnám ferdén (kékkel jelöltem), hogy a vágányon át oda tudjon állni egy kis (nem nyerges) tartályos Zil a már úgyis odakerült csonkokhoz.
Ezzel akkor elvileg már teljes lenne a mindenről-mindenre átfejtő rendszer.
Vélemény? |
|
(#45585) JZoli válasza HarciSün hozzászólására (#45572)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
Egész jó lesz. Az a vágányzáró honnan van? Már régebb óta szeretnék ilyent. |
(#45586) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#45571)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
A Zsiguliért ölök!! |
(#45587) HarciSün válasza JZoli hozzászólására (#45585)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
A vágánysorompó saját tákolmány sinekből sok pillanatragasztóval de nem lett túl jó. 3 sínt raktam egymásra mint a valóságban de mégis túl vastag és nagy lett amikor a helyére raktam..
A Zsiga nekem is nagyon tetszik (bár az első kerekei eléggé kilógnak) a felüljáró is azért épült hogy az autók is kiemeltebb helyre kerülhessenek. |
(#45589) enigma válasza HarciSün hozzászólására (#45587)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2015 |
|
Ragasztasz rá egy rajtszámot és azt mondod mindenkinek, hogy egy tuning Lada, (szélesített felnis, bár azt inkább a hátsó, hajtott kerékre "illik" rakni) és épp nyomja az etapot az "Ipartelep rallyn". |
(#45591) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#45587)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2015 |
|
Nem tudom, milyen vastag élőben a sín, de modellben szerintem nem egzakt. Gondolj csak bele, hogy a 2,1 mm vastag Tillig sínszál TT-be és H0-ba is jó... |
(#45592) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45591)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2015 |
|
Valoságban is sokféle sin van 8-10kg/m-öl 65-80 kg/m-ig, igy ezen nem érdemes nagyon rágodni. Nyilván hogy a méreteik is különböznek. |
(#45593) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45592)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2015 |
|
Tehát ami H0-ban épp hogy vicinálisra jó, az TT-ben a frissiben felújított pályával egyezik |
(#45594) enigma válasza etwg hozzászólására (#45592)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2015 |
|
A wikipédián ezt a táblázatot találtam: |
|
(#45598) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45593)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2015 |
|
Igen a modellvasuton sajnos eltulozzák a sineket ( rengeteg oka van), ezért sokan az un fine-scale felé fordulnak. Ha összehasonlitod a valodi sinekkel, akkor a 2 mm-s sin TT-ben 24 cm magas, H0-ban meg 17 cm.
Persze a valoságban is sok minden változik nézd meg a gyerekvasuton milyen sinek vannak és milyenek vannak valamelyik erdei vasuton. A nyomtáv ugyanaz a sinek nem! |
(#45599) róbertke válasza etwg hozzászólására (#45598)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2015 |
|
Én is ott voltam a Gyermekvasút korszerűsítésekor, Jánoshegyen használt fővonali 48Kg/fm síneket raktunk. |
(#45636) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#45598)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2015 |
|
Eleve vannak olyan tereptárgyak amiket nem lehet tökéletesen lemodellezni úgy, hogy a modell valóban modell legyen - azaz működjön is.
Én az útátjárókkal (sín-út kapcsolat) küzdöttem sokat. Szépen begipszeltem teliben a két sín közti részt majd elkezdtem vékonyan eltávolítani a nyomkarimának a helyet - oda jutottam, hogy ahhoz, hogy üzembiztosan működjön olyan nagy rést kellett hagynom, hogy kár volt szenvednem a gipsz csiszolgatásával, egy kis műanyag darabbal pár perc alatt végezhettem volna. Egyszerűen nem méretarányos a "hézag" mert a modellmozdony máshogy viselkedik mint az igazi..
De lehetne említeni a peronok/rakodó rámpák síntől való távolságát is: ha méretarányosra csinálod tuti hozzáér az egyik gép vagy kocsi, kénytelen vagy messzebb tenni.
Az állomásomon az I. vágánynál az elején próbálkoztam teljesen homokba rejteni a vágányt mint ahogy a valósában is szokott lenni (egy szintben a sínkoronával a föld, közte is majdnem teljesen beborítva úgy, hogy a talpfák egyáltalán nem látszanak - egyszerűen nem lesz üzembiztos, hallatszik hogy egyik másik gép alja hozzáér.
A hídaknál a vágányok közti terelősínnél sem lehet simán + 2 sínszálat beragasztani mert az is pont hozzáér a mozdony (főleg a régi bttb) hasához.
Ez csak amiket én tapasztaltam, biztos van még sok ilyen. |
(#45637) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#45636)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2015 |
|
Nézegettem én is, hogy ahol még nekem akadt a Gigant kereke, ott a trabant már fennakadt
Az a szerencse, ha csak egyenes hidad van (lámlám, félig vagyok szerencsés), mert akkor a terelősínek tetejét kicsit lereszelheted, majd beragasztod a helyére, és szerintem semmi gond nem lesz vele. Tervezem, hogy az alagutamba is tegyek terelősínt, biztonsági okokból. |
(#45638) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#45637)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2015 |
|
Korábbi fórumos javaslat alapján beszereztem pár szál egyenes N-es sínt (az alacsonyabb) csak még nem jutottam oda hogy beragasszam. |
(#45639) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#45638)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2015 |
|
Nem tűnik kicsinek? |
(#45640) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#45639)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2015 |
|
Nem, nem olyan nagy a különbség (főleg ha az N-es sín le van fújva rozsdásra) |
(#45751) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 27, 2015 |
|
Új szerzemény!
|
|
(#45752) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#45751)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2015 |
|
|
(#45754) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#45752)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2015 |
|
Varga Zsolt munkája (mivel Ő az egyetlen aki készít ilyet megrendelésre) Műgyanta kaszni, bttb y kocsi alváz.
És készül a Bdt is hozzá - így a csörgővel végre teljes lesz a szerelvény!
Egyszer ha majd nagyon ráérek és rászánom magam kap sárga kapaszkodókat is. A szegecsszámlálók biztos találnának benne hibát, de szerintem nagyon szép. (ár/érték arányában mindenképp)
Én minden esetre örülök hogy legalább végre van ilyen! (több mint 10 éve várok rá) |
(#45755) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#45754)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2015 |
|
Lényeg az, hogy szép. Én majd megpróbálok egyet egy Mitropa hálóból, egyet meg sztirolból csinálni. |
(#46092) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Szia HarciSün!
Ma Balatonalmádin jártam az állomás melletti Pennyben. De ha már ott virított ez a szépség, ami téged is érdekelt múltkor, nem tudtam csak úgy elmenni mellette. Rád gondolva, telefonnal lefotóztam, remélem, jó.
Üdv
Marci
Ne kérdezd hogy miért lett elforgatva... |
|
(#46093) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 12, 2015 |
|
Második adag. |
|
(#46101) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#46093)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2015 |
|
Szia!
Köszi a képeket, valóban hasznosak! A legnehezebb az arányok megfelelő eltalálása, illetve a félkör alakú támasztó sínt és a kerekeket nem tudom miből lehetne a méretünkben elkészíteni. |
(#46103) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#46101)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2015 |
|
A félkör alaku sint én rajzlapbol csinálnám. Ha fontos a fémes felület, akkor pl. metallizált bonbonos dobozbol, ha nincs, akkor mielött kivágom a rajzlapra alufoliát ragasztok, majd OLFA körvágokéssel szépen kivágom.
Kerekenek meg 2mm-s alátét TT-ben majdnem tökéletes. Ha nincs kéznél akkor probálj levágni öntöformák rud alaku maradékaibol vékony szeletek ( mint a szalámit). Forogni ugy sem kell igy illuzionak jo. |
(#46105) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#46101)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2015 |
|
Nagyon szívesen! ha sikerült egyet legyártani, számolj be a tapasztalatokról! |
(#46155) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Úgy látszik, én számolok be előbb. Elkezdtem ugyanis építeni egyet. 3 sínszál összeragasztása van épp soron. A végeket majd még síkba kell reszelni, aztán jöhet minden más.
Te hol tartasz? |
|
(#46160) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46093)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
De ha szóltok nekem, akkor még a vonatkozó MÁV szabványt is át tudtam volna küldeni...
Azonban arra készüljetek fel lélekben, hogy eléggé buci lesz, főleg TT-ben! Ha a 48-as sínt vesszük alapul, annak a magassága 148 mm, tehát méretarányosan lekicsinyítve CODE 40, esetleg CODE 55 sínből még élethűbb végeredményt lehet elérni. |
(#46167) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46160)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Sosem késő
Amúgy igen, pár hsz.-val feljebb ecseteltük, hogy a TT-s Tillig sínprofil méretarányosan nagyobb az Európában használt legnagyobb, legmodernebb síneknél...
Idézet: „2 mm-s sin TT-ben 24 cm magas
Forrás: #45598, ETWG”
Az UIC60 pedig 17,2 cm magas... |
(#46169) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46167)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Eeegen, csak amíg a vasúti pályára ránézve ez annyira nem szembetűnő, addig egy amúgy eredetileg filigrán berendezés már túlságosan is robusztussá válhat. Már nem is tudom, ki volt az, aki ugyanezen a fórumon megpróbálta a gödöllői HÉV végállomásán található sínből készült ütközőbakot lemodellezni, ott még inkább előjött a probléma. Bár ha jól emlékszem, a végeredmény nagyon szép lett! |
(#46171) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46169)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
Igazad van. De a problémákat meg lehet oldani. |
(#46175) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2015 |
|
|
|
(#46195) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2015 |
|
Nos hát itt vannak a beígért képek.
- Felforrasztottam a függőleges tartókat, oszlopokat a vízszintes sínekre. Itt kell megjegyeznem, hogy én ezt fixre csinálom, ki-be nyitogatni egyrészt nem szeretném, másrészt nem is tudom úgy megcsinálni.
- Mivel én egy pancser vagyok a forrasztásban, mint ahogy látszik a harmadik képen, óriási gigaóndarabok maradtak ott, amit el kell távolítani. Nekiestem egy kis reszelővel, majd akkora vehemenciával csináltam, hogy a nagy gonddal odaforrasztott függőleges síndarab a forrasztás mentén letört a helyéről. Igaz, nem melegítettem agyon mindkét darabot, mert ha úgy csinálom, hogy előbb odaforrasztom a függőleges síndarabot, utána szabályosan (kellően átmelegítve) a dőltet, akkor a függőleges elenged, és a kötésben résztvevő ón ész nélkül fut a tiltott helyekre. Ha pedig a függőlegest a dőlttel összeforrasztom, és ehhez jön a 3 sínes vízszintes darab, akkor szabályosan (kellően átmelegítve) forrasztva a függőleges odaragad, de a dőlt leesik. Kör bezárult.
- Ezért ami fennmaradt, az szép (nekem tetszik ), és az fenn is marad. Ami leesett, azt pedig pillanatragasztóval teszem a helyére majd. Csak tüntessem már végre el azt a hatalmas ónmennyiséget. |
|
|
|
2024. Nov, 24. Vas 2:39:58 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|