|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#46446) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#46435)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Ilyen ragasztós módszerrel maximum sima kitérőket lehet csinálni, az íves keresztel is szívtam eleget, és meg is kellett lemezekkel erősíteni alulról, hogy a vezetési méretek ne másszanak el, valamint ez az elektromos kapcsolatok miatt is szükséges. |
(#46447) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#46437)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Csak H0-ban gondolkoztam, de már töröm az agyam a TT-n, bár mire abból lesz valami, addig még sok víz le fog folyni a Dunán! |
(#46449) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46447)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Ja meg egy rakás próba szerszám........... |
(#46450) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#46447)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
|
(#46451) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46447)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Valami készül......újfent....megy a cnc.... |
|
(#46495) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#46451)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Ezek tényleg hatszögletű csavaranyák, vagy csak rosszul látom?
Több kép itt! |
|
(#46498) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Sziasztok!
A legutolsó vitát olvasván egy kicsit félve teszem fel a kérdést és a képet.
Zeuke TT hídról van szó, ami sajnos U profilú sínnel van ellátva. Nos én erre a hídra I sínt szeretnék varázsolni. Elméletben hogy menne a dolog? Leveszem az U sínszálat, levágom az őt tartó műanyag pöcköket, és felragasztom az I sínt (meg a vezetősínt)?
Üdv
Marci |
|
(#46499) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46498)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Nos ez simán jó ide, mert nem csak felragasztasz rá valamit, hanem át akarod alakítani.
Ami pedig az átalakítást illeti, azt szerintem pont úgy kell megcsinálni, ahogy leírtad, én legalábbis váltó átsínezésnél így csináltam.
Viszont arra figyelj, hogy ha csak a régi sín helyére beragasztod az I profilt, akkor nyomtávbővülés lesz (kb. 1mm), mert az U profil teteje és alja egyforma széles, az I profil pedig keskenyebb a tetején. Ezért lehet, hogy ki kell csiszolni a belső sínkötésekből, hogy megfelelő legyen a nyomtáv. Ezek után a terelősínek beragasztása már nem akkora meló, csak figyelj, hogy szép párhuzamos legyen a tősínekkel. |
(#46501) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46498)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Én is pontosan igy csináltam..... ( még a vezetösinek nincsenek fenn). |
(#46508) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46495)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
|
(#46512) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46499)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Köszönöm a segítséget! Kipróbálom. |
(#46516) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46512)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Ezt nem hiszem el! Egy hídhoz 2x22 cm sínszál kéne + a terelősínek, és nekem 1x21 centi sínem van! Muszáj bespájzolnom sínszálakból... |
(#46518) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46516)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Az élet kegyetlen! |
(#46520) stillll válasza Váltógyártó hozzászólására (#46495)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Igen jól látod, csak az a baj hogy a szép váltóidat beépítik a ( nem annyira) passzoló vágányzat közé.... De hogy baj!..... csak furin fog ki nézni Gondolom én, de talán csak a csodálat beszél belőlem |
(#46523) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46518)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2015 |
|
Na de ennyire? |
(#46704) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2015 |
|
A hatvani kiállításon találkoztam két régebbi művemmel. Elég hirtelen lettek beépítve, alig volt rá idő, lévén modellezőtársunk ködös Albionban dolgozik, de biztos vagyok benne, hogy a végleges beépítés hibátlan lesz! |
|
(#46706) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46704)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2015 |
|
Nem rossz! A csavarokra gondolsz, mint hirtelen beépítés? |
(#46709) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46706)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2015 |
|
Igen, valamint az ívek és összeillesztések sem az igaziak, de még optimalizálva lesznek. Legalább is ezzel biztattak! |
(#46717) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#46709)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Ezzel a rögzítési módszerrel az a baj (mint minden hasonlóval), hogy óhatatlanul meghúzza lefelé az egész talpfarácsot, és az ott kvázi "gödrös" lesz. Ez nem most lesz szívás, hanem később, az idő múltával, de akkor nagyon... Azon kívül eléggé randa is... |
(#46719) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46717)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2015 |
|
Persze lehet érzékenyen is csavarozni, szögelni, hogy ne görbüljön a talpfa. Majd ragaszás után kiszedni. |
(#46786) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Megjöttek a sínszálak a híd átépítéséhez! Kérdésem az, hogy fél miliméteres nyombővület mennyire gáz? 12,5 mm az új színszállal a nyomtáv, úgy, hogy a sín talpa passzol a sínszegek közé. Elfogadható, vagy vacakoljak azzal a 0,25-0,25 milivel? |
(#46791) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46786)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Probléma közben szerintem megoldódott! Vezetősín a varázsszó. |
(#46801) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46791)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
A hídon terelősín van
Vezetősínt a kitérőkben és az aszfaltos útátjárókban találsz |
(#46803) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46801)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Akkor terelősín. |
(#46808) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46786)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
A NEM 110 szabvány szerint max. 12,2mm, de biztos nem fog gondot okozni az a plusz 0,3mm. |
(#46809) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46808)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Terelősínnel tökéletes lesz.
Szolgálati közlemény: Ma elküldtem neked egy rendelési listát! |
(#46810) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46809)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Megkaptam! |
(#46811) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46495)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Egy emberes adag, ebből már lehet dolgozni!
Öt órán keresztül szinte folyamatosan nyomtam, a végén már remegett a jobb kezem, úgy elfáradt a satunyitogatástól! |
|
(#46817) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46811)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
Enyém is ilyen lesz? |
(#46822) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46817)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
Nemnem, ez csak a H0-ások kiváltsága! |
(#46823) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46822)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
Kár. Lesz TT-ben is? |
(#46824) AtiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
Üdv
életem elsö két váltója... |
|
(#46825) Váltógyártó válasza AtiTT hozzászólására (#46824)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
Nagyon zsír , hány négyszögöl a terepasztalod? |
(#46826) AtiTT válasza Váltógyártó hozzászólására (#46825)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
Hmm
cca 71 négyszögöl. |
(#46830) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2015 |
|
15 fokos angolváltó, nem nagy dolog, ilyet már sokat csináltam. De N méretben ez az első! |
|
(#46838) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46830)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2015 |
|
Nos, ez így kész, mert egy rejtett részen lesz, így nem lesz betalpfázva és festve.
Összehasonlításképp egy TRIX angolváltó! |
|
(#46845) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#46838)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
OFF, Szolgálati Közlemény!
Nagy Jó Uram!
Küldtem Kendnek egy e-mailt a napokban, két kérdésemre választ várnék, ha lehet.
Köszönöm!
|
(#46850) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#46838)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
Uhh, ez a gyári angol elég perverzül néz ki |
(#46866) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46845)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
Bocs, kicsit zűrösen vagyok mostanában, mindjárt írok választ! |
(#46867) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46866)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
Nekem iiiiis! |
(#46873) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46867)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
Ment válasz mindkettőtöknek! |
(#46874) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46873)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2015 |
|
Már a re-válasz is ment! |
(#46882) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#46866)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2015 |
|
MegjöTT, Kössz!
(OFF: hallottam a napokban Szolnokon a Mi-8-kat repkedni, pont úgy szóltak, mint, amikből hamarosan hullani fognak a szabadesés megszállottjai...) |
(#46886) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46882)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2015 |
|
Mostanában Cegléden én is rendszeresen hallom őket |
(#47083) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Váltogyártás anno:
váltogyártás
Nicsak megjavult a link gomb. |
(#47105) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#47083)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
|
(#47207) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Nyakunkon a TEMOFESZT, már egy hét sincs a kezdésig. Miután sok minden újat nem tudok kivinni, ezért elvágtattam Pécsre Kisfaludy Zsoltihoz, és lenyúltam tőle Heizerdorf első modulját, így ez is megtekinthető lesz! |
|
(#47213) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#47207)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2015 |
|
Én meg verem a fejem a falba, behoztak éjszakára azon a hétvégén. Pénteken is, szombaton is. Vasárnapra erőm se marad kimászni az ágyból... |
(#47318) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#47213)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2015 |
|
Az élet kegyetlen!
De légy kemény, és gyere ki vasárnap! |
(#47321) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#47318)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2015 |
|
Megyek is! A kávét meg majd infúzión szürcsölöm |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 6:39:40 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|