Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       66/86    
(#46446) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#46435) Válasz Aug 28, 2015
Ilyen ragasztós módszerrel maximum sima kitérőket lehet csinálni, az íves keresztel is szívtam eleget, és meg is kellett lemezekkel erősíteni alulról, hogy a vezetési méretek ne másszanak el, valamint ez az elektromos kapcsolatok miatt is szükséges.
(#46447) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#46437) Válasz Aug 28, 2015
Csak H0-ban gondolkoztam, de már töröm az agyam a TT-n, bár mire abból lesz valami, addig még sok víz le fog folyni a Dunán!
(#46449) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46447) Válasz Aug 28, 2015
Ja meg egy rakás próba szerszám...........
(#46450) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#46447) Válasz Aug 28, 2015
Lesz rá időd bőven, épp tegnap néztem, hogy apad a Duna....
(#46451) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46447) Válasz Aug 28, 2015
Valami készül......újfent....megy a cnc....

20150828_112...jpg
 
(#46495) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#46451) Válasz Aug 31, 2015
Ezek tényleg hatszögletű csavaranyák, vagy csak rosszul látom?

Több kép itt!

CAM05372.jpg

CAM05382.jpg

CAM05384.jpg
 
(#46498) angyal.marci hozzászólása Válasz Aug 31, 2015
Sziasztok!
A legutolsó vitát olvasván egy kicsit félve teszem fel a kérdést és a képet.
Zeuke TT hídról van szó, ami sajnos U profilú sínnel van ellátva. Nos én erre a hídra I sínt szeretnék varázsolni. Elméletben hogy menne a dolog? Leveszem az U sínszálat, levágom az őt tartó műanyag pöcköket, és felragasztom az I sínt (meg a vezetősínt)?
Üdv
Marci

DSCF9915.JPG
 
(#46499) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46498) Válasz Aug 31, 2015
Nos ez simán jó ide, mert nem csak felragasztasz rá valamit, hanem át akarod alakítani.

Ami pedig az átalakítást illeti, azt szerintem pont úgy kell megcsinálni, ahogy leírtad, én legalábbis váltó átsínezésnél így csináltam.

Viszont arra figyelj, hogy ha csak a régi sín helyére beragasztod az I profilt, akkor nyomtávbővülés lesz (kb. 1mm), mert az U profil teteje és alja egyforma széles, az I profil pedig keskenyebb a tetején. Ezért lehet, hogy ki kell csiszolni a belső sínkötésekből, hogy megfelelő legyen a nyomtáv. Ezek után a terelősínek beragasztása már nem akkora meló, csak figyelj, hogy szép párhuzamos legyen a tősínekkel.
(#46501) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46498) Válasz Aug 31, 2015
Én is pontosan igy csináltam..... ( még a vezetösinek nincsenek fenn).
(#46508) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#46495) Válasz Aug 31, 2015
Hohó...!!! Kérem ezek gyönyörűek..............még nyugati nagy cégek sem büszkélkedhetnek ilyen szép hatszögű anyával........... Komolyan ez a szerszám nagyon el lett találva!!!!!!!
(#46512) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46499) Válasz Aug 31, 2015
Köszönöm a segítséget! Kipróbálom.
(#46516) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46512) Válasz Aug 31, 2015
Ezt nem hiszem el! Egy hídhoz 2x22 cm sínszál kéne + a terelősínek, és nekem 1x21 centi sínem van! Muszáj bespájzolnom sínszálakból...
(#46518) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46516) Válasz Aug 31, 2015
Az élet kegyetlen!
(#46520) stillll válasza Váltógyártó hozzászólására (#46495) Válasz Aug 31, 2015
Igen jól látod, csak az a baj hogy a szép váltóidat beépítik a ( nem annyira) passzoló vágányzat közé.... De hogy baj!..... csak furin fog ki nézni Gondolom én, de talán csak a csodálat beszél belőlem
(#46523) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46518) Válasz Aug 31, 2015
Na de ennyire?
(#46704) Váltógyártó hozzászólása Válasz Szept 8, 2015
A hatvani kiállításon találkoztam két régebbi művemmel. Elég hirtelen lettek beépítve, alig volt rá idő, lévén modellezőtársunk ködös Albionban dolgozik, de biztos vagyok benne, hogy a végleges beépítés hibátlan lesz!

CAM05417.jpg

CAM05425.jpg
 
(#46706) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46704) Válasz Szept 8, 2015
Nem rossz! A csavarokra gondolsz, mint hirtelen beépítés?
(#46709) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46706) Válasz Szept 8, 2015
Igen, valamint az ívek és összeillesztések sem az igaziak, de még optimalizálva lesznek. Legalább is ezzel biztattak!
(#46717) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#46709) Válasz Szept 9, 2015
Ezzel a rögzítési módszerrel az a baj (mint minden hasonlóval), hogy óhatatlanul meghúzza lefelé az egész talpfarácsot, és az ott kvázi "gödrös" lesz. Ez nem most lesz szívás, hanem később, az idő múltával, de akkor nagyon... Azon kívül eléggé randa is...
(#46719) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46717) Válasz Szept 9, 2015
Persze lehet érzékenyen is csavarozni, szögelni, hogy ne görbüljön a talpfa. Majd ragaszás után kiszedni.
(#46786) angyal.marci hozzászólása Válasz Szept 12, 2015
Megjöttek a sínszálak a híd átépítéséhez! Kérdésem az, hogy fél miliméteres nyombővület mennyire gáz? 12,5 mm az új színszállal a nyomtáv, úgy, hogy a sín talpa passzol a sínszegek közé. Elfogadható, vagy vacakoljak azzal a 0,25-0,25 milivel?
(#46791) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46786) Válasz Szept 12, 2015
Probléma közben szerintem megoldódott! Vezetősín a varázsszó.
(#46801) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46791) Válasz Szept 12, 2015
A hídon terelősín van

Vezetősínt a kitérőkben és az aszfaltos útátjárókban találsz
(#46803) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46801) Válasz Szept 12, 2015
Akkor terelősín.
(#46808) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46786) Válasz Szept 12, 2015
A NEM 110 szabvány szerint max. 12,2mm, de biztos nem fog gondot okozni az a plusz 0,3mm.
(#46809) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46808) Válasz Szept 12, 2015
Terelősínnel tökéletes lesz.

Szolgálati közlemény: Ma elküldtem neked egy rendelési listát!
(#46810) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46809) Válasz Szept 12, 2015
Megkaptam!
(#46811) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46495) Válasz Szept 12, 2015
Egy emberes adag, ebből már lehet dolgozni!
Öt órán keresztül szinte folyamatosan nyomtam, a végén már remegett a jobb kezem, úgy elfáradt a satunyitogatástól!

CAM05451.jpg

CAM05456.jpg

CAM05457.jpg
 
(#46817) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46811) Válasz Szept 13, 2015
Enyém is ilyen lesz?
(#46822) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46817) Válasz Szept 13, 2015
Nemnem, ez csak a H0-ások kiváltsága!
(#46823) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46822) Válasz Szept 13, 2015
Kár. Lesz TT-ben is?
(#46824) AtiTT hozzászólása Válasz Szept 13, 2015
Üdv
életem elsö két váltója...

20150810_090...jpg
 
(#46825) Váltógyártó válasza AtiTT hozzászólására (#46824) Válasz Szept 13, 2015
Nagyon zsír , hány négyszögöl a terepasztalod?
(#46826) AtiTT válasza Váltógyártó hozzászólására (#46825) Válasz Szept 13, 2015
Hmm
cca 71 négyszögöl.
(#46830) Váltógyártó hozzászólása Válasz Szept 13, 2015
15 fokos angolváltó, nem nagy dolog, ilyet már sokat csináltam. De N méretben ez az első!

CAM05462.jpg
 
(#46838) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#46830) Válasz Szept 14, 2015
Nos, ez így kész, mert egy rejtett részen lesz, így nem lesz betalpfázva és festve.
Összehasonlításképp egy TRIX angolváltó!

CAM05471.jpg

CAM05477.jpg

CAM05482.jpg
 
(#46845) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#46838) Válasz Szept 15, 2015
OFF, Szolgálati Közlemény!
Nagy Jó Uram!
Küldtem Kendnek egy e-mailt a napokban, két kérdésemre választ várnék, ha lehet.
Köszönöm!
(#46850) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#46838) Válasz Szept 15, 2015
Uhh, ez a gyári angol elég perverzül néz ki
(#46866) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46845) Válasz Szept 15, 2015
Bocs, kicsit zűrösen vagyok mostanában, mindjárt írok választ!
(#46867) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46866) Válasz Szept 15, 2015
Nekem iiiiis!
(#46873) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#46867) Válasz Szept 15, 2015
Ment válasz mindkettőtöknek!
(#46874) angyal.marci válasza Váltógyártó hozzászólására (#46873) Válasz Szept 15, 2015
Már a re-válasz is ment!
(#46882) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#46866) Válasz Szept 16, 2015
MegjöTT, Kössz!

(OFF: hallottam a napokban Szolnokon a Mi-8-kat repkedni, pont úgy szóltak, mint, amikből hamarosan hullani fognak a szabadesés megszállottjai...)
(#46886) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46882) Válasz Szept 16, 2015
Mostanában Cegléden én is rendszeresen hallom őket
(#47083) etwg hozzászólása Válasz Szept 29, 2015
Váltogyártás anno:

váltogyártás

Nicsak megjavult a link gomb.
(#47105) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#47083) Válasz Szept 29, 2015
Laci is majd nem így készíti a váltóit..
(#47207) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 2, 2015
Nyakunkon a TEMOFESZT, már egy hét sincs a kezdésig. Miután sok minden újat nem tudok kivinni, ezért elvágtattam Pécsre Kisfaludy Zsoltihoz, és lenyúltam tőle Heizerdorf első modulját, így ez is megtekinthető lesz!

Heizerdorf_1...jpg
 
(#47213) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#47207) Válasz Okt 3, 2015
Én meg verem a fejem a falba, behoztak éjszakára azon a hétvégén. Pénteken is, szombaton is. Vasárnapra erőm se marad kimászni az ágyból...
(#47318) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#47213) Válasz Okt 7, 2015
Az élet kegyetlen!
De légy kemény, és gyere ki vasárnap!
(#47321) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#47318) Válasz Okt 8, 2015
Megyek is! A kávét meg majd infúzión szürcsölöm
Lapozás       66/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
6:38:36
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés