|
TT pálya az ágy alatt
|
Témaindító: HarciSün, idő: Dec 16, 2012
Témakörök:
|
|
(#47140) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Mivel most van időm barkácsolni ezért szétszedtem a Zeuke nohabot is, hogy azzal mit lehet kezdeni... (az ment, de néha az is akadt és kegyetlen hangja volt)
Az egyik forgóvázánál a szélső tengely befogatása ugyan olyan rossz, sőt, alapból hozzá sem ért a fogaskerék a csigához úgyhogy annak vége (gondolom akkor akadt amikor épp hozzáért), viszont a másik felén meglepő módon jó, úgyhogy a két gép kerekeit cserélgetve és a hibás részre futó kereket téve most az egyik forgóvázon kettő, a másikon egy meghajtott kerékkel megy. (a forgóváz alsó fele repedt volt, azt is áttettem most a Bttb-ről)
Viszont ennek a gépnek meg ötletszerűen elkezd visítani a motorja (gondolom az, a videón látszik/hallatszik). Ha hozzáérek abbahagyja de ha olyan kedve van újrakezdi...
VIDEO
(5V feszültségről hajtom, labortáppal)
A két motor elvileg kompatibilis, a másiknak ugyan valamivel nagyobb az áramfelvétele de csendben jár - érdemes lehet megcserélni? (vagy a visítás máshogyan is orvosolható?)
Csak annyi a célom, hogy a kettőből egy megbízhatóan működőt össze tudjak rakni, a másik mehet a vitrinbe, vagy tandemként vontathatóvá teszem ha lehet... |
(#47141) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47140)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Idézet: „a másik mehet a vitrinbe, vagy tandemként vontathatóvá teszem ha lehet...”
Áramszedést kiiktatod, futókerekeket teszel bele, meg a használható hajtaselemeket felhasználod mashol, és kész a dummy Nohab. |
(#47142) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47141)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Igen, én is valahogy így gondoltam, csak azt nem tudom a súlyt pl kiszedjem-e vagy maradjon.
De az első akkor is az, hogy legalább az egyik működőképes legyen. Nem tudom hogy a Zeuke vagy a BTTB legyen a javított. A BTTB újabb és "pofára" jobb állapotban van a belseje viszont egyik felén sem jó a szélső hajtott tengely, a Zeuke-nél legalább az egyik fele jó, viszont az fém kardános és régebbi konstrukció, bár ennek nem tudom van-e jelentősége...
A Zeuke és a BTTB forgóváza, pontosabban a kardánok felfogatása kompatibilis? (A Zeuke forgóváza alátehető a BTTB alváznak?) |
(#47143) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47142)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Szerintem mindegy hogy fém kardános-e vagy sem. Csak az fontos, hogy ha a kardán fém, akkor a két csapja is fém legyen. Nincs Zeuke-BTTB Nohabom, de ha tudod, a Zeuke jó fvázát tedd át a BTTB-re, ha már az jobban néz ki. |
(#47146) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#47143)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
A súlyt meg szerintem kiszerelheted, ha kell, de a mozdonyban valami nehezék azért maradjon. |
(#47148) maTTato válasza HarciSün hozzászólására (#47140)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Gyanítom, valahol valami szorulhat a rendszerben. Miután megpiszkáltad, jelentősen csökkent az áramfelvétele is. Nekem is volt hasonló gondom. A motor lötyögött a kereten és ez odáig fajult, hogy hazavágta a fogaskerék áttételt. (V36) Találkoztam már olyan leharcolt motorral is, ami a belső kopásai miatt zajongott. Valószínűleg sokszor túlmelegedhetett, (talán szorulás vagy agyonterhelés?) ezért a kefeház környéke és a tengelyrögzítések deformálódtak. Régi nohaboknál és egyéb BTTB modellnél egy motorcsere az átépítő készlettel csodát is tehet. Igaz a kopott forgóvázzal nem nagyon lehet mit kezdeni. Ha az én gépem lenne két lehetőség közül választanék:
1. Beszereznék egy működőképes donort.
2. Megpróbálnám perselyezni a tengelyek helyét bronz lemezzel.
Ha valamelyik módszerrel eredményt érek el, a motorcserét mindenképp megejtem. |
(#47149) HarciSün válasza maTTato hozzászólására (#47148)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
A "visítás" oka a motor ez bár biztos, úgyhogy sikeresen át is tettem a másikból és szépen működik.
Jó és logikus amit írsz. A bronz lap (miért pont bronz? A keménysége miatt?) nem tudom hol szerezhető be, de az oldalára ragasztva és kivágva az eredeti szögletes formát talán működhet/segíthet! Egy utánanézést mindenképp megér!
Most ott tart a dolog, hogy az egyik oldalt kettő, a másikon egy hajtott kerékkel stabilan megy. Összeraktam gyorsan egy kis kanyargós pályát a legszűkebb ívekkel, ott 6V-on feszültséggel hajlandó átmenni. (egyenesben 5V-nél is megindul)
Este letesztelem az asztalon is, hogy ott mit produkál, ha bíztató az eredmény akkor folyt köv. (a motor modernebbre cserélésével nagyon kacérkodom, csak feleslegesen nem akarok beruházni amíg a hajtás többi része nem stabil)
Most így néznek ki szegény leharcolt gépek (a narancs lett a "javított" a csíkos a donor) |
|
(#47150) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47149)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
De érdekesen néz ki az a csíkos Nohab, sárga szoknyával és narancs üzemanyagtartállyal... |
(#47151) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47150)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Egen...
Ha jól alakulnak a dolgok és "megérdemlik" akkor lehet nekiesek mindkettő átfestésének (a piros szoknyáját és keretét, és az egész narancsot) |
(#47152) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47151)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Reméljük a legjobbakat! |
(#47153) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47152)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Hát majd kiderül
Egyébként buta kérdés tudom, de miért szögletes a tengelyek helye? Az, hogy a kopástól feljebb került a tengely és így már akad a fogaskerék a csigába azt értem, de mire szolgál a szögletes alak? |
(#47154) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47153)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Biztos bele lehet tenni negyszög profilú tengelyt..
Nem tudom. Korongos olvtárs a C50-hez kör profilokat csinált, és bevált neki. Az én közel ötven éves Zeuke V180-as gépemnek kör alakú ez a kivágás, és üzemel. Biztos a te Nohabod kikoptaTTa négyzet alakúra. |
(#47155) HOTotya válasza HarciSün hozzászólására (#47153)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Egyszerű....kisebb az ellenállása.....én minden gyártott forgóváznál "négyszöget" marok...ki próbáltam 2-s gömb maróval is és nagyon le lassította a mozdonyt..... annak ellenére,hogy volt kenése is!!!! |
(#47156) angyal.marci válasza HOTotya hozzászólására (#47155)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
De viszont akkor az egy pontra jutó erő (súrlódás) nagyobb, ezáltal jobban kopik az egész... Na akkor most döntsük el, hogy melyik a jobb! |
(#47164) angyal.marci válasza HOTotya hozzászólására (#47163)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Nyilván, ez vitán felül áll, de akkor az a jobb, ami a Nohabban van, vagy ami a V180-ban? |
(#47167) HarciSün válasza HOTotya hozzászólására (#47163)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
És lenne még kapacitásod ilyen modernizált hajtást csinálni?
Egyébként a műtét sikeresnek mondható! Végre megy a gép. Na nem mondom hogy tökéletes, de a korához képest jó. (Korábban is kb ilyen volt) Oldalirányban eléggé imbolyog és persze nem olyan finom a mozgása mint egy Tillig szergejnek de már nem akad meg menet közben és vontatni is tud.
|
(#47173) HOTotya válasza HarciSün hozzászólására (#47167)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
|
(#47176) HarciSün válasza HOTotya hozzászólására (#47173)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Ugyan a pénz a legkevesebb! (És tényleg)
Akkor ez is a majd ha lesz időd térjünk rá vissza kategória.
Addig marad ez így: videó |
(#47177) HOTotya válasza HarciSün hozzászólására (#47176)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
|
(#47178) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47176)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Na hát menni megy, nagy gond nem lehet! |
(#47179) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#47177)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
Még csak annyit,hogy ha kész leszek akkor nekilátok és a TT-nek is egy használható forgóvázat fogok majd kitalálni(már mint a régi mozdonyokhoz),mert ahogy látom sokaknak szívükhöz nőttek a régi gyártásúak(én is sok régi Piko mozdonyomat felújítottam már) Csak legyen rá időm.... |
(#47180) angyal.marci válasza HOTotya hozzászólására (#47179)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2015 |
|
A TT-s Nohabokhoz, vagy sokmindenhez? |
(#47186) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#47149)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Attól visít, hogy tele van szénkefe porral. Szét kell szeni a motor, kipucolni, és összeszerelékor egy nagyon-nagyon pici zsírt kell tenni a tengelyvégekre. Jobb lesz, mint újkorában...
(Nem tudom, érezni-e, de most szedtem szét egy OFF méretű E11-est, az egyik motorja nem megy. Sajnos bűzlik az olajtól, szedhetem tovább, apró darabokra, és tisztítás után újra kenve rakhatom össze... Csak azért írtom le, mert a kenéssel nagyon vigyázni kell, és csínján kell vele bánni!!! Attól, hogy beáztatjuk, mint egy kopott varrógépet, attól nem lesz jobb, sőt csak tovább rontunk a heyzeten...) |
(#47187) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47186)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Köszi a tanácsot, kipróbálom!
A másik gépből áttett motorral most megy a mozdony 3 hajtott tengellyel de itt egyenlőre megállt a tudományom.
A forgóváz kopását nem nagyon tudom házilag orvosolni, főleg mert kipróbáltam, hogy a kikopott U alak aljára beteszek egy kerékérintkezőből levágott és behajlított U alakot hogy így picit megemelt és egyenes felületet kapjon (mintegy megperselyeztem) de ez a minimális emelés is sok volt, ugyanis (szerintem) a fogaskerék kopása miatt így meg már nem ért hozzá rendesen a csigához.
Minden esetre majd még kísérletezem, mert szegény gép lett az "állatorvosi ló" nálam. |
(#47188) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#47187)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Addig kísérletezel a géppel, míg el nem juttatod a "Jó leszel te Dummy-nak" fázisig...... |
(#47189) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47187)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Néhány drágább terméken szokott lenni fehér vagy fekete kis tokocska a tesco és madaras tesco üzletekben, amit ha szétszedsz, nagyon finom kis lemezkéket tudsz kiszedni belőle. Jó lehet. |
(#47190) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#47188)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Az a csíkos Nohabja lesz. |
(#47191) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#47188)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
róbertke: Onnan indultam, hogy van két rossz gépem amik már csak döcögve tudtak "menni" (vagy úgy sem) így a vitrinben ácsorogtak már egy ideje. Ennél rosszabb nem lesz
marci: milyen tokocskára gondolsz, ez így nem esett még le. |
(#47192) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#47191)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
A kettőből egy, az alapban nem egy rossz gondolat, de!
Sajnos a Zeuke és a BTTB rendszerű NoHAB-ok, ugyan azonosnak látszanak, de nem azok.
A Zeuke-féle eredeti konsrukció az 1975-ig élt, közben egy módosítással, hogy az első év végén, 1969-ben már a jól ismert körmotor volt bennük, ami kisebb átmérőjű, mint az első Zeuke motorok. Ez nem okoz érdemi változász, mert újabb körmötör simán bemegy a régi nagyobb helyére, a mechanikus rögzítés és a motork fordulatszáma, ereje azonos.
A "baj" a forgóvázaknál van. Ugyanis 1975-ben nem csak a kocsikapcsoló változott, hanem a kardántengely is, és vele az osztó fogaskerék tengelye a modell közepén, és a csigástengely vége a forgóvázakban. A Zeuke kardán az fém, és a tengelyek vége fel van "sliccelve", ezekbe illenek bele a kardánok végei. A megváltozott BTTB hajtásban a kardántengelyek műanyagok, és a végükön van egy-egy fejrész, ezekbe kerül a tengelyek szögletesre dolgozott vége.
A két megoldás nem csereszabatos, a kardánok vagy bármelyik tengely cseréje a teljes hajtásrész cseréjével jár együtt.
/ Kicsit kikerültünk az ágy alól a műhelyasztalra... / |
(#47193) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47192)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
HarciSün az alapító, ha ő nem szól akkor mehet a Téma nyugodtan..... |
(#47194) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47192)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2015 |
|
Igen, ez már valóban műhely téma, de nem akarnék más topic-ot terhelni a kínommal...
Amit írsz az nekem is feltűnt, a BTTB és a Zeuke kardánjai és azok felfogatásai nem átrakhatóak - ezért is csak a motorokat (körmotor mindkettő) cseréltem meg a meg a tengelyeket csereberéltem. (azok úgy vettem észre egyformák)
Az igazi bajom, hogy mivel mindkettő gép mind a 4 forgóváza kb egyformán kopott ezért nincs referencia alapom sem arra, hogy hogyan kellene kinézni, ráadásul ahogy írtam élek a gyanúval hogy maguk a fogaskerekek is kopottak, ezért lehet az, hogy ha picit is megemelem a tengelyt (azaz próbálom kompenzálni a kopást) akkor meg már a fogaskerék-csiga találkozás nem lesz meg.
Most próbálok beszerezni egy BTTB-s új forgóvázat (MasterTTape honlapján találtam hirdetve -sajnos csak egyet- írtam is Neki) hogy egyrészt azt egyben betehessem valamelyik helyére a BTTB-s alvázba, másrészt legyen "minta".
A visítós motort az általad javasolt módon megpróbálom megpucolni azzal elvileg eljutok oda, hogy mindkét gép rendben lesz a forgóvázakat kivéve. |
(#47218) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47191)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2015 |
|
A kép illusztráció! A Tescóban és egyéb hasonló helyeken szokták ezt használni, az értékesebb holmikra felragasztják, és ha az árut illegálisan akarod hazavinni, akkor besípol a kasszánál a kapu. Képet nem találtam róla, ezért egy hosszú LED-et pingáltam át chippé. |
|
(#47219) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47218)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2015 |
|
Jaaaa, már tudom mire gondolsz! Így már érthető! |
(#47221) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47219)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2015 |
|
Tehát ha ilyenre akadsz, ki ne dobd! Sokkal vékonyabb a lemezke benne, mint a rugóbronz, amit áramszedéshez használunk. |
(#47223) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47221)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2015 |
|
Rendben, köszi! |
(#47229) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47223)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2015 |
|
Aki keres, nem talál, aki nem keres, azzal szembejön. Szigorúan NEM loptam, hanem begyűjtöttem. Írj emailt, majd eljut hozzád! |
|
(#47230) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47229)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2015 |
|
Levél ment!
Köszi! |
(#47231) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47230)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2015 |
|
Nagyon szívesen! |
(#47268) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Kb 10 perce feladtam a csomagodat elsőbbségivel, holnap este már barkácsolhatsz! |
(#47269) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47268)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Wow! Nagyon köszönöm! Kíváncsian várom ;) |
(#47283) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47269)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Használd egészséggel! De a beépítésről ill használhatóságáról azért képeket-leírást küldj! |
(#47455) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Új VIDEÓT töltöttem fel a youtube-ra az asztalról és a felélesztett és újrafestett bttb-s Nohabról.
Angyal Marcinak hála az egyik oldali forgóváz kopását sikerült az egyik tengelyen orvosolni a kapott kis lemezekkel. (pici darabot levágva és beragasztva pont jó lett)
Sajnos így is csak 3 tengely hajtott ezen a gépen is az eredeti 4 helyett, a többi helyen csak futókerekek (illetve arra átalakított tengelyek) vannak.
A mozgása kicsit remegős, a tapadókerekek és a kevesebb meghajtott tengely miatt induláskor hajlamos a kipörgésre 7 vagonnal de ezzel együtt egész jól megy! (várok még alkatrészeket hozzá és ha anyagi lehetőségeim engedik beruházok egy motor átépítő készletre is egyszer)
A festés már kész, a kotrók fixek, új kuplung befogatást kapott, az ablakok saját készítésűek reszelgetéssel, a sikítós motort kitakarítottam Csíkos mester útmutatása alapján... Ha megjönnek a vizesmatricák akkor lesz pályaszáma is. |
|
(#47456) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47455)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Örülök hogy jók leTTek a lemezkék! Ha találok még, küldök! Gábortól megjöTT ezek szerint a jó fváz?
Arra a negyedik hajtoTT tengelyre valami végleges megoldást ki kéne találni. Kevéske így 3mal. |
(#47458) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47456)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Nem, még nem jött meg. A meglévő eredeti alkatrészekből sikerült ezt összelegózni. Ha megjön akkor a hibás oldal egy az egyben cserélődik mert ott valami más baj is lehet (a szélső meghajtott tengely helyére bármit teszek mindig akad - a csigával lehet valami bár nem látok rajta szemmel semmit) |
(#47460) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47458)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Lehet, hogy csak most tűnik fel, de az állomáson hogy mennek az utasok ki a peronra? Híd nincs, aluljáró nincs, sínek közöTT kiépíteTT járda szintén nincs. Egy OFF N-es terepasztalnál azt csináltuk a fal felőli, nehezen hozzáférhető helyen, hogy ha már egyszer elhúztuk az asztalt, mert váltót kötöTTünk be, akkor ezt a hiányosságot pótoltuk is a fenti állomáson. (Nekem majdnem ugyanolyan tervem van, a topicomban amit utoljára feltöltöTTem, az a mérvadó, úgy tudom). Áruházakban a raklapos árut gyakran átkötik egy néha fekete, néha fehér műanyag kötözőanyaggal, aminek rombuszmintázatos mindkét oldala. Kerítesz egy kis kartondarabot (lehetőleg olyan vastagot, mint ami a spirálfüzet borítója), ráragasztod alulról, befested, és a papírral lefelé beragasztod a sínek közé. Én is kipróbáltam a diorámán, és semmilyen modell futását nem zavarja. |
(#47461) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47460)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Van átjáró a peronok között!
De amiről írsz kötözőanyagról már én is kinéztem magamnak, a gyártelepen akarom a sínek közé tenni. |
|
(#47462) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47461)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Bocsánat, nem láTTam! Amúgy ügyesen megcsináltad! A gyártelepen én a helyedben pont ezt a betonlapos megoldást használnám, mint ami a gyalogosátjáródon van. |
(#47489) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47462)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
A gyártelepen is van betonlapos rész ahol átjárhatnak a munkások-teherautók, viszont a tornyoknál és a csonkoknál (ahol a töltés ténylegesen zajlik) inkább ez a rombusz mintájú kötöző anyag lenne életszerű szerintem.
Este egy kép erejéig egymás mellé állítottam a szolgálatban lévő "flottát". Szerintem egész magyaros már így a géppark |
|
(#47490) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47489)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2015 |
|
Kifejezetten tetszik! Már csak egy kisdízel hiányzik én is szeretnék egy Bobót, ami IC-t húz. |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 1:06:53 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|