Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       340/437    
(#48654) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#48641) Válasz Dec 9, 2015
Amikor a ROCO TT-s BR132 megjelent, akkor gyakorlatilag nem volt konkurrenciája. Az egykori Zeuke/BTTB NoHAB alvázra ráhúzott, hossztorzított BR130 nem igazán volt versenytárs. Annyira nem, hogy nagyon rövid ideig volt csak a Tillig kínálatában. Fenemód gyorsan a Tillig a ROCO Ludmillát kezdte el forgalmazni egy időben.

A DR BR120 (nálunk Szergej, odakinnt Taigatrommel) egy másik tészta. Az egykor MaTTra konstrukció felett alaposan eljárt az idő, pedig a Tillig belül átalakította a modellt. Mire a kétség kívül szebb ROCO modell megjelent, akkor a Tillignél egy éve nem is volt a kínálatban ez a tipus. (Ugyanez érvényes ám az OFF ROCO vs. JC Taurus modellekre is, a JC-t tíz évvel később készítették, meg is látszik rajta.)
(#48655) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48654) Válasz Dec 9, 2015
45 darabos floTTát lehetne összehozni ON méretű Ludmillából
(#48665) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#48655) Válasz Dec 10, 2015

Múlt héten nézelődtem Csornán,, mert ott kapcsolják szét az IC-t Szombathely felé, hogy lássam a GYSEV bérelt 232-sét. Nem nyertem, V43-as várakozott a szombathelyi vonatrészre, ugyanis villamosították a vonalat... Van még egyáltalán GYSEV-es Ludmilla, vagy vissszaadták?
(#48666) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665) Válasz Dec 10, 2015
Nemrég kb. két hete jártam otthon szüleimnél Pécsett, akkor még találkoztam eggyel.
(#48668) BaTTka válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665) Válasz Dec 10, 2015
Pár hete Keszthelyen láttam.
(#48669) Gashpy válasza BaTTka hozzászólására (#48668) Válasz Dec 10, 2015
A legfrissebb Modelleisenbahner-ban kis képpel írták, hogy elöl-hátul hóekét kapott a Ludmilla.
(#48671) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665) Válasz Dec 10, 2015
Legfrissebb Indóházban is van GYSEV Ludmillás fotó, tehervonatot húz, ha jól tévesztek.
(#48672) angyal.marci válasza hoTTo hozzászólására (#48671) Válasz Dec 10, 2015
Helyes találat!
(#48678) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665) Válasz Dec 10, 2015
(#48682) angyal.marci hozzászólása Válasz Dec 10, 2015
Mostmár csak egy Vectron meg a készítés joga kell ehhez a mozdonyhoz.
(#48683) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48653) Válasz Dec 10, 2015
A géptérajtókat még kivettem, de a többihez nem értek. Jó munkát!
(#48685) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#48642) Válasz Dec 10, 2015
Igen, a pénz és nem a minőség áll mindennek a közepén. Az én eszmefuttatásomhoz már csak az kell - kegyelemdöfés gyanánt - hogy ha nincs konkurencia, nincs verseny, akkor meg a minőség nem sokat javul. Na de mindegy. Éljen a TT!
(#48692) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 11, 2015
Tényleg, Vectront készül valamelyik cég gyártani TT-ben, tud róla valaki valamit?
Egyébként milyen paraméterekkel rendelkezik az alváza, a Hercules nem lenne jó hozzá? Valamikor olvastam, hogy annak a forgóvázait kapta pl.
(#48696) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48692) Válasz Dec 11, 2015
Majd biztos kijön valahonnan, de a Hercules forgováza biztos, hogy nem került a valodi vectron alá. (Akkor már a taurus forgováza közelebbi rokonságban lenne).
(#48698) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48692) Válasz Dec 11, 2015
Vectron, amit tudni lehet róla.
(#48701) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48604) Válasz Dec 11, 2015
Más szakmában dolgozunk, de a nézeteink nagyon hasonlóak!
Egyszerűen nem értem, hogyan képesek egyesek 1 másodperc munka spórolással 50% minőség romlást elő idézni!? Nekik az az 1 mp többet ér, mint az, amit a kezükből kiadnak???

Én ezt vallom: " Jó munkához idő kell, rosszhoz, még több" Hogy pontos legyek: 3x annyi, mert, megcsinálod, lebontod, majd újra csinálod ...
(#48702) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#48696) Válasz Dec 11, 2015
Ahogy olvasom róbertke linkjéből a leírást, az jön le, hogy nem a Taurusok forgóváza van alatta. Azok az Eurosprinter családban voltak, itt meg azt írják, hogy az eurorunner forgóvázait fejlesztették tovább hozzájuk. Egyébként rémlik, hogy régebben olvasta valahol, hogy egyszerűbb forgóvázakat kapott, mint a Taurusok, mivel nincs akkora Vmax.
(#48704) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48702) Válasz Dec 11, 2015
Valoban nem a taurus váz van alatta, hanem annak továbbfejlesztett javitott változata, szintén független motorfelfüggesztéssel és félig rugozott csöhajtással.
A villanymozdonyok forgováz (motor) teljesitménye szokszorisa a dieselmozdonyokénak ezért oda nagyobb vázak kellenek (2700 mm vs 2000 mm tengelytáv)mert sokkal nagyobb motorok vannak ott ( a kerekek is többnyire nagyobbak).
(#48706) róbertke hozzászólása Válasz Dec 11, 2015
Valakinek megvan az eredeti bekötési rajza a TT - Átszelési váltónak?
(#48711) jáTékTigris hozzászólása Válasz Dec 11, 2015
Sziasztok!

Októbertől megváltozott a vonatok végén a zártárcsa. Korábban az F1 utasítás szerint ez kör alakú, fehér szegélyű, vörös színű fényvisszaverős kialakítású volt. Tudja valaki a méretét? Sajnos, amikor használták, eszembe nem jutott lemérni... Esetleg azt, hogy TT-ben mekkora átmérőjű kört használtok a vonatok végének jelzésére?
(#48712) róbertke válasza jáTékTigris hozzászólására (#48711) Válasz Dec 11, 2015
25 cm átmérőjű, a fehér szegély 1 cm. Ez az 1996 környékén a Fenyvesi Kft által készített zártárcsa mérete.
(#48713) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48712) Válasz Dec 12, 2015
Egy kicsit kevésnek tartom az 1 cm-s fehér szegély.
(#48714) etwg válasza etwg hozzászólására (#48713) Válasz Dec 12, 2015
Én erre gondoltam.


image.jpeg
 
(#48717) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48714) Válasz Dec 12, 2015
Írtam magánban is. Amúgy ez egy új gyártású tárcsa, én meg egy 19 éve készített fényvisszaverőset /prizmásat/ mértem le.
(#48718) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48717) Válasz Dec 12, 2015
Tudom, válaszoltam is. Ezek szerint rengeteg tipus van használatban.
(#48719) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48718) Válasz Dec 12, 2015
Igen.....és a homokórából is lesz jó pár fajta, holott nagyon egyformának néznek ki .....azt mégsem...
(#48720) JZoli válasza róbertke hozzászólására (#48719) Válasz Dec 12, 2015
Éppen ma figyeltem fel egy vonatra ami itt nálunk megállt. A két tábla, (mármint a homokórás) nagyon különbözött egymástól, még méretben is, nem csak arányaiban!
(#48737) palwolf válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48692) Válasz Dec 13, 2015
Külföldi fórumon pletykálták még nyáron, hogy a Piko megcsinálja TT-ben a Vectron-t (H0-ban ugye megcsinálták már, ránézésre egyébként szépen sikerült modell). Mint minden ilyet, ezt is érdemes fenntartással kezelni, de pár hét múlva kiderül (e hónap végén, amikor a gyártó publikálja a jövő évi újdonságait), hogy igaz volt-e szóbeszéd. Én szurkolok, hogy igaz legyen
(#48747) angyal.marci válasza palwolf hozzászólására (#48737) Válasz Dec 13, 2015
Egy mozdony, rengeteg festési variáció. Ez a jó biznisz.
(#48756) sikumegalifter hozzászólása Válasz Dec 14, 2015
Szép jó napot mindenkinek!
Kis kényszerpihi miatt pár napra itthon ülök és játszom a gondolattal meg ki is adták itthon utasításba hogy találjam már ugyan ki mit szeretnék ☺
Gondoltak itt arra hogy lesz terepasztal vagy valami? Érdekes nálam lassan az asszony veszi át a vezetést ez ügyben mert egyre jobban érdekli a téma. Néztünk sok asztalt,tervet de ő azt mondta ne rögtön nagyba kezdjek el gondolkodni hanem valami sima asztalban amit később talán a gyerek fog használni.
Egy olyan kérdésem lenne hogy ha maradunk mondjuk egy dilikörös asztalnál olyan gyakorlásképpen meg láttam sok asztalon hogy a fővágány nem mindenhol kétvágányú az nem nagyon gáz ugye? Gondolok itt egy vágányos fővonalra igaz az életben is sok ilyen van igaz?
(#48757) jakoa válasza palwolf hozzászólására (#48737) Válasz Dec 14, 2015
Én is:

GySEV Cargo
(#48758) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#48756) Válasz Dec 14, 2015
Rengeteg 1 vágányu fövonal van, és normális házi asztalokon nem is igen lehet 2 vágányut épiteni (rengeteg életszerütlen kompromisszummal jár).
(#48759) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#48758) Válasz Dec 14, 2015
Igen én is azt látom többnyire,hogy így van
(#48760) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#48756) Válasz Dec 14, 2015
Budapest - Pécs fővonal Pusztaszabolcstól nagyon gáz, hogy csak egyvágányú, de csak gondolj a Székesfehérvár - Nagykanizsa fővonalra, hogy az mekkora gáz, hogy még mindig egyvágányú.....
(#48761) sikumegalifter hozzászólása Válasz Dec 14, 2015
Közben visszatértünk egy régebbi tervhez bár kicsit félek a kétszintes dologtól.
Kicsit változtattam rajta,de nem sokat viszont a tervezés végénél vettem észre hogy EW1 váltókat tettem mindenhova most nem tudom mondjuk ezek mennyire csúnyák az asztalon? Már kaptam ötleteket,tippeket ennél a tervnél régebben is és hálás köszönet érte. Mostmár úgy néz ki élesben megy a dolog nálunk ☺ Mit változtassak még ezen a terven? A képekért bocsánat,de nem tudtam most feltenni másképpen a gépről. A 3D rajz nem az enyém az egy innen kapott segítség ☺

20151214_144...jpg

20151214_144...jpg
 
(#48762) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48760) Válasz Dec 14, 2015
Természetesen gáz, ha egy fövonal egyvágányu, de gondold meg Europán kivül a világ egyébb tájain nagyitoval kell kereseni a duplavágányu vonalakat (kivéve egyes rövid szakaszokat).
Elég ha megnézed déli szomszédaink vasuti térképét - ott is alig van 2 vágányu vonal.
Egy terepasztalre meg egyenes elönyös.
(#48763) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#48761) Válasz Dec 14, 2015
Jobb az EW2-vel. Üzembiztonságról nem tudok nyilatkozni, mindenesetre eléggé ronda az a picike váltó. EW2 sokkal jobban néz ki.
(#48767) gumidani válasza róbertke hozzászólására (#48712) Válasz Dec 14, 2015
Az enyémen is 1 cm.

DSCF4084a.jpg
 
(#48768) etwg válasza gumidani hozzászólására (#48767) Válasz Dec 14, 2015
Hát esztékai érzéke ennek a tervezönek nem sok volt (az aranymetszetröl biztosan nem is hallott. )
(#48771) gumidani válasza etwg hozzászólására (#48768) Válasz Dec 14, 2015
Egyezik a véleményünk. De ez is csak az idők során züllött el. A régi szép időkben még volt arányérzék.

50 55 20-17 ...jpg

50 55 39-57 ...jpg
 
(#48772) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#48761) Válasz Dec 15, 2015
Szia!

Lehet, hogy már írtam ide, de nekem kisebb állomás akár egy egyvágányos fővonallal jobban tetszene, ha lenne inkább mellé egy mellékvonal kis állomással ( pl. fent magasabb szinten úgy, hogy a jelenleg dupla vonalból ágazik ki bal oldalon)
Lehet, hogy sokkal izgalmasabb játékot kínál az, ha oda is felmehet 1-1 rövid személyvonat, vagy 2-3 teherkocsival egy kiszolgáló menet, minthogy itt szaladgál szembe egymással körben 2 vonat az állomáson váltva egy másikkal.

Nem emlékszem, de feltételezem a rajz alapján, hogy a zöld szakasz vezet felül. Ez szerintem így elnyomja az állomást. Esetleg részben azt (zöld szakasz) vinném alulra, de csökkenteném is. A dupla hurkozgatás helyett egy (egyvágányos) fővonal miért nem mehet körbe akár egy kulissza mögött, miközben a másik vonalból mellékvágány lesz?

Megpróbálom felskiccelni....

Üdv:

S.
(#48773) etwg válasza gumidani hozzászólására (#48771) Válasz Dec 15, 2015
Érdekes elgondolkodni ilyen aproságokon, hogy mi miért tetszik vagy nem, s miért akadunk fel látszolag mellékes, de aránytalan dolgokon.
Arrol nem is beszélve, hogy mi lesz ha ezeket a dolgokat még modellezni is akarjuk....
(#48783) róbertke válasza gumidani hozzászólására (#48771) Válasz Dec 15, 2015
Mikor fényképezted a kocsikat??
(#48785) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#48773) Válasz Dec 15, 2015
Szia! Jó a meglátásod mindenben,de azt elfelejtettem írni a zöld vágány az alsó szint.
Van egy két képem ami az ötletet adta forrása a net és utólagos engedelmével a tulajnak ☺

asz429a-4 (1...jpg
 
(#48786) jenicel válasza sikumegalifter hozzászólására (#48761) Válasz Dec 15, 2015
Az egyvágányú fővonal a terepasztalon teljesen elfogadott.
A kitérőknél én inkább az EW2-t, akár EW3-at választanám, ha lenne helyem. Ha nincs, akkor jó az EW1 is.
Ha maradsz a meglévő tervnél, én a következő finomításokat javaslom:

sikumegalift...jpg
 
(#48790) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#48785) Válasz Dec 15, 2015
Pontosan az ilyen pályaterven lehet a legjobb megoldást találni, hisz a modellvasuton nem kell A-bol B-be végigvezetni a 2 vágányt. Untig elég ott, ahol az ilyesmi jol mutat vagy értelme van. Igy a képen látott duplavágány lehet 2 függetelen egyvágányu pálya is. Én mindenesetre kerülném a kanyarban a duplavágány modellezését mert ott csufitja a leginkább a valoságot ( hátha még felsövezetéket is tervezel oda....). Szoval, ha lehet a kétvágányt ott mutogatni ahol egyenes vagy igen nagy ivü, a többit meg eltakargatni a kiváncsi szemek elöl.
(#48802) angyal.marci hozzászólása Válasz Dec 15, 2015
Sziasztok!
Hidvégi Dénes hirdetett egy Tillig M62 260 kasztnit, azt a fura kapaszkodósat. Nem tudtam otthagyni... Díszléces gép lesz, mégpedig a mai 231-es. Ennek viszont szépen csillog a díszléce, nem úgy mint a Tillig által gyártott alkatrész. A Rocoé rámegy? Kinek van erről valami tapasztalata?
(#48803) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#48802) Válasz Dec 15, 2015
Hááát..., nem igazán.
(#48804) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48803) Válasz Dec 15, 2015
Kár... pedig a Roco léc szép fényes...
(#48805) gumidani válasza róbertke hozzászólására (#48783) Válasz Dec 15, 2015
Az 50 55 39-57 003-4 ABo -t biztosan 2004 előtt fényképeztem. A 20-17-es képét az interneten találtam. Ha igaz, akkor az 2004.07.10-i.
Lapozás       340/437    
Frissek
  2025. Jan, 23. Csü
22:46:59
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés