|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#48654) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#48641)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
Amikor a ROCO TT-s BR132 megjelent, akkor gyakorlatilag nem volt konkurrenciája. Az egykori Zeuke/BTTB NoHAB alvázra ráhúzott, hossztorzított BR130 nem igazán volt versenytárs. Annyira nem, hogy nagyon rövid ideig volt csak a Tillig kínálatában. Fenemód gyorsan a Tillig a ROCO Ludmillát kezdte el forgalmazni egy időben.
A DR BR120 (nálunk Szergej, odakinnt Taigatrommel) egy másik tészta. Az egykor MaTTra konstrukció felett alaposan eljárt az idő, pedig a Tillig belül átalakította a modellt. Mire a kétség kívül szebb ROCO modell megjelent, akkor a Tillignél egy éve nem is volt a kínálatban ez a tipus. (Ugyanez érvényes ám az OFF ROCO vs. JC Taurus modellekre is, a JC-t tíz évvel később készítették, meg is látszik rajta.) |
(#48655) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48654)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
45 darabos floTTát lehetne összehozni ON méretű Ludmillából |
(#48665) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#48655)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
Múlt héten nézelődtem Csornán,, mert ott kapcsolják szét az IC-t Szombathely felé, hogy lássam a GYSEV bérelt 232-sét. Nem nyertem, V43-as várakozott a szombathelyi vonatrészre, ugyanis villamosították a vonalat... Van még egyáltalán GYSEV-es Ludmilla, vagy vissszaadták? |
(#48666) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
Nemrég kb. két hete jártam otthon szüleimnél Pécsett, akkor még találkoztam eggyel. |
(#48668) BaTTka válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
Pár hete Keszthelyen láttam.
|
(#48669) Gashpy válasza BaTTka hozzászólására (#48668)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
A legfrissebb Modelleisenbahner-ban kis képpel írták, hogy elöl-hátul hóekét kapott a Ludmilla. |
(#48671) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
Legfrissebb Indóházban is van GYSEV Ludmillás fotó, tehervonatot húz, ha jól tévesztek. |
(#48672) angyal.marci válasza hoTTo hozzászólására (#48671)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
Helyes találat! |
(#48678) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48665)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
|
(#48682) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
|
(#48683) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48653)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
A géptérajtókat még kivettem, de a többihez nem értek. Jó munkát! |
(#48685) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#48642)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2015 |
|
Igen, a pénz és nem a minőség áll mindennek a közepén. Az én eszmefuttatásomhoz már csak az kell - kegyelemdöfés gyanánt - hogy ha nincs konkurencia, nincs verseny, akkor meg a minőség nem sokat javul. Na de mindegy. Éljen a TT! |
(#48692) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Tényleg, Vectront készül valamelyik cég gyártani TT-ben, tud róla valaki valamit?
Egyébként milyen paraméterekkel rendelkezik az alváza, a Hercules nem lenne jó hozzá? Valamikor olvastam, hogy annak a forgóvázait kapta pl.
|
(#48696) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48692)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Majd biztos kijön valahonnan, de a Hercules forgováza biztos, hogy nem került a valodi vectron alá. (Akkor már a taurus forgováza közelebbi rokonságban lenne). |
(#48698) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48692)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
|
(#48701) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48604)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Más szakmában dolgozunk, de a nézeteink nagyon hasonlóak!
Egyszerűen nem értem, hogyan képesek egyesek 1 másodperc munka spórolással 50% minőség romlást elő idézni!? Nekik az az 1 mp többet ér, mint az, amit a kezükből kiadnak???
Én ezt vallom: " Jó munkához idő kell, rosszhoz, még több" Hogy pontos legyek: 3x annyi, mert, megcsinálod, lebontod, majd újra csinálod ... |
(#48702) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#48696)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Ahogy olvasom róbertke linkjéből a leírást, az jön le, hogy nem a Taurusok forgóváza van alatta. Azok az Eurosprinter családban voltak, itt meg azt írják, hogy az eurorunner forgóvázait fejlesztették tovább hozzájuk. Egyébként rémlik, hogy régebben olvasta valahol, hogy egyszerűbb forgóvázakat kapott, mint a Taurusok, mivel nincs akkora Vmax. |
(#48704) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48702)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Valoban nem a taurus váz van alatta, hanem annak továbbfejlesztett javitott változata, szintén független motorfelfüggesztéssel és félig rugozott csöhajtással.
A villanymozdonyok forgováz (motor) teljesitménye szokszorisa a dieselmozdonyokénak ezért oda nagyobb vázak kellenek (2700 mm vs 2000 mm tengelytáv)mert sokkal nagyobb motorok vannak ott ( a kerekek is többnyire nagyobbak). |
(#48706) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Valakinek megvan az eredeti bekötési rajza a TT - Átszelési váltónak? |
(#48711) jáTékTigris hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Sziasztok!
Októbertől megváltozott a vonatok végén a zártárcsa. Korábban az F1 utasítás szerint ez kör alakú, fehér szegélyű, vörös színű fényvisszaverős kialakítású volt. Tudja valaki a méretét? Sajnos, amikor használták, eszembe nem jutott lemérni... Esetleg azt, hogy TT-ben mekkora átmérőjű kört használtok a vonatok végének jelzésére? |
(#48712) róbertke válasza jáTékTigris hozzászólására (#48711)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
25 cm átmérőjű, a fehér szegély 1 cm. Ez az 1996 környékén a Fenyvesi Kft által készített zártárcsa mérete. |
(#48713) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48712)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Egy kicsit kevésnek tartom az 1 cm-s fehér szegély. |
(#48714) etwg válasza etwg hozzászólására (#48713)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Én erre gondoltam.
|
|
(#48717) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48714)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Írtam magánban is. Amúgy ez egy új gyártású tárcsa, én meg egy 19 éve készített fényvisszaverőset /prizmásat/ mértem le. |
(#48718) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48717)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Tudom, válaszoltam is. Ezek szerint rengeteg tipus van használatban. |
(#48719) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48718)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Igen.....és a homokórából is lesz jó pár fajta, holott nagyon egyformának néznek ki .....azt mégsem... |
(#48720) JZoli válasza róbertke hozzászólására (#48719)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Éppen ma figyeltem fel egy vonatra ami itt nálunk megállt. A két tábla, (mármint a homokórás) nagyon különbözött egymástól, még méretben is, nem csak arányaiban! |
(#48737) palwolf válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48692)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
Külföldi fórumon pletykálták még nyáron, hogy a Piko megcsinálja TT-ben a Vectron-t (H0-ban ugye megcsinálták már, ránézésre egyébként szépen sikerült modell). Mint minden ilyet, ezt is érdemes fenntartással kezelni, de pár hét múlva kiderül (e hónap végén, amikor a gyártó publikálja a jövő évi újdonságait), hogy igaz volt-e szóbeszéd. Én szurkolok, hogy igaz legyen |
(#48747) angyal.marci válasza palwolf hozzászólására (#48737)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
Egy mozdony, rengeteg festési variáció. Ez a jó biznisz. |
(#48756) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Szép jó napot mindenkinek!
Kis kényszerpihi miatt pár napra itthon ülök és játszom a gondolattal meg ki is adták itthon utasításba hogy találjam már ugyan ki mit szeretnék ☺
Gondoltak itt arra hogy lesz terepasztal vagy valami? Érdekes nálam lassan az asszony veszi át a vezetést ez ügyben mert egyre jobban érdekli a téma. Néztünk sok asztalt,tervet de ő azt mondta ne rögtön nagyba kezdjek el gondolkodni hanem valami sima asztalban amit később talán a gyerek fog használni.
Egy olyan kérdésem lenne hogy ha maradunk mondjuk egy dilikörös asztalnál olyan gyakorlásképpen meg láttam sok asztalon hogy a fővágány nem mindenhol kétvágányú az nem nagyon gáz ugye? Gondolok itt egy vágányos fővonalra igaz az életben is sok ilyen van igaz? |
(#48757) jakoa válasza palwolf hozzászólására (#48737)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
|
(#48758) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#48756)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Rengeteg 1 vágányu fövonal van, és normális házi asztalokon nem is igen lehet 2 vágányut épiteni (rengeteg életszerütlen kompromisszummal jár). |
(#48759) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#48758)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Igen én is azt látom többnyire,hogy így van |
(#48760) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#48756)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Budapest - Pécs fővonal Pusztaszabolcstól nagyon gáz, hogy csak egyvágányú, de csak gondolj a Székesfehérvár - Nagykanizsa fővonalra, hogy az mekkora gáz, hogy még mindig egyvágányú..... |
(#48761) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Közben visszatértünk egy régebbi tervhez bár kicsit félek a kétszintes dologtól.
Kicsit változtattam rajta,de nem sokat viszont a tervezés végénél vettem észre hogy EW1 váltókat tettem mindenhova most nem tudom mondjuk ezek mennyire csúnyák az asztalon? Már kaptam ötleteket,tippeket ennél a tervnél régebben is és hálás köszönet érte. Mostmár úgy néz ki élesben megy a dolog nálunk ☺ Mit változtassak még ezen a terven? A képekért bocsánat,de nem tudtam most feltenni másképpen a gépről. A 3D rajz nem az enyém az egy innen kapott segítség ☺ |
|
(#48762) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48760)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Természetesen gáz, ha egy fövonal egyvágányu, de gondold meg Europán kivül a világ egyébb tájain nagyitoval kell kereseni a duplavágányu vonalakat (kivéve egyes rövid szakaszokat).
Elég ha megnézed déli szomszédaink vasuti térképét - ott is alig van 2 vágányu vonal.
Egy terepasztalre meg egyenes elönyös. |
(#48763) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#48761)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Jobb az EW2-vel. Üzembiztonságról nem tudok nyilatkozni, mindenesetre eléggé ronda az a picike váltó. EW2 sokkal jobban néz ki. |
(#48767) gumidani válasza róbertke hozzászólására (#48712)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Az enyémen is 1 cm. |
|
(#48768) etwg válasza gumidani hozzászólására (#48767)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Hát esztékai érzéke ennek a tervezönek nem sok volt (az aranymetszetröl biztosan nem is hallott. )
|
(#48771) gumidani válasza etwg hozzászólására (#48768)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Egyezik a véleményünk. De ez is csak az idők során züllött el. A régi szép időkben még volt arányérzék. |
|
(#48772) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#48761)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Szia!
Lehet, hogy már írtam ide, de nekem kisebb állomás akár egy egyvágányos fővonallal jobban tetszene, ha lenne inkább mellé egy mellékvonal kis állomással ( pl. fent magasabb szinten úgy, hogy a jelenleg dupla vonalból ágazik ki bal oldalon)
Lehet, hogy sokkal izgalmasabb játékot kínál az, ha oda is felmehet 1-1 rövid személyvonat, vagy 2-3 teherkocsival egy kiszolgáló menet, minthogy itt szaladgál szembe egymással körben 2 vonat az állomáson váltva egy másikkal.
Nem emlékszem, de feltételezem a rajz alapján, hogy a zöld szakasz vezet felül. Ez szerintem így elnyomja az állomást. Esetleg részben azt (zöld szakasz) vinném alulra, de csökkenteném is. A dupla hurkozgatás helyett egy (egyvágányos) fővonal miért nem mehet körbe akár egy kulissza mögött, miközben a másik vonalból mellékvágány lesz?
Megpróbálom felskiccelni....
Üdv:
S. |
(#48773) etwg válasza gumidani hozzászólására (#48771)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Érdekes elgondolkodni ilyen aproságokon, hogy mi miért tetszik vagy nem, s miért akadunk fel látszolag mellékes, de aránytalan dolgokon.
Arrol nem is beszélve, hogy mi lesz ha ezeket a dolgokat még modellezni is akarjuk.... |
(#48783) róbertke válasza gumidani hozzászólására (#48771)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Mikor fényképezted a kocsikat?? |
(#48785) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#48773)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Szia! Jó a meglátásod mindenben,de azt elfelejtettem írni a zöld vágány az alsó szint.
Van egy két képem ami az ötletet adta forrása a net és utólagos engedelmével a tulajnak ☺ |
|
(#48786) jenicel válasza sikumegalifter hozzászólására (#48761)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Az egyvágányú fővonal a terepasztalon teljesen elfogadott.
A kitérőknél én inkább az EW2-t, akár EW3-at választanám, ha lenne helyem. Ha nincs, akkor jó az EW1 is.
Ha maradsz a meglévő tervnél, én a következő finomításokat javaslom:
|
|
(#48790) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#48785)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Pontosan az ilyen pályaterven lehet a legjobb megoldást találni, hisz a modellvasuton nem kell A-bol B-be végigvezetni a 2 vágányt. Untig elég ott, ahol az ilyesmi jol mutat vagy értelme van. Igy a képen látott duplavágány lehet 2 függetelen egyvágányu pálya is. Én mindenesetre kerülném a kanyarban a duplavágány modellezését mert ott csufitja a leginkább a valoságot ( hátha még felsövezetéket is tervezel oda....). Szoval, ha lehet a kétvágányt ott mutogatni ahol egyenes vagy igen nagy ivü, a többit meg eltakargatni a kiváncsi szemek elöl. |
(#48802) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Sziasztok!
Hidvégi Dénes hirdetett egy Tillig M62 260 kasztnit, azt a fura kapaszkodósat. Nem tudtam otthagyni... Díszléces gép lesz, mégpedig a mai 231-es. Ennek viszont szépen csillog a díszléce, nem úgy mint a Tillig által gyártott alkatrész. A Rocoé rámegy? Kinek van erről valami tapasztalata? |
(#48803) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#48802)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Hááát..., nem igazán. |
(#48804) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48803)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Kár... pedig a Roco léc szép fényes... |
(#48805) gumidani válasza róbertke hozzászólására (#48783)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2015 |
|
Az 50 55 39-57 003-4 ABo -t biztosan 2004 előtt fényképeztem. A 20-17-es képét az interneten találtam. Ha igaz, akkor az 2004.07.10-i. |
|
|
2025. Jan, 23. Csü 22:26:27 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|