|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#46003) etwg válasza Csukló hozzászólására (#46001)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Eddig azt irtad, hogy nyomot hagynak a modellek, most meg azt irod, hogy nem mennek el. Akkor mi is a baj.
A sinkorona alatti utpálya nem igen akadályozhatja a modellt, ezt viszont be kell tartani!
( A baj persze részben megmarad, mert a jármü alja meg az ut felszine között csak néhány tized milliméter van, ami kisebb mint sok a terepasztalon elöfordulo szemét, por stb. Mig a normális sineken ezek elvesznek - lepotyognak a talpfa sikjába, a villamos sineknél a jármü alá szorulnak , majd tolja öket maga alatt és csak a váltok környezetében tünnek el - pottyanak a sinek közé). |
(#46006) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#46002)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Alapból PECO 2,5-ös sínt használunk és a betét illetve a külső illesztő elem 2,1 volt, de ez nem vált be! |
|
(#46007) Csukló válasza etwg hozzászólására (#46003)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Igazából mind a két jelenséggel találkozunk!
CNC-vel van marva az elem így elvileg tizedre pontosak!
Mi viszont tapasztalat, hogy a ragasztó és a festék réteggel is számolni kel mert az is vastagítja a dolgot...
Most az látszik jónak ha maga a sztirol darab 1,9mm vastag, de az is tanulság, hogy nem csak a belső betétnek kel ilyennek lennie hanem a külsőnek is alacsonyabbnak kell lennie mert néhány kocsitípus forgóvázkerete le érhet! |
(#46010) etwg válasza Csukló hozzászólására (#46007)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Igy van s ne felejtsd a kerekek is szélesebbek mint a sinkorona, igy azok majd 1 mm-rel kinyulnak az utra. Igy ha ott magas a burkolat megáll a jármü. Ezzel mi is szenvedtünk, amikor az utat papirbol épitettük. |
(#46012) etwg válasza Csukló hozzászólására (#46007)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Van még valami, ami szintén bajt okozott. Ha sineket pl. parafára stb puha alátétre raktuk akkor nem igen tudtuk sikban tartani, azaz ahol a szög, csavar, terhelés ( amig szárad a ragaszto) egy kicsit lenyomja a sineket, igy az vertikálisan hullámos lesz ( nem sok csak pár 10-d mm). Viszont ha mellé ragasztod az egyenes (CNC maratott) utfelületet az nem tudja a sineket követni, vagy másképp hajlik, és ez ujabb galibát okoz.
Ezért jo megoldásnak tartom, amikor a sineket eleve bedolgozzák a müanyag utidomokba, és igy egyben rakják le. Sajnos nem probáltam eddig. |
(#46014) Csukló válasza etwg hozzászólására (#46012)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Nem használunk parafát, mert ez villamos és nem vasút, így nem kel töltés.
Idézet: „Ezért jo megoldásnak tartom, amikor a sineket eleve bedolgozzák a müanyag utidomokba, és igy egyben rakják le. Sajnos nem probáltam eddig.
”
Igen gondoltunk rá de akkor egy 7cm-es panel kg 2000-3000 HUF ba kerül így meg csak 500-700. (Ha 1 kellene meg oldom de ha méterek azt Isten se fizeti ki. |
(#46015) róbertke válasza etwg hozzászólására (#46012)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Olyanra gondolsz mint a Tillig-Luna rendszer? |
(#46016) etwg válasza róbertke hozzászólására (#46015)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Igen, meg a Peconak , Kato stb. is volt ilyen beágyazott sinje. |
(#46017) etwg válasza Csukló hozzászólására (#46014)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
A parafát nemcsak a töltés miatt, hanem a hang miatt is használjuk ( tompitja).
Nyilvánvalo, hogy drágább az ilyen sin, de mindennek ára van....föleg ha eladásra szánod. Rengeteg morgástol elégedettlenségtöl szabadulsz meg.
A baj ott van, hogy a CNC preciziot akarod a fapados pontossággal (ahogy a sineket ragasztjuk az alapra) házasitani. |
(#46021) Kisfa válasza Csukló hozzászólására (#45968)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2015 |
|
Ott ahol leér csiszold vissza kicsit, csinálhatsz bele úthibákat is. |
(#46022) diginewl válasza Csukló hozzászólására (#46007)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2015 |
|
Hali!
Ha nem baj, megosztanám az én megoldásomat
Nálam a vitrinvonatnál úgy oldottam meg a sínátjárókat, hogy 1mm-es habosított pvc csíkokat vágtam ki.
Egy keskenyebbet alulra (így befeküdt a sínszegek közé), és egy szélesebbet rá. Pillanatragasztóval összeragasztottam őket, majd festettem. Szépen mennek felette az őslelet mozdonyok is. H0-ás, és 2,5mm-es sínkorona magasságú a sín.
Csak ötlet.
|
|
(#46040) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#46022)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
Több mint egy éve üzemel a
VITRINVONAT!
Sok-sok gyerek, és felnőtt örömére.
Nagyon örülök, hogy szépen működik.
Ismételten köszönöm a sok-sok itt kapott elektronikai, és terepépítési segítséget! |
(#46042) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#46040)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2015 |
|
|
(#46191) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#46022)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2015 |
|
|
(#46218) BaTTka hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Építettem egy kis terepet |
|
(#46219) BaTTka válasza BaTTka hozzászólására (#46218)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
...... |
|
(#46220) BaTTka válasza BaTTka hozzászólására (#46219)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
És itt a vége...fuss el véle! |
|
(#46221) Kisfa válasza BaTTka hozzászólására (#46218)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Rohadt jó lett, fene a pofád ! |
(#46223) BaTTka válasza Kisfa hozzászólására (#46221)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Kell még tűzifa? Mert kivágom ám |
(#46225) Kisfa válasza BaTTka hozzászólására (#46223)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2015 |
|
Jól ég ? Na mindegy, 15 ezerért megy m3 -re ? |
(#46307) BaTTka válasza Kisfa hozzászólására (#46225)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2015 |
|
Nem |
(#46308) BaTTka hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2015 |
|
Egy kis dioráma a közelmúltból. |
|
(#46310) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#46309)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2015 |
|
Nekem muszáj |
(#46326) Frankye válasza BaTTka hozzászólására (#46308)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2015 |
|
Elképesztő, gratulálok, szívből! Meg a "terepezéshez" is! |
(#46338) BaTTka válasza Frankye hozzászólására (#46326)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2015 |
|
Köszönöm, bár azért az elképesztő talán kicsit túlzás |
(#46364) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46349)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2015 |
|
Ez a jó üzlet....Kettévágja a "művet" és duplán adja el...... |
(#46374) BaTTka válasza HOTotya hozzászólására (#46364)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2015 |
|
Élni tudni kell Bár ezt sajnos egyszer sem adtam el... |
(#46412) BaTTka válasza róbertke hozzászólására (#46409)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
He-he-he...de nagy kópénak tetszik lenni |
(#46454) Kisfa válasza BaTTka hozzászólására (#46308)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Így ki tudsz fotózni az ablakból is. |
(#47078) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2015 |
|
Terepasztal épités anno 1956.
John Allen épülö terepasztala J.Witt gyüjteményéböl.
|
|
(#48496) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2015 |
|
Sziasztok!
Úgy néz ki,hogy megtalálták a legjobb terepasztal alapot!
Bővebben: Link
|
|
(#48498) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#48496)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2015 |
|
|
(#48691) imi972 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2015 |
|
Sziasztok!
Háttérképet keresek H0-ban amit lelehet szabadon tölteni, majd kinyomtatva felhasználni. Nagyvárosi miliőt szeretnék megvalósítani 1920-1940 között épült épületekkel.
Valami ilyesmire gondoltam (több ilyen képet is találtam de egynek sincs meg a lábazata):
|
|
(#48724) Sky967 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Sziasztok!
Ötleteket, segítséget kérnék. Mellékelem a terepasztalom méreteit. A szaggatott a merevítések illetve a asztal "0" szintje. A "0" szintre szeretnék egy tavat (a Velencei-tó formájában). Szeretnék rá külön egy vízi malmot amit egy hegyi patak vize táplálna. A sík részre egy szélmalmot. Továbbá egy kilátót, vidéki tájat. A 30 cm magas résznél hegyet, kő és szénbányával. 30 cm magas részre egy külön vonalat, ami zömmel alagutas rész lenne. A pálya külső részén viadukttal. A viadukt előtt elágazna a pálya a hegygerinc oldalában egy szenelő és víztorony végett és a pálya visszavezetne a viadukt másik végébe. Tud nekem a tervezésben bárki is segíteni. Előre is köszönöm. |
|
(#48725) Sky967 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Bocsánat egy lényeges infot lehagytam. TT-s asztal szeretnék építeni. |
(#48729) maTTato válasza Sky967 hozzászólására (#48724)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2015 |
|
Nem lesz egy kicsit sok?
Ez még "N"-ben is zsúfolt lenne. A tavat a malmokkal simán elhagynám. A kilátó a bányával még így is necces. Nézegess sok pályatervet és kész asztalt. Balogh Laci (lezlinilzen) asztalát különösen a figyelmedbe ajánlom. Kicsit tisztuljon benned a kép és az után gondold újra mit is akarsz. |
(#48734) reszelozsir válasza Sky967 hozzászólására (#48725)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
Papíron, ceruzával skiccelj sokat. Aztán ha valamelyik megtetszik, jöhet az átültetés valamelyik programba. |
(#48738) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
|
(#48740) Sky967 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2015 |
|
Azon vagyok. Gondoltam a Ti "hozzáértő" ötleteitek esetleg a felesleges vakvágánytól megment. A0-ás papírom van ezerrel. Sínem csak pár darab, (feleslegesen nem akarok bevásárolni) de neki fogok és felrajzolom rá. Ha nem jó, a radír csodákra képes. |
(#48750) DZolTTán válasza Sky967 hozzászólására (#48740)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Ez személyes beállítottság kérdése, de ha alapvetően könnyen boldogulsz a PC-s megoldásokkal, akkor én inkább a tervező programokat (WinTrack, Scarm, stb.) ajánlanám. Főleg, hogy többszintesre tervezed, így emelkedési fokokba is bele kell férned, nem csak az x-y méretbe.
Egyszer kell rászánni az időt, hogy megtanuld használni, de utána szó szerint pár perc alatt felszórod a síneket/váltókat egy ekkora asztalra, és ha nem tetszik akkor a radírozás helyett pár gombnyomással átalakítod.
Szerintem |
(#48751) TTzozo válasza Sky967 hozzászólására (#48740)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Szia!
A megépíteni kívánt méretet 1:10, vagy 1:5 arányban lekicsinyítve, körzővel, vonalzóval, ceruzával rajzolva szépen ki lehet alakítani a pályát.
Készíts több, majdnem azonos verziót, hol itt, hol ott módosítva kicsit.
Én anno ilyeneket rajzolgattam, mint a lenti képeken látszik. Ezek csak vágánytengelyt ábrázolják. Akkor még nem ismertem pályatervező progikat.
Vigyázni kell, mert csalóka a rajzolás, nagyobbaknak tűnnek a távolságok a rajzon, mint majdan az építés során. Ezért inkább kicsit szellősebbre tervezd a dolgokat. A kevesebb néha több...tartja a mondás és ez nagyon igaz ebben az esetben is.
Jó tervezgetést, rajzolgatást.
Üdv. L Zoli
|
(#48752) TTzozo válasza TTzozo hozzászólására (#48751)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Segítsetek!
Hogy kell feltölteni a képet saját gépről?
Köszi.
[kép][/kép] |
(#48753) etwg válasza TTzozo hozzászólására (#48752)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Alul van egy gomb, azzal lehet kéept stb. Beadni.
|
(#48754) TTzozo válasza etwg hozzászólására (#48753)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
A "fájl kiválasztása" feliratra gondolsz?
Az odáig oké. Kiválasztás után (gépen kijelöl, majd megnyit) odaírja a kép címét, de küldéskor nem csatolja. Hol a hiba? |
(#48755) etwg válasza TTzozo hozzászólására (#48754)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
Lehet, hogy tul nagy. Pedig annak kéne müködnie:
|
|
(#48764) csíkosháTTú válasza TTzozo hozzászólására (#48754)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2015 |
|
És milyen formátumú a kép? Mert pl. .bmp kiterjesztést nem enged a rendszer, míg .jpg-t igen. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 1:24:28 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|