|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#49505) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49504)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
|
(#49508) diginewl válasza etwg hozzászólására (#49505)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Mi a hiba?
Az egyik felépítmény hiányzik? (az lesz a kamerás kocsi) |
(#49509) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49508)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Valami más......, valoszinüleg nem te csináltad...
|
(#49510) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#49509)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Az ütközők sima/domborúságára gondolsz? |
(#49512) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#49510)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Meleg....
|
(#49516) diginewl válasza etwg hozzászólására (#49509)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Hát én biztos nem csináltam. Csak a két összekapcsoló kinematikát szerettem volna lefotózni, más nem követtem el ezeken a kocsikon.
Elárulod? |
(#49517) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49516)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Nézd meg jol a Zoli már majdnem eltalálta.....
|
(#49518) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#49517)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Nem tudom, mire gondolsz, de szerintem önmagában az sem stimmel, amit írtam, hogy a sima ütközőnek sima a párja, a domborúnak meg domború. Bár nem vagyok vasutas |
(#49520) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#49518)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Pedig pontosan az a hiba. A sima ütközö mindig a domboruhoz ütközik....
|
(#49524) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#49520)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Hát erre gondoltam már elsőre, kérem szépen!
Csak nem részleteztem, mert gondoltam, mindenki érti. |
(#49525) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#49524)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Akkor már csak a pont hiányzik az i-röl. Melyik vagonon van rosszul felszerelve az ütközö?
|
(#49527) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49526)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
De milyen vicces hangulatban van kend ma....
|
(#49528) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#49504)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
No, utánanéztem.
A roco univerzálkuplung egy kicsit távolabb áll be mint az echte Roco/Fleischmann kurcz. Ez van valamit valamiért.
Idézet: „Der Kuppelabstand ist ein klein wenig größer als bei anderen Kurzkupplungen.”
Kuplungok |
(#49530) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49528)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Ne hagyd magad mindig ugrasztani!! Ha szembe állnál egy kocsival vagy netán egy mozdonnyal, akkor ÍGY KÉNE kinéznie az ütközőknek. |
(#49533) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2016 |
|
Ha már Szergejekről volt szó. Nekem is van egy kasztnim, DinoTT -tól, de nem gurult. Szerkesztettem alá valamit, így még 3 mm hiányzik a tényleges magasságból. Az a baj, hogy a HoTTó féle keréklistában nem találtam ennél nagyobb kerekeket, úgyhogy a forgócsapnál kell ügyeskedni. Amíg nem lesz hajtása, addig így marad. Persze folyamatosan kap ütközőket, ablakokat, stb. Egyszer majd még a kupplungot is kivezetem a szoknya alatt. |
|
(#49536) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#49533)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Próbálj meg légyszíves egy olyan harmadik képet is készíteni, amin az egész gépet egyben lehetne látni, netán sínszálra rakva. |
(#49537) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#49536)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Kívánságod számomra parancs. Szerény lehetőségeimhez mérten itt a kép - telefonos. |
|
(#49539) VoTi válasza angyal.marci hozzászólására (#49537)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Ilyet láttam a valóságban! Nem találom a képet, pedig letöltöttem anno. |
(#49542) angyal.marci válasza VoTi hozzászólására (#49539)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Persze, ilyen forgóvázra szokás rátenni a levesbe menő Ivánokat. |
(#49546) VoTi válasza angyal.marci hozzászólására (#49542)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Azt a gépet csak javították. Szerencsére |
(#49548) angyal.marci válasza VoTi hozzászólására (#49546)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
Azt hittem pedig, hogy ilyen fváz csak egy esetben megy a gép alá. Tévedtem szerencsére. |
(#49551) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#49537)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
|
(#49598) ModELiTT válasza angyal.marci hozzászólására (#49533)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2016 |
|
Lehet vendég zsámolyon,nagy javításon ! |
|
(#49619) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#49302)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2016 |
|
Megérkeztek a perselyek!
Hála a vasuttmodell boltnak, már itt is vannak!
Köszönet érte Heizler Úrnak, hogy este még képes volt írni nekem e-mailt ez ügyben!
Egy vagonba már be is építettem őket, sőt mindjárt forrasztottam rá egy vezetéket is, így súrlódásmentes áramszedés is van. Következő napokban készítem a többit!
Annyi észrevétel van vele, hogy ha már kikopott a műanyag ház, akkor nem szabad az eredeti leírás szerint alulról (felülről) fúrni Itt a leírás, mert az még elviszi a fészket a fenéklemez felé, hanem két oldalról kell fúrogatni. Így pillanatok alatt kész a fészek. Bele egy pötty ragasztó, és már mehet is a helyére a kerék.
Naccerű találmány
Ez sem jött volna létre ezen fórum nélkül!
Köszönet! |
(#49725) nixon61 válasza diginewl hozzászólására (#49619)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2016 |
|
Jó dolog a fészek, régen használom, de ha egy kicsit szorosabbra sikerül a tengely, akkor a forrasztópáka hegyével melegítve, óvatosan lehet korrigálni. Csak a tapasztalat mondatta velem, a meleggel vigyázni! |
(#49731) diginewl válasza nixon61 hozzászólására (#49725)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2016 |
|
Látod! Ez nagyon jó ötlet!
Köszönöm! Nehéz azt a pici pluszt még kiszedni belőle, hogy éppen ne lötyögjön. |
(#49864) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#49731)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2016 |
|
Nem találom, biztos vaksi lettem, de mi van a FLM BR55 -el?? |
(#49865) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#49864)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2016 |
|
Jelentem:
A vitrinvonat elsőbbséget élvez. Volt üzemzavar, ki kellett cserélnem az állítóművet. Ma 00:35-re készültem el vele.
Közben sikerült egy még egyszerűbb univerzálkupplungra applikált áramátadó csatlakozót fabrikálnom. Nemsokára bemutatom a Newl2.1 stromfürende kupplungot. Előnye, hogy olyan közel kapcsol mint a roco kurczkupplung, de kompatibilis a sima univerzálkupplunggal is. Na?
Ha ez mind kész, akkor jön a FL BR55. Az alkatrészek itt vannak. |
(#49919) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Másnak ujjgyakorlat, nekem az első beavatkozásom. Zeuke Y-ból Bd kocsi lesz. Két rötyiablakot kell betömni, amiket már megcsináltam, most az oldalfalakat fogok építeni. Hála Enigmának az anyagért! |
|
(#49929) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Ilyen volt, ilyen lett. Megköszönve - innen is - Hubert Feri barátomnak! |
|
(#49930) ponTT válasza angyal.marci hozzászólására (#49919)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Csak biztatásképp! |
|
(#49931) angyal.marci válasza ponTT hozzászólására (#49930)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2016 |
|
Köszönöm a bíztatást! Nagyon szépek. |
(#49946) enigma válasza angyal.marci hozzászólására (#49919)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Szívesen! Ha jön még küldök. Te vegyésznek készülsz. kiderítetted, hogy mi a rák ez az anyag? |
(#49964) angyal.marci válasza enigma hozzászólására (#49946)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Öhm ez nem olyan egyszerű. Azért a vegyész sem (pláne egy vegyésztanonc) varázsó, hogy egyből, ránézésre megmondja hogy ez ez, az amaz... Bonyolult kísérletsorozatokból meg lehet valamit határozni, de egy ekkora batárnagy poli-molekulákból álló műanyag összetételét szinte lehetetlen megmondani. De ha tévedek, Diginewl majd kijavít.
Amúgy meg tudom micsoda . Egy, számomra jó, alapanyagként használható műanyag lap. |
(#49992) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Emelőhátfal projekt |
|
(#49993) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#49992)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
És még pár kép |
|
(#49997) róbertke válasza Csukló hozzászólására (#49993)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Érdekes ez a fehér tűzoltó hátsó emelőfallal.... |
(#49999) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#49997)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Igazándiból ez egy kísérleti kocsim...
Minden fejlesztést ezen szoktam tesztelni |
(#50003) róbertke válasza Csukló hozzászólására (#49999)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Minden esetre érdekes... |
(#50006) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#49997)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Főként az első széria utolsó képén a kissé módosult tudatállapotú emberkével a fa tövében. |
(#50015) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#50006)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Az az Íróasztali modulomon készült és ott van egy pityókás figura
Bővebben: Link |
(#50021) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Szeretnék tanácsokat, ötleteket kérni a készülő mozdonyomhoz.
Előre is köszönöm. |
(#50023) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Lemaradt kép. |
|
(#50025) angyal.marci válasza nixon61 hozzászólására (#50023)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Hogy sikerült a Szergejt a nála hosszabb Nohab-alvázra operálni?
Javítom magam: látom, ez két Iván. Az ablakok számával nem lesz gond? |
(#50026) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Még kép |
|
(#50027) nixon61 válasza angyal.marci hozzászólására (#50025)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Pont ezen meditálok, mit kezdjek vele, kellene ötlet, ha összenyitom akkor nem lesz arányos, a fenébe. |
(#50028) nixon61 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
3. kép, nem sikerült, túl nagy. |
(#50029) angyal.marci válasza nixon61 hozzászólására (#50027)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Szergej utánzatnak jó. De ha Szergejt akarsz, ezt dobd el. Azaz nem teljesen, a hajtást átdolgozva, és rendes (nem startos) kasztnit szerezve tudsz jó gépet csinálni. ModelliTT csinált sok ilyet, fentebb találhatsz róluk képet. Így max valami Szergejre hasonlító mozdonyod lesz. Az eleje se stimmel, a kasztni eredeti pontatlansága miatt. |
(#50214) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#49619)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2016 |
|
Mai nap haladtam a perselyezéssel, és áramátadással a kocsik között.
A perselyek magukért beszélnek! Külön jó náluk, hogy egy az egyben áramszedőnek is használhatók, így a saját kreálmányú rézlemez, és egyebek eltűnnek a vagonokról. Könnyű futásuk lesz.
Elkészült a Diginewl 2.1 valós közelkapcsolós áramáradó kuplung, roco univerzál feltétre.
A 2.0 itt látható
Annyiban változott, hogy itt az univerzálkupplung közelebb kapcsol (2 db SMD alkatrész, és némi minimális reszelés eredményeképpen ), mint a gyári univerzálkuplung. Így pont az a táv jön ki, amit a roco fecskefarokkal lehet elérni mm-re pontosan! Egészen könnyen egymásba csusszannak a csatlakozók. Úgy lett kialakítva, hogy egy sima univerzálkupplung is tudjon bármelyik áramátadóshoz kapcsolódni.
További előny, hogy nem az áramátadó csatlakozón ébred a tolóerő, hanem a kuplung gyári felszínén. A csatlakozók valamennyire el tudnak ide/oda mozogni, ezért nem teljesen fix a kapcsolat!
Hátrányok: az oldáshoz kell az aláNYÚLás, és picit segíteni kell az oldásnál, hiszen a csatlakozók is fogják egymást. Azaz autómatikus szétkapcsoláshoz nem használható. Csak egy irányban sorolhatók a vagonok.
(Róbertke! Most fog következni a BR55 hajtás átalakítás! Hónapok kérdése és készen lesz )
|
|
|
|
2024. Dec, 26. Csü 4:32:44 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|