|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#49818) TTfan válasza TTfan hozzászólására (#49750)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2016 |
|
Inventory témában senki többet harmadszor? Mindenki táblázatot (vagy semmit sem) használ? |
(#49819) etwg válasza TTfan hozzászólására (#49818)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2016 |
|
Én egy füzetbe irom már lassan 50 éve a beszerzett mozdonyokat. A többi jármüvet nem leltározom. A fiam meg csodálkozik, hogy ennyi idö alatt egyszer sem kellett a füzetet updateolni, ujratelepiteni és egy lap sem veszett el eddig belöle. Az egyetlen gond, hogy néha hetekre, honapokra elkallodik a füzet, majd a legváratlanabb helyekröl kerül elö..... |
(#49820) TTfan válasza etwg hozzászólására (#49819)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2016 |
|
A füzet sem rossz megoldás, bár számomra egyszerűbb már mindent számítógépen vezetni. Amióta billentyűzet van, nehezen megy a kézzel írás.
Ha csak a mozdonyok kerülnek be a füzetbe, akkor még vagy újabb 50 év beszerzése is belefér... |
(#49821) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 18, 2016 |
|
Ez a vezeték dolog jól ki lett merítve
Azért szerencsére okosodtam megint
Lassan már csak egy tervecske kell és indulhatna az asztal építése sok mindent tanultam itt. Köszönet érte mindenkinek |
(#49822) róbertke válasza TTfan hozzászólására (#49820)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2016 |
|
Ez mindenkire vonatkozik, nem csak terád!
Nem baj az ha számítógépen készíted a nyilvántartásodat a járműveidről (katalógus száma; ára; beszerzés időpontja; ha kell fénykép; stb,) de időnként nyomtasd ki és mentsd le az adataidat lemezre v. egyébre, a gépedből meg törölj ki mindent. Gyűjteményre biztosítást is lehet kötni. |
(#49823) Gashpy válasza TTfan hozzászólására (#49818)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2016 |
|
Egyszer régen próbálkoztam egy ilyen programmal, de aztán hamar abbamaradt...
Sok ilyen program van. Próbáltad már a Guglit?
Pl. itt is van egy... |
(#49824) TTfan válasza Gashpy hozzászólására (#49823)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2016 |
|
Google-n nagyjából túl vagyok. Elsősorban arra lettem volna kíváncsi, hogy használ-e valaki a hardcore modellezők közül ilyen programot és ha igen, ki mit ajánl. Úgy látom azonban, hogy ezek a specifikus programok nem túl elterjedtek. |
(#49827) sunocske válasza TTfan hozzászólására (#49824)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2016 |
|
Igen, mert amikkel eddig találkoztam, az én elképzeléseimnek egyik sem volt megfelelő. Általában hiányzott belőle valamilyen számomra fomtos rubrika, miközben volt 15 másik, ami nem releváns. A legszebb az volt, amikor a cikkszám rovatba nem engedett semmilyen más karaktert beírni, csak számokat. Na az a program is csak negyed órát volt a gépemre telepítve. Sajnos már nem emlékszem melyik volt az.
Viszont ennek a Gashpy által linkelt cuccnak lehet, hogy adok egy esélyt |
(#49834) TTfan válasza sunocske hozzászólására (#49827)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2016 |
|
Elég komplex a program (szerintem). Itt lapozható a 205 oldalas userguide...
Majd privátban írd meg légyszíves, volt-e türelmed kitölteni mindent benne, illetve mik a tapasztalataid. |
(#49851) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2016 |
|
Sziasztok! Dobtam fel valamit az apróba hátha érdekel valakit |
(#49852) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2016 |
|
|
|
(#49853) angyal.marci válasza enamessias hozzászólására (#49852)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2016 |
|
Hűtőkocsira vizesmatricával!! PuTTz, figyelsz ugye? |
(#49854) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#49853)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2016 |
|
Biztos figyel erre a svéd sörgyárra .... |
(#49855) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2016 |
|
Hirtelen ötlettől vezérelve létrehoztuk a BTTB Modulközösség facebook lapját. Az alábbi linkre kattintva érhetitek el, nézegessétek, ízlelgessétek
Bővebben: Link |
(#49869) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2016 |
|
Segítség!
Gugli a jó barátom, de nem találtam. Ilyen kocsi jellegrajzát keresem. Valaki tud segíteni?
Kép Szabirolitól. |
|
(#49875) M298 válasza angyal.marci hozzászólására (#49869)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2016 |
|
Amennyiben a jármű jellegrajza érdekel, abban tudok segíteni, előkeresem, csak türelmet kérek. A külső festéséről, feliratozásáró nincs rajzom. Tehát elegendő a kocsiszekrény rajza? |
(#49876) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#49869)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2016 |
|
Addig is, míg Pista előkeríti a jellegrajzot, itt a '75-ös albumban lévő:
Bővebben: Link |
(#49877) angyal.marci válasza M298 hozzászólására (#49875)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2016 |
|
Tökéletes. Festeni úgyse én fogom mindenféle hiányosság miatt. Köszönöm szépen! |
(#49878) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#49876)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2016 |
|
Fhú de jó!! Köszönöm! Pistáét is bevárom természetesen, de ez is nagy segítség. Köszönöm! |
(#49882) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2016 |
|
Sziasztok! Véglegesnek tekintett tervezetem. |
|
(#49883) DinoTT válasza gmarc hozzászólására (#49882)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2016 |
|
Jónak néz ki, de számoltál az egymás felett futó vagy keresztező vágányoknál szükséges magasság különbségekkel? |
(#49886) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2016 |
|
Kiizzadtam a feltöltést, így most szeretném megosztani a januári klubnap képeit. ITT! |
(#49898) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#49886)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Elkerülte a figyelmem a helyszínen a G kocsi, ami a P1330732 képen látható (Józsi - ilyen hülye nevet adni egy képnek, na mindegy). Meg lehet róla tudni valami infot? Ki csinálta? (Kinek?) Miből? |
(#49899) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Digiben nyomuló méreTTársak figyelmébe!
A PIKO V15-be (később DR BR102, és van hazai vonatkozása is A26 "álnéven") bele lehet szerelni az SD Modell digitális kupplungját. Igaz, bűvészkedni kell vele, de belefér. Dekóder ügyben viszont figyelem! A modellben ugyan PLUX16-os aljzat van, de gyakorlatilag PLUX8-as, vagy PLUX12-es fér bele csak! Ugyanis a harmadik homloklámpák fényvezetője, és ennek burkolata útban van, ez megakadályozza a szélesebb, PLUX16-os dekóder beszerelését. A még nálam lévő példány Tran SL76P12 hangos dekódert kapott (épphogy belecsusszan hangszóróstul), ha nem jönnek érte még pár napig, majd lefotózom, és talán egy rövid videót is tudok majd készíteni róla.
Ha valaki belevág, akkor érdemes Tran, vagy ZIMO dekódert tenni bele, hogy a "Kupplung Walzert" - lásd a videók között - is meg lehessen csinálni vele.
Az SD Modell kupplungja meglepően stabil, és alacsony áramfelvétel mellett is nagyon szépen működik. Drága, de megéri a pénzét, akinek ilyenre van igénye. |
(#49901) maTTato válasza hoTTo hozzászólására (#49898)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Mert mindig csak az üzlet!
Jakó Attila munkája és Gödöllőn dobta össze sárgarézből. Sajnos nem nekem... |
(#49904) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#49901)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Nem az üzlet miatt kérdeztem. Illetve részben a miatt, de nem úgy ahogy gondolod. |
(#49905) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#49904)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Azta!
Ez engem is érdekelne (meg még tudok olyat akit szintén...)
Csak a tető színével van bajom... Vagy fekete (kátrány), vagy a kocsitesttel azonos vörös dukálna neki... |
(#49907) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#49905)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Ezeknek a kocsiknak a teteje valamilyen fóliaszerűséggel volt lefedve, azért tűnik világosnak. |
(#49908) maTTato válasza hoTTo hozzászólására (#49904)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
A magam roppant félreérthető módján azt akartam mondani, néha a Zolit kicsit magára hagyva, kiderül a harmadik padsoron is túl van élet.
Atti megerősít, vagy cáfol, de ha jól emlékszem valami régebbi elfekvő darab volt. Ráadásul egy példány. Gödöllőn épp ráért, ezért ott összerakta. |
(#49916) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#49908)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Hogyan is írtam? "nem úgy ahogy gondolod"- igazam lett.
És jelentem, körbe szoktam járni a termet. |
(#49917) gmarc válasza DinoTT hozzászólására (#49883)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Igen, számoltam (persze lehet, hogy nem jól ), ha szükséges, akkor lehet még emelni a szinteken (8 cm a szintkülönbség, tudom, inkább többet szoktak hagyni, de kalkulációim szerint ennyi is elég kell, hogy legyen. |
(#49918) angyal.marci válasza gmarc hozzászólására (#49917)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Nem a szintek magasságával van a gond, hanem az odavezető pálya meredekségével! Ha fogaskerekűt építesz, akkor nyugodtan lehet meredekebb. Amúgy meg nem ajánlott a mozdonyok ereje és az adhézió határai miatt. |
(#49920) gmarc válasza angyal.marci hozzászólására (#49918)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
A meredekségeket leteszteltem, a fővonalon a legszűkebb a spirál jobb oldalon, de az sem vészes, a másik emelkedő majdnem 2 méterre van elhúzva. A mellékvonal kicsit meredekebb, de a malactaxi felmegy rajta. Más emelkedő nincs. |
(#49966) hoTTo válasza gmarc hozzászólására (#49920)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
2 méter hosszon emelkedik 8cm-t? Ívben? Nem sok egy kicsit? Méterenként 2-3cm emelkedés kevésbé terheli a járműveket. Ívben inkább a 2cm, egyenesben lehet 3cm. Így a látvány még megmarad, a gépeket viszont nem erőlteted. |
(#49970) gmarc válasza hoTTo hozzászólására (#49966)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2016 |
|
Tekintve, hogy ennyi a rendelkezésre álló hely, ezen keretek közt kell megoldani. A max vonathossz bruttó 1 méter, szóval talán nem kell megszakadniuk. És nem tervezek diliköröztetést sem Vmax-on. |
(#49973) gmarc válasza hoTTo hozzászólására (#49966)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
A Linzbauer-féle könyv szerint (tudom, kissé elavult) ha 1/20 az emelkedés és az út aránya (0,05), azzal már nem lehet olyan rossz. Nekem mindkét fővonali emelkedő pont ennyire jön ki, a mellékvonali kicsit nagyobb (0,06). |
(#49981) róbertke válasza gmarc hozzászólására (#49973)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Nem elavult, hanem Alapmű. |
(#49985) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Padló alatti állítómű tekintetében melyiket/milyent ajánlotok? EW1 és IBW kitérőkhöz. |
(#49986) angyal.marci válasza gmarc hozzászólására (#49985)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
|
(#49987) gmarc válasza angyal.marci hozzászólására (#49986)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Köszi! |
(#49990) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Üdvözlet a tanult és sokat látott modellezőtársnak
Egy olyan kérdésem lenne,hogy van-e olyan oldal valahol ahol kimondottan ágyazatos vágányból vannak pályatervek ?
A segítséget előre is köszönöm |
(#49996) kombi válasza gmarc hozzászólására (#49985)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Nem vitatom, hogy az MTB hajtómű tökéletes választás..csak hát az ára az picit húzós.
Ha analóg pályában gondolkodol, és akad otthon elfekvőben még működőképes BTTB hajtóműved, akkor rövid távon az is bőven megteszi. Az esetleg még fellelhető, régi Mákos féle hajtóműveket nem ajánlanám, mert azok könnyen szétesnek lefelé fordított helyzetben.
Lényeges, hogy a BTTB hajtómű csak a Tillig gyökcsapos kitérőihez (EW1, IBW, DKW1) használható biztonsággal, a rugalmas csúcssínes kitérők (pl EW2 EW3) esetében nem, oda már nagyobb állítóerő kell.
Az esetlegesen szükséges állítórudazatot pedig otthon található lomokból (kicsi pozdorjacsavar, fogpiszkáló, tűzőkapocs, gemkapocs, gombostű, öntőkeret-darabok, esetleg használt bicikliküllő ( ) ) fillérekből össze lehet hozni. Persze picit macerásabb összebarkácsolni egy hajtást, de olcsó és még működik a dolog. Este majd rakok fel képeket.
|
(#49998) gmarc válasza kombi hozzászólására (#49996)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Azt megköszönöm, van itthon kb. 15 régi BTTB váltóm, állítóművel, de az asztalt azt új anyagból szeretném építeni, ami a felépítményt illeti. Analóg pálya, 3 helyen pedig visszajelentés is jól jönne a váltókról, de a BTTB vasalókon végülis van visszacsatolás is. |
(#50001) jakoa válasza Gashpy hozzászólására (#49905)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2016 |
|
Szóval a történet az, hogy Gödöllőre készítettem össze a dolgokat és megtaláltam a maratott lapot "2009"-es dátummal. Emiatt került megvalósításra.
A gondom az, hogy egy hetet ültem Ferencvárosban, de egyetlen ilyen kocsit sem láttam elhaladni, ezért lett szürke a teteje. Természetesen bármilyen jobbító kritikát és/vagy forrásanyagot szívesen veszek.
Egyébként a vöröset is kicsit világosnak tartom. Amilyen fényképeket találtam, ott mindenhol szürke színűre volt festve. |
(#50011) reszelozsir válasza jakoa hozzászólására (#50001)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Van a közelemben egy ilyen kocsi, annak a színei kicsit mások... |
|
(#50016) HarciSün válasza gmarc hozzászólására (#49985)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Én csak csöndben mondom, hogy állítómű gyanánt szerintem az SG90-es occsóó kínai szervó a legjobb (ár/érték arányban legalábbis) Az már más kérdés, hogy mivel vezérli az ember (digitális szervó dekóderrel, analóg módon 555-ös áramkörrel vagy más saját megoldással...) |
(#50019) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#50016)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Nálam mindegyikböl legalább egy tucat van. Mind a kettö nagyon jo, csak egy baj van a szervokhoz igen macerás extra kapcsolokat biggyeszteni ( épp most fejeztem be kettön a feladatot). Igy az ember inkább az MTB-hez nyul ha gyorsan kell egy váltomotor kapcsoloval. |
(#50022) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Mi a fityfenét csináljak Mikromodellékkel? December 20 körül egy H0-s elvtárssal közösen rendeltünk egy csomagot, amit meglehetősen foghíjjasan küldtek el. Utána kb egy hónappal találkoztam az egyik mikromodellessel, Danival, és megkaptam a pótlást. De az se volt hiánytalan, a mai napig hiányzik egy TT-s, magyar fénysorompóra való andráskereszt. Február 7-én kaptam emailt, hogy azon a héten postázzák. Hát azóta is, pedig március 1 van. Mit csináljak? |
|
|
2025. Jan, 27. Hé 20:08:22 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|