Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       33/64    
(#50100) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#50099) Válasz Márc 8, 2016
Digitális zsebteleppel...

Visszatérve a BRAWA-ra: az egy régi E42 modell (mai változatai már LED-sek), akkoriban az volt a módi, hogy 3V-os izzócskákat pakoltak be a lámpákba. Ilyen volt a BR65.10 gőzösük is (mellesleg fényévekkel lemaradva technológiában a kortárs Gützold modelltől). Ennek az volt az előnye, hogy kis vontatási feszültségnél analógban már szépen világított a mozdony. Ehhez az E42-be egy előtét ellenállást tettek be, ez fűti el a felesleges feszt az izzók elől, a BR65.10-ben meg egy jókora tranzisztoros áramgenerátor van beépítve. (Gützold: ott egy izzó van sorbakötve a LED-kel.) Ez csak akkor okoz nagy galibát, ha tartósan DCC-ben járatjuk a modellt, nem dimmereljük le a világítást és/vagy 16V feletti sínfeszültséggel dolgozunk. A belinkelt hírdetésben szereplő modellnél szerintem ez tette be a kaput szegénynek. Nem tudom, van-e kaszni a BRAWA-nál, de a gyár alkatrész árai nincsnek elszállva, aki egy ilyen modellt olcsón megcsíp, annak jó eséllyel egy új modell ára alatt lesz egy nagyon szép "Holzrollere", ami fényévekkel szebb, és jobb, mint egy új PIKO.
(#50101) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50100) Válasz Márc 8, 2016
(#50438) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 23, 2016
KATO EF510, H0 modell, Made in Japan.

Nagyon szép kis masina, a japán vasút villanygépe. Belül elektronikailag viszont kb. a '70-es évek végének, hajdani NDK-s modelljeinek felel meg. Most izzadok vele, dekodert kell beleműteni, de ehhez szét kell szedni mindkét szélső forgóvázát, ugyanis kétmotoros a "lelkem", és a forgóvázon belül van elektromosan összekötve a motor az áramszedéssel. Még jó, hogy a középső forgóváz nem hajtott...

Úgy látszik a japánok elfelejtették az elektronika szakmát. Nem az első csalódásom a KATO-val kapcsolatban...
(#50439) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50438) Válasz Márc 23, 2016
Sikerült szétszedni, egyszerűbb, mint gondoltam. DE!
Ebben a H0 modellben a forgóvázakban egy-egy nagyon-nagyon apró, 12V-os motorokcska van beszerelve! Ez nem sokkal nagyobb, mint egy Z motorka! Na most erre ráküldeni egy 16-18V-nál nagyobb DCC sínfeszültséget, az egyenlő a motorkák halálával. És akkor szó szerint: süthetjük a modellt. Tessék szíves lenni Arnold Hübsch kolléga szavait komolyan venni:

Idézet:
„- Mennyi legyen a DCC sínfeszültség?
- Azt mondhatjuk, hogy a lehető legkisebb.”
(#50440) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50439) Válasz Márc 23, 2016
Azok bizonyára Tenshodo alvázak ( változatlanok kb 1976 ota). Annak idején én is vettem kettöt, a mai napig a dobozukban vannak - másra ugyanis nem jok! Kicsi a motor nagy a fordulatszám és harmatgyönge a nyomatéka.
Igaz amikor Tenshodo ezt kiötlötte a DCC-röl még hallani sem lehetett és konkurencia közel 10x nagyobb alkatrészekkel dolgozott.
( a Tenshodo gyárnak kb annyi köze van az elektronikához mint egy kongoi bushmannak az ürrepüléshez. A KATO meg az utobbi idöben hozott anyagbol dolgozik....)
Ök tették ama höstettet is ( sok nyugati modellujságban a mennyekbe dicsért agymenést), hogy egy 12 tengelyes motorvonatban összesen 2 tengelyt hajtottak meg ( valoszinü egy ilyen alvázzal)....
(#50495) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50440) Válasz Márc 26, 2016
Tépem a hajam az elektormos részétől...

Pihenés képpen utána néztem a modellnek, mert valami nagyon gyanússá vált.
Nos, a Wikipédia szerint a japán EF510-es gép cca. 20m hosszú, és 1000mm-es nyomtávú.
A műhelyben mellé került most két Taurus, egy ROCO és egy JC modell, ezek eltörpülnek a KATO modellje mellett. Pedig ugye mindhárom H0, és 1:87. Magyarul, a KATO modellje durván nagy!

Na ennyit a japánokról...
(#50500) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50495) Válasz Márc 26, 2016
Ezen ne csodálkozz, ha a KATO modell eredetije 1000mm nyomtávu. Akkor a modell ( ami ugye 16,5mm-s nyomtávon döcög) a mérete nem 1:87, hanem ugy 1:70 körüli.... ( hiszen hivatalosan Sm vagy Oe - nek kellene lennie.. )
(#50501) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50495) Válasz Márc 27, 2016
Ha jól sejtem ez a fajta hajtás van aLaTTa mint a videóban:
Bővebben: Link

Furcsamód anno elég sok helyen dicsérték, igaz ez már digit előkészÍtett gép.
(#50502) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50495) Válasz Márc 27, 2016
Jó reggelt Mester!! Ezt a méret problémát évekkel ezelőtt az akkor még általad látogatott "Index-Teherkocsi" fórumban jeleztem. Japánoknál a normál nyomtávnak az 1067mm számít. a mi Európaink már szélesnek. Amúgy köszi mindkettőtöknek a motorokkal kapcsolatos információt, jelzem tovább a Játékudvarnak, mert egy pár darab Japán modellt vittek be hozzájuk.
(#50504) etwg válasza tumikas hozzászólására (#50501) Válasz Márc 27, 2016
Nekem egy pár ilyen hentereg már évtizedek ota valamelyik fiok végén.
Az ötlet nagyon jo, mert még a tengelytávot is lehet változtatni, de ez minden. Sem az ereje, sem a sebessége nem jo.... Digitalizálni meg nem lehet (könnyen).
A KATO mozdony egy kicsit modernebb konstrukcio, de a filmböl nem derül ki, hogy hogyan lehet azt a mozdonyt digitalizálni, ha az alvázakat csak igy egyszerüen ki lehet kattintani a mozdony alol.
A digitalizáláshoz ugyanis meg kell szüntetni az áram folyását az alvázon belül, azaz 4 kábelnek kell mennie minden alvázbol a keretbe ( a dekodérhez) - ami összesen 8 huzal - nem éppen leányálom még H0-ban sem! És ezt a modellezönek kell megoldania, arrol nem is beszélve, hogy melyik dekodér tud 2 motort kezelni?
Ennyit a szakavatott dicséretekröl.
Amugy a KATO minöségröl a film is sokat árul el - egy kezdö videos is jobb filmet tudna csinálni ( mint ahogy már ezen a forumon is tapasztaltuk).

image.jpeg
 
(#50526) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50500) Válasz Márc 29, 2016
Igaz, de a dobozára szépen rá van írva, hogy "H0, 1:87".
(#50527) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50526) Válasz Márc 29, 2016
Japánban ez a H0, hiszen vonataik jelentös része 1067mm-s nyomtávon fut, azaz ott az a normál nyomtáv, és H0.
Az amcsi mozdonyok is joval nagyobbak mint europai testvéreik (nemcsak hosszban) és mégis ráirják, hogy H0, söt azt is hogy 1:87,1 méret.

Azután igy néznek ki:

BIG601C.JPG
 
(#50529) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Márc 29, 2016
Fiúk! Ez a DCC téma, nem?
(#50530) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#50529) Válasz Márc 29, 2016
De igen, BOCS!

Amiért szóltam róla, az az: hogy eléggé nehezen lehet csak digitálissá építeni a KATO ezen modelljét (meg még sajnos sok más KATO-t is!). Egy régi, szintén kétmotoros PIKO E11, vagy E44 ezekhez képet gyerekjáték, még azok is átgondoltabbak elektromos téren.

NYLON, vagyis: Now Yours, Lasy Old Nipps!
(#50531) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50530) Válasz Márc 29, 2016
Semmi gond. (Csak a beszélgetés kezdett elmenni a japánok méretarány-problémái felé, ezért jeleztem, hogy kissé eltértetek az eredeti "fősodortól"...)
(#50532) etwg válasza Frankye hozzászólására (#50529) Válasz Márc 29, 2016
Azzal kezdtük, hogy mennyire hátrány az adott esetben az önjáro forgováz egy modell alatt. A többi már csak sallang, de azért érdekes lehet, mert többen vesznek japán jármüveket....
(#50536) somitomi válasza etwg hozzászólására (#50527) Válasz Márc 29, 2016
Az amcsi modellek azért nagyobbak az Európaiaknál, mert a mozdonyok tényleg nagyobbak.
(#50537) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 29, 2016
Van nálam egy régi ROCO BR01-es Valahol itt a Hobbivasúton egy olvtárs már kérdezte ezzel a tipussal kapcsolatban, hogyan lehet a motort elszigetelni a szerkocsi vázától, hogy digizni lehessen,

Nos ez a példány azért van itt, hogy visszaállítsam gyári állapotba. Most építeném vissza a motort... Nos, a kolléga megoldotta a motor elszigetelését a váztól a következő képpen: egy miniflex-szel elvágta a motor lemez köpenyét a kefetartónál, majd valami trutyival megpróbálta szigetelten összeragasztani...

Most nem tudom áttölteni a fényképet ide, mert a nagyobbik fiam "lenyúlta" a laptopomat, de holnap felteszem a képet.

Úgy jártam, mint az egyszeri paraszt bácsi, akit a mezőgazdasági pilóta elvitt egy körre: "erre azért nem számítottam..."
(#50543) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50536) Válasz Márc 29, 2016
A japanok is ( ráadásul azok 1067 mm-n futnak (kivéve az ujabb gyorsvasutakat).
(#50548) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50537) Válasz Márc 30, 2016
Nna kérem!
Azt hiszem ehhez nem kell kommentár...

IMG_3659.JPG
 
(#50551) JZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50548) Válasz Márc 30, 2016
Mi a baj ezzel? Az a kis vágás?
(#50558) somitomi válasza JZoli hozzászólására (#50551) Válasz Márc 30, 2016
Dehogyis, nézd meg, milyen karcos az asztallap, hát lehet azon szerelni?
(#50561) JZoli válasza somitomi hozzászólására (#50558) Válasz Márc 31, 2016
Ja, hát az én szemem már nem a régi! Addig el sem láttam! De egy asztallapcsere már tényleg ráférne!
(#50566) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50548) Válasz Márc 31, 2016
Mi tartja össze most a motort????
(#50575) csíkosháTTú válasza JZoli hozzászólására (#50561) Válasz Ápr 1, 2016
Mgenyugtatnék minden aggódót, hogy a képen nem az asztal lapja látszik, hanem egy laminált padlólap darabja, hogy ne magát az astalt faragjam szét a két balkezemmel...
(#50576) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#50566) Válasz Ápr 1, 2016
Szabadon választott:
- Atya,
- Fiú,
- Szent lélek

(#50613) knimail hozzászólása Válasz Ápr 3, 2016
Sziasztok! Még új vagyok, most regisztráltam, de már volna is egy kérdésem. Nemrég vettem a fiamnak egy digitális kezdő szettet, amiben egy kicsit régebbi kézivezérlő van. Pontosabban a típusa Piko Digi 1. Minden funkcióját megismertük, de egy dologgal nem vagyok tisztában! Vettem egy gyárilag beleszerelt hangdekóderes vonatot is hozzá, de elég hangos mikor üzemel. Mivel nem volt még "hangos vonatunk, így a kérdésem az, hogy a hangerőt lehet-e szabályozni a távirányítóval, vagy sem? Egyáltalán lehet-e a hangerőt állítani a beépített hangdekóderen, vagy sem? Nagyobb helységben valószínű, hogy a hang nem annyira zavaró, de egy kisebb szobában a dízel visító hangja, enyhén bosszantó tud lenni. Tudom, ki lehet kapcsolni teljesen a hangot, de nekem inkább a hangerő csökkentése lenne jó! Bocsánat, ha buta a kérdésem, de fogalmam sincs még az ilyen hangos vonatokról! Köszönöm, ha válaszoltok !

piko-piko-55...jpg
 
(#50618) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#50613) Válasz Ápr 3, 2016
A hangdekóderes topicban válaszoltam.
(#50621) knimail hozzászólása Válasz Ápr 3, 2016
Igen, köszi, utólag találtam arra a topicra, és oda is bemásoltam..
(#50644) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50527) Válasz Ápr 4, 2016
Amikor átvitték a TEE szerelvényt a Nagy Vízen túlra, érdekes összeállítás lett belőle.

TEE Northlan...jpg

TEE Northlan...jpg
 
(#50822) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 21, 2016
Rivarossi tulajdonosoknak van egy nem túl jó hírem.

Vannak olyan modellek, pl. a HRS2510, az olasz E402-es villanymozdony, amiknek az egyik oldalon nem fog menni a zárfénye, akármit is csinálunk a dekóder programozásakor. A mozdonyban 21 pólusú, MTC aljzat van, és a kérdéses zárfény DCC üzemben az F3 tartalék funkcióra van kötve gyárilag. De nem simán ám, nem! Egy NPN tranzisztoron keresztül. A panelen ez Q3-mal van jelölve. Ez a tranzisztor, hogy kapcsolja a kollektrába kötött LED-et, értelem szerűen egy +5V körüli feszültséget várna. Csakhogy a dekódernek - már, amelyiknek van AUX3 kimenete, a legtöbbnek van - ugye 0V-t kapcsolnak, mert ezek meg sima, nyitott kollektoros kimenetek, nem logikai szintűek!
Ki kell iktatni a panelen a Q3 tranzisztort, és a LED előtét ellenállását, az R14-est direktben át kell kötni a dekoder aljzat 13-as lábára.
(#50823) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50822) Válasz Ápr 21, 2016
Géniusz vagy Mester!
(#50839) BSBalazs hozzászólása Válasz Ápr 22, 2016
Szeretnék digitális modellvasutat építeni N méretben, de nem értek még hozzá.
Ahhoz hogy egy digitális mozdonyt használni tudjak minden funkciójával elég lenne egy digitális vezérlőt venni mint például egy Ilyen?
Vagy szükség lesz még más egyébre is? Ha igen akkor mire?

Esetleg tudtok ajánlani valami olcsó de jó vezérlőt?

A másik, hogy az árakat elnézve egy starter szett annyiba kerül mint egy ilyen vezérlő, ha netán egy starter szettet vennék az jó lenne más mozdonyokhoz is vagy érdemesebb külön megvenni a hozzávalókat?
(#50840) csíkosháTTú válasza BSBalazs hozzászólására (#50839) Válasz Ápr 22, 2016
Első körben
egy kis olvasni való.

A ROCO MultiMaus N-hez pont nem lesz jó, csak tápegység csere után, az meg plusz 6-10.000Ft költség.
(#51721) knimail hozzászólása Válasz Jún 25, 2016
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne!
Piko digi fern vezérlöm van. Két db váltót vezérlek vele.A gondom az, hogy ha az egyik mozdony üzemel, akkor tudom váltogatni mindkettőt.De ha a másikat üzemeltetem, akkor valamiéert nem tudom váltani egyiket sem, csak akkor ha megállitom a vonatot! Az egyik egy gözös, a másik V 200 (dizel). Na ez ha indul, még a legkisebb sebességnél sem tudom váltani a váltókat, csak ha megáll! Mi lehet a hiba?
Köszönöm előre is a válaszokat!
(#51722) knimail hozzászólása Válasz Jún 25, 2016
A mozdonnyal működik, a v200-al nem!

BR_58_Gozmoz...jpg

piko-59700-d...jpg
 
(#51744) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#51721) Válasz Jún 27, 2016
Jé, egy ismerős BR58-as!

A probléma az, hogy a V200 áramfelvétele nagyobb, mint a BR58-é (pedig az hangos, ha jól sejtem). A váltók hajtóművei pedig eléggé jelentős áramfelvétellel dolgoznak, így "leültetik" a PIKO erősítőt és/vagy a tápegységet.

A megoldás az lehet, hogy oiéyen váltódekódereket használsz, amik a parancsokat és a programozást a sínről kapják ugyan, de a hajtóművek áramát egy külön trafóról veszik ki, nem a pályát terhelik vele.

A másik megoldás, hosszabb távon a PIKO* rendszer lecserélése.

*: Ezzel nem szeretném megbántani a PIKO-t használókat, mert a jelenség minden start szetthez adott vezérlővel ugyanez lesz. Sajnos azt tudomásul kell venni, hogy a kezdő készletekbe a '90-es évek vége óta nem tesznek komoly vezérlőközpontot sehol sem. És nincs kivétel ez alól...
(#51771) knimail hozzászólása Válasz Jún 27, 2016
Igen, a "füstölős BR58-as vagyok! Üdvözlöm!

Valami hasonlóra gondoltam én is, hogy a vezérlő nem bírja.( v200 is hangos)
Vettem is egy nagyobb teljesítményű trafót, és egy convertert, amit 2,5 Amperig hangoltam, hogy hátha..de így sem volt jó.
Most már ott tartok, hogy az elektrotechnikus kollégáimat bevontam a gondjaimba, és már kezdik is érteni a dolog lényegét! Persze eleinte fogalmuk sem volt, hogy mit akarok, de már legalább kezdenek érdeklődni a vasútmodellezés iránt.
Olvasták az elemzést, és valami relés megoldást is említettek, vagy egy külön táplálást.

A Piko viszont tényleg egy rossz választás volt részemről. Utólag jöttem rá, hogy vannak stabilabb rendszerek tőle, de sajnos már mindent erre a típusra építettem ki, és a váltás elég költséges lenne. Bár egy komolyabb vezérlőre még beruházok valamikor..köszönöm a választ, ha sikerül valami megírom!

IMG_20160627...png
 
(#51772) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#51771) Válasz Jún 28, 2016
Persze, mert hiába is van nagyobb, erősebb tápegység, a Digifern-hez adott "Digi1" erősítő nem képes leadni a megfelelő teljesítményt. (Ezen nem is csodálkozom, ismerve a felépítését.)

A megoldás csak az lehet, ha a váltók okozta terheléstől megszabadítjuk. Nem tudom, hogy milyen a váltók elé kötött dekóder, cserélni kell, vagy azzal is meg lehet csinálni, hogy nem a sínről vesszüók az áramot, csak a parancsokat?
(#51774) knimail hozzászólása Válasz Jún 28, 2016
A váltodekoder is,.. hát persze, hogy piko.
Ez két váltót tud üzemeltetni.
És igen, a sínről, a csatlakozási pontról kapja a feszkót.

piko-55031-v...jpg
 
(#51775) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#51774) Válasz Jún 28, 2016
És ezt sajnos nem is lehet kívülről egy sima trafóról megtáplálni.
Valamit cserélni kell, vagy a központot, vagy a váltódekódert.
(#51777) knimail válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51775) Válasz Jún 28, 2016
Pedig pont most gondoltam arra, hogy valahogy ki kellene próbálni külön a váltót.
És milyen típusú váltodekóder, ill. vezérlő jöhet számításba?
(#51781) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#51777) Válasz Jún 28, 2016
Hagyományos, 16V-os trafóra kell kapcsolni, a háropm vezetékből a középső (azt hiszem az fekete) a közös, az megy a trafóra, a másik kettő meg az egyenes, illetve a kitérő irány.

Van olyan váltódekóder, ami kívülről is megtáplálható 16V-tal, így nem terheli meg a sínjelet. Tárjünk át az e-mailre ezzel kapcsolatban!
(#51974) Frankye moderátori válasza knimail hozzászólására (#51964) Válasz Júl 8, 2016
A hatvani gőzösfelújításnak inem itt a helye, ezért átpakoltam ide.
(#51997) pamutbojt hozzászólása Válasz Júl 9, 2016
Sziasztok!
Egy kis N-es asztalt építek, amit szeretnék számítógépről vezérelni.
Az alapja egy Fleishcmann kezdőkészlet, kiegészítve néhány elektromos váltóval, amiket egy digitools-os DigiSwitch-8 vezérel. A váltók a dekóderen a 20-as és 30-as címekre lettek állítva, és a fentiek szépen működnek.
A számítógéppel DCC++szal szeretném összekötni. A mozdonyt működésre is tudom bírni, de a váltót sehogy sem tudtam átkapcsolni. Próbáltam JMRI-t és Rocrail-t is, mindkettővel ugyanazt tudtam elérni. Gondolom, a címzéssel nem megy valami, de hogy őszinte legyek, eléggé belekeveredtem a különböző módokba, és hogy ki mikor melyiket használja.
Sikerült már valakinek egy hasonló összeállítást beállítania? Már kifogytam az ötletekből, és olyan leírást meg sajnos nem találtam, ami megoldaná pont ezt a problémát
Köszönöm, ha valaki segítene innen kikeveredni!
Pamutbojt
(#52012) csíkosháTTú válasza pamutbojt hozzászólására (#51997) Válasz Júl 11, 2016
A gond ott lehet, hogy a PC-s vezérlés az a Lenz (NMRA) szabványát használja váltócímeknek. Itt egy váltócímen négy kitérót lehet kezelni. Míg a ROCO rendszere a saját feje után megy, egy váltódekóder-egy cím - egy váltóhoz. Mivel a MultiMaus vezérlőn nincs külön négy váltóvezérlő gomb.
Magyarul, amit a MultiMaus-on beállítasz címet, hogy 20, az a PC-s vezérlésen nem a 20-t jelenti.

Még egy tanács: cseréld le a kezdőszett tápegységét, mert a gyárival nagy lesz a sínfeszültség, és feleslegesen fűtöd a dekódert, és a motort. Halkan jegyzem meg, hogy mozdonyba való motor 51Euro, ha megsül.
(#52014) pamutbojt válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52012) Válasz Júl 11, 2016
Igen, addig én is eljutottam, hogy a címet nem sikerült eltalálni. A nagy kérdés, hogy hogy lehet rájönni, hogy milyen beállítás kell a prgramokban. Ezt hogy lehetne kitalálni?
A túl nagy tápfeszről már hallottam, de a konkrét értéket nem nagyon mondják meg (vagy csak nem emlékszem). 15V jobb lenne? Vagy mennyi?
(#52015) csíkosháTTú válasza pamutbojt hozzászólására (#52014) Válasz Júl 11, 2016
Lenz kiindulás esetében Lenz CV1=1, akkor ROCO esetében ez CV1=5, de ezért nem teszem tűzbe a kezemet. Meg kellene keresni DigiTools-ékat, tudtommal át lehet állítani a címzést a két rendszernek megfelelőre.

Tápfeszültségről egy kis tanulmány letölthető innen:

DCC delej.pdf
 
(#52016) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52015) Válasz Júl 12, 2016
Egy kis illusztráció a cikkemben szereplő N-es tápfeszültség kérdéshez.
Az első képen jól látszik, hogy 22V-os digitális sínfeszültségre engedélyezték a modellt, a benne lévő gyári hangdekóderrel együtt. Namost, a dekóder kapcsolásának ismeretében, az a 22V-os DCC vagy SX sínjelből egy 22V-os csúcsfeszültségű PWM jelet fog küldeni a 12V maximális üzemi feszültségű motorra. Ez kevéske 10V-tal több, mint max. Gyakorlatilag a duplája. Bocsánat, de le kell írnom: ha a hülyeség fájna, egész Győr visszhangzana a gyárból jövő jajgatástól.


MinitrixBR21...jpg

MinitrixBR21...jpg

MinitrixBR21...jpg
 
(#52018) pamutbojt válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52015) Válasz Júl 12, 2016
Köszönöm, ez a négyes eltolás volt a megoldás. Bár már olvastam máshol is, és szerintem próbálkoztam is vele, de valószínűleg nem a jó helyen/módon. De most már JMRI-ből tudom kapcsolni a váltót!
Mondjuk a rocrail-ben, amikor address meg port (meg bus) van, ott nem tudom, mit kellene beállítani, de úgyis JMRI-t terveztem használni.
Tápegységügyileg egy 12V-os darab megfelelő lenne? De akkor miért adnak hozzá gyárliag 18V-osat?
Lapozás       33/64    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
8:33:42
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés