Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Z méretarányban mindenfélét
Z méretarányban mindenfélét
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:

Lapozás       13/22    
(#50051) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50050) Válasz Márc 4, 2016
Märklinnek ekkora konkurenciát??
(#50073) SkayRedux hozzászólása Válasz Márc 6, 2016
Sziasztok!
Tudnátok segíteni hogy ez körülbelül mennyit érhet?

20160305_214...jpg
 
(#50488) mammutccw válasza SkayRedux hozzászólására (#50073) Válasz Márc 25, 2016
Szia
Ha az segitség én német ebay-en vettem egy hibátlan állapotút 28 euróért persze ott még volt plusz 4.50 eur posta dij egy németországi haverom cimére.
Zoli
(#50506) Váltógyártó válasza SkayRedux hozzászólására (#50073) Válasz Márc 27, 2016
Múlt hétvégén a Börzén 10e pénzért volt.
(#50667) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 7, 2016
Altenbeken-ben lesz némi magyar kontingens is.

IMG_3674.JPG

IMG_3675.JPG

IMG_3679.JPG
 
(#50670) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50667) Válasz Ápr 7, 2016
375 -ös; BCmot + pótkocsija???
Keresem a kontaktlencséim....
(#50671) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#50670) Válasz Ápr 7, 2016
És digitális, félautomata a terepasztal (Lenz ABC fékezés), a BCmot hangdekoderes. Szélmalom forog, a mozdonyszín ajtaja is működik, a váltók ugyan még Märklinek, de padló alatti, szervós meghajtásúak.

IMG_3677.JPG
 
(#50672) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50671) Válasz Ápr 7, 2016
....és természetesen a "Két bors ökröcske" vidáman csapkodja a farkát....
(#50676) Hanreich Géza György hozzászólása Válasz Ápr 8, 2016
az elözőkben leírtakhoz: az 1930-as évek végét bemutató terepen van még működő gémeskút, az "Indul a bakterház"-ból a bakterház,az istálló, az árnyékszék és a szalmakazal, valamint egy kúria cselédházzal. A működő szélmalom eredetije a szentendrei skanzenban látható. Nálam még molnár lak is van hozzá. Az állomási és utcai kandeláberek, a szemaforok, a vízdaru és a sorompó kivételével minden épület, a váltó állító szervó mechanika, a MÁV kerítés, a szélmalom, a juhakol és a tehénistáló saját készítésü. A 375 és a BCmot is digitális, az utóbbi hanggal.
A terepasztal elöször Altenbekenben az ápr.16-án kezdődő Nemzetközi Z Találkozón kerül bemutatásra
Mellékelve néhány általam készített

MÁV Ggh Obst...jpg

Z MÁV Gh Güt...jpg

Z Uaqrs Fisc...jpg
 
(#50677) Hanreich Géza György válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49085) Válasz Ápr 8, 2016
a váltóknál kimaradt az MTL egyetlen egyenes váltója, ami a Märklin egyenes váltójával azonos geometriájú, külső meghajtású és állandó kontakthiba jellemzi. Ez sajnos a sineire is érvényes. (Made in China) A próba terepem MTL, ami nagy melléfogásnak bizonyult. A Märklinhez hasonlóan itt is össze kell forrasztani a sineket, ha üzembiztosan kívánsz modellezni. A Rokuhan váltói klasszissal megbízhatóbbak, kapható egyenes-, íves- és angol váltó is. Ez is kínai gyártmány, a csatlakozás hasonló az MTL-hez, de üzembiztos. A váltók "stopp" váltók, a talpfák kiosztása európai és átmeneti darabbal mind az MTL, mind a Märklin sínekhez csatlakoztatható. Az ívsinek választéka nagyobb az MTL és a Märklin kínálatánál, valamint kapható emelt ív is.
(#50678) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50676) Válasz Ápr 8, 2016
Minden tiszteletem az úré, mindhárom kocsi nagyon tettszik, legfőképpen a halszállító.... Netán az úrban köszönthetem azt a modellkészítőt, aki két évvel ezelőtt Budaörsön a világítógázt szállító tartálykocsival elkápráztatott??
(#50679) csíkosháTTú válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50676) Válasz Ápr 8, 2016
Nicsak!
Szervusz Géza Bátyám!

IMG_3668.JPG

IMG_3680.JPG
 
(#50683) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50679) Válasz Ápr 9, 2016
Csirr-csörr, leesett a Tantusz....
(#50684) Hanreich Géza György válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50677) Válasz Ápr 9, 2016
Üdvözöllek Róbertke,
igen én vagyok, de amikor a világító gázszállító kocsit megmutattam, nem akartalak és senkit sem akarok elkápráztatni. Azóta elkészült a Ggh gyümölcsszállító és a Gh zárt teherkocsi, valamint a digitális 375 gőzmozdony és ráadásként a Märklin BR 260 (3 tengelyes dizel tolatómozdony) digitalizálása is.
Funkciós modellekben készült egy joystickkal irányítható Menck bagger, egy azonos módon irányitható bakdarus szenelő, billencs és betonmixer tgk.
Géza
(#50685) Hanreich Géza György válasza róbertke hozzászólására (#50678) Válasz Ápr 9, 2016
Szervusz Róbertke,
elfelejtettem, hogy az első digitális terepemről közzétett képeket csikosháTTú barátom készítette, amikor segítségét kértem a beállítások finomítására.
Ezúton is hálásan köszönöm a Tőle kapott tanácsokat és az önzetlen közreműködését.
Üdv:
Géza
(#50686) maTTato válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50676) Válasz Ápr 9, 2016
Az összkép is szenzációs, de a HÉV épületeken leültem!!
(#50687) csíkosháTTú válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50685) Válasz Ápr 9, 2016

Igazán nincs mit Géza bátyám!
Tanultam én is. Bevallom, tartottam tőle, hogy mennyire biztos a Lenz ABC fékezés működése ennyire alacsony sínfeszültség mellett? Nyugodtak lehetünk... Stabil rendszer, és megfelelő dekóderek mellett nincs gond vele.
(#50688) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#50686) Válasz Ápr 9, 2016
Még két kép, csak Neked!

IMG_3672.JPG

IMG_3678.JPG
 
(#50768) Hanreich Géza György válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50688) Válasz Ápr 20, 2016
Szervusz maTTato,
a képekhez annyit, hogy az "Indul a bakterház"-ból a bakterházat, az istállót, a szalmakazlat és az árnyékszéket ábrázolják. A terepen lévő összes épület és a működő szélmalom saját készítés.
Üdv:
Géza
(#50769) Hanreich Géza György válasza maTTato hozzászólására (#50686) Válasz Ápr 20, 2016
A 375 áramszedése nem volt a legjobb, ezért kapott egy magas oldalfalú
nyitott teherkocsit fixen csatolva, amit áramszedőként használok.
Üdv:
Géza
(#50770) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50769) Válasz Ápr 20, 2016
Nagy Ezüstkönyvben van egy 375 -ös fotó, amin kéttengelyes szerkocsival ment (1.225 ábra). Annak idején boldogult Dr Károly Imrétől azt hallottam, hogy ezt a módszert az Alföldön alkalmazták elsősorban a hosszútávú vegyes vonatoknál, amiknek útközben majdnem minden állomáson tili-toliznia kellett.
(#50771) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50769) Válasz Ápr 20, 2016
BR 74 520 szerkocsival. Ott sem volt tökéletes az áramszedés....

BR 74 520 sz...jpg
 
(#50795) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#50770) Válasz Ápr 20, 2016
Jó, de ne essünk bele abba a hibába, hogy a ritkaságokat modellezzük, amik szökőévente egyszer látott az "egybites vasútbarát"...
(#50813) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50795) Válasz Ápr 21, 2016
Szerintem rendszeresen használt megoldásról írtam, és nem akárki volt az informátor.... és mintha egy másik fórumon is szó lenne az áramszedési problémák orvoslásáról...
(#50841) Hanreich Géza György válasza róbertke hozzászólására (#50771) Válasz Ápr 22, 2016
Szervusz róbertke,
Märklin előszeretettel húz le több bőrt egy hajtásról. Igy pl. a BR 74 azonos a BR 24 hajtásával. Ugyan ez érvényes a négy vagy öt csatlós gőzmozdonyok hajtására. Ezért aztán a tolató vagy mellékvonali gőz- és dízelmozdonyok ICE-t megszégyenítő sebességgel és mivel az áram szedésük a rövid tengelytáv miatt nem a legjobb, szöcske módjára ugrálva haladnak. Mindezt fűszerezi az a tény, hogy a többtengelyes gőzmozdonyok esetében az áramszedés csak az első és az utolsó tengelynél történik. A többi kerék hozzá sem ér a sínhez. A kerekek barnítása pedig csak hab a tortán, mivel további érintkezési hibák okozója.
Üdv: Géza
(#50844) csíkosháTTú válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50841) Válasz Ápr 22, 2016
Hát igen. Még USA gőzöst is csináltak a BR38-ból... Egy ilyen, régi szémélyvonat szettet szedtem rendbe a múlt héten, és magamban jót röhögtem az "élethű" 2'C amcsi gőzösön, a porosz szerkocsijával...
(#50903) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 26, 2016
Ma reggel érkezett a hír a Facebookon keresztűl: Märklin Z méret Minitrenes Ferromodelismo Argentino klubban. Ha itthon nem is annyira, de a világban láthatóan terjed ez a méretarány.

Z méret Mini...jpg

Z méret Mini...jpg
 
(#50904) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50903) Válasz Ápr 26, 2016
A hir egy kicsit csaloka. Argentina egy kontinensnyi ország ( europai szemmel nézve ), és általában a vasutmodellezés szinte ismeretlen fogalom.
A sok millios fövárosban 2 klub van ( az egyikben voltam) és mindössze egy bolt volt a városban, ahol modellvasutat lehetett venni. Akkor nem néztem, de nagyon kétlem, hogy onnan haza lehetne menni egy ekkora készlettel. Amugy ott már akkor is bevezetett szokás volt a modellezö anyagok rendelése és a sok honapos szállitás ( már akinek futotta ilyesmire, mert még a Frateshi modellek ára is majdnem duplája volt a bécsi áraknak).
Ehhez jön a sok más dolog is. Europán kivül ( itt is csak föleg Németországra volt jellemzö), a modellvasut mint "játék" szinte ismeretlen, azaz ott a gyerekek nem kapnak karácsonyra villanyvonatot.
A nagy gazdasági válságokban, föleg Argentinában a vasut vitte el a zürt és sok százezer vasutasnak szünt meg a munkája - igy vasut népszerüsége is az ibolyaszirmok alá zöttyent.
Az utobbi idöben néhány komoly baleset is közrejátszott abban, hogy sokan nagyon elfordultak a vasuttól, annak ellenére, hogy jelenleg elég sokat költenek a vasut modernizálására. A baj a multbol örökölt - csak a fövárosban 3 nyomtáv van - ebböl kifolyolag 3 egymással nem kompatibilis rendszer.
Argentina bevándorlok országa, nagyon sokan származnak Europábol és a német területekröl. A gazdagabbak nosztalgiából a mai napig Märklinesek ( más márkát nem is igen ismernek).
(#51332) róbertke hozzászólása Válasz Máj 31, 2016
(#51352) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#51332) Válasz Jún 1, 2016
A kettő darab MÁV Hungária kinek tettszik?
(#51353) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#51352) Válasz Jún 1, 2016
Nekem.
Volt szerencsém élőben is látni a modelleket.
(#51354) Zsiti4 hozzászólása Válasz Jún 1, 2016
Sziasztok
Ezt ma találtam az ebay-en. Tud valaki valamit a gyártóról?
Bővebben: Link
(#51355) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51353) Válasz Jún 1, 2016
Egy oldallal visszább van a cikk róluk és a készítőjéről.....
(#51356) csíkosháTTú válasza Zsiti4 hozzászólására (#51354) Válasz Jún 1, 2016
Régi motoros, árul idehaza is. A Játékudvarban, például.
(#51368) ysenyerkesz válasza Zsiti4 hozzászólására (#51354) Válasz Jún 1, 2016
Bővebben: Link
Ez a web lapja
(#51390) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Jún 3, 2016
Az "URL+Név" gomb használata nem okoz sem fizikai, sem lelki sérülést senkinek. Kérem, tegyétek nyugodtan!
(#51395) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50841) Válasz Jún 4, 2016
Tiszteletem! Múltkoriban elfelejtettem írni, hogy a Trainini májusi számában megjelent pár sor önről. Pár mondat a 18. oldal tetején, a képek a 19. oldalon. További jó egészséget kívánok!
(#51401) Hanreich Géza György hozzászólása Válasz Jún 4, 2016
Szervusz róbertke,
köszönöm soraidat. A Trainini 2014 és 2012 áprilisi számaiban is találni tőlem dolgokat...
Üdvözlettel:
Hanreich Géza György
(#51402) etwg válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#51401) Válasz Jún 4, 2016
Szia!
Ha már az ujság mellözte, mutathatnál itt néhány fotot a moduljaidrol...

Köszönjük.
(#51515) ZésZoli hozzászólása Válasz Jún 13, 2016
Sziasztok!

Átjöttem az Index fórumokról, mert látom, itt jobban megy ez a méretarány. Ott tomlindudek néven vagyok jelen, de ide már nem akartam ezzel a nickkel regisztrálni, mert szegény Dudek csúnya halált halt.

Kérdésem: Parafa kitűzőtáblára rögzítenék Maerklin Z vágányanyagot. Mivel tegyem? Nem gondolnám felszedhetőre, de egyelőre nem is szórnám meg ágyazatkővel. Kétoldalú ragasztóból melyiket használjátok? Az megfogná? (Mivel egyelőre nem szórnám meg, gondolom a port is megfogná.)

(#51516) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51515) Válasz Jún 13, 2016
Légy üdvözölve nálunk.

A kérdéseidre. Ha elég merev a tábla akkor igen. Ha csak a parafa van a keretbe fogva, azt vizszintesen nem lehet használni ( mert a parafa idövel meggörbül és kiesik). Szoval ilyenkor jo a tábla hátába egy 5-8 mm-s rétegelt lemezt szabni és rögziteni.
Ragasztáshoz legjobb a Scotch kétoldalas ragasztoszalag, de a butoráruházakban kaphato szönyeg rögzitö szalag is jo, de az széles (5-6 cm), igy hosszában vágni kell.
(#51517) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#51516) Válasz Jún 13, 2016
Szia etwg!

Köszönöm szépen a ragasztó ötletet. Ki is próbálom, ha kapok ilyet a szomszéd Pirex-ben. Még nincs meg a parafatábla, de az a legegyszerűbben beszerezhető alap most nekem. Tudom, hogy van papír hátú és az nyeklik-nyaklik, de nem olyanra gondoltam.

Rendszerint az asztalomon van összerakva a pálya, de nincs lerögzítve. Így majd el tudom tenni, ha éppen "zavar". Tisztítani is könnyebb lesz, mert nem másznak el a sínek.

(#51518) ZésZoli hozzászólása Válasz Jún 13, 2016
No! Ragasztó megvéve és vettem még egy Berlitz 80x60cm-es parafatáblát farost lemez merevítéssel. Tapasztalatszerzésre jó lesz. Van valami jó pályaötletetek ekkorka területre? Éppen próbálkozom, de még csak egy dilikör van.
(#51519) ZésZoli hozzászólása Válasz Jún 13, 2016
Tervezgettem kicsit. Eddig ezt sikerült. Ez így elég béna. Túlságosan a szélére megy és párhuzamosak a vágányok az oldalakkal.

maerklin-z-8...png

maerklin-z-8...png
 
(#51520) ZésZoli hozzászólása Válasz Jún 13, 2016
Na! Kicsit ferdébben.

maerklin-z-8...png
 
(#51521) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51520) Válasz Jún 13, 2016
Mit szolnál egy ilyesmihez. (A felsö részen akár egy állomás is kialakithato) ha egy sikban akarod akkor kell egy keresztezödés is.

image.jpeg
 
(#51522) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#51521) Válasz Jún 13, 2016
Érdekes pálya!

Síkban jó lenne, de ez nem akkora projekt, hogy ehhez készíttessek kereszteződést. Az emelkedőktől félek és még nem is érzem magam eléggé ügyesnek ahhoz. Nem túl kicsi itt a hely rendes emelkedőhöz? Jó, most a NOCH asztalokat ne vegyük ide, mert azokon nem is megy fel túl sok minden.
(#51523) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#51520) Válasz Jún 13, 2016
Kicsit ugyan hosszabb, de hátha.
Ez elvileg készülget(ne) nálam paksinuti kollégával kopordukcióban. Váltógyártó kolléga ontopic váltóinak demo asztala lenne.

Z-_demo.jpg
 
(#51524) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51523) Válasz Jún 13, 2016
Végigolvastam a topikot. Láttam ezt a tervet és azt az asztalt is, amit készítettél az akkor 9 éves srácnak. Most csak el szeretném valahol kezdeni, ami fix pálya. Nem mernék belevágni rögtön emelkedőkbe és terepépítésbe. Nálam egyébként hosszabb hely lenne a majdani pályának (kb.135cm). Tegnap történt egy kis baleset az íróasztalon működő pályámmal, ezért fogtam most magam és ragasztóért átszaladván a PIREX-be rögtön vettem egy 80x60-as parafa kitűzőtáblát is. Erre most csinálok valamit, amire még én is képes vagyok. Később, ha lehet, szeretnék építtetni pl. veletek egy ilyesmi asztalt.

A DEMO asztalra tudnátok küldeni egy árajánlatot? Hasonló vezésléssel, mint amit építettél. Címem publikus.

Üdv.
(#51525) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51523) Válasz Jún 13, 2016
Huh! Azt látom, hogy vanak 8510-es ívek is a tervetekben. Ott emelkedni is fog? Nagyon rossz tapasztalataim vannak.

Másik: Mi az a sok 8504-es? A tervezőprogram így tudja kioltani az egyenetlenségeket?
Lapozás       13/22    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
16:56:05
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés