|
Z méretarányban mindenfélét
|
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:
|
|
(#50073) SkayRedux hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2016 |
|
Sziasztok!
Tudnátok segíteni hogy ez körülbelül mennyit érhet? |
|
(#50488) mammutccw válasza SkayRedux hozzászólására (#50073)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2016 |
|
Szia
Ha az segitség én német ebay-en vettem egy hibátlan állapotút 28 euróért persze ott még volt plusz 4.50 eur posta dij egy németországi haverom cimére.
Zoli |
(#50506) Váltógyártó válasza SkayRedux hozzászólására (#50073)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2016 |
|
Múlt hétvégén a Börzén 10e pénzért volt. |
(#50667) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2016 |
|
Altenbeken-ben lesz némi magyar kontingens is. |
|
(#50670) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50667)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2016 |
|
375 -ös; BCmot + pótkocsija???
Keresem a kontaktlencséim.... |
(#50671) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#50670)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2016 |
|
És digitális, félautomata a terepasztal (Lenz ABC fékezés), a BCmot hangdekoderes. Szélmalom forog, a mozdonyszín ajtaja is működik, a váltók ugyan még Märklinek, de padló alatti, szervós meghajtásúak. |
|
(#50672) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50671)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2016 |
|
....és természetesen a "Két bors ökröcske" vidáman csapkodja a farkát.... |
(#50676) Hanreich Géza György hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2016 |
|
az elözőkben leírtakhoz: az 1930-as évek végét bemutató terepen van még működő gémeskút, az "Indul a bakterház"-ból a bakterház,az istálló, az árnyékszék és a szalmakazal, valamint egy kúria cselédházzal. A működő szélmalom eredetije a szentendrei skanzenban látható. Nálam még molnár lak is van hozzá. Az állomási és utcai kandeláberek, a szemaforok, a vízdaru és a sorompó kivételével minden épület, a váltó állító szervó mechanika, a MÁV kerítés, a szélmalom, a juhakol és a tehénistáló saját készítésü. A 375 és a BCmot is digitális, az utóbbi hanggal.
A terepasztal elöször Altenbekenben az ápr.16-án kezdődő Nemzetközi Z Találkozón kerül bemutatásra
Mellékelve néhány általam készített |
|
(#50677) Hanreich Géza György válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49085)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2016 |
|
a váltóknál kimaradt az MTL egyetlen egyenes váltója, ami a Märklin egyenes váltójával azonos geometriájú, külső meghajtású és állandó kontakthiba jellemzi. Ez sajnos a sineire is érvényes. (Made in China) A próba terepem MTL, ami nagy melléfogásnak bizonyult. A Märklinhez hasonlóan itt is össze kell forrasztani a sineket, ha üzembiztosan kívánsz modellezni. A Rokuhan váltói klasszissal megbízhatóbbak, kapható egyenes-, íves- és angol váltó is. Ez is kínai gyártmány, a csatlakozás hasonló az MTL-hez, de üzembiztos. A váltók "stopp" váltók, a talpfák kiosztása európai és átmeneti darabbal mind az MTL, mind a Märklin sínekhez csatlakoztatható. Az ívsinek választéka nagyobb az MTL és a Märklin kínálatánál, valamint kapható emelt ív is. |
(#50678) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50676)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2016 |
|
Minden tiszteletem az úré, mindhárom kocsi nagyon tettszik, legfőképpen a halszállító.... Netán az úrban köszönthetem azt a modellkészítőt, aki két évvel ezelőtt Budaörsön a világítógázt szállító tartálykocsival elkápráztatott?? |
(#50679) csíkosháTTú válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50676)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2016 |
|
Nicsak!
Szervusz Géza Bátyám!
|
|
(#50683) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50679)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2016 |
|
Csirr-csörr, leesett a Tantusz.... |
(#50684) Hanreich Géza György válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50677)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2016 |
|
Üdvözöllek Róbertke,
igen én vagyok, de amikor a világító gázszállító kocsit megmutattam, nem akartalak és senkit sem akarok elkápráztatni. Azóta elkészült a Ggh gyümölcsszállító és a Gh zárt teherkocsi, valamint a digitális 375 gőzmozdony és ráadásként a Märklin BR 260 (3 tengelyes dizel tolatómozdony) digitalizálása is.
Funkciós modellekben készült egy joystickkal irányítható Menck bagger, egy azonos módon irányitható bakdarus szenelő, billencs és betonmixer tgk.
Géza
|
(#50685) Hanreich Géza György válasza róbertke hozzászólására (#50678)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2016 |
|
Szervusz Róbertke,
elfelejtettem, hogy az első digitális terepemről közzétett képeket csikosháTTú barátom készítette, amikor segítségét kértem a beállítások finomítására.
Ezúton is hálásan köszönöm a Tőle kapott tanácsokat és az önzetlen közreműködését.
Üdv:
Géza |
(#50687) csíkosháTTú válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50685)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2016 |
|
Igazán nincs mit Géza bátyám!
Tanultam én is. Bevallom, tartottam tőle, hogy mennyire biztos a Lenz ABC fékezés működése ennyire alacsony sínfeszültség mellett? Nyugodtak lehetünk... Stabil rendszer, és megfelelő dekóderek mellett nincs gond vele. |
(#50688) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#50686)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2016 |
|
Még két kép, csak Neked! |
|
(#50768) Hanreich Géza György válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50688)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2016 |
|
Szervusz maTTato,
a képekhez annyit, hogy az "Indul a bakterház"-ból a bakterházat, az istállót, a szalmakazlat és az árnyékszéket ábrázolják. A terepen lévő összes épület és a működő szélmalom saját készítés.
Üdv:
Géza |
(#50769) Hanreich Géza György válasza maTTato hozzászólására (#50686)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2016 |
|
A 375 áramszedése nem volt a legjobb, ezért kapott egy magas oldalfalú
nyitott teherkocsit fixen csatolva, amit áramszedőként használok.
Üdv:
Géza |
(#50770) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50769)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2016 |
|
Nagy Ezüstkönyvben van egy 375 -ös fotó, amin kéttengelyes szerkocsival ment (1.225 ábra). Annak idején boldogult Dr Károly Imrétől azt hallottam, hogy ezt a módszert az Alföldön alkalmazták elsősorban a hosszútávú vegyes vonatoknál, amiknek útközben majdnem minden állomáson tili-toliznia kellett. |
(#50771) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50769)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2016 |
|
BR 74 520 szerkocsival. Ott sem volt tökéletes az áramszedés.... |
|
(#50795) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#50770)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2016 |
|
Jó, de ne essünk bele abba a hibába, hogy a ritkaságokat modellezzük, amik szökőévente egyszer látott az "egybites vasútbarát"... |
(#50813) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50795)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2016 |
|
Szerintem rendszeresen használt megoldásról írtam, és nem akárki volt az informátor.... és mintha egy másik fórumon is szó lenne az áramszedési problémák orvoslásáról... |
(#50841) Hanreich Géza György válasza róbertke hozzászólására (#50771)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Szervusz róbertke,
Märklin előszeretettel húz le több bőrt egy hajtásról. Igy pl. a BR 74 azonos a BR 24 hajtásával. Ugyan ez érvényes a négy vagy öt csatlós gőzmozdonyok hajtására. Ezért aztán a tolató vagy mellékvonali gőz- és dízelmozdonyok ICE-t megszégyenítő sebességgel és mivel az áram szedésük a rövid tengelytáv miatt nem a legjobb, szöcske módjára ugrálva haladnak. Mindezt fűszerezi az a tény, hogy a többtengelyes gőzmozdonyok esetében az áramszedés csak az első és az utolsó tengelynél történik. A többi kerék hozzá sem ér a sínhez. A kerekek barnítása pedig csak hab a tortán, mivel további érintkezési hibák okozója.
Üdv: Géza |
(#50844) csíkosháTTú válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50841)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Hát igen. Még USA gőzöst is csináltak a BR38-ból... Egy ilyen, régi szémélyvonat szettet szedtem rendbe a múlt héten, és magamban jót röhögtem az "élethű" 2'C amcsi gőzösön, a porosz szerkocsijával... |
(#50903) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2016 |
|
Ma reggel érkezett a hír a Facebookon keresztűl: Märklin Z méret Minitrenes Ferromodelismo Argentino klubban. Ha itthon nem is annyira, de a világban láthatóan terjed ez a méretarány.
|
|
(#50904) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50903)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2016 |
|
A hir egy kicsit csaloka. Argentina egy kontinensnyi ország ( europai szemmel nézve ), és általában a vasutmodellezés szinte ismeretlen fogalom.
A sok millios fövárosban 2 klub van ( az egyikben voltam) és mindössze egy bolt volt a városban, ahol modellvasutat lehetett venni. Akkor nem néztem, de nagyon kétlem, hogy onnan haza lehetne menni egy ekkora készlettel. Amugy ott már akkor is bevezetett szokás volt a modellezö anyagok rendelése és a sok honapos szállitás ( már akinek futotta ilyesmire, mert még a Frateshi modellek ára is majdnem duplája volt a bécsi áraknak).
Ehhez jön a sok más dolog is. Europán kivül ( itt is csak föleg Németországra volt jellemzö), a modellvasut mint "játék" szinte ismeretlen, azaz ott a gyerekek nem kapnak karácsonyra villanyvonatot.
A nagy gazdasági válságokban, föleg Argentinában a vasut vitte el a zürt és sok százezer vasutasnak szünt meg a munkája - igy vasut népszerüsége is az ibolyaszirmok alá zöttyent.
Az utobbi idöben néhány komoly baleset is közrejátszott abban, hogy sokan nagyon elfordultak a vasuttól, annak ellenére, hogy jelenleg elég sokat költenek a vasut modernizálására. A baj a multbol örökölt - csak a fövárosban 3 nyomtáv van - ebböl kifolyolag 3 egymással nem kompatibilis rendszer.
Argentina bevándorlok országa, nagyon sokan származnak Europábol és a német területekröl. A gazdagabbak nosztalgiából a mai napig Märklinesek ( más márkát nem is igen ismernek).
|
(#51332) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2016 |
|
|
(#51352) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#51332)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
A kettő darab MÁV Hungária kinek tettszik? |
(#51353) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#51352)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
Nekem.
Volt szerencsém élőben is látni a modelleket. |
(#51354) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
Sziasztok
Ezt ma találtam az ebay-en. Tud valaki valamit a gyártóról?
Bővebben: Link
|
(#51355) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51353)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
Egy oldallal visszább van a cikk róluk és a készítőjéről..... |
(#51356) csíkosháTTú válasza Zsiti4 hozzászólására (#51354)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
Régi motoros, árul idehaza is. A Játékudvarban, például. |
(#51368) ysenyerkesz válasza Zsiti4 hozzászólására (#51354)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
|
(#51390) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 3, 2016 |
|
Az "URL+Név" gomb használata nem okoz sem fizikai, sem lelki sérülést senkinek. Kérem, tegyétek nyugodtan! |
(#51395) róbertke válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#50841)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2016 |
|
Tiszteletem! Múltkoriban elfelejtettem írni, hogy a Trainini májusi számában megjelent pár sor önről. Pár mondat a 18. oldal tetején, a képek a 19. oldalon. További jó egészséget kívánok! |
(#51401) Hanreich Géza György hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2016 |
|
Szervusz róbertke,
köszönöm soraidat. A Trainini 2014 és 2012 áprilisi számaiban is találni tőlem dolgokat...
Üdvözlettel:
Hanreich Géza György |
(#51402) etwg válasza Hanreich Géza György hozzászólására (#51401)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2016 |
|
Szia!
Ha már az ujság mellözte, mutathatnál itt néhány fotot a moduljaidrol...
Köszönjük. |
(#51515) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Sziasztok!
Átjöttem az Index fórumokról, mert látom, itt jobban megy ez a méretarány. Ott tomlindudek néven vagyok jelen, de ide már nem akartam ezzel a nickkel regisztrálni, mert szegény Dudek csúnya halált halt.
Kérdésem: Parafa kitűzőtáblára rögzítenék Maerklin Z vágányanyagot. Mivel tegyem? Nem gondolnám felszedhetőre, de egyelőre nem is szórnám meg ágyazatkővel. Kétoldalú ragasztóból melyiket használjátok? Az megfogná? (Mivel egyelőre nem szórnám meg, gondolom a port is megfogná.)
|
(#51516) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51515)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Légy üdvözölve nálunk.
A kérdéseidre. Ha elég merev a tábla akkor igen. Ha csak a parafa van a keretbe fogva, azt vizszintesen nem lehet használni ( mert a parafa idövel meggörbül és kiesik). Szoval ilyenkor jo a tábla hátába egy 5-8 mm-s rétegelt lemezt szabni és rögziteni.
Ragasztáshoz legjobb a Scotch kétoldalas ragasztoszalag, de a butoráruházakban kaphato szönyeg rögzitö szalag is jo, de az széles (5-6 cm), igy hosszában vágni kell. |
(#51517) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#51516)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Szia etwg!
Köszönöm szépen a ragasztó ötletet. Ki is próbálom, ha kapok ilyet a szomszéd Pirex-ben. Még nincs meg a parafatábla, de az a legegyszerűbben beszerezhető alap most nekem. Tudom, hogy van papír hátú és az nyeklik-nyaklik, de nem olyanra gondoltam.
Rendszerint az asztalomon van összerakva a pálya, de nincs lerögzítve. Így majd el tudom tenni, ha éppen "zavar". Tisztítani is könnyebb lesz, mert nem másznak el a sínek.
|
(#51518) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
No! Ragasztó megvéve és vettem még egy Berlitz 80x60cm-es parafatáblát farost lemez merevítéssel. Tapasztalatszerzésre jó lesz. Van valami jó pályaötletetek ekkorka területre? Éppen próbálkozom, de még csak egy dilikör van. |
(#51519) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Tervezgettem kicsit. Eddig ezt sikerült. Ez így elég béna. Túlságosan a szélére megy és párhuzamosak a vágányok az oldalakkal. |
|
(#51520) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Na! Kicsit ferdébben.
|
|
(#51521) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51520)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Mit szolnál egy ilyesmihez. (A felsö részen akár egy állomás is kialakithato) ha egy sikban akarod akkor kell egy keresztezödés is. |
|
(#51522) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#51521)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Érdekes pálya!
Síkban jó lenne, de ez nem akkora projekt, hogy ehhez készíttessek kereszteződést. Az emelkedőktől félek és még nem is érzem magam eléggé ügyesnek ahhoz. Nem túl kicsi itt a hely rendes emelkedőhöz? Jó, most a NOCH asztalokat ne vegyük ide, mert azokon nem is megy fel túl sok minden. |
(#51523) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#51520)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Kicsit ugyan hosszabb, de hátha.
Ez elvileg készülget(ne) nálam paksinuti kollégával kopordukcióban. Váltógyártó kolléga ontopic váltóinak demo asztala lenne. |
|
(#51524) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51523)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Végigolvastam a topikot. Láttam ezt a tervet és azt az asztalt is, amit készítettél az akkor 9 éves srácnak. Most csak el szeretném valahol kezdeni, ami fix pálya. Nem mernék belevágni rögtön emelkedőkbe és terepépítésbe. Nálam egyébként hosszabb hely lenne a majdani pályának (kb.135cm). Tegnap történt egy kis baleset az íróasztalon működő pályámmal, ezért fogtam most magam és ragasztóért átszaladván a PIREX-be rögtön vettem egy 80x60-as parafa kitűzőtáblát is. Erre most csinálok valamit, amire még én is képes vagyok. Később, ha lehet, szeretnék építtetni pl. veletek egy ilyesmi asztalt.
A DEMO asztalra tudnátok küldeni egy árajánlatot? Hasonló vezésléssel, mint amit építettél. Címem publikus.
Üdv. |
(#51525) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51523)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2016 |
|
Huh! Azt látom, hogy vanak 8510-es ívek is a tervetekben. Ott emelkedni is fog? Nagyon rossz tapasztalataim vannak.
Másik: Mi az a sok 8504-es? A tervezőprogram így tudja kioltani az egyenetlenségeket? |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 17:29:00 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|