|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#50363) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#50360)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2016 |
|
Te Róbertke!
Tessék már olvasni is! Nem azt mondtam hogy az egészet Váltógyártó építi át!
A csúcssínt, és a szívdarabot kérje tőle. Azt pikk-pakk legyártja neki.
A többivel mókoljon a fórumtárs.
Saját tapasztalatból tudom, hogy meg lehet csinálni, de nem éri meg.
Még úgy sem, ha a régi csúcssín, és szív is bennmarad. Működni fog, nem sikalnak.... de őszintén: RANDA LETT. Ha meg belemókolom a szívdarabot, és a csúcssínt (amim megvan egy szett) azzal megint annyi idő elmegy, hogy ajajjjjj.
Időben sok, amíg egyenként azokat a belső műanyag tüskéket kivagdossa....
Benico100!
Az egyenes/íves daraboknál jobban jársz egy tillig flexi sínszállal. A legolcsóbb, és egy életre szól. Szerintem ennyit megér a hobbi. |
(#50366) bencio100 válasza diginewl hozzászólására (#50363)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2016 |
|
Én ezt néztem: Bővebben: Link ez lenne az a flexi sínszál?
Link javítva! Légy szíves, és használd az "URL+Név" gombot a hozzászólás író ablakban!
Köszönöm: Frankye |
(#50367) diginewl válasza bencio100 hozzászólására (#50366)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2016 |
|
Ez sínszál.
Ha elég vágyat érzel magadban, a sínek műanyag pöckeinek kiszedésében, akkor ez is jó megoldás.
Főleg rejtett helyeken.
Én erre gondoltam, bár pongyolán fogalmaztam:
Flexi sín
Jelenleg ez a legolcsóbb, és jól is néz ki.
(Amúgy meg ez a terepépítés, vagy valami más topikba illik, mert nem a váltókkal kapcsolatos a kérdésed, aztán Váltógyártó kiexportál innen minket.) |
(#50369) róbertke válasza bencio100 hozzászólására (#50361)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2016 |
|
Azt még megírhattad volna, hogy mekkora sínmezőt akarsz felújítani, mekkora az egyenes szakaszok hossza, mekkora az íves szakaszok hossza és a sugara? |
(#50372) Váltógyártó válasza bencio100 hozzászólására (#50350)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2016 |
|
Ez az átalakítósdi felejtős, hidd el! Már csak azért is, mert ha a talpfán meglévő sínkötések közé teszed az I profilt, akkor kb. 1 mm lesz a nyomtávbővülés, mivel a kalapsín alja és teteje egyforma széles, a profilsíné meg nem. |
(#50386) Frankye moderátori
válasza diginewl hozzászólására (#50367)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2016 |
|
A téma címe: "Váltók, vágányzat készítése házilag", vagyis jó helyen vannak a hozzászólások. |
(#50402) bencio100 válasza Váltógyártó hozzászólására (#50372)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2016 |
|
Köszönöm a válaszokat. Nem is gondoltam rá, hogy ha kicserélem akkor nagyobb lesz a nyomtáv |
(#50410) diginewl válasza bencio100 hozzászólására (#50402)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2016 |
|
Lehet vele trükközni, de mint lejjebb írtam nem éri meg...
Ha a "belső" oldalra, a belső sínszegekhez teszed a profilsínt, nem lesz akkora a nyomtávbővülés, hogy beessen az egyik kerék...
Egyetlen szerelvényem sem siklott ki ezeken az átalakított váltóimon, de tényleg nem éri meg vele a pepecs.
Váltógyártónak meg minidig igaza van. Nekem is megmondta előre, hogy ne foglalkozzak vele - és, neki lett igaza. |
(#50413) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#50410)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2016 |
|
Idézet: „Váltógyártónak meg minidig igaza van.” |
(#50415) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#50413)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2016 |
|
|
(#50512) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#50413)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Szóval csavarogtál Pécsett!! Büntiből csak neked, mert nem szoltál.... |
(#50513) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#50512)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Ez tényleg az, mert nem látom!
Nem zárt csoportban van a tartalom?
Csak olyan tartalmat linkeljetek lécci, amit mindenki megnézhet! |
(#50514) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#50513)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Büntiből....... |
|
(#50518) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#50514)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Ezzel egyszer már megfenyegettél... |
(#50519) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#50518)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Volt egy másik is Chichagoból, annak az egyszerűsített változatával pózoltál Mosonmagyaróváron.....Bencs Zolival |
|
(#50520) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#50519)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2016 |
|
Ez is volt már... |
(#50521) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2016 |
|
Én semmivel sem akarlak fenyegetni..... |
(#50650) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#50130)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2016 |
|
Felragasztgattam az utolsó kis vackokat is! Már csak két angol, és utána egy rakás törpe jön! |
|
(#50652) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#50520)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2016 |
|
Azért a King's Cross 1874-es állapota se volt kutya!
(vigyázat, nagy kép!)
Bővebben: Link
Bónusz: hány fordítókorong van a rajzon? |
(#50653) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#50652)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2016 |
|
Egy nagy fordítókorongot látok, egy tolópadot, rengeteg víztornyot. A szénrakodót, a darabárus részleget és a csarnokvágányokat meghagyom neked...
Becsaptál kis huncut! Magán a "King's Cross Station" -on 21-22 kis korong van! |
(#50654) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#50653)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2016 |
|
Én összesen 202-t számoltam össze, a tolópad nélkül |
(#50745) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#50650)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2016 |
|
Az angolhoz nem volt fröccsöntött állítórudam, ezért először lézerrel vágtam rétegelt lemezből, de nem voltam megelégedve a minőséggel (főleg a pontossággal), ezért Gyuri barátom csinált nekem párat CNC-vel. Mindenesetre már csak a festés van hátra. |
|
(#50754) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#50745)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2016 |
|
Ha jól látom, az új műanyagból maródott? |
(#50756) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#50754)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2016 |
|
Ha jól... |
(#50860) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#50745)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2016 |
|
KÉSZ!!!
Sokáig tartott, hiszen a fejlesztés az építés közben is folyt, de minden jó, ha vége van! |
|
(#50861) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2016 |
|
Egy újabb adag TTe. Köztük az eddigi legkisebb angolváltóm, ami ugyanúgy csúcssínekkel működik, mint a nagyobb testvérei, nem mindenféle ronda lemezdarabokkal! |
|
(#50862) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2016 |
|
És befejeződött néhány 12 fokos TT cucc is! |
|
(#50895) TTzozo válasza Váltógyártó hozzászólására (#50862)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Szia!
Csak nem elkészültek...???
Üdv.Lipi |
(#50896) Huapa hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Fiamnak 25 éve csináltam egy H0 128x148 méretű "terepasztalt"., akkor kapható PIKO sinekből és váltókból. Ezt szeretném felújítani. Nagyon megtetszett amit az oldalon láttam. Első próbálkozáskén megpróbáltam egy kitérőt tervezni. A sinek talpát még nem rajzoltam be. A sin szélessége a rajzon 0,75 mm, az íves szakasz R=450 mm, könyöksin - szív távolság 1,2 mm. Véleményeteket szeretném kérni jó úton járok? Vannak-e hibák a rajzon? |
|
(#50899) Váltógyártó válasza TTzozo hozzászólására (#50895)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Csak de... |
(#50900) Váltógyártó válasza Huapa hozzászólására (#50896)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Üdv a csapatban!
Első körön annyi hibát látok, hogy a könyöksínek hajlása nem jó, annak egy balra 7,5 fokos (352,5 fok) egyenes mentén kéne lenni, ha a keresztezési csúcs 15 fokos. A te terveden ezt a két pontot pont egy ellentétes irányba dőlő egyenessel tudod összekötni. A másik, hogy hiányoznak a vezetősínek a keresztezés két oldaláról. A piros vonal mutatja a jelenlegi elrendezést, a sárga pedig ahogy lenni kéne. |
|
(#50901) Huapa válasza Váltógyártó hozzászólására (#50900)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Köszönöm! Javítok!
Ez azt jelenti, hogy a sárga vonalnak merőlegesnek kel lennie a keresztezési csúcs középvonalára? |
|
(#50902) Váltógyártó válasza Huapa hozzászólására (#50901)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
|
(#50943) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2016 |
|
|
|
(#50995) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#50943)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2016 |
|
Egy újabb adag H0e kitérő közeledik a megvalósulás felé!
Az egyenesek a nagyobbik PECO geometria alapján készültek, az íveseket pedig az N-es SL-E495 geomeria alapján építettem.
A csontvázak értelemszerűen rejtett részbe kerülnek. |
|
(#50996) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#50995)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2016 |
|
Látom előbb utóbb csak sikerült összehozni... |
(#50997) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#50996)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2016 |
|
Ez még nem az az eresztés! |
(#51019) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#50995)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2016 |
|
Ez is kész... |
|
(#51021) BaTTka válasza Váltógyártó hozzászólására (#51019)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2016 |
|
Most már tényleg nincs mire hivatkoznom...azért köszönöm |
(#51094) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 16, 2016 |
|
Takarítva a GEO csavaros képek. |
(#51159) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 23, 2016 |
|
Befestettem az első példányt a tűzőgépkapcsos H0e váltóból, és elkezdtem építeni 11 hasonlót de ezeket CODE 70 és 80-as profilokból. A tűzőgépkapocs nem vált be igazán, úgyhogy 0,3x0,8mm-es réz csíkokból hajlítottam hozzá kapcsokat. |
|
(#51160) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#51159)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2016 |
|
Így az elektromos átkötések kialakítása is könnyebb. |
|
(#51383) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#51160)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2016 |
|
Elkészültek a H0e kitérők. |
|
(#51384) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#51383)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2016 |
|
Most egy jó adag TT jön! |
|
(#51599) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 15, 2016 |
|
No, eljött az idő, hogy elkezdjek gondolkozni egy saját asztalon (meg ösztökélés is van a fiam részéről ). A rendelkezésemre álló hely nem túl nagy, 250x92cm, szóval erős kompromisszumok kellenek. Például az állomás 4 vágánnyal 40,7 fokra áll keresztben. Ennek a két líráját rajzoltam meg először. Hátra kerül a felső és előre a látványosabb alsó. Lehetne mind a kettő egyforma, de a felső túl egyszerű, viszont annyira nem vagyok mazochista, hogy mindkét oldalra a bonyolultabbat építsem meg, így kétféle váltókörzet lesz. Hogy mikor tudom elkezdeni, az még a jövő zenéje, de legalább a tervezés már folyamatban van! |
|
(#51601) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#51599)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2016 |
|
R min.? |
(#51602) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#51601)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2016 |
|
PIKO R1-R2, 360-422mm lesz az asztalon, ezeket a váltókat az R2 ívvel terveztem. De régebben csináltam váltót R1 ívvel is. |
|
(#51605) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#51602)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2016 |
|
Ekkora méretben, hogy hogy nem N-ben készíted az asztalod? Akkor legalább szép hosszú váltókat tudnál betenni code 40-es sínekből. |
(#51618) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51605)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2016 |
|
Jogos a felvetés, de van egz csomó H0 cuccom, és nem akarok nekiállni csereberélni, másodszor ez inkább a fiamnak készül, ő meg kényelmesebben tudja megfogni a nagyobb vonatokat. Az építésbe is be akarom vonni, és a nagyobb dolgokat könnyebben tudja elkészíteni. |
|
|
2024. Dec, 24. Kedd 17:03:23 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|