|
Digitális vezérlésű terepasztal építése
|
Témaindító: Tibi20, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#17920) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17918)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Szentgyörgykáta! |
(#17921) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#17915)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Ehhez nem értek, sz.tem majd Csíkos-MesTTer segít! |
(#17926) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17915)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Nem elég 1db! Én Csíkostól vettem és tökéletesen működnek(mind az 5 db) |
(#17929) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#17915)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Szerintem csak egy kell, az átkötő szakaszba. Vagy tévedek? |
(#17932) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#17929)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Az biztos, hogy kettő kell, arra a két helyre, ahol szembefordulnak a vágányok, de az alkalmazásához nem értek... |
(#17937) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#17906)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Igen, egy hurok modul kell a 2. képen látható tervhez. Én a bal oldalon található, a belső kör kiágazó váltója mögött, és a híd előtt szakaszolnám le.
De komoly kétségeim vannak az emelkedőkkel kapcsolatban. Kiszámoltad, ki jön rendesen minden magasság? |
(#17940) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#17906)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Még valami eszembe jutott. Én nem így csinálnám meg a felső állomás bekötését, ahogy a jobb oldalon van, a külső körben egy vonali elágazó váltóval (ráadásul védőváltó nélkül). Én tovább vinném azt a kis hidat, át mindkét vágány felett, és kívül egy harmadik vonali vágányként behoznám alul a nagy állomás 4. vágányára a jobb oldalon.
Persze nem látom a tervezett magasságokat, így nehéz bármilyen tippet is adni. |
(#17941) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17940)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Én támogatom az 5letet! |
(#17942) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17940)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Erre gondoltál? |
|
(#17943) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17937)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
A húrok modul bekötése így jó lenne?
A második ha a fekete vonal is váltó kapcsolat.
Az emelkedőkre is van 1-2 cm kezdeti ráhagyás és süllyeszteni is tudom a vonalat ha kell. |
|
(#17944) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#17943)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Igen, de én a 2-t nem építeném meg. Jó lenne tudni a terepet, és a magasságokat... |
(#17945) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#17942)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Erre gondoltam, sárgával rajzoltam bele. |
|
(#17947) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#17929)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
|
(#17949) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17945)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Forgalmista legyen a talpán aki a vonatot át tudja irányítani a másik állomásra anélkül, hogy érintené a kiinduló állomást legalább kétszer!
|
(#17953) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17945)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Na így már sokkal jobb az még meg tudom csinálni gond nélkül.
A 2-es hurok rész azért kell mer ahogy Váltógyártó is írta ha jobbra indulok el és felmegyek a felső állomásra majd utána a te sínvonaladon le, akkor balra áll a mozdony és akkor leakasztás nélkül már nem tudok fel menni.
(zöld szín az emelkedők, narancs a fenti szint 5 cm, fehér a nulla, a középső emelkedő 2 cm-es kezdésről indul, a híd alatt és az alagutak -1cm-re ) |
(#17954) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#17953)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
A bal oldalon a belső körön a hosszú híd előtt szerintem rövid a zöld rész. |
(#17955) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#17954)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
#17953 Módosítva "a középső emelkedő 2 cm-es kezdésről indul"
Egy hegyvidéki terep lesz kialakítva. |
(#17956) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#17955)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
A baj még mindig fent áll mivel ez miatt a 2 centi miatt feljebb van a felső állomás is mivel "rálóg" erre a vágányra!
Hacsak úgy nem, hogy a váltó van csak megemelve és előtte-utána lejt illetve emelkedik a vasút! |
(#17959) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#17956)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Nyilván meg a csatlakozó sín is még kb 1 db G1 és 1 db R11.
Akkor így:
"mindkét híd alatt és az alagutak -1cm-re" |
(#17962) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#17959)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Nem muszáj mínuszba vinni ha dombra rakod azt a váltót!
Szerintem, bár kemény munka lesz úgy megcsinálni a pályát ott, hogy ne legyen fennforgás!
Ha esetleg még eltolnád a váltót jobbra akkor még nyernél vele emelkedőt! |
(#17974) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17945)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
STTaraddernek írtam...............
Bocsi,de én ide tenném a váltót amit Csíkos rajzolt ! Talán nagyobb a variáció! |
|
(#17979) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#17974)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Oda javaslok egy speciális angolt a jobbos egyenes és a balos íves helyére!
Sőt az állomás mindkét végére is lehetne angolt tenni a hózentrógerbe, ezzel kicsit hosszabb lehetne az állomás. |
(#24788) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Ismét én ebben a témában, sajnos az asztal helyrerakása után kénytelen voltam magassági okok miatt áttervezni az asztalom.
Bárki tanácsát, javaslatát elfogadom a lehetséges vonalvezetési hibákról.
De ha van valami észrevétel azt is szívesen venném.
És érdekelne hova kel bekötnöm a hurokmodult?
Köszi
(zöld szakasz az emelkedő, narancs a fenti szint, a számozott oldalak helyén pedig fal lesz, sarokban van az asztal) |
|
(#24791) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#24788)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
A zöld váltó a huroknál...utána rögtön fehér a nyomvonal, de ha jól sejtem egy darabon még ott is zöldnek kell lennie.
A hurokmodult a hurokba célszerűen. Leszakaszolod az állomás és az említett zölddel jelölt váltó között és rákötöd a hurok részt. |
(#24797) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#24788)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2013 |
|
Én erre kötném |
|
(#24805) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Köszi Totya a vizuális megjelenítést!
Ez egy digi asztal lesz? Csak a rakodóvágányok miatt kérdezem. |
(#24837) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Igen ott még vissza fog lejteni arra a szakaszra.
Persze ez digit asztal lesz, miért mi a gond velük?
Értem ott egy méteres szakaszt leszakaszolok és rákötöm a modult.
Köszi |
(#24839) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#24837)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Csak a két rakodó miatt kérdeztem, mert analóg asztalon külön kellene azt is szakaszolni.
Semmi gond vele!
Jó építést! |
(#49162) Frankye moderátori
válasza bencio100 hozzászólására (#49122)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Légy szíves, egy kérdést csak egy helyre feltenni! Ha tudnak, ott is válaszolni fognak! |
(#49175) bencio100 válasza Frankye hozzászólására (#49162)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Rendben |
(#55274) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2017 |
|
Na újra terveztem az asztal húrok részét hogy vissza is tudjam fordítani a vonatokat.
Így is rendben van a húrok rész a piros két nyil közti szakasz?
Köszi |
|
(#55275) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#55274)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2017 |
|
Szia!
Nem igazán.
A bal oldali szakaszolást át kell tenni a váltó másik oldalára. Igaz az arrafelé járó vonatok maximális hossza így behatárolt lesz. |
(#55276) diginewl válasza STTaradder hozzászólására (#55274)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2017 |
|
Belerajzoltam. Itt a rövidzár rész, ezt kell a modulnak feloldania.
Dupla piros vonalkák. |
|
(#55277) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2017 |
|
Oké értem az új váltó is gondot okoz. Az új tervezetnél a szakaszolás a két piros nyíl közti szakasszal és húrok modullal már jó lehet?
Lent így nem lesz gond? |
|
(#55280) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#55277)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2017 |
|
Nem jo a diginewl kolléga már megrajzolta neked, hogy hol kell szigetelni. |
(#55282) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#55277)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2017 |
|
|
(#55286) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2017 |
|
De ha csak az általa bejelölt közbenső szakaszt szigetelem le és kötöm hurokmodulra.
Az íves váltó és annak szakaszával nem lesz gond? |
(#55287) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#55286)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2017 |
|
Huzd végig az ujjad a rajzon ( nem látom az ives váltot) és azt a szakaszt kell kiszigetelni ahol hirtelen ellenkezö irányba kell menned. Az adott rajzon a diginewl kolléga által bejelölt szakasz ilyen. Ha a középsö váltot egyenesbe állitid akkor mindig egy irányba megy a vonat, igy a válton nincs gond, csak amikor kitéröbe megy akkor kerül, de csak utánna, a konfliktusba. |
(#55297) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2017 |
|
Ezzel az ujj végig húzós megoldással rájöttem hogy az új szakasz beiktatásával sem tudom az alul jobbra elinduló szerelvényt bal irányba fordítani. Így nincs értelme, mást kell kitalálnom
Addig is köszi. |
(#55298) diginewl válasza STTaradder hozzászólására (#55297)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2017 |
|
Ha ide-oda akarod forgatni a szerelvények "járását", akkor kell egy másik, ellenkező irányú hurok is. Mert jelen esetben csak egy irányba forgathatók meg a szerelvényeid. |
(#55340) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55282)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2017 |
|
Idézet: „Ezer bocsánat, elnéztem egy vágányt!”
Ilyet egyszer egy szolgálattevő kolléga is mondott, a bíróság előtt. Azóta is rajta rothad a műanyag lakat a celláján...
Bocsánat, nem tudtam kihagyni! |
(#55377) Decade hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 18, 2017 |
|
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Hogy és mi szükséges ahhoz, hogy analóg pályából digitálisat tudjak csinálni, és hogy telefonról is tudjam irányítani.
Előre is köszönöm. István |
(#55381) somitomi válasza Decade hozzászólására (#55377)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2017 |
|
Önmagában a digitális üzemhez csak egy digitális központ kell. Az analóg betápsínekben olykor van szűrőkondenzátor, azt DCC üzemben ki kell szerelni.
A mobilos vezérléshez olyan központ kell, ami tudja ezt, ilyen a Roco z21 (kis- és nagybetűvel) illetve a Digitoolsnak van egy meglévő XpressNet-es köztponhoz csatlakoztatható megoldása (DigiWifi néven). |
(#55562) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 12, 2017 |
|
Helló!
Kezdő vagyok még a digitális modellvasútban és az érdekelne, hogy hol lehet találni jelződekóderrel egybeépített ABC-modul kapcsolási és PCB rajzot, vagy esetleg milyen olcsó gyári modul létezik (ami nem 10 ezerbe kerül jelzőnként)? Ez még lehet, hogy felesleges feltétel, de működnie kéne Roco multiMaus rendszerrel.
Előre is köszönöm a válaszokat |
(#55564) diginewl válasza Arctic37 hozzászólására (#55562)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2017 |
|
A LENZ-abc egy 5 diódából álló dolog, ami aszimmetrikussá teszi a dcc jelet. Ezt érzékeli a dekóder, akkor lassít és megáll (előre programozható a dekóderben)
Ha megszűnik az asszimmetria, akkor elkezd gyorsulni.
Ez az elmélet...
(tehát láthatod, hogy nem nagy cucc a dolog - a kiszakaszolt részbe -mintha analóg lenne- kell bekötnöd a diódasort, és azt egy relével bekapcsolod, vagy söntölnöd)
A gyakorlat:
1; nagyon stabil táp+központ kell. (nekem roco fekete dobozával még akkor sem ment, amikor jó táp volt eléje kötve) NanoX+rendes táp: működik.
2; olyan dekóder kell hozzá, ami érzékeli a LENZabc jelzést. (a digitools tudja, és jó is, meg van lenz-ben is, azt nem ismerem)
3; amikor a szakaszra befut a mozdony, és az utána következő fémkerekek -kocsik- rendre átsöntölik a szakaszolást, akkor ugye tolódni fog a megállás pontossága is.
Olvasva, az analóg oldalon feltett kérdésedet, gondolkodj el, mit szeretnél. Mindent sajnos nem lehet egyszerre (analóg+digit+megálljon, mégse álljon meg, lassítva álljon meg stb.) |
(#55565) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 12, 2017 |
|
Igen, akkor még analóg rendszert terveztem, de azóta utánanéztem -valamennyire- a dolgoknak (főleg ár tekintetében), és mostmár digitális rendszerben (azon belül is Roco MultiMaus: jól kielégíti az igényeimet(kis kétvágányos asztal) és - fogjuk rá- olcsó) gondolkodom, csak nincs pénzem jelzőnként 10 ezer forintra és ezért keresek olcsó megoldásokat. |
(#55566) proba válasza Arctic37 hozzászólására (#55562)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2017 |
|
Dcc-ben szerintem alap oldal, ha valaki barkácsolni akar. De az ilyen DIY projektek nem tudom mennyire kompatibilisek az egyébkén egymással sem kompatibilis gyártmányokkal. |
(#55567) slogan válasza Arctic37 hozzászólására (#55565)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2017 |
|
Hogy jött ki neked jelzőnként 10.000 re ?
Milyen szerkezet volt az ? |
(#55568) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 12, 2017 |
|
Az oldalt olvastam, viszont a kezelési útmutatók spanyolul vannak. Abban tudna valaki segíteni, hogy az azon a honlapon lévő dekóderek képesek-e ABC megállás kezelésére? |
(#55569) Arctic37 válasza slogan hozzászólására (#55567)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2017 |
|
Mondjuk ez de azóta megtaláltam a digitools oldalán ezt ha nem lesz jobb ár/érték arányú DIY v. gyári termék, akkor valószínűleg ez lesz beépítve |
|
|
2024. Nov, 14. Csü 8:26:58 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|