|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#55595) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#55589)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2017 |
|
Nem, mivel a terep kialakításához szükséges nyomvonalat teszteltem kész sínelemekkel, és a tapasztalatokat osztottam meg. Házilagos vágányépítésről a legnagyobb jóindulattal sem lehet beszélni. |
(#55699) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#55538)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2017 |
|
Kedves Váltógyártó!
Régen jártam erre. Költözés, felújítás, stb. okok miatt. Rám hatással volt a munkád, a fórum, így saját magam távsegítségeddel építettem váltókat. Szándékom szerint ezt folytatni is fogom. Azt a célt, hogy laikusok, mint én is váltót építsünk, szerintem elérted. Köszönöm a segítségedet. |
(#55701) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#55699)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2017 |
|
Köszi, remélem a későbbiekben egyre többen leszünk! |
(#55702) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 28, 2017 |
|
Mint azt írtam, a még folyamatban lévő projekteket befejezem. Most épp ezek vannak terítéken:
PIKO-A kitérők cseréjéhez pár cucc, és néhány H0-H0e vágány. |
|
(#55816) BSBalazs hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
Én most próbálom kitalálni hogy tudnám megoldani a keskeny, polcra épített pályámhoz a váltok állítását valahogy manuálisan.
Több videón is láttam, hogy ilyen körülmények között sokan valamilyen toló rudakkal oldják meg a váltó állítást, azaz egy kis rudat kell be tolni vagy ki húzni és az mozdítja a keresztben lévő váltót.
Nézegettem több fajta megoldást, hogy lehetne valahogy fixálni a váltót/rudat a 2 szélső állapotában, aztán ma eszembe jutott mi lenne ha egy Karos Kapcsoló -t építenék be a váltó alá, és ennek a karjára ragasztanék egy kihajtott gémkapcsot vagy valami rugalmasabb drótot, aminek a vége bele fut a váltó középső részébe. A toló rúddal meg magát a kapcsoló karját lehetne ide-oda mozgatni.
Egy ilyen karos kapcsoló úgy láttam kb 150-200ft csak a toló rúd meg szinte bármi lehet, egy beragasztott szívószálban akár.
Tudtok valami hasonlóan egyszerű megoldást? |
(#55818) etwg válasza BSBalazs hozzászólására (#55816)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
Olcsobb és talán jobb egy apro tolokapcsolo. Abba beragasztosz egy rugalmas drotot ami majd a váltok nyelvét mozgatja. A kapcsolo karjába meg fursz egy kb 1,5 mm-s lyukat, amibe meg a mozgato rudat akasztod. Ehhez szivoszál sem kell legfeljebb a pálya szélén egy apro csödarab, amin átmegy a mozgato rud. Kivülröl meg ragassz rá egy gombot (pl. 5-10 mm átméröjü fagolyo), igy azt huzhatod meg nyomhatod. A kapcsolot a válto alá kell szerelni a rugalmas drot meg felnyulik a válto nyelvei közé az összekötö rudba. |
(#55819) BSBalazs válasza etwg hozzászólására (#55818)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
Remek ötlet! Ez tényleg kisebb és kompaktabb mint a karos kapcsoló. |
(#55823) Váltógyártó válasza BSBalazs hozzászólására (#55816)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
|
(#55824) etwg válasza BSBalazs hozzászólására (#55819)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
Igy néz ki az enyém ami az FLRR terepasztalra készült (20 darab). Itt a kapcsolo a rud vén van ( bárhol ahol hely van. A rudra egy csillárcsokibol kiszedett kontaktus van rajta egy kis csövecske forrasztva (pl injekciostü). Azt az alkatrészt a kapron szabadon lehet mozgatni azaz oda tolni ahova kell. A csöbe egy kis festékkel vagy ragasztoval egy kb 0,5 mm- s acélhuzalt ragasztok ami felül a váltot mozgatja.
Elönye, higy a kapcsolokat szépen egy helyre lehet szerelni a mozgato alkatrészt meg a rudon oda lehet csusztatni ahova kell.
|
|
(#55825) BSBalazs válasza etwg hozzászólására (#55824)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
Jó ötlet, megpróbálok vásárolni hozzá valahol kapcsolókat. |
(#55834) etwg válasza etwg hozzászólására (#55824)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
Bocs, hogy miket irtam (telefonon és vonatban) az utobbi idöben meg valamiért lassabban jelennek meg a betük képernyön mint azt irom, igy aztán gyakran összekeverednek....
Ennek ellenére remélem annyira érthetö lett amennyire szükséges. |
(#56306) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
Kicsit lemaradtam mostanság az elkészült kitérők bemutatásával, most pótolok néhányat.
TTe egyedi háromutas kitérő: |
|
(#56307) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56306)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
|
|
(#56308) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
TTe 12 fokos angolváltó Code55 profilból. |
|
(#56309) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
TT/TTe oldalváltás, kiágazások és átszelés. |
|
(#56310) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56309)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
|
|
(#56311) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
PIKO-A geometriájú kitérők. |
|
(#56312) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56311)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
|
|
(#56313) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#55702)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
Elkészültek a háromsínes H0/H0e vágányok. |
|
(#56327) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56306)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2017 |
|
ez most mennyi??? 6,5 mm nyomtáv??? |
(#56330) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56327)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2017 |
|
Igen. |
(#56346) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#56330)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2017 |
|
Ez már őrület! Persze a jó értelemben. |
(#56482) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56308)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2017 |
|
Egy nagyobb adag TTe 12 fokos kitérő Code 55 profilból. |
|
(#56494) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56482)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2017 |
|
Keskeny nyomközű rendező pályaudvart építesz??? |
(#56495) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56494)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2017 |
|
Nem én, egy Német és egy Dán kolléga. |
(#56533) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 20, 2017 |
|
És ami eddig még nem volt, de már régóta szeretnék építeni egyet...
Hózentróger négy angolváltóval.
Viszont most annyira bejött az élet, hogy ezután még három másikat kell csinálnom, azokat "csak" három angollal, 10 fokos ROCO geometriához, majd ismét egy négy angolos, de az 15 fokos lesz PECO profilból. |
|
(#56536) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#56533)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2017 |
|
OFF
Nagyuram!
Küldtem Kegyelmességednek tegnap egy e-mailt. Megkapta Kegyelmed?
ON |
(#56540) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 21, 2017 |
|
Meg biza, hozzá is csaptam a többihez! |
(#56542) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 22, 2017 |
|
Valaki elárulná, hogy az MTB - MP1 és - MP5 közt mi a különbség? Mármint nem az ára köztre gondoltam? |
(#56543) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56542)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2017 |
|
A honlapon láthatod.
Az uj valamivel nagyobb mert más csatlakozok vannak rajta, és eggyel több mint a régin. Ráadásul egy dimenzioval többen fordithato. (azaz srégen is szerelhetö)
|
(#56544) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#56543)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2017 |
|
Köszönöm!
Hogy őszinte legyek a honlapig nem jutottam el csak egy hazai bolt kínálatában láttam. |
(#56545) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56544)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2017 |
|
Ott is fenn szoktak lenni ezezk a képek:
MP5 |
(#56546) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56533)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2017 |
|
Most folyik egy nagy átépítés a Budapest - Pécs 40-es vasútvonalon. Érd állomást teljesen szétszedték, egy vágány halad csak át rajta, peronokat, aluljárót építenek. Egyből te jutottál eszembe ma reggel, amikor a Zengő IC -vel átkocogtunk, hogy milyen jó kis téma lenne ...... |
(#56554) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56533)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2017 |
|
Befejeztem a sínmunkát az elsőn. Már csak három van hátra (hűvazze)! |
|
(#56558) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 26, 2017 |
|
Nálam sem telt el a hétvége eseménytelenül. Nem a legszebb munkám, de majd a a következő. Ezt a nyáklapozást még tanulnom kell.
I. korszakos h.é.v. egyszerű kitérő 6,06 fokos, H0-ban code60-as sínprofilból.
|
|
(#56559) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 26, 2017 |
|
Fleischmann 1,3 mm nyomkarimájú kerék is el fut rajta vígan.
|
|
(#56561) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56558)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2017 |
|
Mi bajod van ezzel, tök jól néz ki!
|
(#56562) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#56561)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2017 |
|
Örülök, hogy tetszik! Ne tudd meg mit összereszeltem, meg csiszoltam a forrasztásokat. Illetve a nyákon a szigetelő vágások sem lettek a legszebbek. Egy két cuccot még be kell szereznem, hogy tisztább munkát tudjak végezni, fele annyi idő alatt. |
(#56565) sunocske válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56562)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
Ha elég ügyesen csinálod, a szigetelő vágást akár egy korábbi siklás nyomainak is tudod álcázni |
(#56568) Milos Grimasz válasza sunocske hozzászólására (#56565)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
Köszi! Már azóta rájöttem, hogyan kell csinálni, hogy ne maradjon nyoma. A következő már remélhetőleg szebb lesz. |
(#56569) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56568)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
Na meg persze tegnap este jöttem rá, hogy a csúcssíneket is nyákra forrasztottam de nem vágtam meg a nyákot. Na még egy éktelen csúf vágás, de már pont lesajnálom. Még jó, hogy nem építettembe, biztos egy darabig keresgéltem volna az okát, hogy a smultimauz miért jelez folyamatosan zárlatot. |
(#56574) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56569)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
Ezért kell még festés előtt az elektromos kialakítást ellenőrizni! |
(#56579) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56569)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2017 |
|
Ahogy Laci is írta jött hozzám és szentségelt,hogy fél napig kereste a zárlatot miután lefestette a hózit amit akkor készített el!! .. ....
Ez a tanuló pénz......szerintem mindenki beleesik egyszer(kétszer többször.. ) |
(#56580) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#56574)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2017 |
|
Köszi a tanácsot. Végül is csak 4 krákágyíl csipesz kell hozzá |
(#56581) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#56579)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2017 |
|
Hááát... Most erre inkább nem írok semmit. |
(#56582) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#56574)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2017 |
|
|
(#56583) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#56579)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2017 |
|
A legszebb, hogy még le sem volt festve, és annyira szem előtt volt a hiba, hogy ott nem is kerestem. Amikor már csak bambultam káromkodva, akkor ugrott a szememnek! |
|
(#56584) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56580)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2017 |
|
Még az sem, csak egy műszer, amivel lehet zárlatot keresni, vagy diódát ellenőrizni, vagy ellenállást mérni. De ha ez sincs, akkor egy elem, egy LED, és 20 cm vezeték.
Először leméred a két tősínt, hogy nincs e köztük zárlat, utána leméred a szívdarabot mindkét oldalhoz, és ha csináltál hátsó átkötéseket a szívdarab mögött, akkor a végén azokat is hozzáméred a saját oldalaihoz. Értelemszerűen ez nem kell, ha a szívdarab mögött nem vágtad el. |
(#56585) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56554)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2017 |
|
Folytatódott a ROCO projekt... |
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 7:38:04 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|