Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       77/86    
(#55595) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#55589) Válasz Márc 16, 2017
Nem, mivel a terep kialakításához szükséges nyomvonalat teszteltem kész sínelemekkel, és a tapasztalatokat osztottam meg. Házilagos vágányépítésről a legnagyobb jóindulattal sem lehet beszélni.
(#55699) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#55538) Válasz Márc 28, 2017
Kedves Váltógyártó!

Régen jártam erre. Költözés, felújítás, stb. okok miatt. Rám hatással volt a munkád, a fórum, így saját magam távsegítségeddel építettem váltókat. Szándékom szerint ezt folytatni is fogom. Azt a célt, hogy laikusok, mint én is váltót építsünk, szerintem elérted. Köszönöm a segítségedet.
(#55701) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#55699) Válasz Márc 28, 2017
Köszi, remélem a későbbiekben egyre többen leszünk!
(#55702) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 28, 2017
Mint azt írtam, a még folyamatban lévő projekteket befejezem. Most épp ezek vannak terítéken:

PIKO-A kitérők cseréjéhez pár cucc, és néhány H0-H0e vágány.

IMG_20170328...jpg

IMG_20170328...jpg

IMG_20170328...jpg
 
(#55816) BSBalazs hozzászólása Válasz Ápr 11, 2017
Én most próbálom kitalálni hogy tudnám megoldani a keskeny, polcra épített pályámhoz a váltok állítását valahogy manuálisan.
Több videón is láttam, hogy ilyen körülmények között sokan valamilyen toló rudakkal oldják meg a váltó állítást, azaz egy kis rudat kell be tolni vagy ki húzni és az mozdítja a keresztben lévő váltót.

Nézegettem több fajta megoldást, hogy lehetne valahogy fixálni a váltót/rudat a 2 szélső állapotában, aztán ma eszembe jutott mi lenne ha egy Karos Kapcsoló -t építenék be a váltó alá, és ennek a karjára ragasztanék egy kihajtott gémkapcsot vagy valami rugalmasabb drótot, aminek a vége bele fut a váltó középső részébe. A toló rúddal meg magát a kapcsoló karját lehetne ide-oda mozgatni.

Egy ilyen karos kapcsoló úgy láttam kb 150-200ft csak a toló rúd meg szinte bármi lehet, egy beragasztott szívószálban akár.

Tudtok valami hasonlóan egyszerű megoldást?
(#55818) etwg válasza BSBalazs hozzászólására (#55816) Válasz Ápr 11, 2017
Olcsobb és talán jobb egy apro tolokapcsolo. Abba beragasztosz egy rugalmas drotot ami majd a váltok nyelvét mozgatja. A kapcsolo karjába meg fursz egy kb 1,5 mm-s lyukat, amibe meg a mozgato rudat akasztod. Ehhez szivoszál sem kell legfeljebb a pálya szélén egy apro csödarab, amin átmegy a mozgato rud. Kivülröl meg ragassz rá egy gombot (pl. 5-10 mm átméröjü fagolyo), igy azt huzhatod meg nyomhatod. A kapcsolot a válto alá kell szerelni a rugalmas drot meg felnyulik a válto nyelvei közé az összekötö rudba.
(#55819) BSBalazs válasza etwg hozzászólására (#55818) Válasz Ápr 11, 2017
Remek ötlet! Ez tényleg kisebb és kompaktabb mint a karos kapcsoló.
(#55823) Váltógyártó válasza BSBalazs hozzászólására (#55816) Válasz Ápr 11, 2017
(#55824) etwg válasza BSBalazs hozzászólására (#55819) Válasz Ápr 11, 2017
Igy néz ki az enyém ami az FLRR terepasztalra készült (20 darab). Itt a kapcsolo a rud vén van ( bárhol ahol hely van. A rudra egy csillárcsokibol kiszedett kontaktus van rajta egy kis csövecske forrasztva (pl injekciostü). Azt az alkatrészt a kapron szabadon lehet mozgatni azaz oda tolni ahova kell. A csöbe egy kis festékkel vagy ragasztoval egy kb 0,5 mm- s acélhuzalt ragasztok ami felül a váltot mozgatja.
Elönye, higy a kapcsolokat szépen egy helyre lehet szerelni a mozgato alkatrészt meg a rudon oda lehet csusztatni ahova kell.

IMG_2434.JPG
 
(#55825) BSBalazs válasza etwg hozzászólására (#55824) Válasz Ápr 11, 2017
Jó ötlet, megpróbálok vásárolni hozzá valahol kapcsolókat.
(#55834) etwg válasza etwg hozzászólására (#55824) Válasz Ápr 11, 2017
Bocs, hogy miket irtam (telefonon és vonatban) az utobbi idöben meg valamiért lassabban jelennek meg a betük képernyön mint azt irom, igy aztán gyakran összekeverednek....
Ennek ellenére remélem annyira érthetö lett amennyire szükséges.
(#56306) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 25, 2017
Kicsit lemaradtam mostanság az elkészült kitérők bemutatásával, most pótolok néhányat.

TTe egyedi háromutas kitérő:

Helko egyedi...jpg

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg
 
(#56307) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56306) Válasz Máj 25, 2017

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg
 
(#56308) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 25, 2017
TTe 12 fokos angolváltó Code55 profilból.

IMG_20170525...jpg

IMG_20170525...jpg

IMG_20170525...jpg
 
(#56309) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 25, 2017
TT/TTe oldalváltás, kiágazások és átszelés.

IMG_20170525...jpg

IMG_20170525...jpg

IMG_20170525...jpg
 
(#56310) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56309) Válasz Máj 25, 2017

IMG_20170525...jpg

IMG_20170525...jpg

IMG_20170525...jpg
 
(#56311) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 25, 2017
PIKO-A geometriájú kitérők.

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg
 
(#56312) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56311) Válasz Máj 25, 2017

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg
 
(#56313) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#55702) Válasz Máj 25, 2017
Elkészültek a háromsínes H0/H0e vágányok.

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg

IMG_20170418...jpg
 
(#56320) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#56313) Válasz Máj 26, 2017

Megállt az eszem! Ez a háromutas kitérő, meg az oldalváltó egészen fantasztikusak!
(#56327) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56306) Válasz Máj 26, 2017
ez most mennyi??? 6,5 mm nyomtáv???
(#56330) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56327) Válasz Máj 26, 2017
Igen.
(#56346) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#56330) Válasz Máj 29, 2017
Ez már őrület! Persze a jó értelemben.
(#56482) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56308) Válasz Jún 17, 2017
Egy nagyobb adag TTe 12 fokos kitérő Code 55 profilból.

IMG_20170616...jpg
 
(#56494) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56482) Válasz Jún 17, 2017
Keskeny nyomközű rendező pályaudvart építesz???
(#56495) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#56494) Válasz Jún 17, 2017
Nem én, egy Német és egy Dán kolléga.
(#56533) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jún 20, 2017
És ami eddig még nem volt, de már régóta szeretnék építeni egyet...
Hózentróger négy angolváltóval.
Viszont most annyira bejött az élet, hogy ezután még három másikat kell csinálnom, azokat "csak" három angollal, 10 fokos ROCO geometriához, majd ismét egy négy angolos, de az 15 fokos lesz PECO profilból.

IMG_20170620...jpg
 
(#56536) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#56533) Válasz Jún 21, 2017
OFF
Nagyuram!
Küldtem Kegyelmességednek tegnap egy e-mailt. Megkapta Kegyelmed?
ON
(#56540) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jún 21, 2017
Meg biza, hozzá is csaptam a többihez!
(#56542) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Jún 22, 2017
Valaki elárulná, hogy az MTB - MP1 és - MP5 közt mi a különbség? Mármint nem az ára köztre gondoltam?
(#56543) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56542) Válasz Jún 22, 2017
A honlapon láthatod.
Az uj valamivel nagyobb mert más csatlakozok vannak rajta, és eggyel több mint a régin. Ráadásul egy dimenzioval többen fordithato. (azaz srégen is szerelhetö)

(#56544) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#56543) Válasz Jún 22, 2017
Köszönöm!
Hogy őszinte legyek a honlapig nem jutottam el csak egy hazai bolt kínálatában láttam.
(#56545) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56544) Válasz Jún 23, 2017
Ott is fenn szoktak lenni ezezk a képek:

MP5
(#56546) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#56533) Válasz Jún 23, 2017
Most folyik egy nagy átépítés a Budapest - Pécs 40-es vasútvonalon. Érd állomást teljesen szétszedték, egy vágány halad csak át rajta, peronokat, aluljárót építenek. Egyből te jutottál eszembe ma reggel, amikor a Zengő IC -vel átkocogtunk, hogy milyen jó kis téma lenne ......
(#56554) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56533) Válasz Jún 25, 2017
Befejeztem a sínmunkát az elsőn. Már csak három van hátra (hűvazze)!

IMG_20170625...jpg

IMG_20170625...jpg

IMG_20170625...jpg
 
(#56558) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Jún 26, 2017
Nálam sem telt el a hétvége eseménytelenül. Nem a legszebb munkám, de majd a a következő. Ezt a nyáklapozást még tanulnom kell.

I. korszakos h.é.v. egyszerű kitérő 6,06 fokos, H0-ban code60-as sínprofilból.

xDSCF5183.jpg

xDSCF5187.jpg

xDSCF5197.jpg
 
(#56559) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Jún 26, 2017
Fleischmann 1,3 mm nyomkarimájú kerék is el fut rajta vígan.


xDSCF5172.jpg

xDSCF5179.jpg

xDSCF5194.jpg
 
(#56561) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56558) Válasz Jún 26, 2017
Mi bajod van ezzel, tök jól néz ki!
(#56562) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#56561) Válasz Jún 26, 2017
Örülök, hogy tetszik! Ne tudd meg mit összereszeltem, meg csiszoltam a forrasztásokat. Illetve a nyákon a szigetelő vágások sem lettek a legszebbek. Egy két cuccot még be kell szereznem, hogy tisztább munkát tudjak végezni, fele annyi idő alatt.
(#56565) sunocske válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56562) Válasz Jún 28, 2017
Ha elég ügyesen csinálod, a szigetelő vágást akár egy korábbi siklás nyomainak is tudod álcázni
(#56568) Milos Grimasz válasza sunocske hozzászólására (#56565) Válasz Jún 28, 2017
Köszi! Már azóta rájöttem, hogyan kell csinálni, hogy ne maradjon nyoma. A következő már remélhetőleg szebb lesz.
(#56569) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56568) Válasz Jún 28, 2017
Na meg persze tegnap este jöttem rá, hogy a csúcssíneket is nyákra forrasztottam de nem vágtam meg a nyákot. Na még egy éktelen csúf vágás, de már pont lesajnálom. Még jó, hogy nem építettembe, biztos egy darabig keresgéltem volna az okát, hogy a smultimauz miért jelez folyamatosan zárlatot.
(#56574) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56569) Válasz Jún 28, 2017
Ezért kell még festés előtt az elektromos kialakítást ellenőrizni!
(#56579) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56569) Válasz Jún 29, 2017
Ahogy Laci is írta jött hozzám és szentségelt,hogy fél napig kereste a zárlatot miután lefestette a hózit amit akkor készített el!! .. ....
Ez a tanuló pénz......szerintem mindenki beleesik egyszer(kétszer többször.. )
(#56580) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#56574) Válasz Jún 29, 2017
Köszi a tanácsot. Végül is csak 4 krákágyíl csipesz kell hozzá
(#56581) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#56579) Válasz Jún 29, 2017
Hááát... Most erre inkább nem írok semmit.
(#56582) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#56574) Válasz Jún 29, 2017
Söt utánna sem árt, vagy jön a jol feltöltött kondi.....
(#56583) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#56579) Válasz Jún 30, 2017
A legszebb, hogy még le sem volt festve, és annyira szem előtt volt a hiba, hogy ott nem is kerestem. Amikor már csak bambultam káromkodva, akkor ugrott a szememnek!

fugi_geo_ht1...jpg
 
(#56584) Váltógyártó válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56580) Válasz Jún 30, 2017
Még az sem, csak egy műszer, amivel lehet zárlatot keresni, vagy diódát ellenőrizni, vagy ellenállást mérni. De ha ez sincs, akkor egy elem, egy LED, és 20 cm vezeték.

Először leméred a két tősínt, hogy nincs e köztük zárlat, utána leméred a szívdarabot mindkét oldalhoz, és ha csináltál hátsó átkötéseket a szívdarab mögött, akkor a végén azokat is hozzáméred a saját oldalaihoz. Értelemszerűen ez nem kell, ha a szívdarab mögött nem vágtad el.
(#56585) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#56554) Válasz Jún 30, 2017
Folytatódott a ROCO projekt...

IMG_20170629...jpg
 
Lapozás       77/86    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
7:35:03
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés